na m.cz jsem před rokem slíbila, že napíšu své srovnání mé v té době nové osmistovky s jejím předchůdcem transalpem 650. protože mě neustále tento slib tlačil a zájemci o splnění uháněli, dala jsem to nějak dohromady.
možná i tady brousí ti, kteří chodí teprve na tu svou budoucí osmistovku koukat za výlohu a doma jim zatím parkuje alpík, takže je to určeno i pro ně.
ale hlavně je to určeno pro ty, kteří mají trpělivost číst
Tak jsem se maličko zpozdila se svěřením se svými zkušenostmi a porovnáním s transalpem, v současnosti se mi na tachometru přehouplo 25 tis. najetých kilometrů, brzy nás čeká 4. garančka. V průběhu času se z mé nové motorky stala „pacičková“ (z časem přidaných fotek pochopíte proč )
Kdybych chtěla vyzdvihnout silné stránky této krásky, která se usídlila v mém srdci čestně po boku alpíka, musela bych v prvé řadě zmínit její dravost. Není to žádná jemnocitná slečna, naopak pěkně vášnivá a brzdu v hlavě vyžadující dračice. Mám z ní pocit, že ode mě stále vyžaduje tempo, nechce se jí moc toulat s rukou zlehka na plynu, jako to se mnou uměl alpík. Svou dravostí mi nahradila něco, co alpík neměl – ten byl moc hodný na to, aby mě lákal k rychlé jízdě, i když občas i s ním takové chvilky přišly. Jenže to jsem ještě neznala pacičkovou Na ní se cítím neuvěřitelně bezpečně a „jedno tělo“ při projíždění zatáček i při předjíždění. Reaguje na všechny mé choutky velice rychle a třicet koní navíc je opravdu hodně znát. Chová se naprosto stejně i s třemi naloženými kufry, stále má dostatečnou rezervu, možná i díky mé „muší“ váze. Musím říct, že nejraději s ní mám opravdu zatáčky, které můžu projíždět rychle, nemám na mysli zrovna alpské vracečky, kde se trápím právě proto, že při malé rychlosti se mi hůře ovládá. Ale za to může její výška a moje nejistota došlápnutí oběma nohama v případě potřeby.
Na co jsem si dlouho zvykala a co mi naopak „padlo do ruky“ hned? Tak asi nejdříve rozjezd na jedničku. Alpík byl měkoučký a heboučký, nevyžadoval po mě extra přesné zacházení se spojkou , moje pacičková vyžaduje akci a každé „spojkové“ zaváhání mi dá pořádně znát. Párkrát jsem tedy startovala na křižovatkách, kdy jsem po zařazení jedničky a za koukání davu jednoduše „chcípla“ Dnes už se mi to stává výjimečně, ale pořád si to musím hlídat. Je ale pravda, že se mi to málokdy stalo při absenci diváků, ach ty slabé ženské nervy ...
Další věc, s kterou jsem bojovala a víceméně bych ji nejraději změnila i dnes, je vypínání blinkrů směrované na pravý palec. Vadí mi kombinace ovládání plynu i blinkru jednou rukou, protože se často stává, že potřebuji dělat oboje najednou. Změna v ovládání blinkrů na dvě ruce jako taková mi problém nedělala, řeším pouze nepohodlnost vypínání v určitých situacích.
V létě mi vadí poměrně velké teplo od motoru, které mi zahřívá nohy a při teplotách kolem 30 stupňů je to už dost nepříjemná záležitost, kterou jsem u alpíka vůbec neznala. Navíc i v zimě jsem měla na alpíkovi nohy více schované v prohlubni kapotáže, což bylo příjemnější při nepřízni počasí.
V terénu a ve stupačkách vnímám velký rozdíl právě pro její citlivost na práci se spojkou, zatímco alpík byl takový hodný medvídek a nechtěl mi odjet zpod rukou jen proto, že maličko více přidám plyn tohle mi pacičková dělá, takže občas mám pocit, že jedu na motorce poprvé v životě a zatímco mi motorka ujede zpod zadku, zůstanu sedět někde na mezi je to ale všechno o zkušenostech, věřím, že chlapi (i zkušené terénní holčiny) tyto problémy vůbec nemají. Přesto s ní do terénu jezdím velmi ráda, nejraději šotolinky, polňačky, lehčí brod. Těžší terén pro mě znamená boj s nedošlápnutím (alpík byl o fous nižší). Z terénu asi vůbec nejvíc nevyhledávám sjezdy ve vyjetých kolejích nebo po kamenech, které se valí pod koly. Ale zase je to o zkušenostech, takže věřím, že moje pacičková jen čeká, až doženu, co ještě neumím a spolu si to třeba někdy s radostí užijeme. V terénu mi hodně pomáhají obuté tkc, jezdí se mi s nimi ale velice dobře i po asfaltu, jen holt více plavou při jízdě po dálnici nad 140 km/h. Ale budu je obouvat zase, cítím se s nimi opravdu jistě.
Vyhřívání rukojetí mi na alpíkovi strašně moc chybělo, protože jsem děsná „zmrzlina“ a ruce mám pořád studené. Na pacičkové si je zapínám i v létě, když se k večeru ochladí, prostě tahle dnes už běžná věc mi přijde jako obrovská úžasnost! A k dalším úžasnostem patří i ukazatel zařazené rychlosti, protože šest už je na počítání fakt moc ABS se mi osvědčilo už mnohokrát, to co mi na alpíkovi nechybělo, tady vysoce cením.
Když to tedy shrnu za alpíka i pacičkovou – obě tyto motorky jsou skvělí společníci na cesty. Alpík je společník tichý, nenápadný, nezkouší na mě žádné provokace, protože to prostě nemá v povaze, ale zároveň je to vynikající tahoun, který nezná únavu, neustále opakující, že se na něj můžu kdykoliv spolehnout, protože je tady jen a jen pro mě a vždycky mě doveze domů, když už mě z domu vytáhl. Zabydlí se v srdci a moc dobře ví, že tam navždy zůstane. Pacičková v garáži stojí vyzývavě, netouží po pohlazení, ale po startu a svižné jízdě, chce to hned a rychle, na co taky čekat, od toho tu není. Má ráda cestování terénem i rychlé přesuny asfaltem, nemá z ničeho strach a pořád mě někam popohání. Je to prostě fikaná provokatérka, která ví, jak na to. Svým elektronickým jazykem mi za jízdy dává spoustu informací a tak vím, jak moc často budu tahat kreditku, když pojedu po dálnici několik hodin v plné polní a nad rychlostním limitem dálnice nebo že průměrnou spotřebu má při běžném nedálničním ježdění stále celý jeden a půl litru pod alpíkem. Pacičková má sice menší objem nádrže, ale s menší průměrnou spotřebou jsou na tom s dojezdem kolem 400 km na jedno natankování v podstatě stejně.
Nechtějte po mě vědět, která z nich je favorit. Není to u mě totiž jen o technických parametrech, ale o tom, kolik radosti mi každá z nich přinesla. Každá po svém, ale obě to se mnou umí, prostě s jednou jsem jekyll, s druhou hyde. a aby to nebylo tak černobílé, role se mohou prohazovat i během jedné jediné vyjížďky
Hezký srovnání, alp byl kdysi mojí platonickou láskou, a kdyby nebyl jeden pán z Olomouce menším podvodníčkem, měl bych podobné zkušenosti. Nakonec zvítězila u mě 1100 GS, a to díky objemu a kardanu. Ale abychom si nalili čistého vína zcela, svou roli sehrála i cena.
jardo, děkuji, alpík už bohužel není, nicméně zapomenut nezůstal
prouky, tak hlavně ať u toho geesa zůstaneš, doufám, žes ještě neprodal
vjetrníku, jsi hrdina, máš u mě medaili trpělivého čtenáře
Kdepak, neprodal, vlastně ji ani neprodávám, měl bych to na Cenduru editovat. Mrzí mě to Vítání jari, ale co už, aspoň mám obloženou koupelnu!
Je to skvělý stroj, i když možná trochu kacířská myšlenka- rychlý delší přesun po D 1 člověka nasměrovává k výkonějším strojům, nebo alespoň ke strojům se 6kou.
prouky napsal:
Kdepak, neprodal, vlastně ji ani neprodávám, měl bych to na Cenduru editovat. Mrzí mě to Vítání jari, ale co už, aspoň mám obloženou koupelnu!
Je to skvělý stroj, i když možná trochu kacířská myšlenka- rychlý delší přesun po D 1 člověka nasměrovává k výkonějším strojům, nebo alespoň ke strojům se 6kou.
nejezdi po d1 a budeš bez kacířských myšlenek
na podzim to už určitě zase zvládneš k nám na moravu, prezi už určitě něco chystá
Jj, je to tak. Mám podobné pocity z přechodu z Dakara. Vypínání blinkrů je na zvyku a taky s tím občas ještě zbojuju, když vyjíždím z křižovatky ve městě a nikam nespěchám, že mi motorka pod rukama cukne, protože jemě při vypínání zaberu za plyn. Ale je to fakt asi otázka zvyku a samotné ovládání blinkrů mi přijde mnohem lepší než u ostatních motorek. A co na nich kvituji opravdu moc, je automatické vypínání blinkrů. To je paráda! S Dakarem jsem jel někdy pěkně dlouho se zaplým blinkrem a kdo nejezdí na motorce, si musí nutně myslet, že má před sebou troubu. Teď když zapomenu, tak Čmelda párkrát zamrká, vypne se a nechá mě v klidu užívat si jízdy. No a když stojím, nebo jedu pomalu v koloně, tak bliká furt fál, protože ví, že když jsem nezrychlil, tak jsem pravděpodobně ještě ani neodbočil. A ten výkon... no v porovnání s Dakarem si připadám jak na supersportu. :)
Paní pacičková
Upravil swat dne 31.05.2011 08:32
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Vjetrnik napsal:
Ufff....no dočetl jsem to...ale že jsem se do toho pouštěl....
uf... taky cely
Upravil hicks dne 31.05.2011 10:14
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já to přečetl hned po napsání a nechtěl jsem plevelit vlákno - čekal jsem pokračování a fotky a nic Ale jinak dobrý. Asi to podstrčím ke čtení i kamarádovi, co má T650. Mě se na to nevejdou nohy :-)
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
swate, díky za fotku
jencku, tobě rablenka sedí, s osmičkou bys byl mezi smrčky častěji
ježdění s třikrátem není ježdění, to je let s občasným přistáním na pumpě
všichni kdo přečetli, mají za sebou vstupní testy do čtenářského kroužku, blahopřeji *
refi napsal:
swate, díky za fotku
jencku, tobě rablenka sedí, s osmičkou bys byl mezi smrčky častěji
ježdění s třikrátem není ježdění, to je let s občasným přistáním na pumpě
všichni kdo přečetli, mají za sebou vstupní testy do čtenářského kroužku, blahopřeji *
A dostaneme čtenářský odznak?
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mne se to četlo jinak docela rychle a musím říct, že některý moje dojmy z 800 byly podobný. Teda krom toho, že mi to nechcípalo a že na zem došáhnu pomalu i rukama
Upravil morabo dne 31.05.2011 10:51
Maiali nel Fango!