Ahoj všem.
Nedávno jsem koupil r. v. 2005, ale za čtrnáct dní šla zpět původnímu majiteli. Moc jsem toho o dvanáctkách nevěděl a pak se ukázalo, že to byla skládačka po bouračkách. Takže znova hledám a nevím do jakého ročníku se pustit, hlavní překážkou jsou peníze (r. v. 2008 nedám). Můj finanční rozpočet mě limituje do ročníku 2007 a to s odřenýma ušima (to bych se letos asi nikam nepodíval). 2004,2005,2006 pořídím za slušné peníze i s výbavou, 2007 za pro mě ještě možné peníze, ale holou (bez kufrů, tanvaku a výbavy potřebných na cesty).
PROSÍM, kdo znáte rozdíly, klady a zápory mezi r.v. 04,05,06 a 07 podělte se o své zkušenosti. Určitě mi to pomůže v rozhodování.
DĚKUJI.
BMW F 650ST , BMW R 1200GS
Kup 1150 a mas klid a muzes i na dovolenou
Jinak 07 nema uz posilovac brzd,kterej se nekdy muze pokazit a zere baterku. Ale v naprosty vetsine pripadu s posilovacem problemy nejsou a je jen na tobe,jestli jsi ochotnej priplacet za to ho tam nemit.
Jinak bych koukal hlavne na stav,vybavu a cenu, nez na rok.
brtnik napsal:
Kup 1150 a mas klid a muzes i na dovolenou
Jinak 07 nema uz posilovac brzd,kterej se nekdy muze pokazit a zere baterku. Ale v naprosty vetsine pripadu s posilovacem problemy nejsou a je jen na tobe,jestli jsi ochotnej priplacet za to ho tam nemit.
Jinak bych koukal hlavne na stav,vybavu a cenu, nez na rok.
O tom že žere baterku nic nevím a jezdím všude,Alpy ,Šumava a žádný problém,pokud budeš využívat brzdného účinku motoru,pošetříš brzdy i baterku a budeš mít ještě požitek z jízdy,takže toho bych se vůbec nebál.
Dum spiro,spero.
Tam jde spis o to,ze kdyz tu motorku nastartujes po delsi dobe,jedes se na chvili vyblbnout nekam do terenu,kde dost brzdis a pak to chcipnes,tak podruhe uz nekdy nenastartujes. Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ja bych se toho taky nebal...ale je to tu takove dogma. Kazdopadne nejake procento moznosti poruchy je a kdyz stojis na cervenou na brzde,tak ti proste "zere"baterku...to neznamena , ze si toho vsimnes Na normalni brzde muzes stat celej den a nic,to tady nejde. Ale jak rokam, nejak bych se toho osobne nebal.
vevis napsal:
Tam jde spis o to,ze kdyz tu motorku nastartujes po delsi dobe,jedes se na chvili vyblbnout nekam do terenu,kde dost brzdis a pak to chcipnes,tak podruhe uz nekdy nenastartujes.
Mám pouze GS a používám ho na to ,na co bylo určené,to znamená pohodlné cestování po silnici sem tam nějaká šotolina a polní cesta,ale off-road vynechávám a zatím jezdím bez závad i ložiska v koncovém převodu jsou orig. a mám najeto 50 000km.
Dum spiro,spero.
brtnik napsal:
Ja bych se toho taky nebal...ale je to tu takove dogma. Kazdopadne nejake procento moznosti poruchy je a kdyz stojis na cervenou na brzde,tak ti proste "zere"baterku...to neznamena , ze si toho vsimnes Na normalni brzde muzes stat celej den a nic,to tady nejde. Ale jak rokam, nejak bych se toho osobne nebal.
Pokud potřebuju stát v kopci,používám zadní brzdu,pokud jí sešlápneš na plno,posilovač přestane řvát a je to v pohodě.Zatím se mi ještě nestalo,že bych někde nenastartoval.
Dum spiro,spero.
Ty brzdy mám potvrzené i od kamaráda, v Albánii v terénu vymlátil baterku a pak už startoval jen kabelama, protože s častým brzděním ji v terénu nedobil. A toto jsou země, kam s ní budu jezdit.
1150 by byla dobrá volba, ale při mé postavě je i 1200 na hraně.
BMW F 650ST , BMW R 1200GS
biker755 napsal:
Mám pouze GS a používám ho na to ,na co bylo určené,to znamená pohodlné cestování po silnici sem tam nějaká šotolina a polní cesta,ale off-road vynechávám a zatím jezdím bez závad i ložiska v koncovém převodu jsou orig. a mám najeto 50 000km.
GS(gelände-strasse) terén-silnice.Terenem zde neni myslena motokrosova trat,ale urcite zvladne vic nez polni cestu.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
biker755 napsal:
Mám pouze GS a používám ho na to ,na co bylo určené,to znamená pohodlné cestování po silnici sem tam nějaká šotolina a polní cesta,ale off-road vynechávám a zatím jezdím bez závad i ložiska v koncovém převodu jsou orig. a mám najeto 50 000km.
Tady je každá rada drahá.
Já jsem třeba vybíral právě kvůli eliminaci el. posilovače brzd od 07 nahoru. Prostě jsem motorku s el. posilovačem nechtěl.
Se stářím baterky se určitě zvyšuje pravděpodobnost, že ti ji ten vynález vycucá a BMW dobře vědělo proč to raději zrušili.
Nejdřív 08/06-07 použili ABS z R řady a od 08 pak zavedli novou ABS jednotku.
Takže i z toho je vidět, že problém byl v provozu zásadní, že i na 1 rok zavedli mezityp jen aby el. posilovač zrušili.
Pája
Samozřejmě, že terén je na úkor dílů, ale země jako Ukrajina, Rumunsko, Albánie jsou cesty, co mě baví a některé jsem jel i na F 650, vždy v rámci možností motorky (polní, lesní cesty), ale chci motorku na pohodlné dálkové cestování, pro kterou nebude problém lehký Offík, kterou zvládnu fyzicky a vezmu si ji až do hrobu, což 1200 splňuje.
Pak by zde měl být i rozdíl v ložisku zadního kola, ve výměně brzdové kapaliny a bezproblémového odvzdušnění, než u mladších ročníků.
BMW F 650ST , BMW R 1200GS
Zdenda gs napsal:
Samozřejmě, že terén je na úkor dílů, ale země jako Ukrajina, Rumunsko, Albánie jsou cesty, co mě baví a některé jsem jel i na F 650, vždy v rámci možností motorky (polní, lesní cesty), ale chci motorku na pohodlné dálkové cestování, pro kterou nebude problém lehký Offík, kterou zvládnu fyzicky a vezmu si ji až do hrobu, což 1200 splňuje.
Pak by zde měl být i rozdíl v ložisku zadního kola, ve výměně brzdové kapaliny a bezproblémového odvzdušnění, než u mladších ročníků.
Presne jak rikas.V techto zemich jsou tak pekny mista kam nevede asfalt,ze i ten castejsi servis,pripadne drivejsi opotrebeni nekterych dilu za to stoji.
Nekdo se zase rad sveze ostreji na asfaltu a taky neresi,ze mu gumy,desticky a kotouce tolik nevydrzej.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
biker755 napsal:
V tom případě ti nezbyde nic jiného,než koupit startovací kabely a nebo koupit 07,ona se nějaká objeví,vždyť času je dost.
Startovací kabely mám, ale na efko není třeba, to tráví svůj volný čas na udržovačce.
Do nové sezóny je ještě času dost, ale rozumy od vás musím sbírat už teď.
BMW F 650ST , BMW R 1200GS
Zdenda gs napsal:
.....ale chci motorku ........kterou.....vezmu si ji až do hrobu........
Doufám, že ta kterou si vezmu do hrobu, se ještě nevyrobila....
Vzdyt si sam nedavno vkladal odkaz na konec sveta v roce 2012!
Je fakt,ze to se ti s hrobem nikdo kopat nebude.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!