Ahoj, o přídavných světlech je tady už více vláken, které se mezi sebou různě odkazují, ale nikde není část elektrické instalace. A protože to potřebuju co nejdříve vyřešit, tak zakládám tohle vlákno.
Takže, chci zapojit přídavný světla stylem, že s potkávacím bude svítit jedno přídavné a s dálkovým se přidá i druhé (tzn. 3 světla - 2x přídavné, 1x lampa na dálkový režim). Protože je na F650GS H4ková žárovka, tak brát plusáky z kabelů jdoucím k žárovce není až tak ideální, jak jsem zjistil - s každým vláknem žárovky H4 svítí jen jedno přídavné.
Jak to mám zapojit, abych docílil toho, že jedno přídavné bude svítit pořád a druhé se bude přidávat společně s dálkovým vláknem H4? Bude stačit, když na to, které chci, aby svítilo pořád vezmu dva plusáky od H4 (od dálky, od potkávacího)?
Touratech tam používá relátko, takové i mám (12V, 30A s kontakty označenými 30-85-86-87), ale naprosto nevím, jak to zapojit, který kabel kam.
Pod sedlo si chci schovat přepínač, kterým bych obě dvě přídavný světla mohl vypnout, chci to udělat sloučeným mínusem na baterku a na tomto kabelu bude onen vypínač, bude to fungovat?
Když zapojíš jedno přídavný světlo na parkovačku,tak ti bude svítit i na parkovací bez tlumený. Zapoj to na tlumený a dálkový (H4) tak,že ti budou při dálkovým svítit obě přídavný a při tlumeným jen jedno. Stačí na to dvě diody který ti budou pouštět proud jen jedním směrem. To znamená tlumená (H4)-přídavná č1,ale ne už přídavná č2 a naopak nepustí proud z přídavná č1 do tlumená (H4). Samozřejmě přes relátka.
Asi to neumim dostatečně písemně vysvětlit,ale neni to tak složitý...
Upravil BIGR dne 05.02.2012 11:10
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ještě k zapojení relé:
85 ovládací proud
86 ovládací proud
87a v klidu spojený kontakt- výstup z relé
87 spínaný kontakt po připojení proudu na ovládání -výstup z relé
30 vstup silového kontaktu do relé
BIGR přiložený následující obrázek:
[30.31Kb]
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
xHackerM napsal:
Trošku jsem to asi pobral, ale mohl bys udělat nějaký náčrtek?
To ti to radši zapojim... Nejsem inženýr,jsem dělňas...
To nevadí, jen to zkus načrtnout v Malování nebo rukou a naskenovat či vyfotit... Mi není jasný jaký kabel na jaký výstup/vstup u relé... A navíc nemám ty diody...
No vida, s tím už se dá pracovat... Když se na to tak dívám, tak bych si to trvalé přídavné zapojil podle toho schématu a druhé, které chci mít s dálkovým bych si zapojil separovaně přímo z plusu dálkového vlákna H4 a mám vyhráno, ne? Jedna bude svítit pořád, protože parkovačka svítí pořád a dálkové by se mi připínalo jen pouhým rozdvojením kabelu k dálkovému H4 vláknu...
Pozor, mlhovka může svítit jen se světlem potkávacím(dálkovým) ne s parkovačkou, mám takový pocit. Aby aby ti pak nedelali pakarnu na STK. Já jsem to vytáhl z hlavního a dálkovýho. Mezi to relátka a každému vypínač. K dálkovému by nebyl potřeba, stejně to mám pořád zapnutý. Někdě mám schéma, ale nevím jestli to najdu. :-) to schéma je dostačující, akorát to musíš udělat dvakrát, jestli máš dálku i mlhu.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Nefungovalo, máš dvě světla na jednom okruhu(každé světlo má svůj okruh a svoje relé), dálkové a parkovačku, pujde to do zkratu - to je v podstatě napájení toho relé, v zásadě je jedno kde to napojíš, jde jen o to co chces aby kdy fungovalo. Kdyz to dáš z dálkovky tak to pujde jen s dalkama, kdyz z potkávačky tak to pujde skoro furt, jak začne procházet proud přes kontakty 85,86 proud tak se rele sepne a začne proud procházet přes 30, 87 jak je to namalovaný na těle toho rele.. To přídavné musím být na 87 jinak je tam to rele k ničemu a mohlo by to jít přímo. Rele, je takový automatický vypínač. Nejsem sice alektrikář, ale tak to nejak je.
Upravil Kubicek dne 05.02.2012 14:18
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Tak jsem našel u souseda v Citronovi BX rele 12V 25A (vývody č. 1, 2, 3, 5), to moje k těm světlům je 12V 30A... Můžu ho použít?
Nebo jsem našel ještě 12V 30A, ale to má 5 vývodů a dle schématu je tam jen jeden vývod č. 87 navíc, takže ho prostě nepoužiju a je to, ne?
Jinak dávám mlhový čočky od Helly... S tím, že to jedno časem vyměním za xenon a nebo tam zkusím narubat jen xenonovou výbojku - viz. jiné vlákno... (P.S. Vím, že to neprojde na STK atp.)
Prosímtě klidně použij to relé co máš s těma dvouma vývodama 87 použij oba dva ty vývody jsou spínaný oba na nějaakejch rele je jeden na nějakejch dva,dej na každej jedno světlo a máš to
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Prosímtě klidně použij to relé co máš s těma dvouma vývodama 87 použij oba dva ty vývody jsou spínaný oba na nějaakejch rele je jeden na nějakejch dva,dej na každej jedno světlo a máš to
No počkééééj, ale to já přece nechci, ne? Pak by mi sice svítily obě, ale já chci jedno nechat až pro dálkový... Nevím totiž, jestli by mi to utáhl altík, kdybych měl obě ty mlhovky puštěný s hlavní lampou... A navíc ta vidina xenonu, tak to chci mít připravený...
Takže, každé světlo jsem připojoval dle výše zobrazeného schématu. Jen jsem vynechal vypínače, ty si kdyžtak vytáhnu na řídítka nebo pod sedlo (jak jsem zmiňoval nahoře). Takže pro zopakování, jedna přídavná svítí pořád, druhá se přidá při přepnutí hlavní lampy na dálkové.
Díky za rady, kamarádi!
Upravil xHackerM dne 05.02.2012 17:19
maqrtek napsal:
Hacker: přihoď fotku jak to vypádá když svítí jen ta jedna společně s tlumenym, díky
Hoši, nebojte, fotku určitě hodím a ještě zkusím dát i fotky "ze zákulisí", aby podle toho mohli dělat i jiní... Jen nalakuju držák, dodělám rovnou výstražný blikače (když už je to rozebraný), nastrojím, seřídím světla a pak to nafotím... Věřím, že v týdnu už to bude komplet hotové...
Takze jsi dal 2 rele nebo jen to 5ti kolíkový? Na to by to taky šlo ale nesvítily by ty světla všechny 3 najednou. Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS