Doporučený je 80W 90,samo že GL 5. Chci dát hustší a to jen kvůli hlučnosti. Řazení v rámci najetých kilometrů (139 000) OK,ale kvílí. Je 85W 140 hustší a pomůže? Nebo drahý 75W 140?
Já měl syntetickej 75W-90, teď mám 85W-140 a rozdíl je žádnej. Myslím že PP90H je ideální volba :-) 75W-140 jsem nezkoušel, ale moc nevěřím že to bude rozdíl proti 85W-140.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
tak ono i olej o stejny třídě (myslim rozsahem) může být od jednoho výrobce hlučnější než od druhého... na ten Shell jsem četl celkem pozitivní ohlas, tak už ho mám doma a teď ho jen vyměnit
Ahoj,
mam moznost zohnat tento olej za dobry peniaz http://www.damoslovakia.sk/sortiment/oleje-a-maziva/shell/prevodove-oleje-pre-osobne-automobily/shell-spirax-a-80w-90/
mozem ho naliat do motorky ked nie je pre moto urceny?
u bmw je jedno že to neni pro motorku.je to přeci jen převodovka.tento má GL 5 tak ho tam možeš klidně nalit.Jinak já tam taki dal kastrol saf X a nic sem nepoznal tak tam mám zas obyč kastrol 80W90.
Kupredu spatki ni krok...
Olej v převodovce a kardanu jsem měnil mockrát a vyzkoušel jich víc, pamatuju jen na značky Shell, Valvoline a Castrol.. Vždy jsem si namlouval jak je nový olej lepší a hodnotil hlasitost každého zařazení ale nakonec jsem dospěl k tomu, že je to cca všechno stejné a to jezdím cca v teplotách -5 až +35°C. Doporučuji nebádat, koupit značkovou GL5 a hotovo...:-)
Sorry za lehky OT ale dotaz k motorovemu oleji. Za jak dlouho se da zkontrolovat olej v motoru na okenku po dojezdu (na jedenactce). Rano jsem olej kontroloval a bylo ho mirne nad polovinu okenka. Ted vecer jsem se po dojezdu vratil k moto po cca 15. minutach a kouknul a olej nikde.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - ToM napsal:
Sorry za lehky OT ale dotaz k motorovemu oleji. Za jak dlouho se da zkontrolovat olej v motoru na okenku po dojezdu (na jedenactce). Rano jsem olej kontroloval a bylo ho mirne nad polovinu okenka. Ted vecer jsem se po dojezdu vratil k moto po cca 15. minutach a kouknul a olej nikde.
Tak to je divný.. měřil jsi vždy na hlavním stojanu a na perfektně rovném povrchu? Mě to po chcípnutí steče za chvíli.
Spea - ToM napsal:
Sorry za lehky OT ale dotaz k motorovemu oleji. Za jak dlouho se da zkontrolovat olej v motoru na okenku po dojezdu (na jedenactce). Rano jsem olej kontroloval a bylo ho mirne nad polovinu okenka. Ted vecer jsem se po dojezdu vratil k moto po cca 15. minutach a kouknul a olej nikde.
Mám 1150, rok 2000, tacho 80 tkm. Chová se to přesně jak popisuješ. Hladina v motoru si žije vlastním životem. Jednou mám oleje plný olejoznak, jindy je tam půlka, pak zas plno, pak zas prázdno, pak zas půlka a různě náhodně se to mění a mění a mění. Už jsem na to rezignoval. Vím, že by to na 1000 km mělo sežrat ca. 2-3 dcl a tím se při dolévání řídím. Olejoznak beru jako informativní údaj. Pro všechny případy to má stále ještě kontrolku mazání, kdyby bylo oleje skutečně málo, ale to je krajní případ.
Jednou se to tu už rozebíralo. Někdo vyjádřil názor, že ten olej zůstává v chladiči. Záleží na tom, kdy se zavře termostat. Podle toho se potom zpět do vany vrátí různé množství oleje, což se projevuje tím, že hladina oleje v olejoznaku kolísá. Jestli to tím skutečně je, nevím.
Myslím, že důležité u kontroly oleje je, abys to prováděl vždy za stejných podmínek. Tedy na hlavním stojanu, na rovině a v podobné čase po vypnutí. Víc asi jako uživatel neovlivníš.
Spea - ToM napsal:
Sorry za lehky OT ale dotaz k motorovemu oleji. Za jak dlouho se da zkontrolovat olej v motoru na okenku po dojezdu (na jedenactce). Rano jsem olej kontroloval a bylo ho mirne nad polovinu okenka. Ted vecer jsem se po dojezdu vratil k moto po cca 15. minutach a kouknul a olej nikde.
Mám 1150, rok 2000, tacho 80 tkm. Chová se to přesně jak popisuješ. Hladina v motoru si žije vlastním životem. Jednou mám oleje plný olejoznak, jindy je tam půlka, pak zas plno, pak zas prázdno, pak zas půlka a různě náhodně se to mění a mění a mění. Už jsem na to rezignoval.
No jo, jenže Ty máš 1150 GS, a ty se chovají takto nevyzpytatelně - u nich je toto normální jev.
Ale Spea - ToM má 1100 GS, u kterých se hladina oleje standardně chová respektive měla by se chovat "slušně" - teda alespoň co mám ověřeno u R 1100 GS r.v. 98-99 a pravděpodobně i 97.
Před vyjetím kouknu na okýnko - hladina je tak v 2/3 jeho výšky.
Po jízdě, než motorku zaparkuju, zamknu a než se trochu odstrojím (helma, rukavice atd.), uplynou řekněme 2-4 minuty. A následuje kontrolní pohled na olej - hladina oleje je za tu krátkou dobu už opět v cca 2/3 okýnka (samozřejmě motorka stojí na vodorovné ploše a je na centrálním stojanu).
A takto se to s tím motorovým olejem u mé 1100 GS chová spolehlivě pokaždé. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Rano jsem mel olej opet v normalu, tedy neco nad polovinou okenka. Tak to snad bude v poradku. Radeji si to ted par dni pohlidam. Pokud budu ted dolevat, tak chapu-li to dobre a jsem s hladinou v cca polovine okenka, mel bych dolit tak 2 dl.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - ToM napsal:
Rano jsem mel olej opet v normalu, tedy neco nad polovinou okenka. Tak to snad bude v poradku. Radeji si to ted par dni pohlidam. Pokud budu ted dolevat, tak chapu-li to dobre a jsem s hladinou v cca polovine okenka, mel bych dolit tak 2 dl.
Pozor, ale hlavně nepřelívat!
Když máš za studena hladinu oleje v cca polovině okénka, tak to znamená ideální množství motorového oleje (a při zahřátí navíc olej ještě mírně zvětší svůj objem).
A ve 2/3 okénka je to optimální množství včetně rozumné rezervy pro případnou provozní spotřebu. Protože i když dobře zajetý boGSer s ještě "normálním" nájezdem km běžně olej nežere, tak při delší cestě ve velkém horku, nebo když se jezdí v horním pásmu otáček, si může něco málo vzít.
Takže být Tebou (hladinu oleje máš v 1/2 okénka), zatím bych olej nedolíval, není k tomu důvod.
paulik78 napsal:
Dovi napsal:
No jo, jenže Ty máš 1150 GS, a ty se chovají takto nevyzpytatelně - u nich je toto normální jev.
Aha, tak to jsem nevěděl, že tuhle "novinku" se podařilo zapracovat až do 1150
Je to tak, všeobecně se to přičítá změněným kanálům v motoru, kde se to z pohledu uživatele přelívá u 1150 GS(A) dost nepředvídatelně a "hladina oleje si u 1150 žije svým vlastním životem".
Bylo to zde v různých diskusích probíráno a mnohokrát potvrzováno majiteli 1150 GS(A). Není to ale nějaká fatální chyba, spíš jenom vlastnost, která trochu komplikuje život.
P.S.
Pro zakladatele vlákna a ostatní čtenáře - připojuju se k Spea - ToMově omluvě za společný off-topic.
V rozporu s názvem vlákna se v posledních příspěvcích nebavíme o oleji v převodovce, ale o motorovém oleji.
1150-ky to tak mají, proto nekontroluji olej hned ráno jen po zahřátí, ale až po pár km nabo na první zastávce, pak už je ho v okénku dost. 1100-ky jsem měl 98 a 99 a ty byly perfektní. Ale první ročníky údajně neměly termostat a teoreticky by mohlo kolísání hladiny mít tuhle příčinu...
Čau pánové sorry, že to tu znovu otvírám, ale na jaře se chystám vyměnit olej v převodovce a koncovém převodu a chtěl bych vědět jestli jsou tyhle olej v pohoděhttp://www.fm-aut...p-757.html nebohttp://www.fm-aut...-1288.html. popř .nějakej jinej z těch stránek mám to totiž přímo ve městě ten obchod.
dík za odpověď, BMW mám poprvé a nerad bych něco zkazil
Bmw R1150R
davkoz napsal:
Čau pánové sorry, že to tu znovu otvírám, ale na jaře se chystám vyměnit olej v převodovce a koncovém převodu a chtěl bych vědět jestli jsou tyhle olej v pohoděhttp://www.fm-aut...p-757.html nebohttp://www.fm-aut...-1288.html. popř .nějakej jinej z těch stránek mám to totiž přímo ve městě ten obchod.
dík za odpověď, BMW mám poprvé a nerad bych něco zkazil