Dobrý den, mám dotaz ohledně ABS, přečetl jsem poměrně dost diskuzí, ale nikde jsem přesně nevyčetl, jak podle kontrolky poznám, že funguje ABS a co kontrolky udělají při zapnutí a vypnutí ABS, a jestli se dá zapnou nebo vypnout při jízdě a zda musím zastavit a vypnout motor?
Ahoj po startu blikají, při rozjetí (tuším při dosáhnutí rychlosti cca 5km/h) zhasnou a ozve se malá rána... (sepnutí ABS), když stiskneš ABS na řídítkách, tak se ABS deaktivuje a bude blikat stejně jako po nastartování... opětovné zapnutí (pokud vím) je až s opětovným nastartováním a rozjezdem.
alespoň u GS 1150 to tak je
Upravil HonzaGS-SV dne 04.02.2012 22:17
U 650 je to následovně. Po startu kontrolka svítí ,až když se roztočí kola tak zhasne.
Deaktivace abs se provádí následovně.Nastartuješ, podržíš tlačítko abs asi tři vteřiny- do prvního bliknutí kontrolky,pak pustíš tlačítko a kontrolka by měla v delších intervalech blikat.Pokud nebliká tak nemáš vypnuto a zkus to znova.Opětovná aktivace=chcípnout a nastartovat. Pokud je v abs nějaký problém tak kontrolka svítí trvale.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
...nebo,když ti vleze stará bába za zatáčkou do cesty,kde nemá co dělat a ty si zrovna přední kolo do smyku hodit nechceš a bábě i tobě to nejspíš zachrání život,tak to tam taky nepatří
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
u ABS je problém ve vypínači (špatný kontakt), tzn je pořád seplé, uhrál jsem to na menší slevu.
Celkově je na motorce vidět, že je použivaná i v lehkém off, ale jsou to jen lehké kosmetické vady, hlavní je, že motor je v pořádku(serviska). Celkově mě překvapilo jak pěkně lícujou plasty, kterých je tam opravdu hodně, třeba ve srovnání s Yuki(kde bylo jen pár plastů, a tak pěkně neseděli).
Já myslim, že vypínatelný ABS je ideál. Na silnici ho mám zaplý, off vždy vypínám.
Ale chápu někoho, kdo jezdí převážně off a po silnici jen přejezdy, že ho to nebaví na to myslet a chce ho dát dopr.
jardajerman@seznam.cz
Když Ti kvůli bábě uklouzne předek tak sebou sekneš a bába bude mít alespoň vo čem kecat v cukrárně.
Teď vážně.Nikdy jsem motorku s ABS,ESP,RVHP,ČSSD,ODS a nevím s čím ještě neměl.Mám najeto určitě přes 1/4 milionu a teď se určitě nebudu učit s tím jezdit.Mám totiž strach,že kdybych se naučil spoléhat na nějakou eletroniku,která bude situace řešit za mě tak až si sednu na jinou ze svých starých motorek nebudu na tom už umět bezpečně jezdit.Proto teď co jsem náhodou koupil stroj tímto obdařený tak jsem nemile překvapen a řeším jak to co nejrychleji odstranit.
Tyhle výchyty mi připadají stejný jako automat ve wrc.
takze se da rict.. ze jsi jezdecky ustrnul a odmitas se ucit cokoliv noveho
ja si nedokazu predstavit, ze bych SPOLEHAL na ABS... spis jsem rad, ze je na moji strane.
Uz jenom ta funkce detekce zvedleho zadniho kola pri brzdeni je imho dobra.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
...nebo,když ti vleze stará bába za zatáčkou do cesty,kde nemá co dělat a ty si zrovna přední kolo do smyku hodit nechceš a bábě i tobě to nejspíš zachrání život,tak to tam taky nepatří
nejlip ve 2 a kdyz je to hezko popraseny jemnym piskem co klouze, ale je blbe videt.
Pripadne kdyz to zaslapnes v rychlosti a s nakladem na mokry silnici.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
[quote]hicks napsal:
takze se da rict.. ze jsi jezdecky ustrnul a odmitas se ucit cokoliv noveho
Jo s tím se dá souhlasit.
Tak jako parkovací senzor nenaučí nikoho parkovat tak abs nenaučí nikoho efektivně brzdit.
Upravil sadilek dne 08.02.2012 10:06
sadilek napsal:
[quote]hicks napsal:
takze se da rict.. ze jsi jezdecky ustrnul a odmitas se ucit cokoliv noveho
Jo s tím se dá souhlasit.
Tak jako parkovací senzor nenaučí nikoho parkovat tak abs nenaučí nikoho efektivně brzdit.
jenomze mezi parkovacim senzorem a ABS je asi takovy rozdil, jako mezi vetsim zpetnym zrcatkem a lepsima brzdama.
zalezi jak to ABS pojmes.. pokud je to tvuj kamarad, ktery te dokaze vytahnout ze specifickyho pruseru, tak proc ho tam (vypinatelne) nemit?
Naopak si myslim, ZE POKUD JEZDEC NEMA TAKOVY STRACH VZIT PORADNE ZA PREDNI (TJ. ZE ABS ZAMEZI PRELETENI PRES PREDNI KOLO) TAK TO JEZDCI PRIDAVA TROCHU KLIDU.
dalsi vec je trochu lepsi riditelnost...
(bavime se porad o silnici).
---
+ obecnejsi komentar: ABS na motorku (z ekonomickeho) pohledu nejde namontovat. Takze kdyz si koupis treba KTM*dku bez ABS, tak tam to ABS proste uz NIKDY NENAMONTUJES. Jednou si udelal rozhodnuti, ktere nejde vzit zpet.
naopak.. ABS jde poruznu vykostit pryc.. takze i kdyz dokazu pochopit, ze to chces DEAKTIVOVAT.. moc nechapu ty, co si koupi nove silnicni enduro v roce 2012 bez ABS.
Upravil hicks dne 08.02.2012 10:37
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mohl by mi prosím někdo napsat jestli ten vypínač ABS se jenom zmáčkne a vrátí se do původní polohy, nebo zůstané zmáčklý jako to je u výstražných blinkrů?
D-A-G-R napsal:
Mohl by mi prosím někdo napsat jestli ten vypínač ABS se jenom zmáčkne a vrátí se do původní polohy, nebo zůstané zmáčklý jako to je u výstražných blinkrů?
ABS bych rozhodně neodsuzoval, je to taková poslední pomoc když něco p o s e r e š.
První věc, kterou jsem ale řešil, bylo předělání na vypínač, kterým jde ABS vypnout a zapnout kdy chci a odpadá ta nesmyslná tovární procedůra deaktivace.