Ahoj, chtěl jsem už objednat klasiku Actevo 20W50 a pak jsem narazil i na Twin 20W50, je malinko dražší, ale ne o moc. Používáte ho někdo/kterej z těchto dvou je lepší? Je to do R1100GS, motor má 41tis. Dík
Podle mě je to nástupce, je to power stejně jako power co je po GPS.
Myslím že sjednocují označení.
Něco o něm
CASTROL POWER 1 TWIN 4T
20W-50
Vlastnosti
Trizone Technology™ pro ochranu motoru, převodovky a spojky
Speciální aditiva pro ochranu před opotřebením a trvalou ochranu v provozu Start & Go
Vynikající parametry odolnosti proti oxidaci a opotřebení po celou dobu
Odpovídá požadavkům na motory vybavené katalyzátory
Nastartuj a jeď!
Castrol POWER 1 TWIN 4T je moderní minerální olej pro 4-taktní motory motocyklů, vhodný pro velké jedno- a dvouválcové touring, běžné i OnOff motocykly s motory chlazenými vzduchem. Je vhodný také pro většinu klasických motocyklů, které potřebují produkt s vysokou odolností vůči odpařování.
Castrol POWER 1 TWIN 4T využívá nejmodernější technologii Trizone Technology™, která poskytuje optimální ochranu motoru, převodovky a spojky i za těch nejdrsnějších podmínek, včetně dlouhodobých vysokých otáček.
Ochrana před opotřebením
Vysoké vznětové teploty v moderních motorech 4T mohou způsobit, že olej oxiduje a zahušťuje se, což vede k potížím při startování a ke snížení cirkulace oleje; tento efekt se projevuje zejména u motorů chlazených vzduchem, kde je olej vystaven vysokým teplotám.
Waltr napsal:
Podle mě je to nástupce, je to power stejně jako power co je po GPS.
Myslím že sjednocují označení.
Něco o něm
CASTROL POWER 1 TWIN 4T
20W-50
Vlastnosti
Nastartuj a jeď!
Castrol POWER 1 TWIN 4T je moderní minerální olej pro 4-taktní motory motocyklů, vhodný pro velké jedno- a dvouválcové touring, běžné i OnOff motocykly s motory chlazenými vzduchem. Je vhodný také pro většinu klasických motocyklů, které potřebují produkt s vysokou odolností vůči odpařování.
Castrol POWER 1 TWIN 4T využívá nejmodernější technologii Trizone Technology™, která poskytuje optimální ochranu motoru, převodovky a spojky i za těch nejdrsnějších podmínek, včetně dlouhodobých vysokých otáček.
Šupni ho tam
Kluci,
a je to skutečně určeno pro "automobilový" motor v boxerovi (se suchou spojkou a se samostatnou olejovou náplní pro převodovku)?
Omlouvám se, pokud je moje úvaha zcestná - nečetl jsem specifikaci - ale podle toho popisu to vyvolává dojem, že by to mohlo být spíš pro typický motocyklový motor se spojkou v olejové lázni a se společnou nápní i pro převodovku.
Viz "vhodný také pro většinu klasických motocyklů..." a "poskytuje optimální ochranu motoru, převodovky a spojky".
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Narazil jsem na ty 2 oleje taky v katalogu Wunderlich a tam Actevo doporučujou pro 2 a 4 ventilové boxery, s ročním nájezdem do 10000km, rychleji prý stárne, specifikace API SG, ale stejnak interval je 10000 u GS.
Twin 20W50 - u toho píšou, že je odolnější vůči odpařování a je stálejší ve vysokých teplotách. Vyvinut pro velkoobjemové dvouválcové motory - např. boxery BMW, specifikace API SG.
Actevo používam do XT600 r.v. 1986, kde je motor celej nově postavenej, měnim každej rok (vychází to po cca 3500km) a třeba ani v letních vedrech na tankodromu nebyl problém, takže tam mam jasno, ale u GéeSa to bude moje premiérová výměna.
TomR1 napsal:
Tan olej prostě jen obsahuje i složky pro to aby fungovala mokrá spojka.To neznamená že ho nemužeš dát do boxera se suchou spojkou.
Můžeš ho použít třebas i do GSF1200 starší modely-mokrá spojky,4válec řadovej....a zrovna tak do GS1100/1150/1200(teda nový modely už ne).
Tom
Tomu rozumím - že se to tam "dá dát".
