Ahoj, začala mi téct na R1150GS přední vidlice, nevíte někdo jaký tam patří simering? Potřebuji vědět aspoň vnější průměr vidlice. (k motu se teď nedostanu).
Obnovuju postarsi tema Dnes mi vytekla vidlice, tak jen otazka - casu malo, tak v nejhorsim to budu delat sam, tedy: Je potreba na vymenu tesneni vidlici sundavat, nebo staci sundat neco na vrchu a pak to protahnout? Pokud ano, je na to nejaky specialni pripravek?
Diky moc.
Myslim, ze nejrycheljsi cesta je: Sundat kolo, povolit imbusy brejly,vrchni srouby a savle vyhodit ven.Vyndat trubku,vylit olej,vyloupnout prachovku a gufero,vycistit kluzaky,vymenit gufero ( stiraci koruzek ),posoudi stav prachovky, nalit novy olej ( Staci hydraulika nebo cervenak do automaticke prevodovky, nemusi byt nutne tlumicak. Je to jen pro mazani ) , zasunout trubku a vse poskladat na zpet. Nic zvlastniho na to nepotrebujes. Takze asi tak dle meho. Uz je to 3 roky co jsem to naposled vymenivat,tak jsem snad na nic nezapomel. Jo a nechat otevreny vrchni odvzdusnovaky,shodit ze stojanu a pak zatahnout.Nic by se nestalo,ale maximalne ti to nekde foukne mozna i s troskou oleje kolem prachovky,takze je lepsi to jakoby odvzdusnit.Neni to hermeticky uzavreny tak si to vyleze kudma chce.
I pád na hubu je pohyb kupředu
diky moc! Ja jsem se ted vratil z BMW Munchen - dost me olilo kdyz mi rekl ze je to 50 euro za matros a 330 za praci. Tak jsem nakooupil matros, cestou se stavil v polu pro olej od wilberse a dnes vecer udelam. Proste 8 litru se mi zda byt za 2 hodiny prace celkem dost
Odvzdusnovak, to je predpokladam to pod tim krytem na vrchu vidlice.
Pokud se jedna opravdu jen o unik oleje z kluzaku,takze je to vpohode.Ono se s tim da i v klidu dojet.Kdyby byl tlumic KO tak je to uz jina. Odvzdusnovak: Na vrchni strane, pod tou gumou tusim je aspon na 1150 malinkej sroubek s O-krouzkem.Vymontovat,spustit moto a zamontovat. Pri poctive vymenevycisteni a pivku mas za 3h hotovo.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Tlumic je funglofka wilbers, ten netece Je to jen unik z vidlice. Ja to udelam sam doma (tri hodiny meho casu ani zdaleka nestoji 10 litru, takze je obetuju ), zda se to jednoduche a delal jsem uz i vetsi prasarny Jen na to nemam moc cas - motorrad days se blizi
Urcite ti to nazorne pomuze. Tady je nevyndavaji.Ja jsem je vyndal,protoze mi nesel uvolnit spodni vypoustak a potreboval jsem to poradne vypalchnout.
Upravil milanosor dne 03.07.2013 12:52
I pád na hubu je pohyb kupředu
Já jsem se s tím nepaplal, olej je tam jen jako mazivo, takže když jsem při 130 tis. najetých dělal jednu vidli, byl čistej jak novej.
nahoře povolit matku, vidle sjede (vlivem podtlaku dolu do místa mezi budíky a krkem rámu, povolit odvzdušňováček, vytáhnout trubku vidle, vytáhnout prachovku, vypáčit (opatrně) gufero.
Pak opačným postupem poskládat
(odvzdušňováček dotáhnout v dolní, zastrčené poloze trubky vidle) trubku silou vtáhnout do brýlí a momenťákem dotáhnout matici.
mara napsal:
Já jsem se s tím nepaplal, olej je tam jen jako mazivo, takže když jsem při 130 tis. najetých dělal jednu vidli, byl čistej jak novej.
nahoře povolit matku, vidle sjede (vlivem podtlaku dolu do místa mezi budíky a krkem rámu, povolit odvzdušňováček, vytáhnout trubku vidle, vytáhnout prachovku, vypáčit (opatrně) gufero.
Pak opačným postupem poskládat
(odvzdušňováček dotáhnout v dolní, zastrčené poloze trubky vidle) trubku silou vtáhnout do brýlí a momenťákem dotáhnout matici.
Mě se i přes použití momenťáku serval závit jen tak pro zajímavost
Ja to vymenoval ve cca 30tis km pri koupi a byla tam takova sediva mazlava srajda.Takze proto jsem vyplachoval.Kdyby byl cistej,asi na to prdim a pokud by nesel povolit vypoustak,tak olej jen vysaju.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Já to tu četl jen zběžně, píše se o guferu trubky vidlice R1100GS, R1150GS?
Tam přeci nemá ani co ten olej špinit, já jsem si do té trubky posvítil čelovkou a ta náplň byla naprosto průhledná až na dno a bez jakékoliv usazeniny, tak nevím.
mara napsal:
Já jsem se s tím nepaplal, olej je tam jen jako mazivo, takže když jsem při 130 tis. najetých dělal jednu vidli, byl čistej jak novej.
nahoře povolit matku, vidle sjede (vlivem podtlaku dolu do místa mezi budíky a krkem rámu, povolit odvzdušňováček, vytáhnout trubku vidle, vytáhnout prachovku, vypáčit (opatrně) gufero.
Pak opačným postupem poskládat
(odvzdušňováček dotáhnout v dolní, zastrčené poloze trubky vidle) trubku silou vtáhnout do brýlí a momenťákem dotáhnout matici.
Mě se i přes použití momenťáku serval závit jen tak pro zajímavost
Děkuji za tento příspěvek. Jsem rád, že vidím tento postup pro odvzdušnění vidlice a je to pro mě další potvrzení toho, že tento postup je správně (i když u mě je to pro 12GS).
I na základě (zřejmě mylných) informací zde z fóra a na základě mnoho odborných rad jsem to měl skoro dvě sezóny odvzdušněné blbě - je to poznat a vzduch sám nikam neodfoukne - nemá kudy...
Takže odvzdušnit v dolní poloze a trubky natáhnout do horních brýlí proti podtlaku.
Upravil buboGS dne 03.07.2013 15:51
BMW GS = stroj na radost
Tak gufero vymeneno, srestavkou na veceri, cistenim kotoucu, vymenou desticek (olej natekl az tam) hledanim loktika a nastroju, za mizerneho osvetleni jednou nabijeci zarivkovou lampou a zjisteni ze jsem **** a dotahuju srouby moc brzo, takze znova... mi to zabralo asi 4 hodky. A to jsem se fakt flakal. Rekl bych ze pokud bych si svihl, tak je to hodka na kluzak Diky moc za rady a Jenckekgs-ovi za 'to das' povzbuzeni
Ještě se ujistím... Na 22Nm utahovat šrouby mostu nad kolem a 45Nm do horních brýlí?
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí