Zvažuji výměnu oleje v př. tlumičích . Můžete tu někdo napsat přesné množství oleje , případně značku a stručný popis ? Předpokládám že se vypouští šroubkem na spodku kluzáku . Předepsaná výměna je po 30 000km.
Mám najeto 17000km r.v.2008. Pokud jste někdo olej měnili napište při kolika km a v jakém stavu byl olej . V servisu mi řekli že by bylo dobré měnit co 3 roky .
Kontrola a seřízení ventilů je předepsáno po 20 000km ale z více míst mi bylo řečeno že to stačí při 25 -30 000km , že se vůle nemění . Sdělte své zkušenosti a poznatky a jestli se někomu podařilo úspěšně odstranit vzlínání oleje asi z pod víka ventilů . Někde jsem četl že se mělo inovovat těsnění ale nevím jak to dopadlo .
Dík
Pořádně odmasti, a dobře namaž silikonem na motory- vyšší teplota.
Ventily- záleží jak máš rád svůj stroj....ale opravdu zatím jak 800 tak 650 po dvaceti bez problémů.
A ostatně někde se tady toho válí kolem ventilů i vidlí.
Množství z hlavy nevím, koukni do repromu.
uz jsem to menil 2x. Jednou jsem menil Hyperpro pruziny a podruhe letos po 3 mesicni ceste po Asii. na podruhe jsem ho vylil a olej kupodivu nebyl cerny ale jakoby zapeneny (bili stav). Take to melo zasebou cca 28tis kmz toho pulka tezkej off.
Pokazde jsem tam nalil 10w, vydle jsou pak tuzsi nez v originale mekke.
Mnozstvi rika primo manual:
31 - Front axle, front-wheel steering
Fork oil, capacity per fork leg 765 ml
Fluids and lubricants
Hydraulic fluid SAE 7,5
Sice jsou nazory na presnou hladinu merenou pomoci suplery, ale mam to vyzkousene, ze toto mnozstvi funguje spolehlive.
dufino přiložený následující obrázek:
[179.8Kb]
Upravil dufino dne 24.11.2011 15:55
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Rostabmw napsal:
Zvažuji výměnu oleje v př. tlumičích . Můžete tu někdo napsat přesné množství oleje , případně značku a stručný popis ? Předpokládám že se vypouští šroubkem na spodku kluzáku . Předepsaná výměna je po 30 000km.
Mám najeto 17000km r.v.2008. Pokud jste někdo olej měnili napište při kolika km a v jakém stavu byl olej . V servisu mi řekli že by bylo dobré měnit co 3 roky .
Kontrola a seřízení ventilů je předepsáno po 20 000km ale z více míst mi bylo řečeno že to stačí při 25 -30 000km , že se vůle nemění . Sdělte své zkušenosti a poznatky a jestli se někomu podařilo úspěšně odstranit vzlínání oleje asi z pod víka ventilů . Někde jsem četl že se mělo inovovat těsnění ale nevím jak to dopadlo .
Dík
olej ve widli -- urcite tomu neublizis.
vule ventilu -- VETSINOU se to moc nehejbe.. resp. vubec.
Ja to jednou protahl na 30 tisic a bylo to OK, ale moc bych to (zbytecne) neprovokoval.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
dufino napsal:
uz jsem to menil 2x. Jednou jsem menil Hyperpro pruziny a podruhe letos po 3 mesicni ceste po Asii. na podruhe jsem ho vylil a olej kupodivu nebyl cerny ale jakoby zapeneny (bili stav). Take to melo zasebou cca 28tis kmz toho pulka tezkej off.
Pokazde jsem tam nalil 10w, vydle jsou pak tuzsi nez v originale mekke.
Mnozstvi rika primo manual:
31 - Front axle, front-wheel steering
Fork oil, capacity per fork leg 765 ml
Fluids and lubricants
Hydraulic fluid SAE 7,5
Sice jsou nazory na presnou hladinu merenou pomoci suplery, ale mam to vyzkousene, ze toto mnozstvi funguje spolehlive.
Těch 765ml je myšleno do jedné vidlice nebo do obou?v manuálu to není napsáno tak nevím,taky mě překvapila ta viskozita-7,5w, do hondy je předepsanej 10w ,do dakara asi taky (přesně už nevím), já tam dával 15w (páč paramo řidší nevyrábí a nějaký cizí jsou drahý jaxviňa přitom funkce stejná) a nebyl problém.
Dík Toníku ale ještě k tomu dotazu zakladatele vlákna -jde li vypustit olej např tak jako na dakaru spodním šroubem a nalít vrchem bez demontáže vidlí? na různých videích to dělají tak že rozmontovávají celé řízení na molekuly -to je nutný ,snad ne?
Upravil kim dne 24.11.2011 18:00
No já to dělám tak, jak je to v RepRomu - tedy vrchem. Sundám vidle, povolím zátky, matky pod zátkama, sundám pružiny nechám je okapat, vyleju olej, "pumpuju" s pístem tlumiče nahoru dolu, abych všechen olej dostal ven - chce to trpělivost, naleju novej olej a opačným postupem zpátky. Jo, a taky jsem několika lidem na jejich přání dával olej 10W. Mě samotnému to přišlo potom při jízdě lepší - tužší.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
No já to dělám tak, jak je to v RepRomu - tedy vrchem. Sundám vidle, povolím zátky, matky pod zátkama, sundám pružiny nechám je okapat, vyleju olej, "pumpuju" s pístem tlumiče nahoru dolu, abych všechen olej dostal ven - chce to trpělivost, naleju novej olej a opačným postupem zpátky. Jo, a taky jsem několika lidem na jejich přání dával olej 10W. Mě samotnému to přišlo potom při jízdě lepší - tužší.
takže běžným postupem na motorce vypustit i nalít to nejde a musí se rozebrat skoro celé řízení? proč co je tam zvláštní oproti dakaru?
Musi se rozebrat.
ja jeste delal to, ze do vydli po vypusteni jsem nalil tech. Benzin a protahl je aby se vse uvnitr vycistilo od mozneho bordelu.
Pak samo nechat dukladne vysusit a nalit novy olej
Upravil dufino dne 25.11.2011 10:54
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
dufino napsal:
uz jsem to menil 2x. Jednou jsem menil Hyperpro pruziny a podruhe letos po 3 mesicni ceste po Asii. na podruhe jsem ho vylil a olej kupodivu nebyl cerny ale jakoby zapeneny (bili stav). Take to melo zasebou cca 28tis kmz toho pulka tezkej off.
Pokazde jsem tam nalil 10w, vydle jsou pak tuzsi nez v originale mekke.
Mnozstvi rika primo manual:
31 - Front axle, front-wheel steering
Fork oil, capacity per fork leg 765 ml
Fluids and lubricants
Hydraulic fluid SAE 7,5
Sice jsou nazory na presnou hladinu merenou pomoci suplery, ale mam to vyzkousene, ze toto mnozstvi funguje spolehlive.
Těch 765ml je myšleno do jedné vidlice nebo do obou?v manuálu to není napsáno tak nevím,taky mě překvapila ta viskozita-7,5w, do hondy je předepsanej 10w ,do dakara asi taky (přesně už nevím), já tam dával 15w (páč paramo řidší nevyrábí a nějaký cizí jsou drahý jaxviňa přitom funkce stejná) a nebyl problém.
Mám najeto 16000 km a plánuji vyměnit olej v tlumičích a řeším jakou hustotu.Kim neni těch 15W moc hustý jak si spokojen, terén nejezdím.
Asi Motul
dufino napsal:
uz jsem to menil 2x. Jednou jsem menil Hyperpro pruziny a podruhe letos po 3 mesicni ceste po Asii. na podruhe jsem ho vylil a olej kupodivu nebyl cerny ale jakoby zapeneny (bili stav). Take to melo zasebou cca 28tis kmz toho pulka tezkej off.
Pokazde jsem tam nalil 10w, vydle jsou pak tuzsi nez v originale mekke.
Mnozstvi rika primo manual:
31 - Front axle, front-wheel steering
Fork oil, capacity per fork leg 765 ml
Fluids and lubricants
Hydraulic fluid SAE 7,5
Sice jsou nazory na presnou hladinu merenou pomoci suplery, ale mam to vyzkousene, ze toto mnozstvi funguje spolehlive.
Těch 765ml je myšleno do jedné vidlice nebo do obou?v manuálu to není napsáno tak nevím,taky mě překvapila ta viskozita-7,5w, do hondy je předepsanej 10w ,do dakara asi taky (přesně už nevím), já tam dával 15w (páč paramo řidší nevyrábí a nějaký cizí jsou drahý jaxviňa přitom funkce stejná) a nebyl problém.
Mám najeto 16000 km a plánuji vyměnit olej v tlumičích a řeším jakou hustotu.Kim neni těch 15W moc hustý jak si spokojen, terén nejezdím.
Asi Motul
Nevím jak to má 800ka to tlumení uvnitř udělaný oproti např dakaru ale např. do dominátora i do dakara jsem dal 15w a nebyl problém nemůžu říct že bych poznal změnu,ta 15w je stejně uplná voda co se hustoty týká,je to o dost řidší než hydraulický olej;klidně bych dodržel tu předepsanou viskozitu ale nechce se mi dávat skoro 450kč za litr tl.oleje zahr.značky,a jelikož tam bylo potřeba asi1300ml tj 2litry bo v menším se to nedělá;ať si to k**vy zlodějský nalijou do puntu za ty love,tak zvítězilo paramo -bohužel nedělají nižší než 15w ale jak píšu nebyl problém.
Upravil kim dne 16.01.2012 11:04
kim napsal:
Dík Toníku ale ještě k tomu dotazu zakladatele vlákna -jde li vypustit olej např tak jako na dakaru spodním šroubem a nalít vrchem bez demontáže vidlí? na různých videích to dělají tak že rozmontovávají celé řízení na molekuly -to je nutný ,snad ne?
ešte sa olej vymeniť len chystám, takže sú to len moje dohady, ale podľa tohto videa http://www.youtub...LUMEaHBeZInevidím dôvod vyťahovať "rúry" z motorky.
Odkrútim vrchnú zátku a spodnú skrutku, vytiahnem pružinu s tlmičom, otvorom po skrutke naspodu vytečie olej, potom to ešte môžem niečím prepláchnuť alebo vyfúkať vzduchom. Následne vložím tlmič zbavený starého oleja, zaskrutkujem spodnú skrutku a môžem liať nový olej a ...
Je to tak alebo mi niečo ušlo ?
kim napsal:
Dík Toníku ale ještě k tomu dotazu zakladatele vlákna -jde li vypustit olej např tak jako na dakaru spodním šroubem a nalít vrchem bez demontáže vidlí? na různých videích to dělají tak že rozmontovávají celé řízení na molekuly -to je nutný ,snad ne?
ešte sa olej vymeniť len chystám, takže sú to len moje dohady, ale podľa tohto videa http://www.youtub...LUMEaHBeZInevidím dôvod vyťahovať "rúry" z motorky.
Odkrútim vrchnú zátku a spodnú skrutku, vytiahnem pružinu s tlmičom, otvorom po skrutke naspodu vytečie olej, potom to ešte môžem niečím prepláchnuť alebo vyfúkať vzduchom. Následne vložím tlmič zbavený starého oleja, zaskrutkujem spodnú skrutku a môžem liať nový olej a ...
Je to tak alebo mi niečo ušlo ?
Takhle jsem to dělal na dakaru i dominátoru,proto se pídím proč to všichni vytahujou komplet
Tak som dnes vymenil olej na predku bez demontáže rúr. Olej po 36kkm bol celkom čistý. Čo ma však pekvapilo bolo ho tam sotva 700 ml. Asi šetrili vo fabrike, lebo nikde nemám žiadny priesak.
kim napsal:
Dík Toníku ale ještě k tomu dotazu zakladatele vlákna -jde li vypustit olej např tak jako na dakaru spodním šroubem a nalít vrchem bez demontáže vidlí? na různých videích to dělají tak že rozmontovávají celé řízení na molekuly -to je nutný ,snad ne?
ešte sa olej vymeniť len chystám, takže sú to len moje dohady, ale podľa tohto videa http://www.youtub...LUMEaHBeZInevidím dôvod vyťahovať "rúry" z motorky.
Odkrútim vrchnú zátku a spodnú skrutku, vytiahnem pružinu s tlmičom, otvorom po skrutke naspodu vytečie olej, potom to ešte môžem niečím prepláchnuť alebo vyfúkať vzduchom. Následne vložím tlmič zbavený starého oleja, zaskrutkujem spodnú skrutku a môžem liať nový olej a ...
Je to tak alebo mi niečo ušlo ?
Takhle jsem to dělal na dakaru i dominátoru,proto se pídím proč to všichni vytahujou komplet
Já to vytahuju,celé rozeberu pro kontrolu vnitřností,proplachnu naftou a nechám pěkně vykapat,vyměním gufera a olej leju do čistého.
Tryskac napsal:
Tak som dnes vymenil olej na predku bez demontáže rúr. Olej po 36kkm bol celkom čistý. Čo ma však pekvapilo bolo ho tam sotva 700 ml. Asi šetrili vo fabrike, lebo nikde nemám žiadny priesak.
Divný. Když to rozeberu komplet, tak jak to je v RepRomu, vyleju olej z vidle, "vypumpuju" olej z tlumiče, nechám okapat pružiny, a pak to všechno sleju do nádoby, tak tam vždycky těch 740 - 750ml mám (samosebou na vidli, která neteče přes gufero).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
kim napsal:
Dík Toníku ale ještě k tomu dotazu zakladatele vlákna -jde li vypustit olej např tak jako na dakaru spodním šroubem a nalít vrchem bez demontáže vidlí? na různých videích to dělají tak že rozmontovávají celé řízení na molekuly -to je nutný ,snad ne?
ešte sa olej vymeniť len chystám, takže sú to len moje dohady, ale podľa tohto videa http://www.youtub...LUMEaHBeZInevidím dôvod vyťahovať "rúry" z motorky.
Odkrútim vrchnú zátku a spodnú skrutku, vytiahnem pružinu s tlmičom, otvorom po skrutke naspodu vytečie olej, potom to ešte môžem niečím prepláchnuť alebo vyfúkať vzduchom. Následne vložím tlmič zbavený starého oleja, zaskrutkujem spodnú skrutku a môžem liať nový olej a ...
Je to tak alebo mi niečo ušlo ?
Takhle jsem to dělal na dakaru i dominátoru,proto se pídím proč to všichni vytahujou komplet
Já to vytahuju,celé rozeberu pro kontrolu vnitřností,proplachnu naftou a nechám pěkně vykapat,vyměním gufera a olej leju do čistého.
Tak, tak.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pretože mám najazdené 64kkm a naposledy aj jediný raz, boli ventily kontrolované keď som prišiel z Mng. pri 32kkm. Rozhodol som sa, že keď je zima dlhá pozrieť sa ventilom na zúbok. Pomohol mi pri tom Tryskáč.
Namerané hodnoti len pre zaujímavosť: SANIE Ľ =20-21, P=20-21,
VÝFUK Ľ=29-30, P=30-31. Takže v tolerancii, aj keď už len tesne, pokiaľ sa ventily zaklepávajú.
Pri tej príležitosti sme zmerali aj tlaky vo valcoch Ľ=16,2 a P=16,9.
Upravil siso dne 29.02.2012 19:15