Začal jsem pozorovat průsak oleje mezi motorem a převodovkou. Zprvu jsem myslel, že je to "běžná" olejová skvrna. Motor jsem umyl Arvou. Po 40km jsem pořídil tyto fotky.
Muže to být špatné gufero na klice? máte někdo podobnou zkušenost nebo zkušenost s výměnou gufera?
Díky
Ksadis přiložený následující obrázek:
čili by bylo dobré napřed zjistit kde ubývá olej, případně pokud není spálenej tak by mělo bejt poznat jestli je převodovej nebo motorovej už podle čuchu
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Řekl bych, že se jedná o motorovej, protože mi mizí. Převodovkovej jsem nedávno měnil takže by byl čistější a ne takhle černej. Spojka mi ale nijak neprokluzuje. Ale to je asi tím že olej je hned odstředivou silou odstříknut do stran a na spojku se nedostane.
Jak je to náročné shodit převodovku, spojku sertvák a vyměnit gufero?
Startér nesundavej moc toho neuvidíš,zbytečná práce navíc.Vyndat převody není složitý,ale musíš trhnout motorku na půl.Když to děláš podle manuálu vypadá to složitě,ale není to tak hrozný.Když už to máš trhlý,je k tomu přístup dobrej a hned můžeš kouknout na spojku jak vypadá,když už to bude rozebraný je lepší to udělat hned.
Dum spiro,spero.
To máš fuk který to je gufero,stejně si kup všecky aji na převodovku dyž to už budeš mět rozdělaný...Dybi to teklo z převodovky tak to čistý byt nemusí,ten olej se zašpiní od bordelu co tam máš usazený od spojky.Jinak na výměnu doma potřebuješ aj nejakí připrafki,trn na vystředění spojki,zajišťovák ozubenýho věnca,momenťáki,loktajt 2701.dobrů horkovzdušku,nejakí mastilko s grafitem na namazání kardanu, Pak ešče prohlídnůt kuželíkoví ložiska v kyvce jesi nejsů vimňačkaný,ložiska uchycení kyvky stačí vyčistit a promazat vazelínů-nejlíp bílů žáruvzdornů.Při skládání dodržet šecky momenty a hlavně si dat pozor abys správně spojil kardan se zadním křížkem.Zadní kolo přitahnůt na dvě etapi taki na moment ať ti neulítne,to se tu už řešilo a tradáááá. jesi sem na neco zapoměl tak mě kolegové doplní
Kupredu spatki ni krok...
Ivan napsal:
já a jistě i mnoho dalších majitelů potvrdí nulový (nebo aspoň neměřitelný) úbytek oleje mezi jeho výměnami.
Taky u své 1100 nepozoruju úbytek motorového oleje - hladina je stále v cca 2/3 nebo možná spíš ve 3/4 okénka.
Je to sice vzducháč a oleje by si to tedy mělo nárok brát víc než vodník, ale...
...ale chovám se k tomu, jako by to mělo najet milion km bez GO a jako bych to měl odkázat pravnukům v co nejlepším stavu
Takže pokud možno žádné zbytečné studené starty, ale když už, tak spíš delší jízdy.
Po nastartování to nevytáčím (maximálně tak do cca 3000 ot/min) a naštěstí mám možnost si dát zahřívací kolečko z mírného kopce, takže to několik km jen tak lechtám než se všechno trochu prohřeje. A páč su kochací typ, tak to ani potom nikdy nehoním - svědčí o tom snad i moje dlouhodobá spotřeba ca 4.5 l/100 km.
A taky po dojezdu neodstavím mašinu na bočák, ale na hlavní stojan - to má na (NE)spotřebu motorového oleje dost vliv. Když se totiž boxer nechá vychladnout opřený o policajta, tak se levý válec naplní víc olejem a pak po startu se zase víc oleje než normálně vyfouká ven.
Poznat se to dá (v případě, že je jinak mašina v pořádku) za studena modrým kouřem z výfuku.
zdar, taky mě to potkalo. Ono to asi potká skoro každýho, protože to gufero co za to většinou může nemá neomezenou životnost. U mě tekl motorovej olej. Gufero 1000 Kč a rovnou nová spojková lamela 3500 Kč.
Dovi napsal:
Když se totiž boxer nechá vychladnout opřený o policajta, tak se levý válec naplní víc olejem a pak po startu se zase víc oleje než normálně vyfouká ven.
to je mi nejaka novinka, ze se valec plni olejem a ten se pak vyfouka ven. ze by vyfukem?
Upravil turby dne 04.06.2011 14:41
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Dovi napsal:
Když se totiž boxer nechá vychladnout opřený o policajta, tak se levý válec naplní víc olejem a pak po startu se zase víc oleje než normálně vyfouká ven.
to je mi nejaka novinka, ze se valec plni olejem a ten se pak vyfouka ven. ze by vyfukem?
To "naplnění" levého válce olejem a více na bočáku než na centrálu bylo řečeno pouze obrazně. Nejedná se samozřejmě o naplnění - to by se nejspíš ohnula ojnice při prvním protočení motoru.
Jde jenom o to, že při ustájení GSa v příčném náklonu (boxer na bočním stojanu) se okolo ventilů levého válce toho oleje nashromáždí víc než v normální vodorovné poloze.
