Zdravím pánové. Situace mne dohnala k výměně průchodek(kloubků) v horních brýlích. Prochází jimi šrouby vidlic. Ať sháním jak sháním, k mání jsou pouze originály, 2ks cca 4500 Kč .Nevíte někdo o nějaké alternativě za rozumnou cenu?
Pozice 3??
Zkusil bych to vyndat a dojít stím někam do nějaký ložiskárny. Někdo to musel vyrobit tak se to třeba sežene mimo BMW
... servis a diagnostika BMW Motorrad
To jsem právě už zkoušel. Problém by to asi nebyl, kdyby vnitřek té průchodky nebyl osazen konickou vložkou. Toho se právě bojím, abych neudělal něco, co by se mi později vymstilo. Koupit origo problém není, jen sháním fajn nápady, rady a zkušenosti jiných, abych se pořípadě vyvaroval podobných chyb. Díky za každou radu.
Dík za nabídku, je fakt lákavá, ale ty moje už jsou taky venku a taky na šrot . Však si to taky můžou dovolit. Maj přez 90tkm. Nejspíš asi koupím origo + sadu prachovek a staré postoupím známému, aby se pokusil vyrobit repliku. A ten s plachetničkou pak vypiju doma v garage. A klidně se můžeš zastavit, dáme ho ve dvou. Nebo celou flotilu, pokud se někdo přidá.
Tak jo pánové. Celý problém je vyřešen. Skutečně jsem pořídil od kámoše jiné brýle vč. ložiska za supr cenu, za což mu patří dík. Teď si jedu pro nová gufera do vidlic, olej a pak se pustím do montáže. No a pak zadek, nová pružina od Hyperpro, náplně atd, aby byl Brambůrek zase ready pro další tisíce.
Díky Milanu Holému vyřešeno. Použil jsem kloubky z jeho starých brejlí. Měli cca 0,5mm vůli. Ta vznikla mezi kulovým pouzdrem a plastovou výstelkou. Po vyčištění namazání a lehkém slisování byla odstraněna a teď fungují jako nové. Ťukání z přední vidlice zcela zmizelo a vše je řádně tuhý. Ty moje měli vůli cca 1,5mm. Snad to někomu pomůže, a když ne tak koupit nový.
Ale abych neměl jen radost, tak po vymetení díry v asfaltu zaplavené vodou to odnesl zadní tlumič. Posílám tedy na repasi... Letošek je nějakej zakletej.
Sháním také horní brýle na 1100 gs za lidovou cenu. Ložiska neřeším, ty mám v pořádku a můžu si je přehodit, potřebuji tělo brýlí v bezvadném stavu, ty moje mají omačkané osazení hlavního ložiska.
Tak hlavně to nejsou silembloky, ale kloubový ložiska, nebo jak to nazvat. A většinou je problém v tom že maj axiální vůli. Prostě chyť za trubku a skuz s ní zahejbat nahoru, dolu a zprávně by se neměla hnout.
Ja som na viacerych strankach nasiel popisane ako silentblok, aj ked sa na to pozrem, splna to vsetky parametre silentbloku, zvnutra som to nevidel, hadat sa nebudem
Ahoj,
Nevyřešili jste náhodou někdo tu náhradu kloubků v brýlích? Měl jsem vymačkaný brýle okolo hlavního ložiska, tak jsem sehnal brýle bez kloubků. Bohužel po rozborce jsem zjistil, že jeden kloubek je vyrezlý.
Pozice 3 http://www.realoe...Id=31_0347
Upravil geofre dne 17.06.2017 18:35
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Taky mi tam už přes rok něco ve předu mlátí jako prázdný lahváč, budu t muset rozhodit, trubka se nehýbe ale, tak snad bude stačit olej.. nicméně koukal jsem na ebay a všiml jsem si že si sou ty horní brejle podobný s R 1200 GS, rozměr nepíšou OEM díl to má jiný číslo, nicméně ten pojistný kroužek má stejný rozměr.. takže může být určitá pravděpodobnost že bude stejnej i ten homouš..? Nevím.. třeba bude mít jinou cenu a někdo to zkusí a dá vědět vypadá to na osvědčenou konstrukci..
EDIT: 2006 má ještě stejný OEM.. nevím jestli to třeba jen nepřečíslovali u té nové.. ale i ložisko je tam stejné..http://www.realoe...Id=31_0529
Upravil davidc dne 24.06.2017 23:46
Zdravíčko, když stoupnu do stupaček a vezmu za řidítka zvrchu a zatlacim dolů pravou, pak levou stranu tak je menší vůle v horních brýlích. Má to tak být ? Je potřeba něco dotáhnout ? Nebo vyměnit ? Jinak řidítka jdou otáčet lehce. Díky
BMW R 1100 GS
Zdravím,chlapci nevíte někdo momenty k brylim, z manuálu se mi to nedaří vyčíst.jako nm tam jsou, ale nedokazu přiřadit co k čemu.jedna se o uchycení trubek v Klobukách a ložisko.diky
21Nm řidítka k brýlím, 45Nm kloubky, 130Nm + Loctite 243 šroub do krku
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí