Zdravím všechny,
Už ňákou dobu přemýšlím o tom jak zvýšit výkon na mém dakaru,asi každý ví že by to něco potřebovalo, hlavně při předjíždění a delších cestách na dálnicích.Mám možnost chipnout to ale chtěl sem se zeptat jestli s tím má někdo zkušenost????další varianta je performance controller od wunderlich, ale to je trošku dražší varianta,nevíte někdo kolik kw by to tak mohlo přidat?
Jezdím s powercommanderem wunderlich asi měsíc a spotřeba je normální, má to ukrutnej spodek(to má nasvědomí spíš otevřenej vejfuk) o hodně lepší reakce na plyn.A celkově vyhlazenou křivkü výkonu.Víc zatim referovat nemůžu.Jo a jezdim zatim na defaultní mod , v nastavení sem zatim neštoural.
Upravil toli dne 21.07.2011 15:53
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Taky by mě zajímalo jestli by něco ovlivnilo zkrácení (tím pádem zvětšení) chobotu sání co sahá až pod světlo ,řekl bych že to tam může být relativně omezeno to sání tím malým vstupem, hlavně ve vyších otáčkách kdy motor potřebuje hodně vzduchu; mám na mysli pouze zvětšení toho otvoru bez kn filtru- nezkoušel jste to někdo ?
Já tam mám kus vyřízlej a pokud budeš pátrat u touratechu v montážním návodu na rallye kit tak uvidíš že ten chobot uřízli skoro celej.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Mam KN filtr, většenou díru na sáni, otevřenej vejfuk a powrkomander jak psal Toli. Je mmnohem lepší reakce na plyn, jede vic od spodu a motor je mnohem klidnejší.
Větší víkon to ais nemá a při předjíždeni ve větších rychlostech se asi nic zásadního nezměnilo.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Asi tak jak se tady píše.... od sání přes filtr až po výfuk to ovlivní hodně. Já ještě dolaďovl sváry na výf. potrubí a další takový pitchoviny. Relativně nejvíc si slibuju od poslední úpravy a to je změna vačky na plynu - je to potom daleko lepší reakce na otočení plynu když potřebuju zvednout kolo a podobně... ale to je jen na terén.
Na silnici je to trochu problém v tom že ten motor je stavěnej na spodek (skvělej spodek který dělá nízkou spotřebu) a nad 140 už si mimo rozsah krouťáku - jde dolů. Dost pořeší převod do rychla...ale... zase to není na trial-terén.
Elektronickejm štelovákům u tohohle motoru nevěřím...
Aby se nekrátila životnost a neomezilo se použití nízkooktanovýho paliva tak je řešení nechat udělat jinou vačku, která trochu ošidí spodek a přidá navrchu. Tím bude k dispozici větší výkon... pokud se nehne s výkonem nejmíň o 10 koní tak to nemá význam dělat.
Ostatní řešení..... větší oběm - drahý+ životnost kliky, větší komprese - kvalita paliva + živ.kliky, vačka- příznivá cena, na životnost by to nemělo mít zásadní vliv.
No a pak je ještě jedno řešení ale to si nechám až na pozdějc ... ostrý karburátor, magneto a elektronika z ostrý moto + komprese a myslím že by se vyklubalo poctivejch 70K+... jenže to pak není motorka na turistiku atd....
Dakar 650, HusaberG
TOLI napsal:
Ta vačka by se teoreticky nechala sehnat- nebo alespon už je vymyšlená- dělali jí borci co stavěli jawu 650 na dragster závody.
Ten motor jim poladil jeden starší pán (dnes už důchodce) z Rosic - příbuznej mýho kamaráda. Zabývá se renovacemi a výrobou tuningových dílů pořád. Je to teoretik a praktik v jednom - chodící encyklopedie. http://www.cernoh...lech-jawa/
Výfukový systém dělal můj známej Robert Pokorný z Ivančic http://www.rptuni.../index.php...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
jako určitě jde pořešit průběh výkonu/krouťáku pomocí KN filtru a různých doplňků atd... ale jako nárůst výkonu se asi konat nemůže... možná v jednotkách koní... neni to prostě motorka na to aby při 140 km/h byla schopna bleskurychle předjíždět...
Tonda: To je přesně ono ... jen bych nešlahal na kompresi a se směsí asi taky nepohneme... i tak si myslím že vačka by výkon mohla slušně ovlivnit... na 10.500 tis otáček asi taky zapomeneme.
Přes zimu to skusím pořešit.
Dakar 650, HusaberG
Odpuste, že se míchám do odborné diskuze, ale pokud chcete něco rychlejšího a výkonějšího, není snažší mít motorky dvě? Až na vyjímky samozřejmě.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
No ono to občas nejde, pač třeba teď sme se vrátili z Albánie,a to napřed musíš ujet tisíc km po dálnici než se tam dostaneš, a když jedeš ve dvou a pořadně naloženej tak by to pár těch koníků navíc chtělo, no a pak se dostaneš do terénu, kde ujedeš za den 50 km a seš rád, a k tomu je právě potřeba takovýhle jedno enduro .
Každopádně díky za všechno info, trochu to projdu a budu se snažit nějak využít.
Medik napsal:
Odpuste, že se míchám do odborné diskuze, ale pokud chcete něco rychlejšího a výkonějšího, není snažší mít motorky dvě? Až na vyjímky samozřejmě.
Svatá pravda až na maličkost: chce to mít taky dvojnásobnou vejplatu
ja bych nejradsi sundal z moto tak 20-30Kg, dopredu Marzocchu, dozadu Ohlins..skoro by to bylo jako ktm, jen je otazka zivotnosti a spolehlivosti..odlehcil nekdo moto ? vyfuk+svod central, ?
WILL RACE FOR FOOD
Tak tak...nejradši mám OFROAD ale musím se tam nějak dostat a dodávkou vozím jen motorky do bláta. Mě to například i baví ... poladit si to k obrazu svému.
Dakar 650, HusaberG