KN filtr už jsem koupil s motorkou,výhoda je že vypereš a dáš zpět,na výkonu to poznat není,ale mám orig.koncovku.Mám i olej.filtr KN,výhoda proti originálu je,že nepotřebuješ spec klíč na povolení a dá se zajistit proti povolení.
Dum spiro,spero.
Já měl K&N filtr v R850R a už ho používat nebudu. Měl jsem pocit, že za ním byl na stěnách sání povlak ze superjemného prachu.
Má určitě výhodu, že jde čistit pořád dokola (levný provoz) a má menší odpor v sání, takže by měl motor líp dýchat. Mi to připadá jako super řešení pro závodní stroj, vyčistíš filtr, třeba každý den po závodě.
Já si ale chci motorku nechat dlouho a tak preferuji klasický papírový filtr, který chytí jemnější částice a nepustí je do motoru.
Podotýkám, že nemám nijak ověřeno, že papírový filtr filtruje lépe. Jen se mi zdálo, že K&N je po roce tak nějak moc čistý napohled.
Pája
KN jsem neměl a rozhodně mít nebudu. Zkušenost otce z auta - měl ho cca 5000 km a pro srandu zavezl olej do laboratoře k chlapovi co prodává i oleje. Hodil to pod mikroskop a říkal, že tam je velké množství křemíku.
Prý se ví o tom, že to KN dělají, protože tak dobře nefiltrují jak klasický fitr tím, že propouští víc vzduchu. On dodává oleje i závodním autům, tam se KN používá, ale ti borci mění olej každý závod...
Takže KN půjde někam... ale ne do auta či moto.
ripper napsal: KN jsem neměl a rozhodně mít nebudu. Zkušenost otce z auta - měl ho cca 5000 km a pro srandu zavezl olej do laboratoře k chlapovi co prodává i oleje. Hodil to pod mikroskop a říkal, že tam je velké množství křemíku.
Prý se ví o tom, že to KN dělají, protože tak dobře nefiltrují jak klasický fitr tím, že propouští víc vzduchu. On dodává oleje i závodním autům, tam se KN používá, ale ti borci mění olej každý závod...
Takže KN půjde někam... ale ne do auta či moto.
Toť zkušenost a názor.
L.
Hmm to je zvláštní a já měl zato že u čtyřtaktu olej do kontaktu s nasávaným vzduchem nepřijde a to co skrz kroužky nahoru přijde hned zase výfukem vyletí. ono se nad tím chce občas trochu zamyslet a ne všem věřit. Jo rozuměl bych tomu že ho tam někdo nedá protože se bude víc opotřebovávat povrch válce ale to stím olejem mi přijde z cesty.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Přátelé, kamarádi, chci koupit Moni KN filtr a zjistil jsem, že k filtru má být (podle obrázků v nabídkách e-shopů) kostka molitanu.
Zapátral jsem tedy a v návodu se dočet něco po použití této "houbičky" co by restriktoru asi kvůli ochuzení směsi při aplikaci KNka na "NEMODIFIKOVANOU MOTORKU".
Možná mi s mou spíš NEangličtinou utekly nějaké souvislosti v textu
Píšou také něco o nutnosti přenastavení pro použití bez "houbičky"
1,Pro nemodifikovaný motocykl musí být použitý pěnový restriktor a nesmí být naolejovaný
2, Tento může být vyjmut pro maximální průchod vzduchu, ale je doporučeno překalibrovat vstřikovací systém.
No tak si to malinko v důrazech protiřečí. Nicméně já mám KN a žádná pěna u něho nebyla ani v návodu....
Já když ho kupoval tak mi řekli že ta houbička se tam přidává jen kdybych chtěl jezdit "po poušti" aby zachytávala hrubý nečistoty
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Ten návod je velmi obecnej, už minimálně jen v těch dvou poznámkách. Já měl u KN jasně napsaný, že s jeho použitím nemusím dělat žádná extra dodatečná nastavení. Mám ho na 12ce. To bys musel měnit palivovou mapu....Ta houbička bude nejspíš na mytí
Velký Gs sice nemám,ale co vím tak ta houba by tam měla být pro motory s karburátorem, ten je totiž nastaven i podle odporu v sání, což KN sníží. Takže se do nej strčí ta houba "aby se odpor v sání podobal původnímu papíráku" a nemuselo se laborovat s nastavením karburátoru, jinak by vznikala příliš chudá směs. Pak teda odpadá jedna z těch udávaných výhod KN filtrů.
U stříkaček s lambda sondou je to něco jiného, tam elektronika pozná že má víc vzduchu a nic se nastavovat nemusí.