Znovu otevírám tolik diskutované téma o vyklápěčkách.
Naběhly nové značky , nové modely a provedení. Bylo by dobré nově nabyté zkušenosti zde zveřejnit. Taky chci novou vyklápěčku, ale testy a ohlasy motorkářů jsou tak rozporuplné , že člověk opravdu neví která přilba je solidní po všech stránkách , nevyjímaje cenu.
Hlavně pak zkušenosti za jízdy , kdy hlučnost právě u vyklápěček je diskutovanou záležitostí. Jsem starší člověk ,nosím brýle a vyklápěčka se mi zdá nejpohodlnější. Nechci ovšem do uší strkat špunty , sluch mám zatím dost dobrý. Tak poraďte.
Olin napsal:
Znovu otevírám tolik diskutované téma o vyklápěčkách.
Naběhly nové značky , nové modely a provedení. Bylo by dobré nově nabyté zkušenosti zde zveřejnit. Taky chci novou vyklápěčku, ale testy a ohlasy motorkářů jsou tak rozporuplné , že člověk opravdu neví která přilba je solidní po všech stránkách , nevyjímaje cenu.
Hlavně pak zkušenosti za jízdy , kdy hlučnost právě u vyklápěček je diskutovanou záležitostí. Jsem starší člověk ,nosím brýle a vyklápěčka se mi zdá nejpohodlnější. Nechci ovšem do uší strkat špunty , sluch mám zatím dost dobrý. Tak poraďte.
Jsem starší člověk a vyklápěčka mi naprosto vyhovuje... Nejsem závodník, tak s ní jezdím i s vyklopenou... Zkušenost mám jen s přilbami BMW a spokojenost
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...
to Olin: v tomto případě je cena úměrná získanému....takže buď BMW, Schuberth nebo třeba Shoei...ale vše přilby přes 10tis....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
mam nolanku N103 oproti Shuberte je hlučnejší ale zase cena je nižšia.
za tu cenu som spokojny. ale mitprachy navyše tak určite Shubertu
teraz už ma ale nastupcu N104 http://www.nolan....amp;lng=en
EDIT: jak popsal kolega podemnou tak doplnim že som mal na hlave aj shubertu ta je super. ale ta cena.
dalej som vlastnil AIROH SV55 (už nikdy více)-neohrabana,pokazil sa mi zámek,nema pinlock
u nolanky ide slnečna clona tažšie ako u shuberty. je to daný tým že shuberta to ma prez lanko a nolanka na paku.
Upravil 100bubu dne 11.11.2011 14:51
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Koupil jsem Nolan N103 hlavně kvůli provedení vestavěného bluetooth modulu, které se mi líbilo víc než např. nalepovací Interphone. Zpětně bluetooth modul hodnotím jako výborný. Jediný problém, který jsem měl (popsaný zde) jsem vyřešil tak, že když jedu se ženou, tak místo hudby poslouchám ji Kdybych v době nákupu věděl, že vestavěný bluetooth je možný i u Schuberth, tak bych asi vzal ji, kvůli její údajné tichosti.
Teď jsem ale rád, že mám Nolanku, protože v crashtestech uvedených v tomto vláknu, vyšla o dost líp než Schuberth C3. Navíc jsem myslím někde na tomto fóru četl, že vestavěná bluetooth komunikace v Schuberth helmách není zrovna spolehlivá.
Bohužel nemám žádné přímé srovnání s jinou vyklápěčkou, kromě ultralevné Streetfighter SFK06, se kterou jsem absolvoval autoškolu, ale jsem určitě spokojený:
PLUSY
+ Má Pinlock
+ Poměrem výkon/cena určitě Schuberth hodně převyšuje.
+ Bluetooth se dobře ovládá v rukavicích
+ Kvalita bluetooth komunikace je výborná a hlasitost víc než dostatečná
+ Je velmi pohodlná
+ Má výměnné lícnice různých velikostí
+ Má vyjímatelný pratelný vnitřek
+ Není nijak těžká (manželka s velmi hubenným krkem tvrdí opak, ale neberu to jako směrodatné )
+ Dobré výsledky v crashtestu
MÍNUSY
- Prý jsou i tišší přilby
- Větrání před ústy se vlivem odporu vzduchu samo zavírá
- Do bluetooh modulu se nedá nahrát žádný nový firmware jako např. do Interphonu
Ještě pár poznámek:
- Sice má ve sluneční cloně výřez na nos, ale kvůli mému velkému frňáku jsem musel tento výřez ještě pilníkem zvětšit.
- Hlučnost neřeším, protože při své výšce 193 cm a nízkosti orig. plexi 12GS jdu s hlavou přímo proti vzduchu. Myslím, že ani Schuberth by mi nepomohla.
- Přístup oficiálního dovozce Motocup Brno k reklamacím (napoprvé jsem koupil špatný bluetooth modul) je vzorný.
Miták
Taky mám Nolan N103 a taky nemůžu srovnávat. Ale zjistil jsem, že hluk zbůsobuje proudění vzduchu kolem ramen a pak to jde na spodní okaj přilby. Pokud si vezmu kolem krku šátek a ten dám tak, že od bundy navazje na přilbu a tak vyplňuje prostor pod přilbou, je to o dost tišší ( o hodně ). Původně jsem si myslel, že ten šelest dělá kloub výklopky, ale není to pravda.
tom_es napsal:
Taky mám Nolan N103 a taky nemůžu srovnávat. Ale zjistil jsem, že hluk zbůsobuje proudění vzduchu kolem ramen a pak to jde na spodní okaj přilby. Pokud si vezmu kolem krku šátek a ten dám tak, že od bundy navazje na přilbu a tak vyplňuje prostor pod přilbou, je to o dost tišší ( o hodně ). Původně jsem si myslel, že ten šelest dělá kloub výklopky, ale není to pravda.
mitak napsal:
Koupil jsem Nolan N103 hlavně kvůli provedení vestavěného bluetooth modulu, které se mi líbilo víc než např. nalepovací Interphone. Zpětně bluetooth modul hodnotím jako výborný. Jediný problém, který jsem měl (popsaný zde) jsem vyřešil tak, že když jedu se ženou, tak místo hudby poslouchám ji Kdybych v době nákupu věděl, že vestavěný bluetooth je možný i u Schuberth, tak bych asi vzal ji, kvůli její údajné tichosti.
Teď jsem ale rád, že mám Nolanku, protože v crashtestech uvedených v tomto vláknu, vyšla o dost líp než Schuberth C3. Navíc jsem myslím někde na tomto fóru četl, že vestavěná bluetooth komunikace v Schuberth helmách není zrovna spolehlivá.
Bohužel nemám žádné přímé srovnání s jinou vyklápěčkou, kromě ultralevné Streetfighter SFK06, se kterou jsem absolvoval autoškolu, ale jsem určitě spokojený:
PLUSY
+ Má Pinlock
+ Poměrem výkon/cena určitě Schuberth hodně převyšuje.
+ Bluetooth se dobře ovládá v rukavicích
+ Kvalita bluetooth komunikace je výborná a hlasitost víc než dostatečná
+ Je velmi pohodlná
+ Má výměnné lícnice různých velikostí
+ Má vyjímatelný pratelný vnitřek
+ Není nijak těžká (manželka s velmi hubenným krkem tvrdí opak, ale neberu to jako směrodatné )
+ Dobré výsledky v crashtestu
MÍNUSY
- Prý jsou i tišší přilby
- Větrání před ústy se vlivem odporu vzduchu samo zavírá
- Do bluetooh modulu se nedá nahrát žádný nový firmware jako např. do Interphonu
Ještě pár poznámek:
- Sice má ve sluneční cloně výřez na nos, ale kvůli mému velkému frňáku jsem musel tento výřez ještě pilníkem zvětšit.
- Hlučnost neřeším, protože při své výšce 193 cm a nízkosti orig. plexi 12GS jdu s hlavou přímo proti vzduchu. Myslím, že ani Schuberth by mi nepomohla.
- Přístup oficiálního dovozce Motocup Brno k reklamacím (napoprvé jsem koupil špatný bluetooth modul) je vzorný.
Souhlas
Ještě jako mínus bych přidal -Pokud je používaná v prašným prostředí Jako např.Albanie a pod a off road.
Při průjezdu hrubými nerovnostmi a skoky má tendenci se zavírat ale je to přes pero tak se vrátí zpět
Dostane se prach k mechanismu vysouvání brýlí a rázem se stáva tento mechanismus nefukční pro odborníky ---prostě nejdou vysouvat brejle
Oprava jednoduchá ale otravná--Vyčistit
Mezi pin lock a plexi se dostane prach a šoupe a šoupe až je zničený celý plexi i s pinlockem oprava Koupit nový plexi a vyhodit ten nesmysl
A já tady budu brojit proti Nolan 103,páč ji mám ve skříni a to může být ráda poněvaž po jednom 1000km víkedu jsem se měl co držet abych ji nehodil do nejbližší popelnice. Nechal jsem se zblbnout reklamou že Nolan 103 je stejná kvalitativní šarže jako Schuberty + ty reklamní cresh testy atd, tedy poměr cena /užitné vlastnosti atp. V době nákupu jsem za ni dal asi 9000kč,jelikož mám větší kotrbu objednal sem v prodejně největší vel.xxl,došla, vyzkoušel sem ji jízdou asi 2km (jasně nic moc ) trošičku byla těsnější na bocích ale vzhledem že větší nedělají a po zkušenostech s jinými helmami jsem usoudil že polstrování si sedne a helmu jsem koupil - nesedla-po určité době když nepovolovala -(není divu žádné polstrování v pravém slova smyslu tam není,jen skelet z velmi tvrdého černého polystyrenu potažen nějakým tenkým materiálem který nemůže dostatečně kopírovat linii hlavy pokud je to zapotřebí) jsem přistoupil k razantnímu řešení a na bocích jsem snížil(seřízl ten polyš o 1cm na každé straně,ani tohle nepomohlo a z helmy po delší jízdě vyloženě bolela hlava,u uší místo žádné,použití průměrného sluchátka interkomu bylo vyloučeno(u C3 komfort)někdo namítne proč jsem ji nevrátil-prostě proto že se nerad handrkuji s někým o to jestli ano nebo ne ,taky jsem myslel že po mé úpravě přece jen bude použitelná a pak už vrátit logicky nešla, dobrá to je věc velikosti-můj problem moje blbost-že jsem nepočítal s tím že italský xxl je normováno na jejich cikánský hlavičky(Schubert je v xxl mnohem větší ale možná je to tím že tam je úplně jiné polstrování v kterém je hlava jako ve vatě a pěkně kopíruje linii hlavy.
Dál - Nolan 103 je nevyvážená,i přes to jak jsem ji měl napasovanou tak při vyklopeném předku sjížděla do očí jak je to těžký na předek,zavřená má tak málo místa mezi bradou a přední částí že bych tam nedal mikrofon ani omylem-u C3 žádný problem ,místa ,,na cigáro". Dále- hlučnost-na helmu za 9000 bych očěkával lepší komfort,dále-hmotnost-oproti C3 nezanedbatelně vyšší, Dále-během pár týdnu používání-podotýkám po silnicích a s pečlivou údržbou přesto došlo k poškrábání plexi z vnitřní strany a to o horní část těsnící gumy, jak se otvíralo a zavíralo plexi a na závěr utěsnění plexi a klapek větrání nebylo dobré(tak jako u C3) -táhlo do ní dost i když bylo vše zavřeno.
Podtrženo sečteno tvrdím že kvalitou zpracování a tím co nabízí 103ka by se měla prodávat tak za 3litry za víc nestojí. Toto je moje osobní zkušenost.Ale abych jen nehanil-jedna věc je tam lépe řešena než u C3 -plexi-nepadá při jízdě a je tam lépe řešeno upevnění pinlocu (lépe jde měnit)
Tož tak nějak s Nolanem
Upravil kim dne 11.11.2011 20:00
Waltr napsal:
Shubert 2 je tam habakuk polstrování, tak tlumí.
Obrovské zklamání u přilby za >10 tisíc je katastrofální mlžení, zvláště když jdou teploty dolů.
K C2 muzes koupit plexi s pinlockem a mas po mlzeni. Standardne se do C2 pinlock nedava.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Waltr napsal:
Shubert 2 je tam habakuk polstrování, tak tlumí.
Obrovské zklamání u přilby za >10 tisíc je katastrofální mlžení, zvláště když jdou teploty dolů.
K C2 muzes koupit plexi s pinlockem a mas po mlzeni. Standardne se do C2 pinlock nedava.
No tak to pozor, v přilbě je nástřik plexi (tedy na plexi ) a ten původně měl být ,,pinlock" ale na to dojela žena. Plexi odešlo, vrstva se sloupala a nebylo přes něj vidět, samo po záruce.
Takže nové plexi a pinlok a mš jinou, která se nemlží ve standartu.
Ano časem na to přišli a změnili dodavatele, jen mě zarazilo že se to mlží fakt hodně.
Waltr napsal:
Shubert 2 je tam habakuk polstrování, tak tlumí.
Obrovské zklamání u přilby za >10 tisíc je katastrofální mlžení, zvláště když jdou teploty dolů.
K C2 muzes koupit plexi s pinlockem a mas po mlzeni. Standardne se do C2 pinlock nedava.
No tak to pozor, v přilbě je nástřik plexi (tedy na plexi ) a ten původně měl být ,,pinlock" ale na to dojela žena. Plexi odešlo, vrstva se sloupala a nebylo přes něj vidět, samo po záruce.
Takže nové plexi a pinlok a mš jinou, která se nemlží ve standartu.
Ano časem na to přišli a změnili dodavatele, jen mě zarazilo že se to mlží fakt hodně.
No to samo vim. C2 jsem mel a prave kvuli tomu sloupnuti ochranne vrstvy jsem chtel kupovat nove plexi . Kdyz uz jsem kupoval nove, tak radeji s klasickym pinlockem. Tenkrat na nem meli v Polu akci.
Upravil spea - ToM dne 11.11.2011 23:23
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Ja uz drahne let pouzivam starou dobrou Schuberthku Concept (C1). Uz bych ale mel nad novou klapackou premyslet. V Albanii jsem hodne jezdil s vyklopenou a tam bych hrozne ocenil novou verzi Evoline od Sharku. Pokud ma nekdo delsi zkusenost, rad si prectu. Jde mi hlavne o tu novou verzi 2.
Používám současně N103-na mým městském skútru Bandit 600-a Schubert C3.Musím napsat,že N103 se mi zdá pohodlnější,netlačí tolik brýle.Zaklapnutí je taky rychlejší a snadnější.
Vše ostatní je ale už jasná záležitost Schubertky.Minimální hlučnost oproti Nolanu,minimální mlžení,i lépe chrání proti chladu a horku,je lehčí.A opotřebení plexi skoro žádné.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
Peacemaker napsal:
Ja uz drahne let pouzivam starou dobrou Schuberthku Concept (C1). Uz bych ale mel nad novou klapackou premyslet. V Albanii jsem hodne jezdil s vyklopenou a tam bych hrozne ocenil novou verzi Evoline od Sharku. Pokud ma nekdo delsi zkusenost, rad si prectu. Jde mi hlavne o tu novou verzi 2.
Mám Evoline 1 postupně doladěnou na verzi 1.99
Zkušenosti:
1) Pokud není úplně velká zima, nejedu zrychlený přesun nebo neleje/nesněží, jezdím s otevřenou (= 80-90% jízdního času)
2) Otevřená je paradoxně "méně" hlučná než zavřená - za jízdy poslouchám často hudbu a při zavřené musím přidat na hlasitosti - ale to může být individuální dle obtékání vzduchu konkrétního jezdce na konkrétním stroji (Nejčastěji proudění vzduchu bokem kolem plexi a pak mezi přílbou a rameny).
3) Je těžká (1,9 kg), ale hmotnost nevadí. Přilba je výborně vyvážená a hmotnost nevnímám negativně.
4) zespodu není uzavřená (logicky - aby šla překlopit až dozadu těsně kolem skořepiny, nezbývá místo na deflektor) = do hodně chladného počasí bych si dokázal představit více uzavřenou helmu. Foukání spodem ale v pohodě řeší kukla/šátek.
5) Pokud je velmi chladno a vlhko (prší/sněží), při úplně zavřené přílbě se plexi trochu ve spodní části mlží - je dobré nechat plexi pootevřené na první mezeru (2-3 mm?)
6) Častá výtka: způsob překlápění brady - aby šla otevřít/zavřít, musí být zvednuté plexi. Bradu zavírám málo kdy, takže mi to nevadí a dá se na to zvyknout.
7) Častá výtka: Úchyt na otvírání plexi je uprostřed nahoře - při manipulaci s plexi si údajně zakryješ výhled - mě to nevadí, ovládám to levačkou, zakrývám výhled levého oka a na to stejně skoro nevidím (vidím blbě), takže jsem zvyklý koukat jenom pravým okem
8) Použití OffRoad - prach se mi dostal dovnitř a poškrábal sluneční clonu. Po čase jsem koupil novou, ale prach vevnitř zůstal, takže clona byla opět brzy poškrábaná... Takže hlídat, případně rozebrat a vyčistit.
9) Kamarád má EVO II, jde trošku hůř uvolnit brada v zadní poloze (silná fixace) - chce to jemně poladit pilníčkem zarážky a bude to OK.
Celkově spokojenost. Přilba má pomalu už svoje odjeto, koukám po nové - bude to buď Evoline II ST (příprava na HF, prostor pro brýle) nebo BMW System 6, nejlépe obojí . Ale ta BMW 6 by měla smysl tak akorát na Nordkapp a na zimu a to těch pár km zvládnu v pohodě i s Evo, takže je v podstatě rozhodnuto.
BMW GS = stroj na radost