nejdříve jsem sundal hlavu, místo třívstvého těsnění (plech, klingerit, plech) tam byl jen vnitřek z klingeritu, tak jsem vyměnil těsnění pod hlavou a gufera ventilů, vše řádně vyčistil a dle pokynů smontoval zpět a dotáhl momenťákem
nepomohlo to, ve válci je olej, dost oleje a není přepálený
dnes jsem vše shodil a prohlédl, nové těsnění pod hlavou je bez poškození, takže nevím, jestli to teče kolem, ale je to pravděpodobné, přes ventily to určitě neteče, nová gufera jsou úplně v pořádku
tak si říkám, že je zřejmě křivá hlava, proto ji nějaký filuta hodil jen na klingerit místo na sendvičové těsnění, aby se ta křivost vyrovnala
pro jistotu jsem sundal i válec z bloku a nevím, jestli to tak má být, ale ani mezi válcem a tělem nebylo těsnění, jen jakési zbytky lepidla, spíše neoriginál, tak mě napadlo, že když byl i válec dole, jsou třeba obráceně stírací kroužky, ale už jsem je měl dole protože jsem čistil píst, tak nevím...
možná je to kombinace více vlivů, hlavu nechám srovnat, dám nové kroužky a těsnění pod válec, dotáhnu hlavu +10% síly momenťákem a uvidíme
nebo mám nechat udělat výbrus válce a dát nový píst?
díky za rady, V.
Upravil VasekPraha dne 14.08.2011 17:49
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
kurnik je s tim ale v*ser...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hlavně,aby ta palice nebyla prasklá.Kdyby to byly kroužky,tak to bude hulit a foukat do motoru.To poznáš,když sundáš víčko na nalejvání oleje a jde odtud tlak ven.
Když je hlad,je i husa dobrá.
kasak - tak neviem ake mas ty skusenosti ale ja som omylom nastartoval motorky bez uzavretia nalievacieho otvoru na olej a siel odtial tlak von a spotrebu oleja mam menej nez liter na 10tkm
raptor napsal: kasak - tak neviem ake mas ty skusenosti ale ja som omylom nastartoval motorky bez uzavretia nalievacieho otvoru na olej a siel odtial tlak von a spotrebu oleja mam menej nez liter na 10tkm
taktak, taky jsem zkoušel, háže to hezky, olej byl všude, ale ne tlakem plynů - palici zkusím nechat otlakovat na prasklinu
DOTAZ - mezi válec a tělo motoru mám dát silikon či co?
spodní kroužek (stírací s průžinou) byl z poloviny zapečen zuhelnatělým olejem, že by to bylo takovou banalitou?
Upravil VasekPraha dne 14.08.2011 20:11
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
raptor napsal: kasak - tak neviem ake mas ty skusenosti ale ja som omylom nastartoval motorky bez uzavretia nalievacieho otvoru na olej a siel odtial tlak von a spotrebu oleja mam menej nez liter na 10tkm
Jo ted na to čumim,je to blbost,protože nalejvcí otvor je ve víku.Takže sorry.
Když je hlad,je i husa dobrá.
palciatko napsal:
Ako vieš, že práve pravý valec žerie olej?
Koľko oleja to žerie?
začal blbě startovat motor, odpojil jsem levou svíčku, nešlo to vůbec nahodit, ani prd, odpojil jsem pravou, snaha byla, tak jsem pravou vyšrouboval, byla celá černá a od oleje, vyšrouboval jsem i levou, ta byla čistě cihlově červená, zařadil jsem 4 a roztočil zadní kolo, z pravého válce se začal rozstřikovat olej, po měsíci ho tam bylo cca 20ccm
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
raptor napsal: kasak - tak neviem ake mas ty skusenosti ale ja som omylom nastartoval motorky bez uzavretia nalievacieho otvoru na olej a siel odtial tlak von a spotrebu oleja mam menej nez liter na 10tkm
taktak, taky jsem zkoušel, háže to hezky, olej byl všude, ale ne tlakem plynů - palici zkusím nechat otlakovat na prasklinu
DOTAZ - mezi válec a tělo motoru mám dát silikon či co?
spodní kroužek (stírací s průžinou) byl z poloviny zapečen zuhelnatělým olejem, že by to bylo takovou banalitou?
Jo,zapečenej kroužek rozhodně dokáže zapříčinit velkou spotřebu oleje.V zásadě jde spolu s gufery na ventilech o dvě nejpravděpodobnější příčiny.Jinde bych to snad ani nehledal.
zdravím mám 1150, najeto zhruba 39 000km (dle tacho). Měl jsem tam Castrol 10w40 ten mi to celkem dost žralo - řekl bych tak 2-3 litry na 10 000km, nyní mám 15W-50 od Shellu tak mi přijde, že se to trochu zlepšilo, ale přijde mi, že když jedu např. po dálnici a točím motor ke 4000ot (tzn. 120km/h) tak si motor bere tak 2-3 dcl na 500km... při nižších otáčkách se mi to zdá celkem v pohodě... motor se zdá být jinak celkem čistý... tak netuším kudy to může jít... pravý kufr bývá trochu černě "očouzený". Myslíte, že to jsou ventily? Případně kroužky na válci? či něco vážnějšího?
HonzaGS-SV napsal:
zdravím mám 1150, najeto zhruba 39 000km (dle tacho). Měl jsem tam Castrol 10w40 ten mi to celkem dost žralo - řekl bych tak 2-3 litry na 10 000km, nyní mám 15W-50 od Shellu tak mi přijde, že se to trochu zlepšilo, ale přijde mi, že když jedu např. po dálnici a točím motor ke 4000ot (tzn. 120km/h) tak si motor bere tak 2-3 dcl na 500km... při nižších otáčkách se mi to zdá celkem v pohodě... motor se zdá být jinak celkem čistý... tak netuším kudy to může jít... pravý kufr bývá trochu černě "očouzený". Myslíte, že to jsou ventily? Případně kroužky na válci? či něco vážnějšího?
Já mám najeto 130 000 a mám ji od 60 000 a ze začátku jsem dolíval cca 2-3 deci na 10 000 km a postupem času nedolívám nic. Když s tím občas praším o zem,tak mi trochu ubyde elektrolyt v baterce
Tím chci říct že Ti to žere docela dost,ale třeba si to sedne
Upravil L dne 14.08.2011 21:29
palciatko napsal:
Ako vieš, že práve pravý valec žerie olej?
Koľko oleja to žerie?
začal blbě startovat motor, odpojil jsem levou svíčku, nešlo to vůbec nahodit, ani prd, odpojil jsem pravou, snaha byla, tak jsem pravou vyšrouboval, byla celá černá a od oleje, vyšrouboval jsem i levou, ta byla čistě cihlově červená, zařadil jsem 4 a roztočil zadní kolo, z pravého válce se začal rozstřikovat olej, po měsíci ho tam bylo cca 20ccm
Uff. Hlavne nepanikáriť.
Toto mi nejak nejde do hlavy.
Ak si pretáčal motorom, ktorý mal 20ccm oleja v spaľovacom priestore...neviem, či by si ním vôbec pretočil. A takisto si neviem predstaviť, ako môže do spaľovacieho priestoru (keď predpokladám, že moto predtým išla...) natiecť toľko oleja (ale netvrdím, že to nie je možné)
Nerobil si na moto predtým nejaký servis?
Možno si to už kontroloval:
1. nie je poškodené/zle založené tesnenie sviečkového otvoru (medzi ventilovým víkom a hlavou)?
2. nie je v motore príliš veľa oleja?
3. je odvetranie motora v poriadku?
4. ak si to už rozobral - sú zámky krúžkov správne natočené?
raptor napsal: kasak - tak neviem ake mas ty skusenosti ale ja som omylom nastartoval motorky bez uzavretia nalievacieho otvoru na olej a siel odtial tlak von a spotrebu oleja mam menej nez liter na 10tkm
taktak, taky jsem zkoušel, háže to hezky, olej byl všude, ale ne tlakem plynů - palici zkusím nechat otlakovat na prasklinu
DOTAZ - mezi válec a tělo motoru mám dát silikon či co?
spodní kroužek (stírací s průžinou) byl z poloviny zapečen zuhelnatělým olejem, že by to bylo takovou banalitou?
Jo,zapečenej kroužek rozhodně dokáže zapříčinit velkou spotřebu oleje.V zásadě jde spolu s gufery na ventilech o dvě nejpravděpodobnější příčiny.Jinde bych to snad ani nehledal.
Souhlas s Lubossem. Jinak mezi blokem a válcem je už z výroby silikon + 2 o-kroužky na vedení oleje.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
palciatko napsal:
Ako vieš, že práve pravý valec žerie olej?
Koľko oleja to žerie?
začal blbě startovat motor, odpojil jsem levou svíčku, nešlo to vůbec nahodit, ani prd, odpojil jsem pravou, snaha byla, tak jsem pravou vyšrouboval, byla celá černá a od oleje, vyšrouboval jsem i levou, ta byla čistě cihlově červená, zařadil jsem 4 a roztočil zadní kolo, z pravého válce se začal rozstřikovat olej, po měsíci ho tam bylo cca 20ccm
Uff. Hlavne nepanikáriť.
Toto mi nejak nejde do hlavy.
Ak si pretáčal motorom, ktorý mal 20ccm oleja v spaľovacom priestore...neviem, či by si ním vôbec pretočil. A takisto si neviem predstaviť, ako môže do spaľovacieho priestoru (keď predpokladám, že moto predtým išla...) natiecť toľko oleja (ale netvrdím, že to nie je možné)
Nerobil si na moto predtým nejaký servis?
Možno si to už kontroloval:
1. nie je poškodené/zle založené tesnenie sviečkového otvoru (medzi ventilovým víkom a hlavou)?
2. nie je v motore príliš veľa oleja?
3. je odvetranie motora v poriadku?
4. ak si to už rozobral - sú zámky krúžkov správne natočené?
dělal jsem servis, měnil jsem těsnění pod hlavou, protože pravé bylo fouklé, měnil jsem to na obou stranách, svíčky, olej, filtry...
motor stál cca měsíc, píst byl zřejmě dole, takže to tam mohlo protéct
těsněním pod hlavou, pokud je křivá hlava, motorem jsem otočil přes zařazenou 4 zadním kolem a se sundanými svíčkami, bylo mi jasné, že tam něco bude, ale tolik... podle mě bude na 99% zkroucená hlava (to už zřejmě bylo, proto byla položená na těsnění z klingeritu, aby to nechcalo, což se propálilo/profouklo) + kroužky chtějí vyměnit, hlavu i válec mám dole, nechám to líznout na magnetce a bude se vidět, další krok bude výměna válce a pístu, pokud ani to napomůže, pak výměna mota
kde je Pan Ježek? potřebuju objednat díly
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
raptor napsal: kasak - tak neviem ake mas ty skusenosti ale ja som omylom nastartoval motorky bez uzavretia nalievacieho otvoru na olej a siel odtial tlak von a spotrebu oleja mam menej nez liter na 10tkm
taktak, taky jsem zkoušel, háže to hezky, olej byl všude, ale ne tlakem plynů - palici zkusím nechat otlakovat na prasklinu
DOTAZ - mezi válec a tělo motoru mám dát silikon či co?
spodní kroužek (stírací s průžinou) byl z poloviny zapečen zuhelnatělým olejem, že by to bylo takovou banalitou?
Jo,zapečenej kroužek rozhodně dokáže zapříčinit velkou spotřebu oleje.V zásadě jde spolu s gufery na ventilech o dvě nejpravděpodobnější příčiny.Jinde bych to snad ani nehledal.
Souhlas s Lubossem. Jinak mezi blokem a válcem je už z výroby silikon + 2 o-kroužky na vedení oleje.
díky, o-kroužky jsem našel, také zadělané od lepidla
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
díly řeším od Pana Ježka, jsou origo, vyjdou mě stejně, jako z venku s dopravou, takže no problem, ale děkuju za tip
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
...asi to bylo fakt zkroucenou palicí, dnes jsem vyzvedl z www.vybrusy.cz hlavu, prý ji dal srovnat o 5 setin a u výfukových ventilů (viz. červený křížek) zůstal otisk těsnění, tak přidal další setinu, celkem tedy srovnáno o šest setin, pokud jsem správně poslouchal, jednotky nevím, asi metry
zítra dodá Pan Ježek nové kroužky a jde se testovat
VasekPraha přiložený následující obrázek:
[69.85Kb]
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.