Ahoj,
chystám se koupit pořádnou zrdcadlovku. Jelikož to nestojí pět Kč, potřebuji vyřešit i její vožení na moto. Mám R1100GS se standardní plechovou nádrží. Chci se zeptat na produkt od KAHEDO - Water-protected camera pocket (v on-line katalogu nevidím kód, snad 055-1192-0?). Chápu dobře, že se jedná o jakési pouzdro, které lze vložit do jakéhokoliv tank-bagu, samozřejmě s odpovídajícím rozměrem?
Jaká je jeho ochrana proti nárazu?, Je to pevně vyztuženo?
Jaká je odolnost proti vodě, je to jen dešti-odolné, nebo když s mašinou seknu v brodu, budu se tam máchat 5 minut, než to zvednu (extrémní situace).....bude foťák v suchu???
Díky za odpověď.
Upravil LiborJ dne 27.03.2012 14:47
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Touratech prodává co já vím 3 varianty.
To, co jsi napsal, je vložná taška do tankvaků, já chápu dle popisu, že jde vložit do všech tankvaků Touratech běžných rozměrů.
Jaká je jeho ochrana proti nárazu?, Je to pevně vyztuženo?
pouzdro je textilní, asi 1 cm silná měkká stěna
Jaká je odolnost proti vodě, je to jen dešti-odolné, nebo když s mašinou seknu v brodu, budu se tam máchat 5 minut, než to zvednu (extrémní situace).....bude foťák v suchu???
nebude, jak název napovídá, jedná se vodě odolnou schránku, není vodotěsná, jsou zde sice zalepené zipy a materiál je nepromokavý, ale o vodotěsnosti hovořit nemůžeme.
Ahoj,
kód je správně - tohle je "vložka" do našich tankbagů (a logicky i do jiných s vhodným vnitřním rozměrem). Ta vložka je vodotěsná a uvnitř rozdělená na komůrky podobně jako fototaška nebo fotobatoh. Dá se k ní objednat i popruh (na fotce) a nebo můžeš použít popruh třeba od fototašky apod.
Na fotkách v tomhle PDF to líp pochopíš: http://shop.toura...1192-0.pdf
Ta vložka sama o sobě řeší ochranu proti prachu a vodě, ne proti nárazu (když nepočítám ty dělicí přepážky včetně dna. Naše tankbagy mají pevné plastové korpusy a na běžné používání není potřeba polstrování. Zip je krytý gumovou roletkou, je to typ zipu, který funguje spolehlivě proti stříkající vodě i při velkém tlaku při jízdě ale není to vodotěsné pro ponoření pod hladinu. Nějakou chvíli to asi vydrží ale určitě to není 100% vodotěsné řešení. Zip, který je 100% vodotěsný, je prakticky nepoužitelný pro otevírání jednou rukou a strašně blbě se s ním manilupuje když není rovně a nikdo by ho nezavíral. Ani na našem nejlepším polstrovaném fototankbagu (01-055-1194-0), který používají profesionální moto-fotografové, není jiný typ zipu právě z toho důvodu. Tenhle jde jednou rukou za jízdy otevřít a zavřít. Ten vodotěsný možná znáš z některých rolek - je fakt strašně tuhý. Ortlieb dělá tankbag s tím vodotěsným zipem, je fakt 100% vodotěsný ale drtivá většina lidí ho nezavírá, protože když potřebují rychle zastavit, vyndat foťák aby nepřišli o nějakou akci, tak otevření trvá děsně dlouho.. Ten Ortlieb tankbag máme v nabídce taky (01-055-0252-0) ale věř mi, že to praktický fakt není.
Jestli potřebuješ řešení, které 100% ochrání foťák při položení pod vodu v brodu, tak to ale bude určitě kompromis, protože to zavírání bude muset být s tím typem, který popisuju. Já měl asi pět let ten typ se zipem krytým dvojitou gumovou zástěrkou a při položení motorky do řeky (stalo se mi to s fotovýbavou jen jednou) jsem to zvednul dejme tomu do 20s a nebyla tam ani kapka. Ale kdyby to tam bylo pět minut, tak to nezaručím.
Nevím taky na jakou kategorii pořádné zrcadlovky se chystáš ale já mám třeba Canon 5D, což je fullframe a do většiny normálních tankbagů se mi moje cestovní fotovýbava nevejde ani náhodou. Potřebuju ten velký typ - kód viz výše, zejména když používáš dlouhé světelné objektivy nebo zoomy F2.8 apod. Fototankbag Digital Pro (01-055-1194-0) v sezóně míváme jeden pořád na skladě, takže by se dalo domluvit že se na něj podíváš u nás.
Čekám, až zase budou na trhu NIKON D7000 s objektivem 18-200. Další skla plánuji kupovat postupně....přeci jenom je to celkem řacha.
Určitě se před koupí zastavím vyzkoušet, aby se to tam vlezlo. S tou vodotěsností je to položení do vody samozřejmě extrém, kterého se doufám nedožiju, ale co kdyby....
Jinak dík za vyčerpávající odpověď.
L.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Se zrcadlovkou jsem se na motorce válel před měsícem. Měl jsem ji v origo topcase pro ADV a kdybych ji tam měl pořádně uloženou a vypolstrovanou, nestalo by se jí ani objektivům nic. Měl jsem ji ale v topcase jen položenou na tašce a to byla chyba.
Za mě je volba jasná. Pořádnej vypolstrovanej pevně přidělanej kufr a dobře uložený foťák. Potom se třeba koupej v brodu a nemáš problém.
Topcase má proti tankbagu jednu zásadní nevýhodu (a jednu menší nevýhodu). Z topcase nevyndáš foťák pro akční záběr bez toho, abys z motorky musel slézt, to znamená postavit jí na stojánek... Třeba v Africe to znamená, že než uděláš fotku, už je kolem tebe dav dětí, šahají to po věcech atd. S foťákem v tankbagu je možný zastavit, motorku podržet jen nohama (když je to v kopci tak chcípnout s kvaltem), vyndat foťák, bouchnout pár fotek, strčit foťák zpátky, zavřít víko a jedeš dál. Při vyndávání z topcase to je o dost pomalejší. Já v topcase vozil všechno vybavení navíc a akční set jsem měl v tankbagu. Pochopitelně to dopadlo tak, jak muselo - všechno jsem vždycky fotil tím, co bylo po ruce v tankbagu a do topcase šel maximálně večer...
Jinak někteří profíci volí umístění tašky s fotovybavením na zadním sedadle (už jsem o tom několikrát psal) - jednak že se do tašky na zadním sedadle dá relativně slušně dostat bez slézání z motorky a prý je to při havárii nejbezpečnější místo na motorce, protože obvykle při kotrmelci nejvíc odnese právě topcase. Nevím, nechci zkoušet...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
radosek: hele s motorkou padám poměrně často, 1150 na výpravách leží minimálně jednou denně a párkrát jsem s ní udělal upravdu nehezký věci a na zadním nosiči vozím jen látkovou tašku s převlečením nebo pitím, nic důležitého a celkem se mi to vyplácí, protože ta oblast je alespoň u mě nejvíc omlácená, zadní kraj nosiče mám ohnutý o 90°.. Ono nemusí jít motorka přímo v kotrmelci - stačí když vyletí šikmo a dopad bývá obvykle právě tím zadkem. Těžko říct, kde je nejlepší místo ale na zadním nosiči to podle mě rozhodně není. Sedadlo spolujezdce vypadá docela logicky a pokud je ta taška nízká a motorka nepřistane hlavou dolů na šutru, mělo by to být dost bezpečný.
Jinak profesionální fotovýbava může bezproblémů přesáhnout cenu motorky a u lidí, kteří se tím živí (třeba Michael Martin nebo Helge Pedersen) je hodnota těl a objektivů podle mě možná na dvojnásobku ceny motorky, proto je to tak zajímá, aby se tomu nic nestalo.
U mě zatím vyhrává polstrovaný fototankbag (ten starší - menší typ) na akční foto a zbytek výbavy někde jinde, obvykle v pravém kufru, Při ukrutném pádu se kufr utrhne celý a zatím se mi nestalo, že by věci uvniř byly nějak poškozené (notebook, satelitní terminál, náhradní objektivy..). Topcase na offroad cesty nevozím a fototechniku bych do rolky nedával. Ta taška na zadním sedadle pro mě nepadá v úvahu, strašně mě to tam vadí třeba ve sjezdech ale je fakt, že se neživím focením. Každopádně možnost vyndat ve vteřině foťák je dost zásadní a takhle jsem nafotil všechny akční fotky, které bych prostě neměl, protože by se mi do kufru lézt nechtělo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No tak vedet, ze mam v topcasu objektivy v cene dvou motorek asi pojedu jinak,nez kdyz si chci prazdnej zaradit. Takze pravdepodobnost,ze by se tomu v topcasu neco stalo je pomerne mala.
Ale jinak pro me je nejlepsi misto taky tankbag. Ja vozil jen fotobrasnu co se vesla presne do tankbagu,ale to reseni odepinani a vyndavani jak to ma TT mi chybelo.
Tahle faze je ale uz za mnou, a ted to resim kvalitnim kompaktem,kterej se mi vejde v tankbagu v pohode i s vymenym objektivem. Je to pro me praktictejsi a pohodlnejsi,navic dneska uz jsou nektery kompakty dost vymakany a rozdil moc neni.
Tot tak
Ahoj,
chystám se koupit pořádnou zrdcadlovku........
......Jaká je jeho ochrana proti nárazu?, Je to pevně vyztuženo?
Jaká je odolnost proti vodě, je to jen dešti-odolné, nebo když s mašinou seknu v brodu, budu se tam máchat 5 minut, než to zvednu (extrémní situace).....bude foťák v suchu???
Díky za odpověď.
Vidím, že jste se do diskuze pustili s vervou, chlapci....
Můj dotaz možná vyzněl blbě. Nebudu brodit každý den, nebudu dělat salta s motorkou, jsem obyčejný túrista, tak jako 98% lidí na tomto webu. Jde mi jen o to, že při mém štěstí se mi nějaká ta koupačka, nebo crash může přihodit a chci na to být připravený v rámci možností.
Kufr na místo zadní sedačky je fajn, zvlášť když má držák nacvaknutelný do existujících zámků. Kvalitu Bystřického práce znám, bo mám jeho kufry a nemůžu si stěžovat. Proti jsou argumenty TomášeTT ohledně pohotovosti při focení, což má pravdu to vím z vlastní zkušennosti, a za druhé na cesty místo spolujezdkyně vozím na jejím místě rolku.
Přikláním se spíš umístění do tank bagu, tak jsem chtěl vědět který co vydrží.
Jinak dík za podnětné informace.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
když jedu s tak drahým vybavením,tak se do nějakého extrému nepouštím,aspoň já osobně
to jak jsem to udělal pro easyridera,je dobré řešení,v případě nehody,položení motorky,ke kufru se nic nedostane,v případě převrácení je ten malý kufr chráněný zadním topem
já osobně vozím výbavu v topu,foťák mám v brašně,věřím své práci,ostatně ty mé kufry už jsou vyzkoušeny při různých pádech,dokonce se jednomu podařilo udělat s motorkou salto,náraz byl zrovna na top zvrchu váhou motorky,výsledkem byl lehce promáčklý kufr zespodu od nosiče a položený uši na víku,takže foťák by přežil,otázkou je,co by nato řekl objektiv a optika,přeci jenom je to prda,když se něco stane
tankvak je dobrý vtom,že to máš před očima a po ruce,ale je potřeba si uvědomit,že je to chráněný pouze textilem
za mě,pokud bych jel brod a bylo tam víc vody než je zdrávo,radši bych si dobrovolně namočil boty a techniku přenesl na druhou stranu,je to jistota,když ti to náhodou blbě spadne do vody,kufrem na kámen,tak si myslím,že se voda dostane do každého kufru bez rozdílu značky
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
bystricke napsal:
....
za mě,pokud bych jel brod a bylo tam víc vody než je zdrávo,radši bych si dobrovolně namočil boty a techniku přenesl na druhou stranu,je to jistota,když ti to náhodou blbě spadne do vody,kufrem na kámen,tak si myslím,že se voda dostane do každého kufru bez rozdílu značky
Jo to máš 100% pravdu. Taky bych to tak udělal, pokud bych cítil, že to nemusí dopadnout dobře. A ty boty si člověk namočí tak jako tak.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Podle mě záleží fakt na osobních preferencích, každé je má jiné. Taky jsem jeden čas jezdil s kompaktem přidělaným řemínkem v kapse u bundy a fotil jednou rukou (super na momentky kde člověk ani nezastavuje). Dneska vozím vpředu ne-zrcadlovku, protože je skoro stejně kvalitní jako APSC zrcadlovky ale má menší rozměry a velkou zrcadlovku vyndávám jen když stojím. Žena majitele Touratechu jezdí hodně a fotí taky hodně a vozí fullframe DSLR v tom velkém tankbagu, který nosí pořád místo fototašky. Na F800 ho dost často vidím přidělaný i na zadním sedadle, takže to střídá asi podle potřeby. Ten fotograf z Globe Riders má jiný nároky a potřeby protože nejezdí třeba tak moc v terénu, úplně jiný má Michael Martin, kterému jde prioritně o ty fotky a motorka je jen dopravní potředek kterým se dostane blíž k lidem a do lokací kam se autem třeba nedostane. Nevadí mu hodinu připravovat záběr nebo na místě čekat celý den na správný světlo. Každý to má trošku jinak.
samotný tankbag je na foto věci dost naprd, ta dělicí taška není špatná, je to stejný rozdíl jako mít věci naházený v mošně nebo roztříděný ve fototašce. Děliče jsou docela zásadní, jinak se válí objektivy jeden přes druhý a poškodí se už jen tím jak se to tam válí a třese. Kdo nosí foťák zásadně jen tak, tohle nepochopí. Kdo je zvyklý na pořádek ve fototašce - šáhneš na místo a víš že tam bude širokáč, jinde náhradní baterka, jinde cojávím třeba filtry, tak to využijí. Když má někdo jen foťák s nějakým objektivem a nic k tomu, tak si ho zabalí třeba do flísky a nepotřebují nic víc ale jakmile má člověk doplňky (objektivy, baterie, hledáčky, filtry, kompendia nebo sluneční clony...) tak se nějaký systém v tankbagu hodí, jinak to si to fakt říká o poškození. Znám profesionální fotografy, hlavně žurnalisty, kteří mají věci naházený ve starým Domke bez přepážek, objektivy mají otřískaný, foťák vypadá jak ze šrotu a je jim to jedno. Takovému člověku bude taky fuk, že má válet objektivy jeden přes druhý v tankbagu nebo v topcase nebo kdekoliv jinde. Mě to rozčiluje a mám rád, když šáhnu na jisto - vím že tam budou filtry apod.
Proti vodě tankbag ochránit jde ale je to děsně nepraktický a není to rozhodně nejlepší místo ani z pohledu pádu. Ale když jde o akčnost, nic lepšího neznám.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...