Zdarec lidi,
uvažuju, že si na 650 GS pořídím kufry... Ale roozmášlím se mezi topcase, bočníma nebo rovnou všechny..
Donesl se ke mě názor, že dost nepříznivě ovlivňují jízdní vlastnosti, že na ně někdy
policajti nadávají kvůli šířce a že se s něma těžko odhaduje šířka..
Co je na tom pravdy?Ptám se vás jako zkušených motorkářů, kteří s kufry mají
osobní zkušenost a podají nezaujatý názor.
Jaký doporučíte? Plast, nebo hliník?
vliv na jízdu mají, změní rozložení hmotnosti...s tím holt nic nenaděláš, zmenšíš toto zlo správným naložením - těžké věci co nejníže a nejblíže k podélné ose moto.....
Co clovek, to nazor.
Zalezi kde jezdis. Do terenu jedine ALU, na asfalt klidne plast.
Hodne lidi pouziva kombinace bocni kufry + cokoliv misto topcase, ja presne obracene. S topcasem jezdim porad, porad si nekam potrebuju dat nepromok, piti atd. Prece to nebudu vozit ve dvou bocnich kufrech nebo nepohodlne v rolce. Z 80ti% jezdeni nevezu tolik veci, abych vyuzil 2 nebo 3 kufry, proto jen topcase.
Bocni kazdopadne zmenej hodne, ale jde jen o zvyk. Kdyz spravne rozlozis hmotnost, jde jen o tu sirku, ktera potrebuje zvyk. Nemam s tim problem.
Takze jezdim 95% asfalt, mam orig. plastovy kufry, bocni vyuziju minimalne. Jedina nevyhoda orig. kufru ktery jsou pro 12GS je hmotnost. Oproti treba Givi fakt nepochopitelny. Vyhoda vsech orig. kufru BMW - stejnej klicek na spinacku a vsechny kufry.
A jakou vellikkost alu kkufru? Mam taky 650 a chystám se je koupit. Jen váham jestli 33 nebo 42l. Radši bych 42l, ale bojim se aby nebyli moc velky v pomeru k motorce.
Hlinik a nech si ty kufry udelat jako ja, mam je stejne siroke jako riditka, pak mas jistotu, ze kde se vejdes predkem, projede i zadek
BMW R1150GS MY02
Policajti kvůli šířce nenadávaj - kam se vejdeš s řídítkama (u boxerů s válcema, vejdeš se i s kufry). Nadávaj jen když máš samodomo kufry s ostrými rohy-což není asi moc povolený,páč je to nebezpečný.
Jízdní vlastnosti naložený 3 kufry ovlivní zhruba podobně jako spolujezdec.
Prázdnej topcase nepoznáš a boční možná při nárazech větru.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mám 2x50L boční + 50L válce na kufrech a 42L topcase se zahrádkou.... Osobně využívám 50L boční s výřezen na výfuk,kde vozím nádradní díly,oblečení, osobní věci a vařič...zbytek má přítelka. Myslím,že když by mohla,tak by využila i páva a doprovodnou Avii.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Honza ofroudak napsal:
A jakou vellikkost alu kkufru? Mam taky 650 a chystám se je koupit. Jen váham jestli 33 nebo 42l. Radši bych 42l, ale bojim se aby nebyli moc velky v pomeru k motorce.
Já se tady díval, že jsou 2 velikosti, ale pokud si je budu kupovat, taky ty 33l, ty větší mi tam přijdou jak pěst na oko..viz. obrázek...
Thomasson přiložený následující obrázek:
nohu ale ohýbej pouze směrem dozadu - opačně to dost bolí a blbě se to hojí
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
teď jsem mluvil s kamarádem a ten mi řekl taky zajímavej názor-že boční kufry
celkem vadí při proplétání mezti auty v kolonách A na tom asi taky bude kousek pravdy...
Ale zase když bych si dával jen topcase, tak hliníkovej by asi nebyl moc hezkej a
plasťák mám strach, že se vymačká a bude bouchat ...
Leda že by někdo prodával orig. plastový topcase BMW :-)