nejspíše si řeknete, co tady zasep íšu , když se to tu už 1000x řešilo ale podle mě každý má svuj specifický problem.
Chci si konečne po x letech toužení pořidt mašinu a po dlouhém rozmyšlení co vlastně chci jsem se rozhodl pro BMW . A ted kámen úrazu před časem jsem byl rozhhodnutej pro 650ku (dvouválec ) jelikož to je moje první mašina a zase to nechci přehánet,
Samozřejmě co si budeme povídat je to o penězích . ale jakmile jsem se začetl do fora , tak slyším jedině 800 a nic jiného .chtěl bych do mašiny vrazit cca 140 000. Měřím 185cm a mam 90 kg jak čtu tak se bojím abych na ní nebyl velkej. Výška sedla je přitom i 800 a 650 rozdílné pouze o 5 cm ??!!! Co se týká výkonu tak si myslim , že ta 650 stačí. Jelikož když si vemu že mam kamaráda a ten na staré 650 , která má výkon necelých 40kw projel celý španělsko a maroko a bez sebemenzších problémů.
Je mi naprosoto jasný že spousta lidí mi bude psát kup 800 ne-li rovnou 1200 ale opravdu nepotřebuji to nejslilnější co je a miliníř táké nejsem :-)
Mužete mi prosím poradit zda s koupí 650 GS prohloupím nebo udělám nejakou extra blbost , chci s ni jezdit a třeba za 3 roky pořídit třeba 1200 :-)
Zdravím, jestli se ti líbí, vyhovuje ti posez, cena a více silniční zaměření, tak proč by sis jí nekoupil? 71 PS na pěkné svezení už docela stačí. Svezl jsem se v Krušných horách na kamarádovo dvouválcové F650 a zanechalo to na mě příjemný dojem pro každodenní ježdění po silnici. Z mého pohledu je to příjemná nenáročná motorka, jede dobře odspodu a ve středních otáčkách, na odpich je se svými kratšími kvalty v podstatě srovnatelná s mojí R1100GS. Měřím také metrpětaosmdesát a přišlo mi to na mě trochu malé, asi hlavně proto, že jsem na to sedl z boxera, ale jak říkám rozhodnutí je na Tobě a tvém vkusu. Mě by vadila nejvíc litá kola a hodně měkká přední teleskopická vidlice, dvě věci které motorku vyřazují z náročnějšího offroadu a říkají ať zůstaneš spíše na silnici, nebo se pohybuješ nanejvýš opatrně. Také úzké sedlo mi nepřišlo příliš pohodlné na delší cesty ale nesrovnával jsem ho se sedlem z osmikila, ale každý to cítí jinak, pro mne možná problém, pro tebe třeba vůbec ne. Mimochodem 5 cm rozdílu výšky sedla je u motorky propastný rozdíl. Jestli to myslíš vážněji s proháněním v šotolině, přišetři na 800, jestli jsi spíše silniční jezdec, vyzkoušej 650 a třeba budeš velice spokojený. Mimochodem zajímalo by mě, jestli už někdo přišel na to v čem spočívá stažení výkonu z 85PS na 71?
Už som to tu pisal, 650ke treba dat minimálne rovnaké vývodové kolečko a rozetu ako je na 800. A budeš sa smiať okolo celej hlavy a ušetríš min 2000€ v cene rozdielu 800 a 650. / clapci v BNW namontovali výrazne tažsí prevod na 650 vyslovene tým tuto motorku degradovali /
Do 5000tis otáčok v tomto prípade je pocitový rozdiel medzi nimi minimálny.
Ja mám 80kg , manželka 60 , batožina cca 40kg a v pohode . A to som mal inéé motorky. Inak rozdielne je tam aj časovanie ventilov takže elektronikou to len neni.
Ale zas nábeh krutiaceho momentu je u 650 v nižšich ot. čo je prijemne.
Ergonomiu posedu máš rovnaku len motorka ma svetlu výšku nižšiu pre odpruženie. Ked nejazdíš ofroad vyšie odpruženie je vždy len na prítaž.
Ja som si ju kupil pre výhodnu kupu a že potom ju vymením za 800. Ale po 1 sezone nemám najmenší dovod.
chybu určitě neuděláš ani s jednou. svez se a uvidíš sám. výkon je dostačující, záleží na tom co očekáváš. něco jsem zaslechl, že průběh výkonu je výrazně příjemější na 650. někdo si snad i proto nechával přehrát palivovou mapu z 650 na 800.
R1100GS
Ahoj, já jsem řešil stejné dilema, nakonec jsem koupil jetou F 800 GS, zatím spokojenost a postupně se s ní sžívám :c), mám prvních 1600km a musím říct že výkonu to má přehršel a rád si ho užívám :c). Myslím, že tobě při té výšce a váze by slušela spíš ta větší.
