chcem sa spytat ako mate vyrieseny tempomat na vasom bmw? ja som mal pri mojej prvej dlhej trase obavy ako budem jazdit niekolko hodin vkuse a stale musiet drzat plyn a ruka si vobec neodpocinie- teda prava ruka. zacal som pozerat aj na ebay a nasiel som ten plast ktory je ohnuty do tvaru C alebo S a navlieka sa na rukovet plynu. stalo to niekolko euro ale to sa mne zdalo zbytocne tak som ti take vyrobil z plexiskla. odrezal pasik a nahrial a na rucke od lopaty vyformoval ale po skusobnej jazde sa mi to zdalo velmi neprakticke. ked som ubral to stale ostalo zaseknute na rukoveti a zavadzalo to a nie vzdy to bolo v spravnom uhle. tu je obrazok
tak po hladani ja youtube som nasiel nieco ale to bolo dost komplikovane vyrobit upibak rukovete ktory ju zamkne v danej polohe.
nakoniec som nasiel jedno video a to bolo jednoduche riesenie a po odskusani aj ucelne. je to obycajne tesnenie (ja som to kupil v obchode s tesneniami na hydrauliku) rozmer presne uz neviem ale asi 35 alebo 32mm priemerx4-5mm hrubka. to som navliekol na stupel vedla plynu. pointa je v tom ze sa ta gumicka preklopi a zapadne do medzery medzi stuplom a plynovou rukovatou. ja somtu medzeru mal velmi velku ze mi tam gumicka zpadla cela tak som musel vyfrezovat z stupla aby sadol blizsie k rukoveti. po odskusani a ceste po dialnici niekolko hodin to mozem doporucit. sice treba tu gumicku preklopit co je obcas troska nie lahne s rukavicami ale potom sa plyn zasekne a motorka ide niekolko minut alebo km s pridanym plynom takze si moze prava ruka oddychnut. pocase a po otrasoch sa uberie plyn ale nie je to take nahle ze motor zabrzdi hned.
ospravedlnujem sa za taky dlhy pokec. tu je par obrazkov. ak niekto ma nieco lahsie a ucelne dajte vediet. toto stalo menej nez 1€ a asi 20 min prace
xNOKIAx napsal:
stalo to niekolko euro ale to sa mne zdalo zbytocne tak som ti take vyrobil z plexiskla. odrezal pasik a nahrial a na rucke od lopaty vyformoval ale po skusobnej jazde sa mi to zdalo velmi neprakticke. ked som ubral to stale ostalo zaseknute na rukoveti a zavadzalo to a nie vzdy to bolo v spravnom uhle. tu je
A co takhle si to za těch pár Euro koupit, když si to neumíš vyrobit sám ?
Mám něco podobného, jako s tím těsněním, ale v praxi se mi to moc neosvědčilo. Jedině na dálnici a když člověk jede sám, nebo udává tempo. Jinak dost často měním rychlost a s tím se to dělá špatně.
Ten mi navíc přijde ergonomičtější. Dlouho mně neseděl, na 650 jsem ho hned dal pryč, pak jsem ho ale zkusil na 1150 a už nesundal, je to příjemný. A má to ještě zimní bonus. Ohřeje se od gripů, když je máš puštěný a topí to pak na větší ploše .
----------------------
xNOKIAx: možná bych ještě uvažoval o nějakým snadným způsobu deaktivace, viz třeba toto
,abychom nečetli o "šíleném slovenském motorkáři", co smetl několik kamionů
Upravil morabo dne 16.07.2011 07:07
Maiali nel Fango!
No nevim jak to de richle povolit ale o krizofki neni nouze ani na dálnici...Abis nebil napasovanej f koloně neš to rošrůbuješ
Kupredu spatki ni krok...
Mechaniku neřeším. Pokud je prostor a bolí mně pravá ruka, chytnu plyn levou, neboť já dávám moto směr koleny a přenášením váhy asi by mi to na řídítkách překáželo. Jednou jsem měl tu čest to vyzkoušet a nesedlo mi to. Možná záleží na zvyku.
Throttle Rocker som neskusal, ale kamos co ma V-Stroma vravel ze mu to zavadzia a ze sa stalo ze o to nechctiac "skrtol", co nemusi byt az take bezpecne. Pri presune po dialnici by urcite nejaka nahrada tempomatu podla, ale toto mi nepride az take prakticke. Ten Cruise control zas neviem ako sa ovlada v rukavici a pripadne za dazda...
sliver
trotle rocker mi zavadzial pretoze otocenie plynu je dost dlhe. takze ked je volnobeh trci to dohora a berie to miesto z sirky rukovete.
morabo : ta gumicka sa az tak nezasekne ze nemoze orocit plynom. iba sa to nevrati. je to vlastne trenie tej gumicky co tomu zabrani sa vratit hned. ked to drzis pevne (rukovet plynu) tak to normlane pretocis spet a pridas. je to vlastne ako ked by nebola strunka na klapke a musis to vratit spet. niekedy som to robil tak ze ked som isiel z pumpy som to zasekol a potom som to vracal spet rukou a pridaval a ked som bol na rychlosti co som chcel som to nemusel uz drzat tak pevne. video: YouTube Video
brtnik: to som videl ale cena okolo 70€ sa mi zda troska vela za to ale vyzera to pekne YouTube Video
používam to zhruba 3 roky. mám to nahodené stále či už na ceste alebo off. Manipulácia s takto fixovaným plynom je len vec zvyku - rovnako ako z tempomatom alebo ručným plynom.
Jediný problém som s tým zažil pri štartovatovaní, ked sa mi predtým na motorke "vozil" 3 ročný motorkár - už viem, že mi funguje obmedzovač otáčok
Po vzore Tryskaca som to nahodil aj ja . Ale po skusenosti ked je clovek zvyknuty ze sa mu plyn vrati ked ho pustim som skoncil na poli nastastie som isiel pomalicky . Odteraz pouzivam len a len na rovnej ceste a na dialnici ked chcem uvolnit ruku a oddychnut si na chvilku ale potom znovu gumka z plynu von. Ja viem Tryskac bude namietat on dokonca aj lieta na motorke ako vtak a gumka mu stale dava plynu ako tempomat. Ale nefunguje to ako tempomat lebo ten sa po stupeni na brzdu deaktivuje gumka nie takze je to niekedy o hubu
Upravil bubak99 dne 17.07.2011 22:57
xNOKIAx: mám taky Throttle Rocker a jsem spokojen, mám to nastavený že mám ruku stejně při 50 i při 100 a jinýma rychlostma prakticky nejezdím
A aby se mi to protočilo při přidání to se mi stalo jen při silným dešti jednou.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Mám taktéž trotlíka, nicméně jsem jej (po pár jízdách) seříznul viz.obrázek vedeného řezu - šířka je stále dostatečná, nezabírá tolik místa na heftu ale funkčnost zůstala zachována
Emper přiložený následující obrázek:
xNOKIAx napsal:
.....(ja som to kupil v obchode s tesneniami na hydrauliku) rozmer presne uz neviem ale asi 35 alebo 32mm priemerx4-5mm hrubka. to som navliekol na stupel vedla plynu. pointa je v tom ze sa ta gumicka preklopi a zapadne do medzery medzi stuplom a plynovou rukovatou. ja somtu medzeru mal velmi velku ze mi tam gumicka zpadla cela tak som musel vyfrezovat z stupla aby sadol blizsie k rukoveti. po odskusani a ceste po dialnici niekolko hodin to mozem doporucit. sice treba tu gumicku preklopit co je obcas troska nie lahne s rukavicami ale potom sa plyn zasekne a motorka ide niekolko minut alebo km s pridanym plynom...
hm...toto "řešení mi příjde docela nebezpečné..nevím zda ti jde rychle kroužek dostat zpět...no proti gustu
Emper: precitaj si pozorne moj prispevok z 16.7. a pozri to prve video. to sa nezasekne tak ze sa neda plynom pohnut. takze v nudzovej situacii sa plyn len vrati rukou spet. vytiahnut ta gumicka sa dost lahko. vecsi problem- aspon pre mna- je tu gumicku tam dostat ked mam rukavice lebo ona je hned vedla chranica.