Dovi napsal:
Jde jenom o to, že při ustájení GSa v příčném náklonu (boxer na bočním stojanu) se okolo ventilů levého válce toho oleje nashromáždí víc než v normální vodorovné poloze.
a to ma prosimte vliv na funkci ceho? tady se zacina rozvijet nejaka pohadka o odparovani oleje z rozvodu pri naklonenem motoru to ti prosim te poradil kdo? takovou kravinu jsem uz dlouho necetl, akorat tu blbnes kolemjdouci kteri tomu uveri jak luza socanum, ze dluhy jsou v poradku
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
turby napsal:
a to ma prosimte vliv na funkci ceho? tady se zacina rozvijet nejaka pohadka o odparovani oleje z rozvodu pri naklonenem motoru to ti prosim te poradil kdo? takovou kravinu jsem uz dlouho necetl, akorat tu blbnes kolemjdouci kteri tomu uveri jak luza socanum, ze dluhy jsou v poradku
S pohádkama to máš těžký, když lidi taky furt do všeho tahaj politiku... Takže jednou naletí, jak Ty říkáš, "lůza" socanům.
Podruhý zase naletí jiná skupina lidí (nebo ta stejná?) na sliby dávno profláknuté partaje a její smlouvě s občany, aby vzápětí zjistila (ta důvěřivá skupina lidí), že uzavřená smlouva neplatí a všechno je naopak.
Za dva roky nato zas jdou mladí přemlouvat bábu a dědka v zájmu prý svých lepších zítřků, naletíce na cancy momentálně IN mlíčňáků bez životních zkušeností.
Nebo jiní uvěří několika mediálním tvářičkám, že prý toto nové koště už konečně vymete celý ten Augiášův chlív a nedá se do holportu s dinosaury, aby se tito zvolení kšeftsmani obratem právě s těmi dinosaury spojili a ustavili nejhorší vládu za posledních mnoho desetiletí (když pominu tu zamýšlenou dělnicko rolnickou Bil'akovsko-Kolderovskou revoluční vládu z roku 68).
Tolik asi k té politice, se kterou jsem si já nezačal.
K tomu oleji - mám to od seriozního zkušeného automechanika, starého praktika. Jestli je pohádkář, to nevím, ale uvážím, zda se ho na to příležitostně nezeptat... Ty naše 10 a někdy i 15 a více let staré mašiny mají nárok na nějakou tu netěsnost třeba kolem dříků ventilů, a když boxer stojí nakloněný na bočáku řadu dní nebo týdnů, něco navíc se tam při té zbytečně zvýšené hladině už dostat může.
Jestli to tady čte i nějaká autorita přes Báwa, zajímalo by mě, jestli by dala dobrovolně hlavu na špalek za to, že je s ohledem na ten olej u jakékoliv mašiny (hlavně starší) úplně jedno, jestli boxer stál dlouhodobě na centrálním nebo na bočním stojanu... __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Mardock napsal:
zdar, taky mě to potkalo. Ono to asi potká skoro každýho, protože to gufero co za to většinou může nemá neomezenou životnost. U mě tekl motorovej olej. Gufero 1000 Kč a rovnou nová spojková lamela 3500 Kč.
Mardock napsal:
zdar, taky mě to potkalo. Ono to asi potká skoro každýho, protože to gufero co za to většinou může nemá neomezenou životnost. U mě tekl motorovej olej. Gufero 1000 Kč a rovnou nová spojková lamela 3500 Kč.
turby napsal:
a to ma prosimte vliv na funkci ceho? tady se zacina rozvijet nejaka pohadka o odparovani oleje z rozvodu pri naklonenem motoru to ti prosim te poradil kdo? takovou kravinu jsem uz dlouho necetl, akorat tu blbnes kolemjdouci kteri tomu uveri jak luza socanum, ze dluhy jsou v poradku
S pohádkama to máš těžký, když lidi taky furt do všeho tahaj politiku... Takže jednou naletí, jak Ty říkáš, "lůza" socanům.
Podruhý zase naletí jiná skupina lidí (nebo ta stejná?) na sliby dávno profláknuté partaje a její smlouvě s občany, aby vzápětí zjistila (ta důvěřivá skupina lidí), že uzavřená smlouva neplatí a všechno je naopak.
Za dva roky nato zas jdou mladí přemlouvat bábu a dědka v zájmu prý svých lepších zítřků, naletíce na cancy momentálně IN mlíčňáků bez životních zkušeností.
Nebo jiní uvěří několika mediálním tvářičkám, že prý toto nové koště už konečně vymete celý ten Augiášův chlív a nedá se do holportu s dinosaury, aby se tito zvolení kšeftsmani obratem právě s těmi dinosaury spojili a ustavili nejhorší vládu za posledních mnoho desetiletí (když pominu tu zamýšlenou dělnicko rolnickou Bil'akovsko-Kolderovskou revoluční vládu z roku 68).
Tolik asi k té politice, se kterou jsem si já nezačal.
K tomu oleji - mám to od seriozního zkušeného automechanika, starého praktika. Jestli je pohádkář, to nevím, ale uvážím, zda se ho na to příležitostně nezeptat... Ty naše 10 a někdy i 15 a více let staré mašiny mají nárok na nějakou tu netěsnost třeba kolem dříků ventilů, a když boxer stojí nakloněný na bočáku řadu dní nebo týdnů, něco navíc se tam při té zbytečně zvýšené hladině už dostat může.
Jestli to tady čte i nějaká autorita přes Báwa, zajímalo by mě, jestli by dala dobrovolně hlavu na špalek za to, že je s ohledem na ten olej u jakékoliv mašiny (hlavně starší) úplně jedno, jestli boxer stál dlouhodobě na centrálním nebo na bočním stojanu...
Može byt,že ti to přes kroušky nateče do spalovacího prostoru a pak to vifůkne ven vífukovím ventilem.Já ho mám taki na bočáku ale mám pod ním hranolek že motorka stojí skoro rovno.
Kupredu spatki ni krok...
Jééé...nic proti nikomu...ale je to hloupost jak vrata! Na bočním stojánku...co že se to naplní? ..hihi...to jsou ale záležitosti. Musím se smát. Blbej názor, taky názor. Lidičky, nevěřte všemu.