budem musiet vymenit spojkovu lamelu lebo mi uz zabera na konci na mojej 1150gs . chcem sa spytat kto to robil co by sa este malo popri tom vymenit? gufero pri lamele je samozrejmost. ale treba aj lozisko tam? prevodovku chcem dat stravit tiez- zevraj su tam zavrete loziska a mali by sa vymenit. taktiez asi lozisko v zadnom kolese. treba aj gufero? popripade ake loziska este alebo tesnenia?
vdaka
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
1. smyka ti ta spojka?
2. kedy si menil spojkovu kvapalinu?
3. mas jej tam dost?
4. kolko km ma motorka?
5. hrubka spojkovej lamely sa vraj da odmerat bez toho aby si musel rozoberat polovicu motorky ale uz si presne nepamatam ako (tusim starter dolu ci co)
Kdyz ti zabira na konci,ale neprokluzuje jeste neznamena ze je na vymenu.Kamarad ji taky takto daval k Tondovi na vymenu pri 90000km.Tonda zjistil,ze lamela ma jeste 70% a vymenil jen nejake pruziny a motorka jezdi dal.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Obě reakce pozitivní, ale co čekal (a nejen xNOKIAx) tam není. Taky se přimlouvám za nějaký doporučený seznam, co kontrolovat a případně měnit, když už to je tak rozdělané?
Vevis – jo, jo u Rudovi motorky si to docela pamatuju – lamelu jsem mu tam s klidným srdcem nechal (nová lamela má tloušťku cca 6,5mm a minimum kdy je na výměnu je 4,8mm) – po 90000km měla jeho lamela tuším cca 5,9mm. Z převodovky ani od klikovky žádnej průsak oleje přes gufera. Myslím, že jsem mu tam preventivně vyměnil pouze gufera na převodovce a membránovou pružinu spojky. Přítlačáky OK. Vše bez vůlí. U něj nebyl důvod ohledně spojky a převodovky dělat něco dalšího navíc jen tak preventivně.
Jinak při výměně spojkové lamely je potřeba dobře zvážit jestli je to fakt pouze na výměnu lamely nebo to chce komplet celou spojku (opotřebené přítlačáky, pružina), zkontrolovat ovládání a váleček (těsnost, ložisko) – u R1100 lanko a ložisko ve válečku + manžetku u vypínací páky /to co je zezadu převodovky/ + těsnost gufera na vstupní hřídeli převodovky u válečku – u R1100 je při jeho výměně nutné rozhodit převodovku. Zkontrolovat popřípadě vyměnit gufera na klice za setrvačníkem, vyměnit původní /černá/ gufera na vstupní hřídeli převodovky – dříve nebo později začnou pouštět (kupodivu častěji u 1150 než u 1100 /tam jsou jiná/), to samé u výstupní hřídele atd. Jestliže je nějaké podezření na ložiska v převodovce, tak rozhodit, zkontrolovat, případně vyměnit. Samozřejmě, když už se toto dělá, tak zkontrolovat vše, co projde rukama – kardan, koncový převod……
Na druhou stranu, zase dělat něco jen tak preventivně, když tomu problému nic nenasvědčuje, člověk neplánuje nějakou náročnější cestu, vše je standartní a OK, bez průsaků oleje, spojka zabírá dobře, neklouže atd. je myslím celkem zbytečné – to by potom mohl člověk dělat preventivně celou generálku, protože co kdyby………….
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Popozeraj dobre na hadicu vedúcu do spojkového válčeka. Už na viacerých 1150 vrátane tej mojej bola potrebná výmena pre zlý stav banja. ( hrdza , možnosť prasknutia )
Glock-plastik fantastik :-)
xNOKIAx - jeden můj kamarád, co má na 1100GS najeto 240.000km by Ti řekl že řešíš blbosti...:-). Ale když budeš mít dobrý pocit, všechno vyměň...
PS: Omlouvám se za další příspěvek bez odpovědi na otázku.
skusim doplnit dake info.
-lamelu som nepozeral cez starter este- to je dobry napad. ale jeden chalan co tu robi bmw hovoril zevraj by sa to zislo vymenit a popri tom urobit aj tu prevopdovku- neviem ako je to s tymi loziskami presne. ci je pravda ze su tam zavrete alebo normalne.
-uz som sa tu pytal co s tou spojkou ked zabera na konci a nejde nastavit- reakcie boli- zjazdena lamela
-kvapalinu som menil asi pred 8tis km. vymenil som aj hadicky za pancierove- teda asi tu poslednu nie co ide do valceka lebo az tam som to nerozoberal
-kolko ma motorka nabehane neviem. kupil som to v zahranici a tam vymenili budiky lebo opriginal boli v milach. majitel tvrdil zevraj to ma okolo 40tis. ale podla mna spojka sa da zjazdit aj po par tisic km ked ju niekto stale drzi a smyka s nou
-jasne ze sa mi to velmi nechce vsetko robit. ale ide o to ze ked by som to mal robit tak na jeden krat aby som potom kvoli jednemu guferu nemusel znova rozoberat pol motorky jed to tak nemecki sudruhova dobre vymysleli netvrdim ze kadran sa neda urobit neskor. urcite je to menej prace ho vytiahnut ako cely zadny ram a prevodovku dolu
takze aka je rada? skusim to cez tyzden pozriet cez starter ci tam nieco uvidim ako to vyzera v spojke. len mi je trocha divne ze to zabera uplne na konci packa? Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Neumím si představit spojku na výměnu po 40 tis.km (pokud to neměl závodník nebo magor) a pokud funguje převodovka, nechápu proč by se měla měnit ložiska ani nevím kde se o tom píše. Měl jsem 4 GS, tři z nich mají přes 100 tisíc km a spojky i převodovky jsou původní. S převodovkami problémy občas byly myslím do r. 96, dál ne a myslím že se to netýkalo ložisek. A kardan? Pokud je bez vůlí a neteče simering, nemá cenu to dělat. Kamarád koupil nádhernou 1100GS a problémy se začaly množit poté, co začal preventivně věci rozebírat a měnit ložiska a simeringy:-). Pokud Ti to funguje, tyhle práce by ti snad nedoporučili ani v BMW a to se snaží z lidí vytáhnout peníze. Ale Tvou motorku neznám, třeba je to opravdu potřeba...
Nemusíš nic zkoumat .Natoč to v garáži sedni na to dej za 3 přidej půl plynu a pomalejc pust spojku když to zdechne tak to vůbec neřeš je v poho.Není to uplně košer ,ale v terenu dostane na pr.del víc
Z môjho príspevku #14 vyberám: Vysoko zaberajúca spojka - myslel som, že to je len lamelou (ale podľa hrúbky bola stará lamela v polovici životnosti), teraz mám skôr pocit, že to bolo spôsobené skôr zamastením lamely - výkon preniesla len pod skoro plným prítlakom.
xNOKIAx napsal:
skusim doplnit dake info.
-lamelu som nepozeral cez starter este- to je dobry napad. ale jeden chalan co tu robi bmw hovoril zevraj by sa to zislo vymenit a popri tom urobit aj tu prevopdovku- neviem ako je to s tymi loziskami presne. ci je pravda ze su tam zavrete alebo normalne.
-uz som sa tu pytal co s tou spojkou ked zabera na konci a nejde nastavit- reakcie boli- zjazdena lamela
-kvapalinu som menil asi pred 8tis km. vymenil som aj hadicky za pancierove- teda asi tu poslednu nie co ide do valceka lebo az tam som to nerozoberal
-kolko ma motorka nabehane neviem. kupil som to v zahranici a tam vymenili budiky lebo opriginal boli v milach. majitel tvrdil zevraj to ma okolo 40tis. ale podla mna spojka sa da zjazdit aj po par tisic km ked ju niekto stale drzi a smyka s nou
-jasne ze sa mi to velmi nechce vsetko robit. ale ide o to ze ked by som to mal robit tak na jeden krat aby som potom kvoli jednemu guferu nemusel znova rozoberat pol motorky jed to tak nemecki sudruhova dobre vymysleli netvrdim ze kadran sa neda urobit neskor. urcite je to menej prace ho vytiahnut ako cely zadny ram a prevodovku dolu
takze aka je rada? skusim to cez tyzden pozriet cez starter ci tam nieco uvidim ako to vyzera v spojke. len mi je trocha divne ze to zabera uplne na konci packa?
Prosímtě dej to do servisu.Když si představím že by jsi to spravoval sám tak už teď je mi líto motorky i budoucího majitele
vlastimil: nic v zlom ale preco si to neurobit sam? do prevodovky sa nehrniem to je pravda ale ostatne veci nevidim az taky problem. ved aj druhy to robi a ucili sa a naucili. vzdy som rad ked viem na com sedim a ako to funguje a v akom je to stave. a ked sa nieco po... tak nemozem na nikoho nadavat. doteraz ziadna motorka nebola v servise ale sam som ti to robil. ci uz nastavovanie ventilov a karboratorov az po vymenu piestov na kamosovom bandite. takze bmw hadam nebude az tak zle a nemozme urobit
gs uz asi na predaj nebude ked som do neho investoval viac a viem ci s nim je. teda pokial budem mat sil ho udrzat (myslim na jeho vahu ) tak asi ostane v garazi. a pokial sa preda tak kupec asi nebude mat co vycitat
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
tak som to dnes otvoril aby som sa dostal k lamele a skontroloval ju. neviem ci som to dobre pozrel ale mam pocit ze lamela to ma uz davno za sebou verim ze mi nesuchaju nity po mekane nameral som tu almelu asi 4.1-4.2mm!!!! to uz asi dobre nebude ked Tonda pisal na vymenu je 4.8
ked som uz mal starter vonku tak som ho tiez otvoril. este nebol nikdy otvoreny lebo mal nity na sebe a bolo vidiet ze uz asi bolo potrebne ho vycistit a namazat lebo vazelina uz bola taka tvrda ze chudak ledva chodil
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Ten údaj 4,8mm je z dílenského manuálu pro 1150GS, R, RT (1100S). Samozřejmě. že při této tloušťce ještě není obložení lamely zároveň s nýty. Na těch je odhadem tak při cca 4,4 - 4,5mm. Když si vzpomenu, tak to na nýtech změřím odpoledne mikrometrem.
U modelů R1100GS,R,RT,RS je udáno 4,5mm (na nýtech je cca 4,3 - 4,4mm).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
teraz som cital na jednom zahranicnom fore zevraj 4.5 je minimum. a nasiel som na druhom ze po 80tis km zjazdil len 0.4mm!!! to potom kolko ma mat moja motorka ked je to pod limitom? 300tis alebo viac?? http://www.advrid...p?t=236158
v manualy pisu ze treba dat nove skrutky ktore drzia spojku k motoru myslim ze ich je tam 6. robi to niekto? alebo nechavate stare?
Upravil xNOKIAx dne 02.02.2012 15:40
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
xNOKIAx napsal:
teraz som cital na jednom zahranicnom fore zevraj 4.5 je minimum. a nasiel som na druhom ze po 80tis km zjazdil len 0.4mm!!! to potom kolko ma mat moja motorka ked je to pod limitom? 300tis alebo viac??
Ono záleží na tom, kdo a jak na mašině jezdil.
Jestli mnoho desítek tisíc km na dlouhých trasách po silnici a dálnici s minimem řazení a spojku skoro neopotřeboval.
Nebo naopak jestli si dopřával (např. enduro-šúle), nekrotil se a zrasoval to ajncvaj. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
xNOKIAx - tak jsem si vzpomněl, přehrabal jsem bednu se "šmelcem" a změřil ti ty starý lamely.
Takže u R1150 a 1100S bude dozajista lamela jezdit nýty po přítlačácích při cca 4,35mm.
U R1100R,RT,RS,GS při cca 4,3mm.
U R1200R, RT, ST, S, GS, HP2 (jak lamely Sachs, tak lamely Valeo) cca 4mm.
U K1200LT, RS cca 4,3mm.
Jinak BMW ty údaje o max opotřebení neudává pro nic za nic a měří se právě u nýtů - ne na vnějším okraji (to co jsi změřil po vyjmutí startéru mezi přítlačáky - to je fakt dost orientační). Konkrétně u 1150, to bývá často opotřebované dost nestejnoměrně - běžně je rozdíl tloušťky obložení mezi jeho vnějším a vnitřním okrajem i 0,5mm. Vesměs už jsou potom na výměnu i přítlačáky. http://www.bmwgs....ost_195364
Upravil Tonda dne 03.02.2012 07:42
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
takze si mam asi chystat dost penazi na celu spojku a bude to treba otvorit urcite pri tej hodnote co som zistil
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Měnil jsem lamelu a protože jsem kousek od Feroda v Kostelci nad Orlicí, Tak jsem poptal firmu Renovak a tam mně lamelu zrepasovali (přenýtovali obložení). Nevím zatím jak se bude chovat spojka při provozu. Ale riskl jsem to. Cena byla okolo 500 Kč.