Zdravím všechny,
mám otázku na ABS, je pro mě, jako začátečníka důležitý tento systém? Předpokládám, že při klidné jízdě bych se neměl dostávat do situací, kdy bude ABS aktivní, každopádně je to věc, na které trvám. Jenže teď mám možnost pěkného, sice staršího, ale velice zachovalého GS, které má všechno, co chci za slušnou cenu, jen chybí ABS. Mám na něm trvat, nebo dá se případně dodatečně přimontovat, pokud ano, kolik by to stálo?
Dík za rady
gekonussi napsal:
Zdravím všechny,
mám otázku na ABS, je pro mě, jako začátečníka důležitý tento systém? Předpokládám, že při klidné jízdě bych se neměl dostávat do situací, kdy bude ABS aktivní, každopádně je to věc, na které trvám. Jenže teď mám možnost pěkného, sice staršího, ale velice zachovalého GS, které má všechno, co chci za slušnou cenu, jen chybí ABS. Mám na něm trvat, nebo dá se případně dodatečně přimontovat, pokud ano, kolik by to stálo?
Dík za rady
obecne temer nemozna, nebo velmi obtizna.
bez ABS bych si moto uz nekoupil. nicmene jsou okolo toho rezby.
naopak jako zacatecnik ABS potrebujes, zvlast napr. v rychlosti a na mokru.
Ze na tom trvas povazuji za projev tve racionality.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Na moto jako je velky GS bych na nem trval, ale koukam ze myslis asi GS650? Tam bych ho OSOBNE i vynechal, nepredpokladam,ze budes jezdit ve dvou nalozenej a maly GS neni tak tezky. Kazdopadne je lepsi ho mit
gekonussi napsal:
No, to je špica, pročetl jsem to tema a je to teda +- nemožné a vzhledem k mé racionální povaze mi zase nejsíš unikne jinak velice solidní stroj...
...a pak te bude zrat, zes ho s ABS nekoupil...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nevím, já ABS nikdy neměl a nikdy jsem ho teda nepotřeboval.. a to jsem najel už podle mě dost a motorek jsem vystřídal taky dost.. u koho jsem ho viděl tak měl s tím akorát problémy (všechno bawa, jak malé, tak velké) takže za mě je to jedno.. člověk si zvykne. Teda nezvykne, já nevím co to je s ABS, ale nevidím důvod ho mít..
Je to rozhodně přidaná hodnota do budoucna, až se moto bude prodávat. Na Dakaru ho mám a občas mi ťukne i na suchém asfaltu. To ale neznamená, že bych si na motorce bez ABS neuměl dojet pro rohlíky... Spíš bych volil variantu s ABS pokud možno, ten systém nepřekáží a pak nastane situace kdy pomůže, a přesně v ten moment se Ti ta vstupní investice vrátí IMHO...
Já ho taky nemám, jsem si toho vědom a proto na mokrém asfaltu a klouzavém povrchu jezdím hodně opatrněji a s respektem, což je vhodné nejen kvůli potřebě náhlého brždění. Osobně mě nejvíce děsí vyfrézovaný povrch a ujíždění do boku. Dělají to všechny gumy?
Vim o jednom co ho dodatečně montoval a fungujemu to.věř že je to práce docela šílená.naštěstí měl modul trubičky a elektriku s jiné moto ode mne a zvládnul to za cca týden po odpolednách.vyšlo ho to 6.tisíc + svá práce.V bmw za to při nové učtovali cca 17.tisíc a když se ptal jestli by mu to namontovali dodatečně,tak se jim do toho moc nechtělo ale že by to za cca 28-30.tisíc měli udělat,když na tom bude trvat.tak jen pro představu,že je to možné udělat.když budeš chtít modul s abs,tak mám,ale lepší je koupit moto už s abs,sám bych to předělávat nechtěl.
"Žij svůj sen"
Já být Tebou bych to neřešil. Jelikož jsi moto nikdy s ABS neměl tak Ti ani chybět nebude měl jsem jako pvní báwo dakara bez ABS a nijak mi nechybělo, jezdil jsem hodně terén tak jsem byl i rád za to, že ho nemusím pokaždé vypínat. Teď už mám advíka 11pade a toho bych bez ABS nechtěl. Tak nějak to k tomu už patří a zvyknul jsem si na to ABS. Ale kdybych si měl koupit znovu dakara, tak opět bez ABS Tady Ti nikdo nic moc neporadí v tomhle. Jeden bude psát s ABS a druhý bez Ber moto podle toho, co chceš s ním jezdit. Jestli jen cesta tak s ABS, jestli spíše off tak ber tu bez ABS.
Upravil mandy8 dne 05.04.2012 08:15
Nazdar vsichni, no ze byste mi nejak vyrazne pomohli se rict neda!!! Ale dalo se to cekat, asi je to na me, abych zvazil pro a proti. Nejspis se asi rozhodnu podle stavu motorky, v sobotu se na ni sjedu mrknout a uvidim. Jako zacatecnik absenci ABS nepoznam, na druhou stranu, kdyz udelam nejakou lehci chybku, nebo pri nepozornosti mi to muze pomoct...*pissed*
Pokud ji vezmu, tak to budu muset brat tak, ze vsechny motorky ABS nemaji a jezdi na nich tisice lidi, budu proste muset uzpusobit jizdu podminkam, z mokra a kluzka mam stejne respekt i v aute, takze na motorce pojedu o to pomaleji.
Kazdopadne dik za nazory borci...