minuly tyden jsem s Morabem namontoval krome cele nove retezovky i Scottoiler eSystem s nahradni nadrzkou ve tvaru buřtu (LubeTube).
Vse koupeni v Sensormetu (http://www.sensor...), ktery mi dal ke Scottoileru dal i SUPER servis.
Pripravuji recenzi + navod, jeste ale musim neco prokonzultovat s dovozcem.
Ve zkratce:
a) je to BOZI!
projev motorky, odezva na plyn.. vse PODSTATNE SAMETOVEJSI.. proste SKVELY
c) snizena spotreba o cca 5-8%
d) odpada nutnost parat se s mazanim a CISTENIM retezu (max to vypada na hadr)
e) zadelani motorky zatim trochu vetsi, nez normalnim sprejem -- mam ale nastaveno pomerne intenzivni mazani
f) cena slusna -- vcetne nadrzky a dalsiho oleje + nejake drobnosti cca 7 000 -- ROZHODNE se to pokud dost jezdite vrati ... a nejspis brzo
g) jedna mazaci kapilara se zda ze staci -- olej se siri v clancich -- samozrejme kapilarnim tlakem
g2) min skubajici retez tolik neposkozuje soukoli co je pred nim
g3) prodlouzene periody mezi napinanim retezu
g4) jede to lip na JEDNICKU BEZ PLYNU
g5) kvuli mensimu/zadnemu skubani to celkove jede lip a prijemnejc v nizsich otackach
h) nutnost pro vsechny co kaslou na retez, vhodna investice i pro cistice jako jsem ja
zatim na tom mam cca 3 tisice, vice fotek vcetne instalace bude odpo ci zitra.
Upravil hicks dne 21.07.2011 19:16
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Výborná věc pro sklerotiky a lenochy. A taky na expedici do pouště. Návratnost při expedici velká Praha-Sedlčany vzhledem k ceně za 10 let (vychází mi to na 28 sprejů na řetěz).
To máš za to,že jsi si nepořídil kardan...
Ne vážně asi je to dobrá věc,ale počítej s tím,že budeš mít z motorky olejničku. A čistit budeš ještě víc. Sprej na řetěz (když se aplikuje správně) neodletuje tolik jako olej z řetězu a nezadělává svoje okolí.
Ale rád se nechám vyvést z omylu tvojí vlastní zkušeností. Dej vědět jak to vypadá v praxi.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
BIGR napsal:
Výborná věc pro sklerotiky a lenochy. A taky na expedici do pouště. Návratnost při expedici velká Praha-Sedlčany vzhledem k ceně za 10 let (vychází mi to na 28 sprejů na řetěz).
To máš za to,že jsi si nepořídil kardan...
Ne vážně asi je to dobrá věc,ale počítej s tím,že budeš mít z motorky olejničku. A čistit budeš ještě víc. Sprej na řetěz (když se aplikuje správně) neodletuje tolik jako olej z řetězu a nezadělává svoje okolí.
Ale rád se nechám vyvést z omylu tvojí vlastní zkušeností. Dej vědět jak to vypadá v praxi.
Ten projev ty motorky... bych se kamenoval, ze jsem to nekoupil uz davno...
Odletovat by to pri spravnem nastaveni (eSystem se da dobre nastavovat) moc nemelo... mne to zas tak hrozne moto nezasira uz ted. A to se bojim stahnout frekvenci olejovani aby mi to porad tak krasne jelo
--
Ad. cena -- vzhledem k tomu, ze mam 5tej retez, najeto pres 95 tisic, tak pri cene retezofky cca 6 tisic tu mam 30 tisic + oleje tak 4 tisice.
Scottoiler by mel prodlouzit zivotnost retezu podstatne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo a jeste drobnost -- aby to poradne jelo, tak podle mne clovek musi mazat retez fakt cca 200-300km. To stejne nikdo nedela
Navic cukajici retez nedela urcite dobre soukoli...
Upravil hicks dne 07.07.2011 08:32
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Prej kardan na osmikilo Kdyby jsi si raději koupil pořádnou motorku s kardanem co jede a nemusíš tam jak trubka napínat řetěz - ten Ti Scottoiler asi sám napínat nebude Nedělá se na 8čku taky nějaká přestavbová sada na řemen jako na stroma?
Při mým nájezdu se 7000,- asi nikdy nevrátí, ale udělal jsem si mazání před 2ma rokama samodomo a výsledek i projevy souhlasím s Hicksem. Věc je to fakt dobrá - řetěz to ochrání a průběžně čistí - motorku zamaže ale není to tak strašný. Při servise venku používám gumový úklidový rukavice a mám čas tak nespěchám. Na dílně je mi to buřt a umeju se.
Za řetězovku RK nedám víc jak 3000,- a po 10000km ji jako zánovní dojíždím na ostrý kde vydrží jako nový řetěz. Při 10000km je řetěz opotřebovaný zhruba o 20% podle tovární měrky. Za 7000 mazání je předražený a zbytečně komplikovaný - elektronika ? proč?? ... za 2000 by to mohla být dobrá investice.
Svůj bastl mám udělaný blbuvzdorně za 100,- + práce - spínám ho zaklapnutím policajta mechanicky. Leju tam olej co najdu i vyjeťák - na 1nu nádržku- 1dcl- cca 3000km. Sprej míň odletuje ale taky nečistí a nalepuje na sebe čurbes - olejový mazání je o level výš.
Kardan to není ale kardan má i svoje nevýhody oproti řetězu... jen o nich nikdo nechce slyšet a že jich je
Dakar 650, HusaberG
adventure73-pardal napsal:
jo Hicksi promin, to je kotouc.... on je tak zubaty....
uz jsem se lek ze to v tom vasem obchode nerozlisujete...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vorel napsal:
furt mi není jasnej ten samozřejmej kapilátní tlak
no namazes to z jedny strany a kapilarni tlak to natahne i do roury a mezirky na druhe...
jde o to, ze oni prodavaji i Dual Injector... maze to obe strany, proto jsem to psal... on ma ale i pomerne dost much montazi pocinaje spolehlivosti konce..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MALI napsal:
Prej kardan na osmikilo Kdyby jsi si raději koupil pořádnou motorku s kardanem co jede a nemusíš tam jak trubka napínat řetěz - ten Ti Scottoiler asi sám napínat nebude Nedělá se na 8čku taky nějaká přestavbová sada na řemen jako na stroma?
kdyz BMW zadny moderni koupehodny GSo s kardanem nedela
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MALI napsal:
Nedělá se na 8čku taky nějaká přestavbová sada na řemen jako na stroma?
Neblázni to už by byla motorka pro Barbi. Tedy v tomhle případě pro Kena.
pfff...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MikiberG napsal:
Při mým nájezdu se 7000,- asi nikdy nevrátí, ale udělal jsem si mazání před 2ma rokama samodomo a výsledek i projevy souhlasím s Hicksem. Věc je to fakt dobrá - řetěz to ochrání a průběžně čistí - motorku zamaže ale není to tak strašný. Při servise venku používám gumový úklidový rukavice a mám čas tak nespěchám. Na dílně je mi to buřt a umeju se.
Za řetězovku RK nedám víc jak 3000,- a po 10000km ji jako zánovní dojíždím na ostrý kde vydrží jako nový řetěz. Při 10000km je řetěz opotřebovaný zhruba o 20% podle tovární měrky. Za 7000 mazání je předražený a zbytečně komplikovaný - elektronika ? proč?? ... za 2000 by to mohla být dobrá investice.
Svůj bastl mám udělaný blbuvzdorně za 100,- + práce - spínám ho zaklapnutím policajta mechanicky. Leju tam olej co najdu i vyjeťák - na 1nu nádržku- 1dcl- cca 3000km. Sprej míň odletuje ale taky nečistí a nalepuje na sebe čurbes - olejový mazání je o level výš.
Kardan to není ale kardan má i svoje nevýhody oproti řetězu... jen o nich nikdo nechce slyšet a že jich je
elektroniku tam mas proto, ze tam je akcelerometr a maze to JEN pokud jedes. Citlivost si nastavis.
Krome toho nastavujes precizne jak casto to ma mazat.. takze treba 500km dalnice dest das mazani vic aniz bys slejzal.
Taky je k tomu super prislusenstvi.. dojezt toho co mam je udajne az 12 000 km bez doplneni...
Pokud to cloveka bavi a zvladne to sam, tak proc ne.. ale 7 litru je cena jedny rozety. Kdyz pripoctes RADOVE jiny jizdni projev moto a min prace s retezem (ktera mi nicmene moc nevadila), je to myslim plus.
A za tech 7k je tam pomerne DOST dilu... jak rikam, zatim jsem NADSENEJ!
Upravil hicks dne 07.07.2011 14:41
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
a) je to BOZI! - je to dobra vecicka lebo ja ju tiez predavam
b/ Cool projev motorky, odezva na plyn.. vse PODSTATNE SAMETOVEJSI.. proste SKVELY - co ma scottoiler s odozvou na plyn netusim
c) snizena spotreba o cca 5-8% - uffff tu som skepticky
d) odpada nutnost parat se s mazanim a CISTENIM retezu (max to vypada na hadr) - to je pravda zato budes cistit koleso, podsedlovku vyfuk atd atd
e) zadelani motorky zatim trochu vetsi, nez normalnim sprejem -- mam ale nastaveno pomerne intenzivni mazani - budes ju mat o hodne spinavsiu ako pri spray ale vzhladom na to ze je to cestne enduro by som to neriesil
f) cena slusna -- vcetne nadrzky a dalsiho oleje + nejake drobnosti cca 7 000 -- ROZHODNE se to pokud dost jezdite vrati ... a nejspis brzo - predlzenie zivotnosti retazoveho kitu je preukazatelne to je pravda
g) jedna mazaci kapilara se zda ze staci -- olej se siri v clancich -- samozrejme kapilarnim tlakem - neviem ci si nepleties pojmy z dojmamy ale schvalne skus rozviezt ten pojem "kapilarny tlak" moje skusenosti su ze ak chces mat obe strany retaze ciste potrebujes dual injector
Jasná věc cena je věc pocitů tu neřeším.
To snad nemyslíš vážně s tou rozetou za 7tyček 700,- za lepší kus to beru.
Elektika je moje hobby, vyznám se v ní dejmetomu pokročile, tak vím že kde není je to OK .
Na hraní s mazáním, jestli jedu dálnici nebo off, nemám vůbec čas ani náladu... čím míň věcí musím řešit tím jsem radši. Jednoduše seřiditelný to mám taky ale neseřizuju. Na jednu dávku najedu podle seřízení i 2x víc než konkurence ale mažu radši tak aby to bylo namazaný - olej mě nic nestojí.
Jednou jsem viděl Čízákuv mazací přístroj který vyvýjel na ostrou... a to byl mazací kombajn tomu to bralo snad litr na 2 motohodiny... a řetěz byl stejně pořád zasranej od prachu
Dakar 650, HusaberG
raptor napsal:
b/ Cool projev motorky, odezva na plyn.. vse PODSTATNE SAMETOVEJSI.. proste SKVELY - co ma scottoiler s odozvou na plyn netusim
ja to poznam... dokonce to i hur brzdi motorem.. ten retez ma proste mensi treni... citelne.
c) snizena spotreba o cca 5-8% - uffff tu som skepticky
hned prvni natankovani 406km... dalsi tez pres 400.. bezne mam 360-380. Stejna trasa, stejna moto, stejne krasnej a hubenej Hix..
g) jedna mazaci kapilara se zda ze staci -- olej se siri v clancich -- samozrejme kapilarnim tlakem - neviem ci si nepleties pojmy z dojmamy ale schvalne skus rozviezt ten pojem "kapilarny tlak" moje skusenosti su ze ak chces mat obe strany retaze ciste potrebujes dual injector
tak ta sila, co vtahne olej do te uzke sterbiny se projevuje cca jako tlak, ne? V EN to mas jako Capillary action.. jak bys to nazval ty?
Jinak v diskuzich ten DualInjector spis drbou... pani ze Sensormetu doporucovala hlavne na offroad, do pouste atd.
Ja mam zatim obe strany retezu cca podobne naolejovane...
Upravil hicks dne 07.07.2011 15:56
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2