Ahoj, v sobotu jsem se stal šťastným majitelem 1200GS r.v. 2005.
Při skoumání motorky jsem přišel na zaoxidované kontakty baterky a chtěl jsem si přidělat na baterku prodlužku od udržovací nabíječky. Kontakty jsem očistil a zásuvku připojil (baterka byla odpojena), ale po nastartování mi začaly kolísat otáčky jak na volnoběh , tak i při přidání na jinou hladinu otáček. Za jízdy , když jí netáhnu a držím ji ve stejných otáčkách se to projevuje , jako by se mě chytil ciklista a zase pustil a pořád dokola.
Před odpojením baterky to stoprocentně nedělala.
Poraďte prosím
BMW F 650ST , BMW R 1200GS
Neměl jsi při připojování baterky zapnutej klíček?
Skus baterku znova odpojit a nechat to chvíli (10-15 minut) a pak to znovu připoj. A zkontroluj lanko plynu jestli jsi si ho nevytánul na konci z dorazu a nerozhodil jsi si klapky.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ahoj,
letím do garáže a jdu to testnout , kamarád co má dakara mi taky říkal , že se to musí jakoby plynem restartovat , ale nevěděl jak u dvanáctky , u dakara je to prý jednou otočit , sám to dělal už několikrát.
Klíček jsem zapnutý neměl, protože jsem ho pak hledal a měl jsem ho v zámku sedla a lanka jsem určitě taky nepotáhl.
Ztím díky a dám vědět.
BMW F 650ST , BMW R 1200GS
Tak bohužel k žádné změně nedošlo, když jsem ji teď držel na 1500 otáček (né za jízdy, na stojanu a bez kvaltu), tak otáčky kolísají okolo 1400 až 1600 otáček a s motorkou to pěkně háže.
To s tým plynem po odpojení baterky jsem tu už kdysi četl, tak jsem si myslel, že nebude problém očistit kontakty a připojit zástrčku pro nabíječku. Teď mám strach s motorkou jezdit, abych s ní něco nepodělal.
Jsem z toho smutný.
BMW F 650ST , BMW R 1200GS
Udělal jsi to jak psal Waltr, odpojit-zapojit baterku, zapnout klíček, nechat dokončit test a potom dvakrát otevřít plyn naplno, jinak dále možná svíčky, zapalovací cívky nebo lambda sonda, kolik to má najeto?
civky to je dobra pakarna,kdyz umre jedna normalne to skoro nepoznas.masina jede jako by nic ale kdyz za to zatahnes tak se jeden valec uchlastava a motor prestane tahnout,plyn povolis a pridavas pomalu tak to zase jede normalne.me to jelo na spatnou civkou i 180km ale trabanta jsem nepredjel.
Upravil Danes dne 10.10.2011 18:41
BMW GS 1200 adventure a Babeta.
Zdenda gs napsal:
...a s motorkou to pěkně háže....
Jsem z toho smutný.
Nebuď smutný, to bude len banalita
Buď motor vynecháva, alebo sa "hádajú" piesty.
Píšeš, že si plynové lanká preveril...
Tak len pre istotu, preveril si toto (foto z 1150ky):
?
(na 12ke ->
pozri, ako máš založený spoj BowdenCable+BowdenCableAdjuster, na oboch stranách)
Takisto skontroluj, či máš (vypnutý motor a vypnutý sýtič) plynové kladky na oboch stranách opreté o stop skrutku (Throttle Plate Stop Screw), a či sa pri plnom plyne (vypnutý motor a vypnutý sýtič) obe kladky dotýkajú dorazov.
Možeš ešte skúsiť povytiahnuť bowden plynu (tak, ako v dolnej časti 1. obrázku), aby si videl lanko, či náhodou nie je rozstrapkané.
Jestli jsi udělal to, co ti radil Waltr a motorce pořád kolísá volnoběh a motorka vibruje, tak ti zbývá ještě některý z aktuátorů volnoběhu (laicky řečeno - když se "sekne", zůstane viset v nějaké jiné poloze než druhý aktuátor a rozhodí se synchronizace)nebo vadná některá z indukčních cívek nebo některá svíčka nebo jedna z lambdasond. Ještě jedna z nejjednodušších věcí - nechybí ti na některém z hrdel vstřikovačů gumová záslepka (měření podtlaku) - starší motorky je mají kolikrát neskutečně zpuchřelé.
palciatko: u 12-tky je to trochu jinak.
Upravil Tonda dne 11.10.2011 06:49
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj, děkuji za vaše reakce na můj problém, včera jsem už neměl možnost provádět kontrolu dle vaších rad a dnes jsem se před chvílí vrátil ze školy, takže nebyl čas. Ještě napíšu rekapitulaci mých poznatků. Při kupování motorky u prodávajícího jsem byl s kamarádem a tam jsme ji dlouho poslouchali za studena a po projížďce (oba jsme ji zkoušeli), jsme ji poslouchali i za tepla - motor běžel bezvadně. Na motorce jsem pak ujel asi 300km. Po odpojení baterky motor začal kolísat na volnoběh, když se ji snažím držet na 1500 otáčkách tak kolísají zhruba od 1400 po 1600 (né za jízdy na stojanu a bez kvaltu), když drbnu do plynu tak se motor pěkně rozběhne bez zaváhání. Za jízdy pokud akceleruji, (samozřejmě normálně, nejsem příznivec sportů) tak jede taky normálně, ale pokud jedu stabilní jízdou, pohodovou, bez přidávání a ubírání tak je jako by ji sem tam něco jemně přibržďovalo.
BIGR - baterku jsem odpojil na 15 min a kontolu bovdenů lanek plynu na klapkách jsem provedl. Lanka OK a odpojení nepomohlo.
Waltr - restart jsem zkoušel přesně podle tebe i s vícekrát otočením plynem, ale bohužel to nepomohlo.
Kamarád co má dakara tak mi to taky říkal, že skoro stejným spůsobem restartuje motorku po odpojení baterky, jinak že motor taročí a o restartu dvanáctek jsem tu také dřív četl, tak jsem si myslel, že s odpojením baterky nebudu mít takový problém.
Akorát co mám ještě poznatky, tak mi svítí výstražný trojůhelník, ale to je způsobeno nedostatkem benzínu v nádrží, tak doufám, že mi to tam nedělá nějekou neplechu. Pak jsem přišel na to, že když jemně zatáhnu za bovden lanka klapky levého váce, motor jde pěkně do otáček. Zatáhnu li na pravém válci, motor se začne dusit, chce až chcípnout.
Motorka má najeto 29 000km.
Z časových důvodů jsem se na další rady ještě nedostal a hlavně budu muset přijít na to kde co je, není to f650 z 90 let. Asi budu muset sehnat někoho kdo se mi na to podíve.
Tonda je aut (dovolená). Kukni na to co tu je. Zkontroluj ty čepičky na sáních, pak po jedné odpojuj cívky /svíčky a poslouchej, pokud se nezmění zvuk, máš pachatele, ale když si čtu zpětně vidím to na ty čepičky.