Poslední dobou po přidání plného plynu rachotí v motoru. Tonda povídal že řidící jednotka vidí otevřený plyn, tak tam lifruje palivo pod tlakem ... a pokud si dobře pamatuju říkal že to sekundárně spaluje ... nicméně je to rachot jako když do běžícího motoru vysypu kuličky z ložiska
Na rady zkusím prolít nádrží párkrát 100oktanový benzín a uvidíme.
Kdo na to taky trpí? Případně ajk se tomu bránit?
Neříkal jsem ti "sekundární spalování" - to nevím, jak jsi na to přišel. Říkal jsem ti, že jsou to detonace, a ať zkusíš natankovat kvalitnější palivo. Zde na fóru se to řešilo mnohokrát - stačí hledat.
Upravil Tonda dne 28.03.2012 14:15
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mě to dělá taky, je to omezovač akcelerace. Mě to hrozně vadí, tak přidávám míň. Dělá mi to i v rakousku i v itálii, kde by měl být benzín kvalitnější. Zkusím tam nalít teda větší oktan taky a uvidím co to udělá.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs> Je to hroznej zvuk, až má člověk pocit že tomu ubližuje ... já tam nalil plnou 100beziny, tak kdyžtak můžeme porovnat.
mirekcinan> něco podobného
mě se to dělo když se snažim hodně rychle akcelerovat na 5 a 6tku, teď taknuju jinde, sice 95 ale už sem to neslyšel
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
Pertla napsal:
mirekcinan> Tak se pochlub co tankuješ. Já tankoval tak nějak všechno ... kde jsem zastavil tam jsem vzal.
uplně jednoduchý - z velký části, ač nerad sem tankoval na Shellce páč mám nějakou tu jejich kartu a čepoval sem za solidní peníz a hlavně jí mám na Chodově tak 50m od židle, na který v kanclu sedim.
Co tankuju Lukoil na D8 a u Hrubýho ve Zdibech tak mám klid
edit: nikdy mi to nedělalo ani s benzinou a ani OMV, ale teď jsem se omezil na tyhle "značky" a páč GS má poměrně velkej jízdní rádius tak sem zatim nejel tak daleko abych musel tankovat jinde než na lukoilu, OMV nebo benzině
edit 2: na shell z Chodova jezdila na vyližprdel i CBR929 i FZS 600. Ať si tvrděj fanoušci týhle značky co chtěj tak já radši ani nechci vědět co tam v těch nádržích maj. Možná je to jen případ Chodovský čerpačky, ale pamatuju, že Shellka v Plzni byla to samý
Upravil mirekcinan dne 28.03.2012 14:32
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
No mě to na šestku nedělá, tak alespoň něco
No já jezdím stejně většinou jak šnek. Nejvíc mě to vadí v Alpách, kdy je do těch kopců opravdu víc ládovat. Jelikož mi ten zvuk vadí, tak na kopec vyjedu vždy jako poslední. Nějak nemám to srdce to poslouchat. Zase to míň žere když tomu člověk tak netopí
Splněný sen moje 1100GS
Pertla napsal:
jencekgs> Je to hroznej zvuk, až má člověk pocit že tomu ubližuje ... já tam nalil plnou 100beziny, tak kdyžtak můžeme porovnat.
mirekcinan> něco podobného
Ono to neni pocit, ale fakt, ze tomu muzes ublizit. Pri detonacnim horeni hrozi podpaleni ventilu, pripadne propaleni pistu.
Resenim je urcite kvalitnejsi benzin - ja v Rakousku v Alpach nemel problem na 100 ale ani na normalni benzin, maji tam proste kvalitnejsi palivo.
Jinak Shell skutecne asi nic moc, at v Cechach natankuju kdekoli u Shell, porad stejny, rachoti. Zkousenim jsem dosel k OMV, zatim nejlepsi podle me Praha Repy.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
neviem ci to detonacne horenie nema suvis zo zakarbonovanym spalovacim priestorom
pretoze urcite viem ze na mojej byvalej 1150GSA mi to prve dva roky nerobilo ale potom obcas ano... ked som natankoval kvalitnejsi benzin tak to prestalo
raptor - přesně takhle jsem uvažoval před lety, když jsem to řešil na jedné 1100GS - motorka pečlivě seřízena (základní nastavení klapek, snímač škrt. klapky, ventilové vůle, zkontrolován hallsenzor, lambda - vše OK). Pak už jsem opravdu začal řešit mechanické věci - rozvod. řetězy, vodící lišty, napínáky (vše OK) + mě napadnul zakarbonovaný spalovací prostor. Kdo měl někdy nějakého boxera rozdělaného, tak si určitě všimnul nánosu karbonu na pístech a v prostoru hlavy mezi ventily. Karbon jsem pečlivě odstarnil, motor poskládal a s vidinou úspěchu a zmizení pazvuků jsem se těšil na "blažený úsměv" majitele až si přijede motorku vyzvednout. No nestalo se tak - motor tyhle zvuky vesele vyluzoval dál. Podle mě je to kombinací věcí - čím dál míň kvalitní palivo, a to, že chce člověk po motoru hodně "práce" ve špatných otáčkách. Ono jet ustálenou rychlostí na vyšší kvalt někde okolo 3000ot/min, a pak to motoru najednou "nandat" není podle mě to pravé ořechové - buď to "roztáčet" plynule nebo v případě nutnosti, třeba při předjíždění podřadit - motoru to určitě jenom prospěje. Mě osobně se to (když jsem měl před lety 1100GS) stávalo velice ojediněle.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pertla napsal:
si dobře pamatuju říkal že to sekundárně spaluje ...
forsaz je max do 8/2002... ty mas ale novejsi, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
neviem ci to detonacne horenie nema suvis zo zakarbonovanym spalovacim priestorom
pretoze urcite viem ze na mojej byvalej 1150GSA mi to prve dva roky nerobilo ale potom obcas ano... ked som natankoval kvalitnejsi benzin tak to prestalo
Ja bych taky sazel na karbon ve spalovacim prostoru. I kdyz jak pise Tonda, vycisteni spalovaciho prostoru nic neresilo. Tak nevim. Mozna opravdu kombinace vseho zmineneho.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Už jsem to tady taky psal!!! Buď ten benzín ...nebo až Vám to začne dělat tak motoru dejde saze (nejezdit kadlá kadlá ale pěkně pod plynem ) Karbon se vypalí ....Tak 20 km v zápřahu a řadit ...rafika u červenýho jako na kelímku
Rozdělal jsem motor u svý a ventily a spal. prostor čistý jak padlej sníh!!!!