Ahoj,
prosím o radu jak otestovat jestli je funkční startér. Po zimě jsem vrátil nabitou baterku do moto (1100GS) a zkoušel nastartovat. Točilo to, ale nechytlo. Když jsem vypnul "sytič" tak to chytlo tak na 1 vrknutí a dál už nic. Jenom cvaknutí.
Tak jsem si řekl, že to ta baterka nedala.
Když jsem tam ale šoupnul novou a nově dobitou, tak už to dál jenom cvakne, ani nezatočí. Nemůže být nějak kouslý? nebo je to jenom velký odpor ztuhlého géesa?
Včera jsem ho vymontoval, ale nic podezřelého.
Můžu ho zkusit protočit naprázdno mimo moto? Myslím, že je třeba připojit kostru a hlavní konektor k baterce a pak ještě plus ke konektoru spínače (aspoň podle nákresu).
Zkus to normálně venku.Dej ho do svěráku a připoj.Cívka Ti musí vystrčit pastorek a ten se musí roztočit.No a když ho máš venku tak ho rozeber a vyčisti a popřípadě vyměň uhlíky.
sadilek napsal:
Zkus to normálně venku.Dej ho do svěráku a připoj.Cívka Ti musí vystrčit pastorek a ten se musí roztočit.No a když ho máš venku tak ho rozeber a vyčisti a popřípadě vyměň uhlíky.
Myslím, že je třeba připojit kostru a hlavní konektor k baterce a pak ještě plus ke konektoru spínače
Tak je to dobře, tak jej roztočíš i prověříš cívku, zda vysune pastorek.
Radil bych ti ale, když už ho máš venku, udělat ne něm údržbu - vyčištění, kontrolu komutátoru a uhlíků, pouzder a následné promazání. Pozor taky na víčko u planetového převodu - rádo vypadne a brousí vinutí rotoru a pak šlusuje... Odmění se ti nevídanými výkony.
PS: - a zkontroluj taky ta lanka u vstřikovačů - viz spoustu aktuálních diskuzí, co se vždy s jarem objeví
Uhliky budou asi ok.Ty odchazej minimalne.Spis ti opadali magnety ve statoru.Kdyby neco,necha se koupit stator samotnej za cca.1000kc.Ale jeste bych to zkusil nastartovat kabelama z auta.Po zime ten start tu baterku dost rychle vycucne,pokud jsi to parkoval v zime.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Kabelama z auta zkusím taky, budu je mít večer. Když bych to chtěl čistit - čím to jde nejlíp? Benzínem? Nebo je i něco sofistokovanějšího? Je fakt, že kolem toho pastorku vypadá jako kdyby byl rok v kamnech
Lada11 napsal:
Kabelama z auta zkusím taky, budu je mít večer. Když bych to chtěl čistit - čím to jde nejlíp? Benzínem? Nebo je i něco sofistokovanějšího? Je fakt, že kolem toho pastorku vypadá jako kdyby byl rok v kamnech
Cistic na kontakty, treba Motul Contact Cleaner, ale bacha umi sundat s necistotou sundat treba i lak
BMW R1150GS MY02
Kabely nezabraly, tak jsem to začal rozebírat. Po otevření části s motorem to byl smutný pohled Vevis měl pravdu - jeden z magnetů je na padrť a celý vnitřek je plný šmíru a úlomků magnetu.
Našel jsem ještě nějaká starší témata ke startéru, ale ty opravné sady se týkaly jenom uhlíků a víčka/držáku.
Co bych teda měl shánět na výměnu? Díky.
Lada11 přiložený následující obrázek:
sadilek napsal:
Napiš mi číslo startertu.Podívám se Ti na cenu celýho,popř.statoru.
Je to Valeo D6RA75. Na netu jsem ho našel od 5 do 11 tis. Dneska ho ještě dorozeberu a vyčistím abych viděl jestli jsou to jenom ty magnety nebo i něco víc.
Jsou stejné , Citroen saxo 1.1 a Peguot 1.2 . Starter Valeo, jen točí na druhou stranu, na vrakárně cca 500Kč. Mám to v motorce tři roky a žádnej problém.
Kucí, díky všem za vaše tipy a rady. Koupil jsem v ELITu náhradní stator (860,-), vyčistil, složil a točí jak ďas. Po namontování to chytlo na dvě otočky
Našel jsem to v jiném tématu, ale kdyby měl někdo podobné trable, číslo dílu statoru (levotočivého) v ELITu je 230020. Plast co drží uhlíky je 133647.
předevčírem jsem vyjel na malou projíž´dku s novou baterkou, divil jsem se, že točí docela pomalu, včera jsem chtěl zas, ale už točila docela málo, motor ani nechytl, tak jsem pro jistotu dobil a dneska ráno chci jet do práce a jen kovové cvaknutí a konec - je to to samé co u Ladi11? díky!
vevis napsal:
Pravdepodobne jo.Opadali ti magnety.Zacina to,ze parkrat to nastartuje tak tak a pak uz vubec.Stator stoji v elitu asi 800kc.
díky!
já jsem v životě neviděl rozebranou motorku, nikdy jsem neměl ani pionýra, prostě nic, a tak položím ještě směšnou otázku, kde se ten startér (stator) nachází a co pro jeho vymontování musím udělat, resp. jestli to zvládne člověk, který jaktěživ nic neměl s technikou společného. díky