Tak jsem se konečně dokopal k tomu abych se podělil o prvotní dojmy z prvních 1500 km na R1150GS
Plán je tohle vlákno postupně doplňovat o poznatky, který ve finále můžou nerozhodným zájemcům o GS pomoct s koupí. Rozhodně tu bude hodně poznatků, které již byly vyřčeny. stejně jako všude popsaná fakta.
Předně bych rád vypíchnul, že jsem nikdy dříve na podobným mastodontu nejezdil a mimo silnici snad jen v začátcích na Hondě SLR 650:-) Něco málo mám v tomhle segmentu najeto na Varaderu a Vstromu 650/1000
Základní popis konkrétního stroje:
Pro ženy: žlutá
Pro zbytek čtenářů:
r.v. 2002 najeto 69500km, obutí TKC
Jezdec 190cm/105kg edit 7/3/2012 - už mám pod metrák
1. BMW R1150GS je na manipulaci na místě neuvěřitelně těžká kráva (ale Varadero je na manipulaci ještě horší :-)) )
edit: 7/3/2012 - po nějakým prvotním válčení, přemisťování po garáži, vytláčení z úzkých vrátek po trávě do kopečka, cvičným zvedání ze země, nespočtu spapaných políveček a změně životního stylu na sportovně aktivního člověka je GS ve finále těžká jako normální motorka.. Jenom ty CBR, GSXR a podobný plasťáky jsou najednou takový nějaký lehký, malý, jakoby papírový
2. Jakmile se GS rozjede tak je s ním manipulace naprostá hračka
3. Z origo sedla po 200km začíná bolet řiť
4. Nevim kdy nebo jestli vůbec byl měněný tlumič, ale ve stejnou dobu co mě začíná bolet řiť mě začínaji brát záda a po dalších 100km už si musi ulevovat ve stupačkách. Tlumič nastavený na střed, možná pomůže nastavení, vyzkouším. P.S. spodní záda mě bolej ještě druhý den, možná je na vině i špatná jezdecká pozice
edit: 7/3/2012 - vychytáno, bylo to špatnou jezdeckou pozicí, stačilo trochu poštelovat řidítka, sedí se mi líp
5. I na špuntech lze neuvěřitelně klopit zatáčky a troufnu si říct, že na CBR bych si to za chladnějšího počasí už takhle nedával. Jsem zvědavej až nazuju silniční gumy. Motorka i v malých rychlostech bez ztráty jistoty zatáčí a dá se otočit na neuvěřitelně malým prostoru
6. Zvyklý na CBR mi na silnici obrovsky chybí koníci, zrychlení. Zatim neumím využít potenciál co GS nabízí
7. Jízda na polňačkáh, šotolině, horších cestách je naprosto neuvěřitelná - podvozek si to krásně kontroluje
8. Na jakýkoliv těžší terén ani nemyslím (omezení jezdce, nikoliv stroje)
9. Znovu se učím jezdit, co jsem na silničce dělal automaticky tak tady nejde tak jednoduče nebo naopak jednodušejc než by jeden myslel. Např. do zatáček kde jsem na CBR musel použít trochu vlastní váhy, GS zalehává okamžitě a bez remcání.
10. zcela upřímně jsem si sliboval od GS trochu víc, ALE zároveň říkám, že největším kámenem úrazu v tomto případě je jezdec - tedy já :-) Všechny motorky co jsem si dřív koupil byly čitelný už od pohledu a okamžitě daly co jsem po nich chtěl, od GS si to zatim neumim vzit.
11. S prodejem navigace včetně držáku TT jsem musel přistoupit k odstrojení nádrže. Když jsem na předchozích motorkách sundaval nádrž tak to byla akce tak na 10 minut jenom jí sundat, většinou se to neobešlo bez nějakýho vylitýho benzínu, byť minimálního množství, problémům s praskajícími konektory, překroucený hadičky atd..
Na GS jsem zkouknul kde a co povolit, naprosto intuitivně vyckvak rychlospojky palivových hadic aniž bych se zprasil benzínem, jeden el konektor, jedem imbus a nazdár, nádrž je dole.. nasazení ve stejném gardu čas suma sumárum tak 4minutky max. hlavně ty rychlospojky mě potěšily :-)
12. co se váhy týče tak už si zvykám, cvičně jsem si jí párkrát položil, zvednul, v garáži pojížděl, couval, začínám dostávat ten správnej grif. Při manipulaci s kolegovým litrovým GSXR mám chvílema pocit, že vedu kolo :-)
Musim se ještě hodně učit.. pokračování příště
tak pokračování je i zároveň koncem, protože GS má nyní nového majitele
mirekcinan přiložený následující obrázek:
[64.56Kb]
Upravil mirekcinan dne 21.09.2012 12:04
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
mirekcinan napsal:
5. I na špuntech lze neuvěřitelně klopit zatáčky a troufnu si říct, že na CBR bych si to za chladnějšího počasí už takhle nedával. Jsem zvědavej až nazuju silniční gumy.
Silniční gumy jsou tvrdší, než špunty, trochu se zhorší komfort na drobných nerovnostech, ale zase jsou pocitově jistější v zatáčkách a při prudkém brzdění.
Otázka dne:
jaký jsou pro vás optimální otáčky při normální plynulé jízdě? Trochu se s tim pořád peru. Přijde mi, že při 4 tis. ot. si GS přede asi nejlíp
Jezdím většinou mezi 2-4 tis otáček, okolo 2500 má moje 1150 nejhlubší zvuk, nad 4tis jedu při předjíždění, zrychlování nebo svižnější jízdě, většinou ale nepřesáhnu 5000, pak už řadím další stupeň.
Upravil stepan dne 07.11.2011 13:32
mirekcinan napsal:
Otázka dne:
jaký jsou pro vás optimální otáčky při normální plynulé jízdě? Trochu se s tim pořád peru. Přijde mi, že při 4 tis. ot. si GS přede asi nejlíp
Pro mě je to zhruba 3 tisíce ot/min, což představuje u 1100 GS na pětku tachometrových 90 km/h.
Před přeřazením vytáčím motor na cca 3.500 ot/min, při předjíždění nebo rozjezdu do kopce i víc.
K bodu 3 mam orig selo v kuse najeto 1750km za 24h zastávky pumpa a občerstvení. před tím jsem jezdil DR800 a to bylo peklo nyní velký pohodlí a luxus.
k těm otáčkám... teď ti to přesně neřeknu motorku doma nemám a z hlavy si to nevybavím ale mám rok 2000 a mám tam tu Ekonomi šestku a ideální rychlost pro mou motorku taková na cestování otřesy vybrace a tak je těch 100-110 mám tam teda ysvod laďák a KN filtr
Milda napsal:
K bodu 3 mam orig selo v kuse najeto 1750km za 24h zastávky pumpa a občerstvení. před tím jsem jezdil DR800 a to bylo peklo nyní velký pohodlí a luxus.
mě přijde jako bych to sedlo stlačil vahou až na jeho tuhou konstrukci.. Jinak o nepohodlí bych mohl vyprávět, ten verpánek na CBR nebylo zrovna křesílko:-)
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
nemá někdo tohle DVD z Touratechu? http://www.tourat...ts_id=6740
nebo nějakou alternativu? potřeboval bych pochopit nějaký základní věci :-)
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
mirekcinan napsal:
1. BMW R1150GS je na manipulaci na místě neuvěřitelně těžká kráva (ale Varadero je na manipulaci ještě horší :-)) )
jestli to neni spis tim, ze ji nedrzis vyvazenou.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mirekcinan napsal:
nemá někdo tohle DVD z Touratechu? http://www.tourat...ts_id=6740
nebo nějakou alternativu? potřeboval bych pochopit nějaký základní věci :-)
Mrkni sem, Milan z Touratechu dělá enduroškolu, je to pecka, co vše se za 2 dny naučíš.
Jinak má i DVD s pár ukázkama, něco z teorie tam taky je. http://www.enduro...
mirekcinan napsal:
nemá někdo tohle DVD z Touratechu? http://www.tourat...ts_id=6740
nebo nějakou alternativu? potřeboval bych pochopit nějaký základní věci :-)
Mrkni sem, Milan z Touratechu dělá enduroškolu, je to pecka, co vše se za 2 dny naučíš.
Jinak má i DVD s pár ukázkama, něco z teorie tam taky je. http://www.enduro...
jj, na to jsem koukal, ale bohužel s mým časovým harmonogramem absolvování kurzu neni letos možný a ani tam nevidim termíny na 11/12 měsíc. Jinak nikde tam nevidim ceničku...
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
mirekcinan napsal:
1. BMW R1150GS je na manipulaci na místě neuvěřitelně těžká kráva (ale Varadero je na manipulaci ještě horší :-)) )
jestli to neni spis tim, ze ji nedrzis vyvazenou.
tim to opravdu nebude
Morabova 1150 je na manipulaci uplne fantasticka, tak nejak nevim, co s ni delas.
Jestli se snazis zvednout predni kolo a poposunout ho o pul metru, tak to pak chapu.
Pripadne pokud to tlacis do kopce.. jinak vylozene zacouvavani je myslim spis o cviku a vyvazenosti
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mirekcinan napsal:
1. BMW R1150GS je na manipulaci na místě neuvěřitelně těžká kráva (ale Varadero je na manipulaci ještě horší :-)) )
jestli to neni spis tim, ze ji nedrzis vyvazenou.
tim to opravdu nebude
Morabova 1150 je na manipulaci uplne fantasticka, tak nejak nevim, co s ni delas.
Jestli se snazis zvednout predni kolo a poposunout ho o pul metru, tak to pak chapu.
Pripadne pokud to tlacis do kopce.. jinak vylozene zacouvavani je myslim spis o cviku a vyvazenosti
no v kačírku před garáží se s ní taky zrovna ideálně nerejduje :-D v porovnýní s GS jsou ostatní motorky co znám vyloženě minibajky :-)
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
mirekcinan napsal:
nemá někdo tohle DVD z Touratechu? http://www.tourat...ts_id=6740
nebo nějakou alternativu? potřeboval bych pochopit nějaký základní věci :-)
Mrkni sem, Milan z Touratechu dělá enduroškolu, je to pecka, co vše se za 2 dny naučíš.
Jinak má i DVD s pár ukázkama, něco z teorie tam taky je. http://www.enduro...
jj, na to jsem koukal, ale bohužel s mým časovým harmonogramem absolvování kurzu neni letos možný a ani tam nevidim termíny na 11/12 měsíc. Jinak nikde tam nevidim ceničku...
Termíny Milan vypisuje před sezónou a v zimě to snad nikdy nebylo.
Cena do letoška zatím byla 3000 za 2 dny ( sobota, neděle ).
Může se to zdát dost, ale každej, kdo tam byl ti potvrdí, že to za to stojí.
mirekcinan napsal:
1. BMW R1150GS je na manipulaci na místě neuvěřitelně těžká kráva (ale Varadero je na manipulaci ještě horší :-)) )
jestli to neni spis tim, ze ji nedrzis vyvazenou.
tim to opravdu nebude
Morabova 1150 je na manipulaci uplne fantasticka, tak nejak nevim, co s ni delas.
Jestli se snazis zvednout predni kolo a poposunout ho o pul metru, tak to pak chapu.
Pripadne pokud to tlacis do kopce.. jinak vylozene zacouvavani je myslim spis o cviku a vyvazenosti
no v kačírku před garáží se s ní taky zrovna ideálně nerejduje :-D v porovnýní s GS jsou ostatní motorky co znám vyloženě minibajky :-)
Tak tak, když si zvykneš na 1150, tak ti ostatní motorky opravdu budou připadat malé. Ale je to hodně o zvyku, já už to třeba považuju za normální. Ale 1200 GS je na manipulaci neuvěřitelně lehčí, fakt mne to překvapilo, jak je to znát.
na vahu si casem zvyknes, ale zezacatku je to fakt porod. sedlo si nech bud presit (napr. ddtuning) nebo kup neco na to, ja mel mrtvou ovci z aljasky, ale pravda, designove to neni pro kazdeho
...potvrzuji, sedlo ridice se casem prosedi az na konstrukci a pak to tlaci do riti.... presiti a doplneni "molitanu" to zase vyresi do azura.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
jo tak to v kombinací s mojí váhou je nejspíš ono.. než si nechám přešít sedlo tak to asi pořešim nějakou "nástavbou" :-)
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
Kolik vážíš? Já oblečenej v helmě asi přes metrák a nikdy s mi nepodařilo sedlo prosedět "na konstrukci". Když jsem kdysi začínal a měl nové 1100GS (stejné sedlo), vyrazil jsem s ním hned na dovolenou. Po 250 km mne bolel zadek i záda a říkal jsem si co je to za ****ní motorku. Pak jsem si řekl, že na tom jezdí celý svět a dám tomu ještě šanci. Zvyknl jsem si a dnec není 800 i víc km problém.
oblečenej v helmě tak 112.. překvapilo mě to páč to sedlo je v tuhle chvíli asi tak pohodlný jako na fárošovi :-)
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali