Volnoběh tady je řešenej několikrát, ale trochu jinak než potřebuju. Jde o to, že mně motor při volnoběhu nejde pravidelně, což u minulýho GS šel. Jakoby občas vynechalo zapalování. Je to vydět i na otáčkoměru. Rafika lehce kolísá. Dělá to teda jen u volnoběhu. Při jízdě jde plynule v celým rozsahu až do omezovače. Spotřeba kolem pěti litru. Startování v normě. Klapky se zdají bez vůle. O kroužky kolem sání vyměněný. Seřízený ventily, klapky, podtlaky, nový svíčky (dělalo to i na starejch), najeto asi 55 000 km. Vše v původním stavu, jen KN filtr od minulýho majitele. Podotýkám, že při zkoušce bez filtru to bylo stejný. Ještě nechám změřit emise a pak nevím...
Co ještě můžu udělat doma než začnu hledat servis? Změřit nějaký napětí nebo odpor na něčem? Cívky, fajky, káble, nějakej snímač čidlo...
Jezdit se s tím dá, ale neví jestli není něco načnutý co by mohlo brzo zkončit. Ta prosím poraďte.
Upravil Edy dne 16.06.2012 08:36
JJ sandman má pravdu pokud je to TWIn mohla odejít nějaká cívka nejsem si 100% jistej jestli i spodní ale hlavní je stajná s 12
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Edy,neporadím Ti,ale nedávno se mi stalo něco podobnýho... Po poměrně dlouhý jízdě v docela pařáku,jsem po zastavení na pumpě chtěl odjet a po nastartování mi motorka tak nějak divně šla na volnoběh.Kdyby bylo moje Báwo 4válec,tak to vypadalo,jak kdyby šel jen na 3 válce... Chvíli to cukalo,kolísalo a tak tak se převaloval motor... zařadil jsem a odjel pryč. V tom okamžiku to přestalo dělat. Taky nevím čím to bylo.
P.S. mám twinspark a když mi tenkrát odešla jedna cívka tak to dělalo hodně podobný věci.
Jenže jsem nebyl schopnej za jízdy motor vytočit do maxima a šíleně to střílelo do výfuku.
Upravil Kubrt dne 16.06.2012 08:45
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Brisk tam mám teď, předtím NGK. Výsledek je stejný. Lehký kolísání by mně moc nevadilo, ale tady zřetelně slyším, že to zapalování sem tam vynechá a v ten moment otáčky klesnou a je to vydět i na budíku. Mám právě obavu, jestli se nechystá nějaká součástka umřít a nedává tímto o sobě vědět.
Taky přispěji s radou do mlýna.Řešil jsem tento problém asi 2x. Mám stejnou mašinu co ty.Vždy to přestalo když jsem vzal jiné palivo.Skus vyjet tu srágoru co máš v nádrži a vem tak 2x po sobě BA98 a pak zase jezdi na 95ku.Mě se to tak vždy vrátilo do normálu.
Nejhorší smrt je z vyděšení a nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem.
Za zkoušku nic nedáš.Taky se koukni na stáří palivovýho filtru,taky to dělá svoje.
Nejhorší smrt je z vyděšení a nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem.
pociťuju něco podobnýho, nepravidelný chod, ale problém je už při startu- chytne hned, ale po cca 2 vt. chcípne, tak se to opakuje asi třikrát než motor běží ale otáčky jsou cca 750, pokud chci vrknout plynem, tak má tendenci motor zhasnout.
Pokud jej nechám, běžet - po chvíli vyletí na 2500 a pak stále na plný sytič to plynule klesá na cca 1100ot, ale zdá se mi, že běží nepavidelně.
Při jízdě žádný problém, otáčky volnoběhujsou ty + - 1100, jen pokud brzdím motorem, tak při zavřeném plynu na 2 to chce prásknout, ale je to takové hodně utlumený.
KN filtr jsem loni pral a téměř nic nenajel!
Myslíte, že je to taky benzínem nebo by mohl špatně sedět filtr, měnil jsem baterii (ten jsem kontroloval a zdá se, že sedí dobře, vlastně jsem ho ani nevyndaval, pouze povolil kovové sponky a vyklopil víko)
Upravil barokar dne 20.06.2012 09:17
prouky napsal:
pociťuju něco podobnýho, nepravidelný chod, ale problém je už při startu- chytne hned, ale po cca 2 vt. chcípne, tak se to opakuje asi třikrát než motor běží ale otáčky jsou cca 750, pokud chci vrknout plynem, tak má tendenci motor zhasnout.
Pokud jej nechám, běžet - po chvíli vyletí na 2500 a pak stále na plný sytič to plynule klesá na cca 1100ot, ale zdá se mi, že běží nepavidelně.
Při jízdě žádný problém, otáčky volnoběhujsou ty + - 1100, jen pokud brzdím motorem, tak při zavřeném plynu na 2 to chce prásknout, ale je to takové hodně utlumený.
KN filtr jsem loni pral a téměř nic nenajel!
Myslíte, že je to taky benzínem nebo by mohl špatně sedět filtr, měnil jsem baterii (ten jsem kontroloval a zdá se, že sedí dobře, vlastně jsem ho ani nevyndaval, pouze povolil kovové sponky a vyklopil víko)
Kouknul bych na barvy šroubů na snímači škrtící klapky a dorazů klapek jestli to někdo nepovoloval.
Předpokládám že šrouby budou v pořádku, nicméně jednou za čas je potřeba to seřídit, jezdím na GS 14 let a vždycky to tak bylo. Ono se to zhoršuje tak nepatrně že nic nepoznáš dokud to nedělá tyhle věci a po seřízení najednou vidíš ten obrovský rozdíl. Musí se seřídit i všechna lanka a to není tak úplně sranda, já to nechávám na odbornících, na komplexní seřízení to chce diagnostiku, budík na podtlaky a minimálně několik desítek seřízených motorek za sebou, pak to jde...:-). Doporučuju mít před seřízením nové svíčky a vzduchový filtr nebo si být jistý že jsou tyhle věci v pořádku. U twin parků to pak mohou dělat i snímače ale to není Tvůj případ.
Dneska jsem nechal změřit emise. Jak se dalo čekat, všechno v pořádku. Katalizátor podle měřičů funkční, lambda + - 1. Jen na volnoběh bohatší směs. Ve zvýšenejch ot. už je to v normě. Elektrikář mně směruje na snímač otáček.
Odpor měři je nesmysl, to by to nejelo - osciloskopem - uvidíš impulzy, u Halla, pak primár a sekundár. Nejlíb čtyřkanálem - sejmout i vstřiky. Měnil jsi VN kabely + svíčky?
Při kolísavým volnoběhu bych taky koukal jestli to někde nesaje falešnej vzduch.
Je to asi blbost a určitě jsi se díval, ale co třeba gumičky na nátrubcích pro měření podtlaku?
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra