Ahoj, jsem cestovatel začátečník. V září se chystám se dvěma kamarádíčkama do Iránu, tak bych chtěl po vás co jste již v Iránu byli o shrnutí nejdůležitějších věcí co budou potřeba, jak ve výbavě, pak na co si dát pozor, popřípadě i co rozhodně vidět a kam rozhodně nejet...
Děkuji
Kromě standartní výbavy na delší cesty ,sebou navíc v kanystru rezervu 5l benzínu a vody, místo karty hotovost USD (lepší rozměnit na menší bankovky) . Pokud se naučíš pár frází - pozdravy,děkuji, apod. jsou z toho na větvi a maximálně vstřícní, včetně policajtů. K vidění je toho spousta - částečně vyschlé slané jezero Oroumieh, Esfahán,Perseopolis...atd. Na netu najdeš mraky doporučení. I tady na GS fóru najdeš většinu potřebných informací - jen hledat..
Jinak je škoda jenom proletět Tureckem. Když si dáš den navíc, můžeš při jedné cestě objet například jezero Van, když dva, tak Atatürkovu přehradu... to taky není k zahození...
A jinak při cestě přes Turecko bacha na dopravní policii, měří rychlost přesně a na dálku, že Bluesbery...???...
A jinak při cestě přes Turecko bacha na dopravní policii, měří rychlost přesně a na dálku, že Bluesbery...???...
Jo tak policie...to je kapitola sama pro sebe. V Iránu mě stavěli 4x (mimo to asi 10x nechali být i když jsme s Dufinem na 90.tce švihali 140), vždy s úsměvem sdělili,abych jel pomaleji a bez pokuty pustili dál.
Zato turci, ty ku.vy pohanský - změří, zastaví, bez jakýchkoli řečí nasolí pokutu a nazdar... Zaplať si to na hranicích ! Naštěstí jsem tam stihnul dojet dřív, než to uložili do systému a projel jem bez placení. Otázkou je, jak dlouho to tam bude viset, až pojedu do Orientu příště..
Jasny, našel jsem toho spoustu, ale chtěl jsem to shrnout do pár základních bodů, bez čeho se neobejdu. Takový Iránský desatero... A jak je to s benzínem? Kde a jak na víza? atd..