No, myslím že Melizoy ti dal vcelku komplexní odpověd. Jen ještě podtrhnu skutečnost, že rozdíl ve výšce sedla 5cm je fakt obrovský! Pokud ovšem pomýšlíš že bys jezdil třeba i jen lehký offroad jdi do 8OOGS. Obavy z většího výkonu mít nemusíš, pokud budeš jezdit s rozumem, za chvíli si zvykneš a budeš si to už jen užívat. Při jízdě ve dvou silnější motor taky oceníš...
Nemyslím si, že ve dvou budeš trpět nedostatkem výkonu, ale jak už bylo řečeno výška 5cm je vážně docela dost. A mě se teda F800GS mnohem víc líbí, ale to už je věc názoru. Ideální bude, když se na obou svezeš a pokud ti bude 650 vyhovovat a nemáš s ní nějaký větší offroadový ambice tak bych v tom neviděl problém, určitě by ti dobře posloužila.
Badu napsal:
Ahoj, já jsem řešil stejné dilema, nakonec jsem koupil jetou F 800 GS, zatím spokojenost a postupně se s ní sžívám :c), mám prvních 1600km a musím říct že výkonu to má přehršel a rád si ho užívám :c). Myslím, že tobě při té výšce a váze by slušela spíš ta větší.
jetou? vzdyt mela 2 tisice, ne?
---
tady na foru rikaji nekteri zanovni i s 30 tisicema
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
enzoxs81 napsal:
vrazit cca 140 000. Měřím 185cm a mam 90 kg jak čtu tak se bojím abych na ní nebyl velkej.
URCITE si to projed.
s tvoji vyskou bych moc o 650 twin asi neuvazoval -- ale bohuzel ani o SNIZENEM sedle na osmikilo.
Takze bud bmw comfort seat, nebo TT, nebo neco takoveho.
---
jinak osmikilo se zenskou, kuframa, vakama.. se treba v Alpach uz blizi primerene hranici vykonu. Proste kdyz potrebujes predjizdet, uz ti to muze nejaky **** co na to lehce slapne zkomplikovat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
650je silnejšia od Vstromu a cestuju na tom celý svet, a co potom transalp so svojimi 60konmi ? a aký terén niektorí na tom dávajú. Kto nevie radit potrebuje silnejšiu motorku . To platí aj na ženske za volantom.
Daj si radšej ušiť makšie hrubšie sedlo a budeš vyššie, lebo sedlo na oboch je hanba na tak drahu moto. To mohli hned hodiť nejake gelové na obe. Dla mna je to najnepohodlnejšie sedlo na trhu. Neviem si ešte predstaviť znížené, to už by bolo sadomaso.
Snížený sedlo je naopak mnohem pohodlnější než zvýšený, protože není tak úzký. Jinak nikdo tady neřekl, že to má malej výkon, ale v některých chvílích by člověk prostě pár koní navrch uvítal.
sanko napsal:
650je silnejšia od Vstromu a cestuju na tom celý svet, a co potom transalp so svojimi 60konmi ? a aký terén niektorí na tom dávajú. Kto nevie radit potrebuje silnejšiu motorku . To platí aj na ženske za volantom.
prosimte o cem to mluvis? kdo tu mluvi o terenu? Videl jsi nekdy litrovy EXCcko?
Totalne nalozeny osmikilo s kuframa a v kopcich by.. ne potrebovalo.. ale sluselo by mu par koni navic.
Tot vse.
---
a zrovna co se tyce TA.. tusim, ze na dalnici Plzen - Norimberk v kopcich okolo hranice na mne jeden TA v kopcich nemel.. a to jsem jel tachometrovych trvale 130-140.
Takze ke kopcum pridavam kopce na dalnicich a s nakladem.
Drit to na plnej vykon, aby to zralo 15 litru at si dela kdo chce.. my ostatni budeme mit radeji vykonovou rezervu + decentni brzdeni motorem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To Hicks: No jel už na ní někdo předemnou, tak je jetá ne ;cD. Jako můj kámoš, kterej je vysokej jako ty akorát má asi 110kg si sendul na mé F 800 a vypadal na tom trošku jako vosa na bonbóně :c).
Hicks:TA je o moc slabšia ako 650. Ja som len chcel naznačiť že nepotrebuješ nutne upsidedowny aby si prešiel nejeku tu šotolinu.
k téme EXC: Kto vie ten na 125 2t to natre každému a ten kto nevie ten túži po 450 4t lebo tam stačí tahat plyn ale toto sem nepatrí./ jazdim 15rokov motokros/
a ked sa bavíme o dialniciach tak 800 je taký istý čaj ako 650, /aj ked tu má jasne navrh/ked to porovnáme napr. s novou ducati multistradou.
A okrem toho drtiva vacsina z nás sa tu turisticky vozíkame 80 - 110km/h sem tam dačo predbehneme do 130 na takýto štýl je to stavané, ja takto jazdím a plný kotol ani full naložený som ešte nepotreboval a to zdaleka. V Alpach hore kopcom taham ostre zakruty na 2/3 tak na pol max 3/4 plynu , okraj zadnej gumy aj tak rýchlejšie nepustí , tak načo mi je tam este výkon? A na rovine sa aj tak 160neda ist vsade je plno policajtov a ani ma to nebaví.
A okrem toho príde borec na supermoto so 60timi konami a kým ty si na kopci on už hore fajčí. Takže tolko o tých par konoch rozdielu medzi 650 a 800.
Upravil sanko dne 06.05.2012 14:15
Badu napsal:
To Hicks: No jel už na ní někdo předemnou, tak je jetá ne ;cD. Jako můj kámoš, kterej je vysokej jako ty akorát má asi 110kg si sendul na mé F 800 a vypadal na tom trošku jako vosa na bonbóně :c).
jasne, ja to jenom prekladal do mistniho dialektu
---
takze asi takhle -- Badu ma skoro nejnovejsi motorku, co tu jde.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
sanko napsal:
Hicks:TA je o moc slabšia ako 650. Ja som len chcel naznačiť že nepotrebuješ nutne upsidedowny aby si prešiel nejeku tu šotolinu.
s tim souhlasim.
k téme EXC: Kto vie ten na 125 2t to natre každému a ten kto nevie ten túži po 450 4t lebo tam stačí tahat plyn ale toto sem nepatrí./ jazdim 15rokov motokros/
zapomel jsi dodat o kolik je 1252T lehci, nez 450 EXC... ... nicmene 650 vazi to same co osmikilo.
a ked sa bavíme o dialniciach tak 800 je taký istý čaj ako 650, /aj ked tu má jasne navrh/ked to porovnáme napr. s novou ducati multistradou.
cajicek?
nad 180km/h to tady v CR znamena instantni odebrani papiru.
8kilo je na dalnici o kousek horsi nez 1200, ale I S NAKLADEM A V KOPCICH ZVLADA 130-150 celkem dobre.
. V Alpach hore kopcom taham ostre zakruty na 2/3 tak na pol max 3/4 plynu , okraj zadnej gumy aj tak rýchlejšie nepustí , tak načo mi je tam este výkon?
tak to neni uplne pravda.. na rychlejsich silnicich + silnej kopec a naklad.. musis dat plnej a obcas predjizdis o kousicek pomaleji, nez bys chtel.
A okrem toho príde borec na supermoto so 60timi konami a kým ty si na kopci on už hore fajčí. Takže tolko o tých par konoch rozdielu medzi 650 a 800.
hele ja tvrdim, ze osmikilo s nakladem, tj:
- Hix + speky
- baba
- bocaky + vaky na nich + kanystry
- topcase
- tankvak
to v tahlejch, prudkejch kopcich v rychlostech tak okolo kila a vic.. MA CO DELAT.
To je proste fakt.. vyzkousel jsem to uz dostkrat.
takze... ja bych vykon nesnizoval...
...
NAVIC.. TED MNE NAPADL KILLER ARGUMENT: KDYZ JEDES NAHOHOU S DVANACTKAREM(A), 1150 ATD, TAK S NIZSIM VYKONEM MAS PROSTE HANDICAP.
650 twin jsem vzal na milost, zvlast v poslednich barvach myslim dobra moto.
Ale bavime-li se o univerzalu, tak proste na jezdeni ve 2 a s nalozi bych si ji nekoupil....
Upravil hicks dne 06.05.2012 14:39
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
U toho motorkrosu to neni len o kilách.
Ja som myslel naozaj ostré zákruty, ty spomýnaš naozaj miesta kde má 800 navrh.
Teraz je otázne či ten človek mieni byť tak naložený ako si popisoval, čo založil tuto temu. Ale inak 650 má pomerne vysoku nosnost oproti konkurencii a naozaj sa chová ukažkovo naložená , čo možem potvrdiť. A tu je zas výhoda ked si nižsie.
sanko napsal:
U toho motorkrosu to neni len o kilách.
Ja som myslel naozaj ostré zákruty, ty spomýnaš naozaj miesta kde má 800 navrh.
ja jezdim naozaj ostre vracaky kazdy den 2x mezi Kninem a Mniskem... pokud mam naladu, tak vykon motorky pomerne vyuzivam... resp. rad jezdim presne v ten moment, kdyz to tesne zacina vzadu driftovat.
---
nicmene -- co se tyce vykonu:
- osmikilo se blizi spodni hranici, od ktere (se alespon mne) jezdi natolik dobre, ze ani nijak nepremejslim o vykonu
- v Alpach v urcitych momentech jsem si proste na ten vykon snad poprve trochu vzpomel...
to je vse. Netvrdim to kategoricky, ani ze to je problem.... jenom ze jsem na chvilicku po 12ce 2010+ DOHC zatouzil
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2