Zdravím, mám docela dilema ... chtěl bych koupit motorku na cestování cca 70% silnice a 30% terén. Líbí se mi BMW R1100 GS, ale vzhledem k tomu, že měřím jen 172cm, tak se obávám, že s ní budu mít problémy. Dá se popřípadě nějak snížit? Výšku sedla má 84cm, teď jezdím na Aprilii Pegasu 650 a to má výšku sedla 81cm a z ní došáhnu celkem obstojně na zem, takže kdyby šlo GS taky snížit aspoň na tuto výšku, tak by to bylo v pohodě. Jinak teda ještě přemýšlím nad Suzuki DL 650 V-Strom, ta je nižší a lehčí. Co myslíte vy? Má cenu jít do velkého BMW GS a pokud to půjde tak ho nějak snížit nebo vzít radši Stroma? Děkuju za Vaše rady a názory, přeji hezký zbytek dne a spousty km bez nehod ;-)
mám 173cm a na 1150 taky v pohodě... chvilku si možná budeš zvykat ale není to problém... někde byl i článek pro holky o výšce motorky a pár triku jak tento nedostatek minimalizovat:-) táta to tak dělá na 12cce a říká, že je to fakt lepší :-)
Anakin napsal:
Zdravím, mám docela dilema ... chtěl bych koupit motorku na cestování cca 70% silnice a 30% terén. Líbí se mi BMW R1100 GS, ale vzhledem k tomu, že měřím jen 172cm, tak se obávám, že s ní budu mít problémy. Dá se popřípadě nějak snížit? Výšku sedla má 84cm, teď jezdím na Aprilii Pegasu 650 a to má výšku sedla 81cm a z ní došáhnu celkem obstojně na zem, takže kdyby šlo GS taky snížit aspoň na tuto výšku, tak by to bylo v pohodě. Jinak teda ještě přemýšlím nad Suzuki DL 650 V-Strom, ta je nižší a lehčí. Co myslíte vy? Má cenu jít do velkého BMW GS a pokud to půjde tak ho nějak snížit nebo vzít radši Stroma? Děkuju za Vaše rady a názory, přeji hezký zbytek dne a spousty km bez nehod ;-)
Silnice/terén 70/30 je poměrně dost velký poměr pro terén, je otázka, co myslíš terénem a co silnicí, jestli by pro tebe nebyla lepší menší a lehčí motorka lepší do terénu???
Tím terénem mám samozřejmě na mysli nezpevněné komunikace (lesní cesty, apod.), žádnou motokrosovou dráhu :-) a silnicí normální cesty + dálnice ... ale viděl sem GS i tam ;-) ... Jinak máte někdo odkaz na to nižší sedlo? Abych měl představu, na kolik to vyjde ... Asi se teda dneska zajedu na jedno GS podívat.
Upravil Anakin dne 09.05.2012 13:07
... mám 1150 a měřím jak kdy něco kolem 173cm, měl jsem na Transalpu snížené sedlo a teď na GSu si připadám, že došáhnu stejně ... takže výšky se neboj ...
ono to neni jen o výšce ale i o šířce sedla a u 1100 je celkem široký křelo, ale dá se to bez problému řešit tim že když zastavuješ tak z toho sedla jakoby vysedneš trochu a opřeš se jen jednou nohou, taky to tak dělám a pokud někde nestojíš dlouho tak to neni problém a je to i lepší si myslim než balancovat na špičkách...
Došáhneš v pohodě, Já mám 170 az 1150 uplně v pohodě. Je to lepší než předtím z transalpa. Bež do 11 je to určitě lepší volba než Vstrom, hlavně ve dvou (myslím 650).
Upravil Kubicek dne 09.05.2012 13:58
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Tvoja vyska verzus jazdenie na 1100 ke v tom Ti moc neporadim, na to Ti tu uz svoj nazor povedali Ty ktory maju Tvoju vysku
Ja mam opacny problem a sice upravujem si moto k svojmu obrazu - vyske 194 cm
takze v Tvojom pripade mozna bude stacit dat sedlo do nizsej polohy, pripadne nizsie origo sedla, alebo si to nechas precalunit na nizsiu vysku - tych firiem je viacero - najdes tu info aj tu
Za mna Ti povim ze kludne chod do 1100 ky ak Ti to hned nesadne po upravach nebudes lutovat
.... spominal si aj V strom, si myslim ze vevis to napisal dobre aj ked teren o ktorom si pisal zvladne aj V strom ale gs je na tom uz v zaklade lepsie a mozes sa stale este posunut dalej a pritvrdit s terenom
zas na druhu stranu bol som na jednej enduroskole a bol tam xlapec co nas vyprasil jak v technike tak rychlosti v terene a vobec mi nepomohol moj supis Ohlins new podvozok, je to hlavne kolko Ta pusti srdiecko, omezovac v hlave a o jazdeckom umeni
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
vevis napsal:
Strom urcite neni nic moc do terenu.Mala svetla vyska,nevhodne tlumice a taky maly kroutak.Jedes porad na jednicku,protoze dvojka to nevezme.
