Konečně jsem si našel čas a stavil se v pneuservisu pro radu + opravnou sadu na TRVALOU opravu píchlého kola.
Po zkušenostech z cesty Ralskem, kdy v terénu Remarko píchnul kolo, mi vrtalo hlavou, jestli jde i na cestě udělat poctivou / trvalou opravu, bez nutnosti další návštěvy v pneuservisu a snížené rychlosti / dojezdu.
Opravná sada pro trvalou opravu ( PERMANENT FLAT FIX ) existuje a je na přiloženém foto. Její cena v pneuservisu byla 390,- Kč a obsahuje 5 ks vulkanizačních knotů v obalu, 2x vulkanizační lepidlo a aplikační + vrtací hrot s rozebíratelným držátkem.
Cena, kvalita i množství je dobrá, ale má to jeden háček. Nafukovací kolínko + CO2 bombičku si musíte koupit zvlášť v cyklo krámu, protože sada je pro pneuservis a tam mají kompresor.
Návdavkem jsem ještě dostal 3 rady
1. Na opraveném kole se nedoporučuje jezdit v podhuštěném stavu - spoj by mohl povolit a vzduch unikal.
2. Při opravě širšího zranění vrazit do připravené - ( širší ) díry před lepením šroubovák a tak udělat prostor i pro druhý knot a jeho snažší aplikaci.
3. Opravy boků na pneu jsou problém, protože tam je slabší stěna s jinou strukturou kordu.
Robert přiložený následující obrázek:
[187.57Kb]
Upravil Robert dne 29.04.2008 21:04
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Hmm tak ta vypada fakt profi . Koupil jsem neco podobneho, ale levnejsi - snad to nebude smejd. Spis "snad" ji nikdy nepouziju . A nerikal ti pan pneuservisak, u ktereho si to kupoval, ze je to jen provizorni oprava na dojezd? Docela by me to zajimalo... Pises sice TRVALA, ale mne rikal, ze to neni uplne vono...
Upravil Remarko dne 29.04.2008 21:26
já mám zkušenosti jen se sprayem a to dvě - kamrád je na to specialista Má Bandita a jednou mu ten spray bouchnul pod sedlem´= špatná zkušenost, ale jednou tim spravoval v Rakousku na dálnici a ta malá bombička to dokázala na fouknout na 3. To jsem docela čučeli....
Když jedu, tak jedu.
mam vulkanizacni sady s knotama a hrotama za 90Kc, funkcni...mala pumpicka na kolo taky staci... ted je ovsem nepotrebuji bo mam duse...
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Těch 90 Kč mi přijde jako SCIFI . Před rokem jsem si chtěl koupit takovou sadu od METZELERU v modrém obalu a její cena za 2 bombičky s koncovkou, dva bílé gumové špuntíčky a hrubej drát byla 800,-. Tak jsem si říkal že těch 390 za profi není moc ? ? ? a teďkons nevim *pissed* . 90 mi přijde blbost co to je ? ? ? za žvejkačku.
Robert přiložený následující obrázek:
[22.27Kb]
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Tohle jsme pouzivali hodne casto na 4kolkach. Jezdili jsme jen teren, takze porad podhusteny gumy a vzdycky super, nikdy opravena dira znovu neutekla, parada.
Ted od nedele tim mam zalepenou i zadni gumu na GS (na ty lesni sterkovy ceste byly fakt hnusne ostry sutry...)
Jeste ze to mel BIGR s sebou, jinak bych byl v pr... Takze jsem si u nej hned jednu sadu objednal, at ji mam taky porad po ruce.
Mam1100gs r.v.94 a sadu s knotama,lepidlem,3ma bombickama atd.mam pod sedlem origo bmw.Na bombickach je i rok vyroby.Kamos prorizl zadni nove TKC pri prvni jizde.Ultraseel to nezvladl,tak tam dal knot a dojezdil ji dohladka.A v rychlosti se fakt neomezoval.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Robert napsal:
Konečně jsem si našel čas a stavil se v pneuservisu pro radu + opravnou sadu na TRVALOU opravu píchlého kola.
Po zkušenostech z cesty Ralskem, kdy v terénu Remarko píchnul kolo, mi vrtalo hlavou, jestli jde i na cestě udělat poctivou / trvalou opravu, bez nutnosti další návštěvy v pneuservisu a snížené rychlosti / dojezdu.
Opravná sada pro trvalou opravu ( PERMANENT FLAT FIX ) existuje a je na přiloženém foto. Její cena v pneuservisu byla 390,- Kč a obsahuje 5 ks vulkanizačních knotů v obalu, 2x vulkanizační lepidlo a aplikační + vrtací hrot s rozebíratelným držátkem.
Cena, kvalita i množství je dobrá, ale má to jeden háček. Nafukovací kolínko + CO2 bombičku si musíte koupit zvlášť v cyklo krámu, protože sada je pro pneuservis a tam mají kompresor.
Návdavkem jsem ještě dostal 3 rady
1. Na opraveném kole se nedoporučuje jezdit v podhuštěném stavu - spoj by mohl povolit a vzduch unikal.
2. Při opravě širšího zranění vrazit do připravené - ( širší ) díry před lepením šroubovák a tak udělat prostor i pro druhý knot a jeho snažší aplikaci.
3. Opravy boků na pneu jsou problém, protože tam je slabší stěna s jinou strukturou kordu.
Musim tě trochu opravit. Ta sada co máš NENI NA TRVALOU OPRAVU. Ostatně,to ŽÁDNÁ sada,co se používá z venku bez sundání pneu. Je to pouze nouzová oprava na dojetí do servisu kde se opraví takzvaným hříbkem,což je trvalá oprava. Podle předpisů výrobců pneu a opravných materiálů lze opravit motorkové pneu POUZE JEDNOU v běhounové část a to hříbkem o průměru 3mm. Rameno a bok pneu SE NESMÍ OPRAVOVAT. Technologicky to u boku ani nejde.
Praxe je samozřejmě jinde. A 90% oprav soupravou zvenku vydrží po celou životnost pneu. Já jen řílám jak to má být. Navíc u souprav s rovným tělískem (knot) jako máš ty je větší šance,že se uvolní a začne ucházet,protže stěna pneu na motorku je tenčí,než třeba u auta a knot se nemá za co pořádně chytit. Sada,co má SRAS tělísko jak říká Tomáš TT "D" tělísko má jakoby šipku,která zabraňuje vytažení z pneu a tím líp drží.
Chce to zkrátka používat selskej rozum a nepouštět se do nesmyslů.
Píšou tam Permanent a ten gumař to tvrdil taky že na trvalou. Tak buď ten gumák i nadpis na sadě kecal nebo nevim.
Je pravda že doba jde dál a za mejch mladejch let se to lepilo zevnitř, ale co je výkřik poslední doby opravdu nevým, tak doufám že když to BMW dává jako doplněk k motorkám tak to zase tak šaptné nebude.
Robert přiložený následující obrázek:
[7.87Kb]
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Doplním jen že při opravdu maximálním zatížení gumy (offroad v kamení+pista, podhuštěné pneu, vysoká teplota, naložená motorka) se děsně rychle ukáže, jak relativně špatně ty opravy drží. Všechny tyhle věci opravují skvěle díry po hřebíku ale kolikrát jste najeli na hřebík a kolikrát to bylo proražené ze dvou stran (V) třeba kamenem? Při tom používání co píšu, to je 99% případů a je utopický si myslet, že jakákoliv sada ty problémy vyřeší natrvalo nebo alespoň na dojezd domů. Člověk pak opravuje opravené a pořád dokola. Někdy nezbyde než třeba i zalepit obří průrazy zevnitř pneumatiky kusem záplaty na duše, protože je to lepší opravovat po 5km než jet na prázdné a 100% zničit ráfek. Bohužel s těmi hříbky třeba nemáme úplně nejlepší zkušenost i když třeba někomu při některých opravách můžou bezvadně pomáhat. Na typické offroad poškození bych řekl že je na čele tabulky ten SRAS jak říká BIGR, pak knoty a pak dlouho nic. Tělíska se podle mě nejvíc nafouknou a průrazy od kamenů vyplní na cestách asi nejlíp. Pochybuju že by pneuservis dokázal takhle poškozené gumy opravit líp. Každopádně nikdy není dost těch tělísek a bombiček a lepidel. Rozhodně doporučuju obětovat třeba s pár kamarády stokorunu a zničit jednu sadu na opravy a vyzkoušet si to doma v klidu na nějaké staré pneumatice. Pak někde v dešti v offroadu a při světle baterky takovou zkušenost oceníte.
Robert napsal:
Píšou tam Permanent a ten gumař to tvrdil taky že na trvalou. Tak buď ten gumák i nadpis na sadě kecal nebo nevim.
Je pravda že doba jde dál a za mejch mladejch let se to lepilo zevnitř, ale co je výkřik poslední doby opravdu nevým, tak doufám že když to BMW dává jako doplněk k motorkám tak to zase tak šaptné nebude.
Podivej se na ten obrázek na tvé sadě. Je tam pneu na auto.
Já ti říkám to,co vím z vlastní praxe a navíc v tom dělám už pár let. Mimochodem kde ti to prodali a řekli ti ty informace?
Za tvých mladých let se to lepilo zevnitř a teď se to taky lepí zevnitř. Je to prostě vyzkoušená a stále požívaná technologie. Samozřejmě se vyvíjejí nové věci,ale v tomhle se toho prostě víc vymyslet nedá.
Podívej se třeba na Michelin a jeho PAX SYSTEM. Tolik se kolem toho dělalo humbuku,vyrábělo se několik specializovanejch strojů na montáž a demontáž PAXU,dokonce se to začalo i seriově montovat na Renault a Audi. A kde je to dneska? Miliony vyhozený za výzkum,vývoj a výrobu něčeho co se neujalo. Michelin se nechal začátkem roku slyšet,že upouší od vývoje a výroby PAX SYSTEMU... A co teď maji dělat lidi a firmy co si koupily stroje na PAX za nemalý peníze?
Jo a BMW dává (nebo už nedává teď nevim) do prvovýbavy právě tu sadu s SRAS tělískama. A stejně psali v manuálu,že je to na nouzovou opravu abys dojel do servisu na opravu nebo výměnu pneu. Sychrujou se tim.
Tímto ti tvojí sadu nevymlouvám,jen říkám,co vím. Je lepší mít s sebou aspoň něco,než vůbec nic.
BIGR přiložený následující obrázek:
Už jí tam pro jistotu nedávají vůbec a tuším ani nářadí nebo jen za nějaký masivní příplatek..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Už jí tam pro jistotu nedávají vůbec a tuším ani nářadí nebo jen za nějaký masivní příplatek..
To je pravda na co by taky bylo majiteli nářadí,když se všechno skvěle vyřeší v autorizovaném servisu. Který je v každé civilizované zemi v hojném počtu a s ochotným personálem.
A navíc co by jste chtěli za ty prachy...
Nářadí je nadstadartní výbava.
Tak tak.
Jak říká náš známý cestovatel v rozhovoru pro nezávislé médium "... na svých cestách spoléhám zásadně na širokou síť značkových servisů BMW"
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Tak tak.
Jak říká náš známý cestovatel v rozhovoru pro nezávislé médium "... na svých cestách spoléhám zásadně na širokou síť značkových servisů BMW"