Ahoj kamarádi. Chci dotáhnout zánovní auto z DE po vlastní ose na těch značkách s barevným pruhem. Máte s tím někdo zkušenost? Jak to vyřídit když neumím německy, může to vyřídit prodávající? Budu rád za všechny info.. D9ky
Over than 250k km on BMW GS bikes
Už si to přesně nepamatuju ale za mě to vyřídil prodávající při odhlášení a stálo to něco kolem 150-200 v DEKRA jo a taky nemluvím německy :-) ale kupoval jsem to v roce 07 takže už může být vše jinak.
FYYFF
Ja sem kupoval v DE motorku pres dealera. Spolecne jsme sli na takovy jejich dopravni inspektorat a tam dostanes prevozni znacku po uhrazeni prislusneho poplatku. Nevim kolik to je pro auto, ja sem tusim platil kolem Eur100.
Cena je zavisla i na delce platnosti prevozky ...
Cele to bylo vyrizene do 30min.
Pokud to budes kupovat pres dealera, tak ti pomuze. Kdyz pres soukr. osobu tak by te mohl alespon nasmerovat pokud nebude ochoten jit s tebou.
Jednoduchý když je to od prodejce vyřídí-pomůže on, potřebuješ pov.ručení + zaplatíš převozku na týden což ti stačí v poho na tk + přihlášení stojí v DE 90eček
Pokud od privátu jdete spolu na úřad něco jako je u nás magistrát odbor dopravy němec to bude vědět a zde to v jedné budově vyřídíte.
Lako, máš štěstí, že jdu náhodou kolem a 17.11. jedu do DE pro zánovní auto také......tak jsem googlil a našel níže uvedené. Nakonec jsem se domluvil, že to prodejce vše zajistí sám, samozřejmě za úplatu. Nejdražší je značka pro převoz, záleží na kolik dnů ji chceš. Tak hodně zdaru!
Dovoz ojetiny z Německa na vlastní pěst : Najdeme si auto na některém z velkých inzertních serverů (mobile.de, autoscout24.de), domluvíme se s prodávajícím telefonicky a můžeme vyrazit.
Dovoz osobních automobilů do Česka není v současné době omezen limitem stáří vozidla. Předpokladem dovozu je národní typové schválení automobilu (pokud není možné u vozu typové schválení prokázat, vztahují se na něj původní limity stáří - 8 let u osobních vozů).
Typovým schválením se rozumí udělení osvědčení o globální homologaci typu ES nebo schválení technické způsobilosti typu vozidla v členských státech EU.
Na výrobním štítku v motorovém prostoru je globální homologace ES uvedena v tomto tvaru: e..*../..*..../.." (např.: e11*98/79*0074*02).
Podmínkou dovozu vybraného automobilu po vlastní ose je platná technická kontrola TÜV.
Poté je nutné navštívit příslušný evidenční úřad (Zulassungstelle), který naleznete v každém větším městě.
Doporučujeme si předem zjistit otevírací dobu, která se často liší.
Na úřadě nejprve vyřídíte pojistku (mezinárodní pojištění se zelenou kartou v délce 9, 15 nebo 30 dní, které se pohybuje v rozmezí 70 až 150 EUR).
Poté s vyřízenou pojistkou a doklady od vozu zajdete k úředníkovi, který vám vystaví doklad, na jehož základě obdržíte červené mezinárodní registrační značky (+- 60 EUR).
Ty upevníte na vůz a úředník provede kontrolu, na základě které získáte exportní technický průkaz a samolepku na RZ (POZOR! se žlutými RZ nelze překročit hranice).
Je nutné mít na paměti, že po uplynutí sjednaného pojištění v zahraničí nesmíte s vozem na silnici. A tak doporučujeme neotálet a české úřady navštívit co nejrychleji.
Po převozu do Čech je nutné zajet na kontrolu emisí (asi 400 Kč za benzinové auto, resp. 800 Kč za naftové) a na stanici STK, která provede dovozovou kontrolu (1 200-1 800 Kč) vozu zároveň s evidenční kontrolou (300-400 Kč).
Z STK si odnesete protokol, se kterým je nutné navštívit příslušný obecní úřad s rozšířenou působností, kde podáte žádost o přihlášení vozidla do provozu (1 500 Kč) na základě doložení požadovaných dokumentů (viz tabulka).
Přehled registračních míst naleznete zde . Jedná se o odbory dopravy obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a magistrátů měst (k 1. 1. 2008).
Přibližně po třech až čtyřech týdnech od podání žádostí se dostavíte na odbor dopravy obecního úřadu, zaplatíte poplatek 800 Kč a konečně získáte české registrační značky.
Předtím by však měly vaše kroky vést do pojišťovny, kde je nutné sjednat povinné ručení na základě výrobního čísla.
A to se již dostáváte k poslednímu úkonu, a tím je opětovná návštěva pojišťovny, kde vám doplní čísla nových registračních značek do smlouvy.
K přihlášce vozidla k registraci žadatel přiloží:
a) technický průkaz vozidla,
doklad o technické prohlídce,
c) souhlas vlastníka k zaregistrování vozidla na jiného provozovatele,
d) protokol o evidenční kontrole vozidla,
e) doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
f) doklad o zástavním právu váznoucím na vozidle, bylo-li zřízeno,
g) doklad o povolení k pobytu nebo o udělení azylu na území České republiky, není-li provozovatel vozidla státním občanem ČR.
...že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !
samozřejmě, že platební podmínky záleží na dohodě....
ten blábol jsem vygooglil jako základní info pro kolegu.....který nemá o dovozu ani páru, dovozem se neživím, snad jsem mu alespoň něco poradil....
Nepředpokládám, že kolega pojede jen tak do nějakého bazaru, ukáže prstem, že chce to a ono a bude čekat, že za 20 minut odjede....
Jen doplním, že bankovka 500,- Euro je hodně podezřelá a hned tak někdo ji nevezme....že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !
presne jak pise bob. dneska je to naprosto v pohode. sem tam nejaky auto dovezu pro znamy. jeste jde taky o to jaky auto chces dovezt. Musi mit homologaci v CR jinak je s tim trochu problem ale i to se zaridit da. predpokladam, ze chces ale nejaky standartni auto tak to asi resit nebudes. Vetsinou se to da ukecat aby dali prevozku v cene auta. Od nas z CR bych si nekoupil pomalu ani kolo.
Mě to vyřídil prodejce, když je to soukromník nevim, ale s tim jazykem je pravda, že to chce třeba někoho vzít sebou kdo šprechtí aby ses s prodejcem domluvil. Nebo jak jsem to udělal já, kamarádka jim zavolala německy že se přijedem podívat na to auto, jestli by ho podrželi a jestli tam umí někdo anglicky, že bysme to dohodli tak. Chlápek zavolal svému synovci, kterej tam byl v dohodnutý den a my mu dali dvacet éček za to že byl překladatel a vyřídil nám úřady. Celkem to vyšlo na 100 euro.
Ale radši bych si všechno domluvil nejdřív po telefonu, než se vydáž 600 km někam a pak tam koukat jak husa do flašky a jet s prázdnou domů.
PS: registrace je rychlá a funguje dobře, navíc jsou to milí lidé a udělaji ti i fotku na památku první jízdy s tvým novým autem. Což mi potvrdilo i to, že mi po pár týdnech domů přišla fotka s účtenkou na 30 euro. Bohužel budeš kvůli tomu muset trošku překročit rychlost, jinak to nefunguje.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Pokial nie si schopny sa s predajcom rozpravat nemecky/anglicky (dost nemcov anglinu v pohode zvlada) tak na to zabudni.
Bo ked nebudes vediet ani ceknut, nic nevyriesis, budes akurat tak za vola.
JJ souhlas , procedura převozní značky není složitá, většinou pomůže prodávající.
Chce to alespoň pár slov znát v němčině. jináč se to může dost komplikovat, jak už zde někdo psal. Cena do 200 Eček , čas cca 30 min.
následně v ČR cca 4500 kč postavení na značky od evidenčky po emise , STK a značky s malým TP.
Bez jazyka nevím nevím, vem hezkou němčinářku na výlet . Spojíš příjemné s užitečným
sved63 napsal:
JJ souhlas , procedura převozní značky není složitá, většinou pomůže prodávající.
Chce to alespoň pár slov znát v němčině. jináč se to může dost komplikovat, jak už zde někdo psal. Cena do 200 Eček , čas cca 30 min.
následně v ČR cca 4500 kč postavení na značky od evidenčky po emise , STK a značky s malým TP.
Bez jazyka nevím nevím, vem hezkou němčinářku na výlet . Spojíš příjemné s užitečným
Jestli si to dobře pamatujuu tak pokud má auto německou STK tak platí i v čechách a v Čechách pak nemusíš dělat dovozovou STK a stačí jen Evidenční kontrola (výýrazně levnější), ale z vlastní zkušenosti a zkušenosti i pár mých kamarádů vim, že ti dovozovou evidenčku bez dovozový STK nikdo neudělá a občas dělaj i problémy na úřadech, ale z právního hlediska by měla stačit evidenčka
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
jezek napsal:
v ČR je nutná VŽDY dovozová technická...
ta totiž kromě technické stavu vozidlo ztotožní podle výpisu technických údajů výrobce..
Neni to pravda:
zákon 56/2001 Sb dne 10. ledna 2001 Hlava III., paragraf 34, bod 3
(3) Žádost o schválení technické zpusobilosti jednotlive dovezeného silnicního vozidla,
které již bylo provozováno v jiném státe, musí být doložena temito doklady:
a) osvedcením o registraci silnicního motorového vozidla nebo prípojného vozidla a technickým
prukazem silnicního motorového vozidla nebo prípojného vozidla, pokud byl vydán,
protokolem o evidencní kontrole.
Stačí ti pouze dovozová evidenční kontrola, která stojí třeba 500 kč, dovozová STK většinou kolem 4500 kč.
Povinnost udělat dovozové STK je pouze v případě že je vozidlo dovezeno ze země mimo EU, nebo má STK z jiného státu už prošlý. (to je odstavec 4 stejného paragrafu a zákona.
Potom co ti vydaj na úřadě Český techničák, tak si necháš udělat normální klasickou českou STK který je výrazně levnější. Pak si dojdeš auto přihlásit na značky.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Jiná věc je ale to že spousta stanicí technnické kontroly ti odmítne udělat jenom dovozovou evidenčku, že to samostatně nedělaj, ale jde jim jenom o prachy o ničem jiném to neni.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
jak pise jezek...technicka neplati z nemecka v CR. ani kdyz ma vuz COC list a platnou technickou jinde. zakony jsou jedna vec a dopravni inspektorat druha... (vlastni zkusenost)
Michal21 napsal:
jak pise jezek...technicka neplati z nemecka v CR. ani kdyz ma vuz COC list a platnou technickou jinde. zakony jsou jedna vec a dopravni inspektorat druha... (vlastni zkusenost)
Jak koukám v tom prvním příspěvku ode mě tak jsem to opravdu napsal blbě, německá STK u nás neplatí, to je pravda. V dalším příspěvku už jsem to ale v podstatě opravil, STK si potom uděláš klasickou ve chvíli kdy ti vydaj český TP.
Ale podle zákona dovozovou STK dělat nemusíš pokud je auto z EU! Pokud to po tobě dopravní inspektorát i přes to vyžaduje tak to vyžaduje nezákoně.
"Zákon je jedna věc a dopravní inspektorát druhá" je pravdivá věta a to tak že zákony jsou nadřazený dopravnímu inspektorátu.
Takže pokud budeš trvat na dodržení zákona, tak ať se jim to líbí nebo ne, musí ti vyhovět.
PS: ale upřímě řečeno když jsem si loni přivezl z DE auto, tak jsem si dovozovou STK taky nechal rovvnou udělat, protože pak se nemusíš nikde s nikym hádat a všechno máš hned.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.