Dneska jsem dostal informaci přímo od dealera BMW, že v říjnu sjedou z linky poslední kusy F800GS s motorem o objemu 798ccm a šušká se o tom, že nový model by měl mít stejný motor jako Husqvarna Nuda 900 nebo z něj vycházející.
Kam si myslíte, že se bude nová F---GS vyvíjet a v čem bude jiná?
žeby odpoved na slabiny vyvažovacieho systému? Motor 900 je oproti 800 dosť prekopaný iný priemer ale aj zdvih a už to nie je paralerny twin.
Mne by sa páčilo keby to šlo smerom ku ktm 990 - teda lepší podvozok pre off. Výkon by mi stačil aj taký ako doteraz. S 900 neviem či bmw udrží tú superspotrebu čo má 8gs.
No touto cestou bmw asi nepôjde, jednak takéto moto by bolo v podaní bmw asi pridrahé a jednak trend je skôr opačný /viac on ako off/ I ked práve to otvára priestor pre výnimočnosť ...
Co vím tak ty slabiny motoru o kterých ty mluvíš se objevovaly do ročníku 2009. Podvozek by mohl projít menší úpravou, ale ne za cenu extrémního zvýšení ceny. Myslím, že možnost si motorku upravit podle vlastní představy pomocí příslušenství není špatnej tah. Samozřejmě pro někoho kdo má na tu motorku extrémní nároky a žádá jen to nejlepší je to nevýhodný. Jinak spotřeby bych se nebál i při nárustu se zdaleka nebude přibližovat zminěné KTM.
Jinak ten motor je pořád parallel twin, je to akorát převrtaná osmistovka.
Paul napsal:
Co vím tak ty slabiny motoru o kterých ty mluvíš se objevovaly do ročníku 2009. Podvozek by mohl projít menší úpravou, ale ne za cenu extrémního zvýšení ceny. Myslím, že možnost si motorku upravit podle vlastní představy pomocí příslušenství není špatnej tah. Samozřejmě pro někoho kdo má na tu motorku extrémní nároky a žádá jen to nejlepší je to nevýhodný. Jinak spotřeby bych se nebál i při nárustu se zdaleka nebude přibližovat zminěné KTM.
Jinak ten motor je pořád parallel twin, je to akorát převrtaná osmistovka.
Klasickej parallel to není (podle toho co psali v tisku) ale trochu to posunuli na ojničních čepech o pár stupňů.podobnej efekt jako je u yamahy R1 big beng.
ty diskutovane "slabiny" s vyvazovakem zatim nemame prilis potvrzene...
...
kazdopadne uz bylo trochu na case, doufam, ze bude i vizualni facelift.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A poniekomu (tryskac) by vyhovovalo keby sa motorka predavala ako LEGO skladacka pre pocit ze je majster a vie to Aj tak ma motorku v garazi stale rozobratu Ale na vyjazd je poskladana , ako to ten chlap robí
Znizenie motorky neni problem odrezat kus z tlmica zazvarat a hned je motorka na mieru Toto je clovek pre BMW neviem co tu este na slovensku poraba
_____________________________________________
BMW R 1200 GS 09"
coze pozvarat?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
900cc parallel twin cylinder
100Hp
100Nm
Prostě převrtaný osmikilo..... F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
kim napsal:
Klasickej parallel to není (podle toho co psali v tisku) ale trochu to posunuli na ojničních čepech o pár stupňů.podobnej efekt jako je u yamahy R1 big beng.
Ale to už mluvíš o něčem jiným, Parallel Twin přece známená řadovej dvouválec. To stejný u Yamahy, pořád je to řadovej čtyřvál i přes to, že zapalování má jiný pořadí.
kim napsal:
Klasickej parallel to není (podle toho co psali v tisku) ale trochu to posunuli na ojničních čepech o pár stupňů.podobnej efekt jako je u yamahy R1 big beng.
Ale to už mluvíš o něčem jiným, Parallel Twin přece známená řadovej dvouválec. To stejný u Yamahy, pořád je to řadovej čtyřvál i přes to, že zapalování má jiný pořadí.
ne ne parallel twin je to že jdou oba písty současně nahoru i dolů ale pálí střídavě je to z důvodu dosažení vyššího kroutícího momentu.
kim napsal:
Klasickej parallel to není (podle toho co psali v tisku) ale trochu to posunuli na ojničních čepech o pár stupňů.podobnej efekt jako je u yamahy R1 big beng.
Ale to už mluvíš o něčem jiným, Parallel Twin přece známená řadovej dvouválec. To stejný u Yamahy, pořád je to řadovej čtyřvál i přes to, že zapalování má jiný pořadí.
ne ne parallel twin je to že jdou oba písty současně nahoru i dolů ale pálí střídavě je to z důvodu dosažení vyššího kroutícího momentu.
To je samozrejme blbost. Paralel twin je prosty oznaceni radovyho dvouvalce. A nevim o zadnym dvouvalu, kterej by palil zaroven.
Kazdopadne to prevrtani se asi dalo cekat. Snad uprav bude vic.
kim napsal:
Klasickej parallel to není (podle toho co psali v tisku) ale trochu to posunuli na ojničních čepech o pár stupňů.podobnej efekt jako je u yamahy R1 big beng.
Ale to už mluvíš o něčem jiným, Parallel Twin přece známená řadovej dvouválec. To stejný u Yamahy, pořád je to řadovej čtyřvál i přes to, že zapalování má jiný pořadí.
ne ne parallel twin je to že jdou oba písty současně nahoru i dolů ale pálí střídavě je to z důvodu dosažení vyššího kroutícího momentu.
To je samozrejme blbost. Paralel twin je prosty oznaceni radovyho dvouvalce. A nevim o zadnym dvouvalu, kterej by palil zaroven.
Kazdopadne to prevrtani se asi dalo cekat. Snad uprav bude vic.
A co třeba jawa 350 jednohup Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
S tým nesúhlasím 8GS má priemer 82 a zdvih 75,6 kompresiu 12
a páli každých 360 stupňov
pre mňa je zmena zdvihu o 5,4 mm a následne zmena pomeru zdvih priemer dosť zásadný zásah do motora. Vačší priemer umožňuje vačšie ventily atď, atď
Nuda má 84x81 teda motor "blízky" štvorcu a kompresiu 13
a páli 315 a 405 stupňov /ak som dobre rátal /
Takže aj ked som sa na Nude nevozil dovolím si tvrdiť, že ten motor je iný.
Domnievam sa že lepší krúťak dole kvôli "štvorcovitosti" a obsahu a vyšie horné točky kôli lepšiemu nádychu a výdychu a menšej zotrvačnej hmote v úvratiach.
kim napsal:
Klasickej parallel to není (podle toho co psali v tisku) ale trochu to posunuli na ojničních čepech o pár stupňů.podobnej efekt jako je u yamahy R1 big beng.
Ale to už mluvíš o něčem jiným, Parallel Twin přece známená řadovej dvouválec. To stejný u Yamahy, pořád je to řadovej čtyřvál i přes to, že zapalování má jiný pořadí.
ne ne parallel twin je to že jdou oba písty současně nahoru i dolů ale pálí střídavě je to z důvodu dosažení vyššího kroutícího momentu.
To je samozrejme blbost. Paralel twin je prosty oznaceni radovyho dvouvalce. A nevim o zadnym dvouvalu, kterej by palil zaroven.
Kazdopadne to prevrtani se asi dalo cekat. Snad uprav bude vic.
kim napsal:
Klasickej parallel to není (podle toho co psali v tisku) ale trochu to posunuli na ojničních čepech o pár stupňů.podobnej efekt jako je u yamahy R1 big beng.
Ale to už mluvíš o něčem jiným, Parallel Twin přece známená řadovej dvouválec. To stejný u Yamahy, pořád je to řadovej čtyřvál i přes to, že zapalování má jiný pořadí.
ne ne parallel twin je to že jdou oba písty současně nahoru i dolů ale pálí střídavě je to z důvodu dosažení vyššího kroutícího momentu.
To je samozrejme blbost. Paralel twin je prosty oznaceni radovyho dvouvalce. A nevim o zadnym dvouvalu, kterej by palil zaroven.
Kazdopadne to prevrtani se asi dalo cekat. Snad uprav bude vic.
Kdo psal že dvouval 800 pálí zároveň??
aha, tak jsem si to precetl jeste jednou a mea culpa. na tom display telefonu a momentalnim rozpolozeni jsem cetl, ze to ma byt dvouvalec, co pali zaroven. sorry. kazdopadne jsme o neco chytrejsi diky tolimu
Takže jsem měl pravdu v tom, že parallel twin je řadovej dvouvál, že jo .
Jinak samozřejmě, motor se bude chovat jinak v Nudě a v GS, ale koncepce motoru bude velice podobná. Co se týče designu, nemyslím si, že je potřeba nějaký extrémní zásah, spíš lehké úpravy, které pouze posunou design o level dál. Osobně jsem nejvíc zvědavej jestli BMW podlehne žádostem o lepší (a dražší) podvozek a doufám, že nepůjdou cestou přizpůsobení motorky na silnici, ale spíš na OFF, nebo to alespoň nechají na současné úrovni i když i ta je pro spoustu lidí nedostatečná.