NESOUHLASÍM!
Přijeď na Krocana a Barvajs ti ukáže , jak jezdí Strom terenem i po schodech do hospody a do patra...
Stenly- motocyklista varnsdorfský
vevis napsal:
Strom urcite neni nic moc do terenu.Mala svetla vyska,nevhodne tlumice a taky maly kroutak.Jedes porad na jednicku,protoze dvojka to nevezme.
NESOUHLASÍM!
Přijeď na Krocana a Barvajs ti ukáže , jak jezdí Strom terenem i po schodech do hospody a do patra...
Jeho ale nezajímá, jak na V-Stromu jezdí nějakej Barvajs, ale jak by se na něm jelo jemu.
vevis napsal:
Strom urcite neni nic moc do terenu.Mala svetla vyska,nevhodne tlumice a taky maly kroutak.Jedes porad na jednicku,protoze dvojka to nevezme.
NESOUHLASÍM!
Přijeď na Krocana a Barvajs ti ukáže , jak jezdí Strom terenem i po schodech do hospody a do patra...
Ja to vim a s Barvaisem jsem o tom mluvil.Projet se na nem da hodne,ale musis opatrne,pomalu a je to trapeni.Myslim,ze jeden rok nedojel prave on,protoze to nedala spojka.A urcite chce kupovat do terenu neco vhodnejsiho.
Mam jedenactku s orginal sedlem. Merim 173 cm a nemam s vyskou moto sebemensi problem. V pohode dostanu na zem. A rozhodne nestojim na spickach. Tlumice mam nastaveny na jednoho jezdce. Takze, vysku bych neresil.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
spea - ToM napsal:
Mam jedenactku s orginal sedlem. Merim 173 cm a nemam s vyskou moto sebemensi problem. V pohode dostanu na zem. A rozhodne nestojim na spickach. Tlumice mam nastaveny na jednoho jezdce. Takze, vysku bych neresil.
Spíš váhu a pochytit správné "grify" na zvedání, otáčení, tlačení a podobné prostocviky. Než jsem to maličko dostal do ruky, tak mě ten můj dlabanej ingot pěkně školil a to mám skoro 2 metry a přes metrák.
Jinak je 1100 dobrá volba.- vydrží, poslouží, nestojí moc a potěší.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
spea - ToM napsal:
Mam jedenactku s orginal sedlem. Merim 173 cm a nemam s vyskou moto sebemensi problem. V pohode dostanu na zem. A rozhodne nestojim na spickach. Tlumice mam nastaveny na jednoho jezdce. Takze, vysku bych neresil.
Spíš váhu a pochytit správné "grify" na zvedání, otáčení, tlačení a podobné prostocviky. Než jsem to maličko dostal do ruky, tak mě ten můj dlabanej ingot pěkně školil a to mám skoro 2 metry a přes metrák.
Jinak je 1100 dobrá volba.- vydrží, poslouží, nestojí moc a potěší.
Jj, clovek se s ni nadre jaksfina i na rovine. Nedavno jsem ji tahal ze skarpy a nebyt tam s kamosem, tak se tam vali jeste ted. A to si tam potvora lehla jen tak nalehko.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Tak Vám moc děkuju za názory ... včera sem se byl na 2 podívat a zkusil si, jak se na tom sedí, no moje zkušenost je taková ... když sem přišel, tak sem se zděsil, jaká je to velká obluda :-D ... no pak sem si na to teda sedl a docela mě to překvapilo, jak je nízká :-) v pohodě sem došáhl oběma nohama na zem, což mě potěšilo. Zkusil sem si i manipulaci na místě a nebylo to nejhorší, takže jdu do toho :-) jen nějakou dobrou vybrat, kdybyste o nějaké věděli, dejte mi vědět ;-) a ještě jedna věc, nemá někdo zkušenosti s bazarem MIRAMOTO v Lišově u Č. Budějovic?
Doporučuji jet kupovat s někým, kdo ty motorky zná, abys nedopadl jako jeden zdejší člen. Pořádně prohlédnout, dají se objevit indicie havárie, častého ježdění v terénu či s plným zatížením i s jistou pravděpodobností i odhalit stočené km. Sám se na tom pořádně neprojedeš, resp. nic moc nepoznáš, to umí posoudit člověk co na GS jezdí, stejně jako různé zvuky, tlumiče, funkčnost apod. Doporučuji motorku s jasnou servisní historií a pokud byla servisovaná u nás, do servisu zavolat. Pokud bys nakupoval někde ve VČ, rád pomohu.