... tak jsem se vrátil ze své první delší vyjížďky na svém staro-novém Gs-ku a musím se svěřit se svými pocity :-)) ... dvěmi slovy je to - silná hulvátka :-) ... odkojen "oslňujícím" výkonem 39 kW svého předchozího Transalpa jsem osedlal svoji "Violu" s boxerem pod nádrží a vyrazil do ulic našeho maloměsta ... no připadal jsem si jak kovboj na ródeu na nervozním býku ... cukaní kardanu při mém neodborném řazení, podřazování a snaze jet v našem městském provozu cca 30-40 km/h, hledání čudlíků blinkrů a nešetrné dávkování brzd mě zpočátku nedávalo moc pocitu jistoty ... alespoň královský posed a "otevřená náruč" při držení širokých řidítek a brilatní odpružení mě trochu ukliďnovaklo ... naštěstí jsem rychle vyjel za město a trošku se rozjel ... teď už jsem byl na cestě skoro sám a tak jsem se mohl víc věnovat poznávání "Violy" ... hledal jsem nejpříjemnější otáčky pro řazení, vyzkoušel zátah boxera kdy jsem se musel dost držet řidítek, abych zůstal v sedle :-) a vůbec tak nějak pozoroval "projevy boxera" pod sebou. Prvotní pocit soubje s tím býkem pode mnou pomalu ustával a já začal zjišťovat, že nemá cenu se sním prát a nejlepší je ho nechat ať dělá co umí a na co je stavěný ... pomalu jsem dostával úsměv do helmy a konečně si začal jízdu užívat ... moje ex... Honda Transalp rozhodně nebyla nějaká "aristokratka" s hedvábným chodem motoru a jemným ovládáním , ale proti ní je "Viola" drsná ramlice :-) .... návrat do města už byl o trochu lepší, ale ještě nám to spolu dá nějaký ten km než se naladíme na "stejnou frekvenci" ... rozhodně to není "láska na první pohled resp. dotek :-) , ale o to víc mě to baví a láká ...
(ch)stepan
Pekne! U me to byla laska na prvni pohled a nasledne i na prvni kilometry. S ujetymi km radost z ni porad roste, zatim spolecnych 30.000 km. Tak uzivej. ;-)
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
No jo, to je klasický projev BMW 1150GS. Převodovka mlátí jak když tlučeš kladivem do kolejnice, na šestku když ubereš tak slyšíš kovovou ránu z motoru (nebo z převodovky nebo kardanu - sám nevím), brzdy jedovatý... Klasika Ale tak to má být, to je správné. Když pak pojedeš první pořádný výjezd někde na stráni, tak pochopíš jak moc univerzální ta motorka je a že tě fakt doveze kamkoliv.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mě to zaujalo už když jsem si jí byl u Boba projet..prostě brutální nadšení z jízdy a těšení na to jak si jí povezu dom..sice i strach přeci jen přestoupil jsme taky s Alpíka ale cestou dom jsem ho bawo natilik zamiloval že to bylo nepopsatelné.. mám na něm najeto taky něco kolem 25 tis a max radost z jízdy!!!sice jsem měl teď nějaké technické potíže tak z toho nemám tak dobrý pocit ale jinak pořád radost z BMW ježdění na tom stroji je parádička!!!
Tak když čtu tyto řádky, jen tiše závidím (i když se to nemá). Od 17ti let se těším na BMW, ale pořád není a není. Tak se musím spokojit s Alpem a snad příští rok bude vysněná motorka. Na druhou stranu - když už jsem čekal tak dlouho, tak ještě chvílu vydržím.(Jen abych se toho dožil).
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
chstepan : pobavil jsi Ale já si prošel tím stejným,až na to,že já Ericha tak strašně chtěl,že jsem mu všechno "nejaponské" odpustil hned při rozjezdu
Akorát mě chvíli štvalo,že jsem pořád na někoho troubil Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
hobrnos napsal:
Tak když čtu tyto řádky, jen tiše závidím (i když se to nemá). Od 17ti let se těším na BMW, ale pořád není a není. Tak se musím spokojit s Alpem a snad příští rok bude vysněná motorka. Na druhou stranu - když už jsem čekal tak dlouho, tak ještě chvílu vydržím.(Jen abych se toho dožil).
Alp Byl Je Bude vždy Dobrá motorka!!!!
Kubrte- já s troubením měl problém jen jednou a to když jsem mě na nádrži tankvak..nějak jsem se pak divil co za ****a takovou dobu troubí
hobrnos napsal:
Tak když čtu tyto řádky, jen tiše závidím (i když se to nemá). Od 17ti let se těším na BMW, ale pořád není a není. Tak se musím spokojit s Alpem a snad příští rok bude vysněná motorka. Na druhou stranu - když už jsem čekal tak dlouho, tak ještě chvílu vydržím.(Jen abych se toho dožil).
Alp Byl Je Bude vždy Dobrá motorka!!!!
Kubrte- já s troubením měl problém jen jednou a to když jsem mě na nádrži tankvak..nějak jsem se pak divil co za ****a takovou dobu troubí
... a já musel jak ko.kot na lidi po tom zatroubení mávat,abych nebyl za lojzu Byl to boj si na ty blinkry zvyknout Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
chstepan napsal:
... náhodou blinkry jsou sice jinak než na Hondě, ale neřekl bych že je to na BMW horší, spíš naopak ... je to jen o zvyk
... tak to každopádně... Teď mi to přijde logičtější než na jakýmkoliv jiným tipu motorky...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tak ja mam tedy jneom 650 gs 2001... ale 1150 planuji příští rok, pokud to v praci pujde dobře, a moje hladová peněženka dá!... s tím troubením jsme měl problemy, když jsme navyšoval řidičák. Z gs jsme byl zvyklej že nahoře je trubka a dole blikače, v autoškole na suzuce to bylo samozřejmně naopak... takže jedinou jízdu před zkouškama, jsme odtroubil všechno co šlo co zatáčka to troubení :-D... na zkoušky jsme si na to dával ku.. majzla..
Štěpáne hezký psaní tak 14 dní a sednete si, a na alpa si už nevzpomeneš a je to láska do konce života,jibak souhlas a Magossem alp pro začátečníka nebo babu super spolehlivá motorka,která bere nic benzinu taky na ně stějně jako na varadero Pgm-F1 nedám dopustit,ale boxer je boxer sedneš a už neměníš max o level výš
chstepan - vidis? a to ja mam zas naopak, ked si sadnem na nieco japonskeho alebo kultivovanejsieho tak si hovorim: kua kde je ta motorka? nepocujem motor, prevodovku, kvalty..... kde je ten pocit jazdenia na niecom co viem ze mam pod sebou
..... vazne, chce to zvyk a dostat to do ruky a som presvedceny ze i ortodoxny GSak by si zvykol na nieco "kultivovane" Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Jelikož už mám na své 1150GS nakrouceno cca 25 tis km co jsem ji koupil, tak taky hodím mé poznatky.
Ted o víkendu jsem měl půjčené Varadero rok 2008. Pocitově musím říct že to není špatný, jen pár věcí. Hned při prvním najetí do zatáčky jsem byl překvapen,jak se ten autobus krásně skládá do zatáček ( ted už chápu proč kámoš věčně dře stupačky ) pocitově líp než Brambora, to je ale tak jediný kladný poznatek. Ale i tak na svou váhu je brambora docela obratná motorka, které nedělá problém svižně projet serii zatáček v hezkém náklonu, překlápět ze strany na stranu i když by si člověk řekl že je to snad nemožný s motorkou co váží skoro 250kilo.
Brambora jak ji říkám má o třídu lepší podvozek, při brždění žádné potápění předku, jedeš furt jak po kolejích, brzdy jsou lepší i když tenhle model varana už má duální pořád bremba brzdí líp a zdá se mi že jsou líp dávkovatelné. Ještě k podvozku, varan mi při jízdě po horším asfaltu přišel hlavně na předním kole takový "neklidnější" to u báwa neznám.K motoru je papírově báwo o nějakých cca 15 koní slabší, ale zase má níž položený a vyšší krouták o což jde. Varan jede hezky to jo, ale je nutný ho víc točit holt véčko. Míň vibrací, převodovka "japonská" měl sem problém díky absenci signalizace zařaz. rychlosti určit co tam vlastně mám. Kolikrát se mi stalo že frčím motor si přede zaberu a říkám si sakra ono to má docela velký zrychlení, no a já čumím, vždyť jedu na 5.tku že?! Jak psal někdo výš, převodovka je u brambory taková poctivá kovařina, kvalty je tam potřeba kopnout s větší silou, ale nepřijde mi nějak moc hlučná nebo nepřesná. Rázy od kardanu, cukání a nebo pazvuky při zavření plynu? Nevím, tohle na mém báwu nepozoruju a nebo jsem si na to již zvykl a nepřijde mi to divný nebo nějak otravující. Alespoň člověk ví,že sedí na pořádné motorce, kde má hezky pocitově vše pod prdelí a cítí každou vibraci, zařazení, beždění atd...
Po navrácení varana si ještě kamarád projel báwo a konstaotval že tah to má jak elektromotor, prostě táhne a táhne, podvozek hodnotil kladně i když prej zas takový rozdíl proti varanu tam není (holt zarytej Hondař )
Neříkám že varan je špatná motorka to ne, jen mě víc sedí báwo a za nic bych neměnil!
... ač (jak říkáte) 1150 táhně pěkně odspodu, tak mám pocit, že nejpříjemnější jsou otáčky mezi 3 až 4 tis. Pokud mám pod 3 tak se mě to zdá trochu podtočený a ucukaný a nad 4 jsou zas cítit víc vibrace ... né že by to nešlo, ale mezi 3- 4 je to pro mě ideál ... navíc při 6 kvaltu (E) a cca 3000 ot jedu krásných cca 100 km/h ...
I kdyz jsem mel pri koupi Hrocha doma jeste Suzuki SV 650 ( paradni lehky stroj ), tak si pamatuji na prvni zazitek, kdy me prekvapil tah motoru. Kor s ladakem se da opravdu dobre rozhulakat. A podvozek a naklony. Lepsi jak na cestacich. Vubec nelituji a jsem strasne rad, ze uz nemam odrazene ledviny A spotreba 5.5 l /100km. Taky slusne oproti LC8. Panove oranzovi prominouI pád na hubu je pohyb kupředu
Presne tohle je to, co cloveka na GS bavi.
Sednes na Horneta a po 20ti km mas pocit, ze s nim jezdis celou vecnost. Padne ti jako ulitej, vsechno funguje jak ma, nezklame, nenadchne. A proto nebavi.
Vidim to tak.. ja motorky menil kazdou sezonu, GS mam patym rokem, najel jsem s nim 80000km a porad mam ohromnou chut na nem jezdit. A ikdybych chtel menit (jakoze jo, protoze vsechno omrzi), tak skoncim u toho ze nemam za co menit
pazvuky vobec neries, mal som GS a medzitym sa mi medzi nohy priplietla afrika a po opatovnom presadnuti na GS som mal tyzden haluze ze je nieco pokazene v tej motorke
na mojej poslednej 1150 som najazdil cca 60tkm a pazvuky boli furt rovnake, je to tak vymyslene aby to buchalo chrochtilo klepalo
co sa tyka cukania kardanu tak moja prva skusenost s mojou prvou 1150 bola taka ze pri kazdom preradeni mi zaflekovalo zadne koleso... potom som zistil ze treba spojkovat inak ako na varadere a odvtedy to bol sepot nemeckych modrobielych kvetin