A taky vím, že opačně to dlouhodobě a spolehlivě nenfunguje - že čistě "automobilový" motorový olej chtít lít do motorky s mokrou spojkou a mazat s ním i převodovku není košer.
Šlo mi o to:
a)
jestli olej určený pro dnešní "běžný" motocykl (s mokrou spojkou a se společnou olejovou náplní i pro převodovku) se všemi těmi potřebnými aditivy pro spojku a převodovku není zbytečný - ve smyslu zbytečně drahý pro použití jako čistě motorový olej v boxerovi
b)
a hlavně jestli ta aditiva nejsou pro boxera nejenom zbytečná (nepotřebná), ale dokonce i svým způsobem škodlivá.
Protože výrobce vytvořil jakýsi mišmaš optimalizovaný tak, aby to mazalo a chladilo jak mechanicky i tepelně namáhané písty, válce, vačky atd., ale aby zároveň neprokluzovaly lamely mokré spjky a ještě aby to obstojně mazalo i převodvku (hlavně její mechanicky hodně namáhaná ozubená kola).
Prostě takováto univerzálně namixovaná mazací směs sice může být optimální pro motocyklový motor s mokrou spojkou a společnou náplní i pro převodovku, ale protože je to kompromis, nemůže být už z principu ideální pro boxera s oddělenýma náplněma a se suchou spojkou... __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Nebo ještě jinak - nalili byste si tento olej do převodovky u boxera?
Nebo dokonce do jeho "rozvodovky" - do zadního koncového převodu?
Já teda ne, přestože je tento olej určen jako olejová náplň "do většiny klasických motockylů" a má sloužit zároveň pro mazání motoru, spojky a převodovky. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Pokuď vím tak ten obyčený act-evo GP 20w50 má taki tri zone technolodži-spojka,motor,převodofka... Jelikož má ale boxer suchů spojku žejo takže ty přísady sů tam na nic.A do převodovky zase patří jiný olej,jelikož je to jenom převodofka a neběhají tam písty žejo...Takže polopatě-v podstatě můžeš nalít do motoru kdejaků srajdu 20w50 a jestli je to do 1100 tak podlevá mě je nejaký power a racink zbitečný jelikož je to stará plečka skonstruovaná před šedesáti rokama...Já liju actevo gp 20w50 a lit ho tam budu dokuď se bude dělat.A už déte pokoj.
Kupredu spatki ni krok...
Hele Dovi tvá ůvaha je opravdu zcestná. Ty máš na Actevo napsáno že je to olej do automobilů? Nějak nerozumím co máš s tím automobilem, víš co se lije do nových dvanáctek a co doporučuje výrobce? Stejný olej jako do osmiček.
TomR1 napsal:
Tan olej prostě jen obsahuje i složky pro to aby fungovala mokrá spojka.To neznamená že ho nemužeš dát do boxera se suchou spojkou.
Můžeš ho použít třebas i do GSF1200 starší modely-mokrá spojky,4válec řadovej....a zrovna tak do GS1100/1150/1200(teda nový modely už ne).
Tom
Tomu rozumím - že se to tam "dá dát".
A taky vím, že opačně to dlouhodobě a spolehlivě nenfunguje - že čistě "automobilový" motorový olej chtít lít do motorky s mokrou spojkou a mazat s ním i převodovku není košer.
Šlo mi o to:
a)
jestli olej určený pro dnešní "běžný" motocykl (s mokrou spojkou a se společnou olejovou náplní i pro převodovku) se všemi těmi potřebnými aditivy pro spojku a převodovku není zbytečný - ve smyslu zbytečně drahý pro použití jako čistě motorový olej v boxerovi
a hlavně jestli ta aditiva nejsou pro boxera nejenom zbytečná (nepotřebná), ale dokonce i svým způsobem škodlivá.
Protože výrobce vytvořil jakýsi mišmaš optimalizovaný tak, aby to mazalo a chladilo jak mechanicky i tepelně namáhané písty, válce, vačky atd., ale aby zároveň neprokluzovaly lamely mokré spjky a ještě aby to obstojně mazalo i převodvku (hlavně její mechanicky hodně namáhaná ozubená kola).
Prostě takováto univerzálně namixovaná mazací směs sice může být optimální pro motocyklový motor s mokrou spojkou a společnou náplní i pro převodovku, ale protože je to kompromis, nemůže být už z principu ideální pro boxera s oddělenýma náplněma a se suchou spojkou...
Ježiši kriste co to je zaseza co by kdyby?
A) proč ti přijde motorkovej olej zbytečně drahej když použiješ Actevo 20W-50 tak máš litr oleje za 150Kč to snad není drahý ne?...nebo jsem to asi nepochopil.Nejde o to že auto olej neni košer lejt do moto s mokrou spojkou-jde o to že na to nedojedeš ani pro rohlíky!
polemizovat o tom jestli je to škodlivý,když např.: třeba BMW doporučí do nový GS Castrol GPS-Power1(aby mě zase někdo nechytal za slovo) tak to má asi nějakej důvod ne?Ono těc pár desitek inženýru a chemiků který na to mají školy a podílí se na vývoji motoru to si dobře vědí jestli to je OK nebo ne....
Určitě nečekají až přijde nějakej Lojza z Čech(neber to osobně-myslím to všeobecně) a začne vymejšlet jestli tuto není lepší a tuto neškodí...apod pí...
Kdyby tomu škodily aditiva jak píšeš-neni lepší jak pro vyrobce motorky tak oleje udělat spciální olej do převodů,zvlášt do motoru s mokr.spojkou,zvlášt se suchou a já nevim co ještě-to nabulíkovat zakazníkům a střílet jim to za 500/litr???
Nehledě na to že pokud by to tak bylo-že UNI oleje poškozujou jejich výrobky-bezpochyby by to tak učinili-v rámci zachování kvality a tím i dobrého jména výrobku(značky).
Stejně jako to dělá VW se svým longlifem na prodejně za 860Kč....
Nebo jinak pochopil bych že máš obavu nalít AUTOMOBILOVÝolej do motocyklu s mokrou spojkou, patrně by spojka měla problémy, ale proč nechceš nalít motorový olej pro motocykly, do motoru motocyklu nechápu. Myslíš že složení umožňující ideálni práci spojky nějak olej znehodnotí? A to myslíš že by ho do motorek s mokrou spojkou lili protože jim nic jiného nezbývá. Nemyslím. Řekl bych že motorka s mokrou spojkou má v dnešní demokratické společnosti stejná práva ma kvalitní olej jako (jinak samozřejmě vyjímečný, a nejlepší motor) z boxeru?
bohumil napsal:
Pokuď vím tak ten obyčený act-evo GP 20w50 má taki tri zone technolodži-spojka,motor,převodofka... Jelikož má ale boxer suchů spojku žejo takže ty přísady sů tam na nic.A do převodovky zase patří jiný olej,jelikož je to jenom převodofka a neběhají tam písty žejo...Takže polopatě-v podstatě můžeš nalít do motoru kdejaků srajdu 20w50 a jestli je to do 1100 tak podlevá mě je nejaký power a racink zbitečný jelikož je to stará plečka skonstruovaná před šedesáti rokama...Já liju actevo gp 20w50 a lit ho tam budu dokuď se bude dělat.A už déte pokoj.
to bude zase téma-samej Českej inženýr(konstruktér)
i když je fakt že některý motory potřebujou specifický oleje.Prostě pro laika se řídím tim co píše výrobce a hotovo...dvacet.
Brknknul jsem prodejci BMW, od kterýho jsem motorkou koupil a ten mi řek, že při inspekcích pro tyhle motory používá Twin, jediný rozdíl oproti Actevu je, že prej Actevo malinko rychlejc stárne, ale že v zásadě je jedno, kterej z nich se tam naleje. Tak tam prdnu Twin, když na něj motor do teď jezdil a hotovo
BOXER 4T 15W/50
Synthetic high-performance engine oil, specifically for use in 4-stroke boxer engines. Guarantees a stable lubricating film and a constantly high oil pressure under all operating conditions and lowers the friction in the engine significantly.
ideal for air/oil-cooled engines
reduces oil consumption
developed in close cooperation with the BMW tuner AC SCHNITZER
Specification:
JASO MA T903:2006; API SL, SJ, SH, SG
---
pouziva Morabo a prestalo mu to zrat olej co vim.. Zlabkem doporuceno.
Upravil hicks dne 19.01.2012 13:12
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
BOXER 4T 15W/50
Synthetic high-performance engine oil, specifically for use in 4-stroke boxer engines. Guarantees a stable lubricating film and a constantly high oil pressure under all operating conditions and lowers the friction in the engine significantly.
ideal for air/oil-cooled engines
reduces oil consumption
developed in close cooperation with the BMW tuner AC SCHNITZER
Specification:
JASO MA T903:2006; API SL, SJ, SH, SG
---
pouziva Morabo a prestalo mu to zrat olej co vim.. Zlabkem doporuceno.
Mám ho tedko v GS,Motorex jsou užasný oleje-prostě jsou opravdu v něčem o málo lepší než jiný-moje zkušenost nevnucuju!.Rozdíl jsem poznal vždycky u strojů jako Husabegr,KTM,sportovní motory apod....
ale jak řikám tedko ho mam v GS najeto na něj 8000km a žádnej rozdíl jsem nepoznal a nezaznamenal....takže i proto tam při další výměna dam Actevo který stojí polovinu a funguje v tomto!!! motoru stejně.
Jinak věřím že u motoru kterej žere olej to pomohlo-Motorex jsou fakt špica!
Waltr napsal:
Hele Dovi tvá ůvaha je opravdu zcestná. Ty máš na Actevo napsáno že je to olej do automobilů? Nějak nerozumím co máš s tím automobilem
Možná jsi to, co jsem psal, četl v rychosti...
Právěže pohonná jednotka boxera je blíž autu než typické motorce. Takže kdyby na tom Actevu bylo napráno "automobilový", bylo by to jenom dobře - bylo by to zároveň určeno i do boxera (přestože je to motorka).
Motor, spojka a převodovka v boxerovi (1100, 1150, 1200 - i dřívější dvouventily) je prakticky jako v automobilu.
A proto "s tím automobilem mám" toto:
Motorové oleje do 4T benzínových spalovacích motorů (v běžných masově provozovaných motorových vozidlech) jsou dneska v podstatě dvojího druhu:
1.
"Automobilové" - čistě motorový olej, který maže a chladí jenom samotný motor (jeho písty, válce, kliku, rozvody).
Převodovka je mazána samostatným (a specializovaným) olejem.
2.
"Motocyklové" - olej už není jenom čistě motorový, ale je společný jak pro motor, tak pro převodovku a mokrou spojku. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
TomR1 napsal:
Ježiši kriste co to je zaseza co by kdyby?
Nejde o to že auto olej neni košer lejt do moto s mokrou spojkou-jde o to že na to nedojedeš ani pro rohlíky!
Psal jsem, že to dlouhodobě a spolehlivě NEFUNGUJE.
Ale pro rohlíky s tím určitě dojedeš, a mnohem dál...
Ovšem spojka může (bude) při přenosu většího momentu prokluzovat, na životnosti lamel jí to nepřidá (budou se více či méně pálit) a převodovku sice hned nezničíš, ale dobře jí to taky dělat nebude.
TomR1 napsal:
když např.: třeba BMW doporučí do nový GS Castrol GPS-Power1(aby mě zase někdo nechytal za slovo) tak to má asi nějakej důvod ne?Ono těc pár desitek inženýru a chemiků který na to mají školy a podílí se na vývoji motoru to si dobře vědí jestli to je OK nebo ne....
Nebavíme se o nějakém oleji XYZ, ale konkrétně o Castrolu Twin - oleji aditivovaném pro použití v běžných motorkách s mokrou spojkou a se společnou náplní i pro převodvku - což teda BMW boXer není ani náhodou.
Jestli ho výrobce (BMW) vyloženě doporučuje do svých boxerů (já o tom nevím), pak je vše v pořádku a už mlčím.
Jestli ne, pak se divím, že seš si tak jistý a ještě se u toho rozčiluješ.
TomR1 napsal:
Kdyby tomu škodily aditiva jak píšeš-neni lepší jak pro vyrobce motorky tak oleje udělat spciální olej do převodů,zvlášt do motoru s mokr.spojkou,zvlášt se suchou a já nevim co ještě-to nabulíkovat zakazníkům a střílet jim to za 500/litr???
Asi se budeš divit, jenže ony se opravdu vyrábějí a v motorových vozidlech používají specializované oleje - do motoru motorový, do převodovky převodový, do tlumičů tlumičový a do diferenciálů (u aut) nebo do koncového hypoidního převodu třeba u Báwa hypoidní převodový.
A do šicích strojů zase olej na šicí stroje.
A v Moskvě na Rudým náměstí mají i myší olej, ale je tam na něj fronta __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal:
...v Moskvě na Rudým náměstí mají i myší olej, ale je tam na něj fronta
Však jsem tam na něj čekal, ale než jsem se dostal na řadu, tak prodavač umřel.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /