Udělal jsem vánoce v předstihu... a mám fakt radost, Igor je sympaťák, ví o čem mluví a má dobrý oko, je na co se koukat ))
Dělá to dobře, není to nuda, jako některé jiné ))
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...
pepanek1150 napsal:
... je škoda, když nepustí Igoroviny do bedny :-).
Gdopak by pak čuměl na "celebrity" s jejich stopadesátičleným doprovodem za statisíce a samozřejmě i s jejich hodnotným kulturním přínosem ...
Upravil radosek dne 06.12.2011 16:54
pepanek1150 napsal:
... je škoda, když nepustí Igoroviny do bedny :-).
Gdopak by pak čuměl na "celebrity" s jejich stopadesátičleným doprovodem za statisíce a samozřejmě i hodnotným kulturním přínosem ...
... bude na ně čumět těch zbylých asi milion diváků...
Bohužel to, že cestovatel XY projel tam a tam a zažil to a to, zaujme třeba 0.1% lidí, kdežto že Iveta Bartošová byla zase na práškách, sleduje 3 miliony lidí. To je princip televize. Ale nikdo tě nenutí se na nic dívat, můžeš si vybírat - stejně jako si ty televize vybírají, co budou vysílat. Až budeš mít vlastní televizi, můžeš vysílat co budeš chtít ty... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
radosek: To je skoro zbytečná otázka..
Myslím že ani Tomáš si zrovna podle vlastního gusta neužívá výlety typu Maroko s několika celebritami, které se dostaly na výsluní určitě ne pro svoje charakterové klady..
Cestování je to, co dělá cestovatel.
Televizní pořad je to, co dělá štáb s režisérem, dramaturgem, kameramanem apod.
Tyhle věci se tak trošku vzájemně vylučují. I když jsou cestovatelé, kteří jsou schopní natočit obrazově úžasný cestopisný dokument, který může být i velmi vtipný a neusneš u toho, ale stejně to NIKDO neodvysílá v rozumném čase na normálních kanálech pozemní TV..
Proto málokdy vidíš v normální celoplošné terestiální televizi opravdový cestopis opravdového cestovatele - protože to je něco, co by mělo tak nízkou sledovanost (nebo obrazovou nebo dramaturgickou kvalitu) že by to nikdo prostě nevysílal.
Nejde prostě o nic jiného než o prachy a sledovanost. Pochopitelně za předpokladu, že máš materiál s obrazovou kvalitou na takové úrovni, aby to televize vzala. Proto můžeš do celebrit a štábů rejpat jak chceš ale nic na tom nezměníš. Je to strašně podobný s Dakarem - podívej se, jak dneska Dakar vypadá. To není soutěž jednotlivců o tom, co vydrží - to je soutěž obřích peněz sponzorů a továren, kteří tam jedou jak na manévry. Paralelně s tím existuje několik rallye, které jsou mnohem sportovnější, nezáleží tam tolik na penězích jako na tom, jak kdo umí navigavat a co vydrží on i stroj - pokud možno bez desítek doprovodných kamionů atd. Ale - v televizi to nevysílají a pokud ano, tak někdy ve 3 ráno na okrajovém satelitním kanále.
Televize tady bohužel není od toho, aby vysílala kvalitní věci, na to možná jsou Arte, ČT2 apod. Ale to se dotuje z něčeho jiného. Komerční televizi zajímají jen prachy a sledovanost. Nic víc. A to žádný čistokrevný cestovatel už z principu prostě nepřinese, protože on cestuje a nemá čas dělat ty práce, které zajišťuje ten štáb atd...
Tomas TT napsal:
...Televize tady bohužel není od toho, aby vysílala kvalitní věci...
a proc myslis, ze je porad o motocestovani kvalitni? Nemyslim to jako rejpani.. vyjimecne
Dnes uz to neni vyplouvani do neznama, bez map, niceho... je to spis myslim specializovanej relax.
Ja televizi 10 let nemam, koukam se obcas... ale neprijde mi, ze by to byla vzdycky takova skvara... uz jenom to publikum neni vzdycky blbe.
---
btw: Igor Brezovar kdyz cestuje, tak ma ty zeme nastudovane? Moc ho neznam, ale co jsem cetl tak to moc vlastivedne nebylo... ma tam i historii a tak?
Upravil hicks dne 06.12.2011 17:33
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Igora mám rád, je to opravdový cestovatel, jakých je teď na cestách tak třeba deset, možná dvacet.
Nelíbí se mi u nich u všech jejich dokonalá schopnost "žebrat" o peníze u sponzorů, já to nedokážu a jen vyjímečně na svých cestách (nemyslím teď tuhle natáčecí) používám něco, co mi dal nějaký sponzor - kromě své firmy. Ale jsou lidi, kterým je fuk, co budou mít na sobě a na jaké motorce pojedou - dneska je to Yamaha, zítra KTM, je jim to fuk. Jeden den budou vystupovat na srazu BMW před 30 tisíci lidma a chválit GS a za rok na sraze KTM chválit 990, prostě tohle jim nevadí. Jen opravdu málokterý z těch aktivních jede za své a může si vybírat, co bude chtít používat, čím bude fotit, v čem bude vařit atd. Svým způsobem je i tohle komerce a ten dokonalý mystický cestovatel by měl mít jen to, co má on sám rád, co si koupil a ne dostal z důvodu propagace a jede tam, kam chce on a ne kde s ním udělá někdo fotky a rozhovor. Hodně z těch cestovatelů kolem světa to berou jako kolotočáři a jedou od štace ke štaci, kde vystupují jak cvičené opičky.
Proto mám rád třeba toho Michaela Martina, protože z něj tak netrčí reklamy (rozhodně není jezdící poutač jako jiní), vydělává si focením a přednáškami a dělá si co chce a jezdí kam chce už 30 let. Ale šance na odvysílání jeho (naprosto profesionálních) video cestopisů je téměř nulová.. právě proto, že je to cestovatel.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
hicks: kvalitní pořad může být z různých pohledů. Kvalitní pro diváka z pohledu informací může být naprosto čistokrevný naučný dokument jako můžeš vidět třeba na National Geographics ale ne na komerční celoplošné pozemní televizi. Kvalitní ale může být i dějově a obsahově totální pitomost typu "babicovy blafy" s hostem cojávím Jiřinou Bohdalovou. Věř tomu, že by to byl divácky velmi úspěšný pořad s velkou sledovaností a v určitém diváckém segmentu by byli lidi maximálně spokojení. Vtip bývá v tom, aby ten pořad měl nějaký alespoň trošku smyslupný děj, byl zábavný, nenudil a lidi se na něj dívali rádi. Nedovedu si představit, že by z některého z DVD kteréhokoliv "pravého" cestovatele šel udělat 20 minutový pořad, který by na komerční televizi měl vůbec šanci na odvysílání. Proto je potředa ta berlička v podobě celebrit, které to "prodají na k s i ch t". Prostě je fuk co dělají v obraze, tím že tam jsou, zajistí to vysílání a tím pádem sponzora, který koupí reklamu a odvysílá se to a potažmo i někoho, kdo to vyprodukuje...
Prostě je to uzavřené kolečko. Vyjímečně se někomu povede protlačit do nějaké komerční terestiální televize něco, co by tam správně být nemělo ale to jsou ty vyjímky, které potvrzují pravidlo. Jinak za to v normální televizi padají hlavy, lidi mají po prémiích atd - proto se to tak děsně hlídá a je to tak obtížné. Jak něčemu spadne sledovanost, jde to okamžitě mimo primetime a za chvíli se to pohřbí úplně. Nikdo nemá na to, vysílat něco uměleckého a hodnotného, když to nemá masivní sledovanost. Kromě u nás ČT2, která ti tam ale nedá cestopis s motorkama, protože to intelektuálové nemají rádi.. Leda by cestovatel předčítal básně z kamene nějakému africkému kmenu a na závěr by ho zabili, to by pak možná vzala i TV Nova
Upravil TomasTT dne 06.12.2011 18:22
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No jo, je to tak. Nicmene mame tady verejnopravni mrdku, ktera se za soudruha Janecka zacala zaklinat sledovanost a vysilat provareny bolsevicky serialy, jen aby nahnala sledovanost a mohla zvedat casy za reklamu. Coz tedy rozhodne neni jejim smyslem, ale muzou si to pripsat k dobru vsichni revolucinari, co se valeli kdysi v CT ve spacacich, aby soudruha redaktora Palcatu dostali do kresla. Diky tomu je verejnopravni televize moloch, do kteryho se nemas sanci dostat, pokud nemas kamose dramaturga. Na CT2 by filmy leckteryho skutecnyho motocestovatele klidne mohly bezet, protoze to co se tam vysila v ruznych radoby cestopisech, komentovanych pany Bartoskou a Donutilem je fakt skvar. Ale zas to maj pod palcem lidi, co uz to delaj dlouho a proto dobre. Komercni televize si musej vybirat, na co bude cumet co nejvic lidi, verejnopravni nemusi a stejne to ma na haku. Takze si v klidu pustte doma Brezovara (nebo treba naseho Iranmana, koneckoncu oboji striha Hynek) a pujcte to dalsim lidem. Dokud se Bohdalka nenauci na motorce, zadny motorky tam neuvidite.
TomasTT napsal:
hicks: kvalitní pořad může být z různých pohledů. Kvalitní pro diváka z pohledu informací může být naprosto čistokrevný naučný dokument jako můžeš vidět třeba na National Geographics ale ne na komerční celoplošné pozemní televizi. Kvalitní ale může být i dějově a obsahově totální pitomost typu "babicovy blafy" s hostem cojávím Jiřinou Bohdalovou. Věř tomu, že by to byl divácky velmi úspěšný pořad s velkou sledovaností a v určitém diváckém segmentu by byli lidi maximálně spokojení. Vtip bývá v tom, aby ten pořad měl nějaký alespoň trošku smyslupný děj, byl zábavný, nenudil a lidi se na něj dívali rádi. Nedovedu si představit, že by z některého z DVD kteréhokoliv "pravého" cestovatele šel udělat 20 minutový pořad, který by na komerční televizi měl vůbec šanci na odvysílání. Proto je potředa ta berlička v podobě celebrit, které to "prodají na ****". Prostě je fuk co dělají v obraze, tím že tam jsou, zajistí to vysílání a tím pádem sponzora, který koupí reklamu a odvysílá se to a potažmo i někoho, kdo to vyprodukuje...
Prostě je to uzavřené kolečko. Vyjímečně se někomu povede protlačit do nějaké komerční terestiální televize něco, co by tam správně být nemělo ale to jsou ty vyjímky, které potvrzují pravidlo. Jinak za to v normální televizi padají hlavy, lidi mají po prémiích atd - proto se to tak děsně hlídá a je to tak obtížné. Jak něčemu spadne sledovanost, jde to okamžitě mimo primetime a za chvíli se to pohřbí úplně. Nikdo nemá na to, vysílat něco uměleckého a hodnotného, když to nemá masivní sledovanost. Kromě u nás ČT2, která ti tam ale nedá cestopis s motorkama, protože to intelektuálové nemají rádi.. Leda by cestovatel předčítal básně z kamene nějakému africkému kmenu a na závěr by ho zabili, to by pak možná vzala i TV Nova
Tome jen a jen souhůas....
A Vaše práce - "Tys to myslím nazval naposledy prací - dřinou", byla dobře odvedená práce a ne vejlet na koukanou Je to business a ten má svoje nekompromisní pravidla.... ať se nám to líbí nebo ne
AŤ každej odvede tak dobře svou práci a pak ať se naveze )))
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...
souhlasím s Frantou, je to prostě neprůstřelný...
Navíc na té ČT2 by to muselo být 100% bez reklamy, to znamená i bez stínu podezření na product placement - to znamená asi i zakrytý logo motorky.. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...