rád bych se zeptal kolegů na jeden problém. Mám R12GS 04 a pokud je tepleji (např. jako včera) má motka problémy při řazení - nahoru i dolů. V některých okamžicích prakticky nejde vůbec přeřadit. Už se mi to stalo hodněkrát a tak nějak teprve včera jsem přišel na to, kde je asi zakopaný pes. Zdá se, že v určitém okamžiku se po přeřazení "něco" (odborníci odpustí) nevrátí zpět do správné polohy a pomůže tomu jedině, pokud řadící páku nohou mírně vrátím zpět (nahoru nebo dolů). Jezdit se s tím dá, ale pokud potřebuje člověk rychle řadit, je to dost nepříjemné. Takže bych se rád zeptal:
1) dělá Vám to někomu taky ?
2) z mého pohledu to vypadá na únavu nějaké pružiny, jak se tomu dá pomoct ? dá se "to" (pružina nebo tak něco) vyměnit ?
3) Pokud ano jak moc je to náročné ?
No, to máš docela štěstí, včera jsem stál na přivaděči z dálnice u Vyškova a připadal jsem si jako pako, když jsem se pokoušel odřadit z 6ky na 1čku
Tom
To myslím taky není ono, prostě se při řazení, když je teplo "cosi" nevrací kam má ...
Působí to na mne tak, jakoby se v tom teple ztratila sílu nějaká už unavená pružina.
Tom
Z toho co popisuješ mám spíš pocit že tam je nákej špatnej olej. 650 taky dycky ke konci životnosti oleje řadila hůř.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal:
Z toho co popisuješ mám spíš pocit že tam je nákej špatnej olej. 650 taky dycky ke konci životnosti oleje řadila hůř.
Jenže 650 má spojku v oleji,ale GS 1200 má suchou spojku. Takže tím to nemůže být. Když máš "spálenej" olej,tak to má vliv na spojku v olejové lázni. Stejně jako přísady do oleje na zlepšení viskozity a používání automobilového oleje v motorce se spojkou v oleji.
Tohle by mohlo dělat i odcházející spojkový váleček (nevystavuje,nebo se pomalu vrací).
Takhle na dálku to nejde pořádně poznat. Vyměň olej v převodovce. Při vypouštění uvidíš,co vyteče a s jakou přísadou(špony,zabarvení atd). A vyndej váleček a vyzkoušej ho jak běhá venku na sucho...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Řadit to musí i bez spojky.Čep na vidličce,vidlička, pružina.Prostě mechanická závada na řazení.Spíš to vypadá,že to nevrací řadičku do střední polohy.
Když je hlad,je i husa dobrá.
....ako ti zabera spojka?.....ide ti ide najst neutral ked zastaviš na rychlosti s bežiacim motorom?.....pokial spojka zle vypina tažko sa radi a je takmer nemožne najst neutral pri zastaveni na rychlosti pri bežiacom motore
Zkusil bych prostříknout silikonovým olejem uložení řadičky a hřídel co leze z převodovky.Když vezmeš rukou řadičku,neměl bys cítit nepřiměřený odpor.Nejlepe porovnat najednou dva stejné stroje.To by byla ta mírnější varianta.Ta horší by byla asi vidlička v převodovce.