pěkně natočený, jen moc stručný, chtělo by to podrobněji.
edit: jako odpověď k tématu to nemá chybu
Upravil Novej dne 09.01.2012 19:16
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Jo, tak nějak jsem si to myslel. Čeká mě štelování ventilových vůli, protože mi to trochu klepe. A ještě jedna věc - u minulé motorky jsem měl možnost otáčer motorem pomocí nástavce na klíč, který jsem zasunul do otvoru v bloku motoru a motorem jsem otáčel přeš klikovku. Jak tohle řešíte u 12-tky?
Při kontrole ventilových vůlí - zkontrolovat, popřípadě seřídit axiální vůle vahadel – tolerance je sice 0,05mm – 0,40mm, ale měla by být seřízena, když to možnosti dovolí, co nejblíže ke spodní hranici (záleží, co dovolí díry na šrouby M8 a díra na svorník):
• Adjust the holder for minimum end float.
End float of rockers:
min. .......................................... 0.05 mm (0.002 in)
max. ......................................... 0.40 mm (0.016 in)
Motor je pak výrazně tišší.
Potom seřídit ventilové vůle na 0,15mm (sání) a 0,30mm (výfuk)
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Při kontrole ventilových vůlí - zkontrolovat, popřípadě seřídit axiální vůle vahadel – tolerance je sice 0,05mm – 0,40mm, ale měla by být seřízena, když to možnosti dovolí, co nejblíže ke spodní hranici (záleží, co dovolí díry na šrouby M8 a díra na svorník):
• Adjust the holder for minimum end float.
End float of rockers:
min. .......................................... 0.05 mm (0.002 in)
max. ......................................... 0.40 mm (0.016 in)
Motor je pak výrazně tišší.
Potom seřídit ventilové vůle na 0,15mm (sání) a 0,30mm (výfuk)
Super, díkes. A ještě jedna věc. V čase 6:02, bo tak nějak, provádí označení polohy šroubu. K čemu šroub slouží - krom utahování a proč je nutné dostat ho do původního natočení?