Ahoj.
Řešíte napínání řetězu v závislosti na zatížení motorky, případně v souvislosti s nastavením zadního tlumiče ?
Na kyvce je psáno napínat bez zatížení na vůli 40-50mm.
Napnul jsem to přesně na 45mm.
Pak jsem na to posadil tátu (110 kg) a průhyb byl jen 20 mm.
Pak jsem k němu přidal mojí přítelkyni (55 kg) a řetěz je totálně napnutej.
Takže mám obavu, abych při plně naložené motorce ve dvou a s bagáží při větším zhoupnutí řetěz nepoškodil.
PS. Hledal jsem, ale podobné téma jsem v diskuzi nenašel – kdyžtak mi odkažte
Na to jsem se tě ptal, když jsi dával fotku svojí motorky. Podle mě, je ta motorka stavěná na určitou zátěž. A pokud je údaj napnutí 35-45mm, tak bych dal střed a neřešil to. Obzvlášť když se nic nepíše o zatížení, jako třeba u tlaku v pneu.
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
MMirek napsal:
Na to jsem se tě ptal, když jsi dával fotku svojí motorky. Podle mě, je ta motorka stavěná na určitou zátěž. A pokud je údaj napnutí 35-45mm, tak bych dal střed a neřešil to. Obzvlášť když se nic nepíše o zatížení, jako třeba u tlaku v pneu.
resim to.. u te napnutejsi hranice bych nejezdil PRELOZENEJ.
stredni hodnota na NALOZENI je samozrejme rozumna.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ja bych to taky zásadně neřešil. Ale ten rozdíl mi přišel poměrně velkej a trochu jsem tápal proč v manuálu je 35-45 a na kyvce 40-50. Detail, ale němci bývali pünktlich ne
Já tedy mluvím o Dakaru. Možná to manuál uvažuje pro GS.
rampik napsal:
Ja bych to taky zásadně neřešil. Ale ten rozdíl mi přišel poměrně velkej a trochu jsem tápal proč v manuálu je 35-45 a na kyvce 40-50. Detail, ale němci bývali pünktlich ne
Já tedy mluvím o Dakaru. Možná to manuál uvažuje pro GS.
reprom ma PRESNE STEJNEJ rozdil mezi Reprom a Rider's manual i u osmikila.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To je naprosto v pořádku. Řetez se našteluje v běžným zatížení na tu hranici tak 3cm prohyb, a když slezu nesmí to být horší než na obrázku ... žádná věda ... ale přepnutej řetěz je hotší než lehce nedopnutej ...
/Flare
Flare napsal:
To je naprosto v pořádku. Řetez se našteluje v běžným zatížení na tu hranici tak 3cm prohyb, a když slezu nesmí to být horší než na obrázku ... žádná věda ... ale přepnutej řetěz je hotší než lehce nedopnutej ...
jako myslis S JEZDCEM?
to jsem v zivote neslysel.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já vím, mám tam 35-45 mm. Ale už se tam nepíše při jakém zatížení, jen že ten údaj je Without Unload.
Motorku jsem koupil a nekontroloval to a teď jsem zjistil, že je docela napnutej. Jen prstem jsem dal průvěs sotva 1-2cm.
Upravil MMirek dne 02.07.2012 14:07
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
Flare napsal:
To je naprosto v pořádku. Řetez se našteluje v běžným zatížení na tu hranici tak 3cm prohyb, a když slezu nesmí to být horší než na obrázku ... žádná věda ... ale přepnutej řetěz je hotší než lehce nedopnutej ...
Flare napsal:
To je naprosto v pořádku. Řetez se našteluje v běžným zatížení na tu hranici tak 3cm prohyb, a když slezu nesmí to být horší než na obrázku ... žádná věda ... ale přepnutej řetěz je hotší než lehce nedopnutej ...
jako myslis S JEZDCEM?
to jsem v zivote neslysel.
Ano.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To se musím naučit.
Když mi pan BMW F650GS řekne "kontroluj vůli řetězu na hlavním stojánku, průvěs 35 - 45 mm" tak to sundám ze stojanu kecnu na motorku a zavolám pomocníka na kontrolu a případné seřízení řetězu.
mara napsal:
To se musím naučit.
Když mi pan BMW F650GS řekne "kontroluj vůli řetězu na hlavním stojánku, průvěs 35 - 45 mm" tak to sundám ze stojanu kecnu na motorku a zavolám pomocníka na kontrolu a případné seřízení řetězu.
a poradnej king... poradnej king to dela za jizdy
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mě ani tak nejde o to jestli měřím zatíženej nebo ne, ale jak se vyrovnat s tim rozdílem.
Příklad:
- jedu na dovolenou s babou + plná polní, kufry, topacase, tankvak, náplně (160-180 kg)
- ráno jí necham déle spát a půjdu se projet sám na lehko, ale ostřejc (80 kg)
- přece nebudu kvůli tomu nastavovat řetěz, když po snídani sbalíme cajky a pojedeme dál přetížený
- nebo jo
- a nebo mam jen zbytečný obavy
rampik napsal:
Mě ani tak nejde o to jestli měřím zatíženej nebo ne, ale jak se vyrovnat s tim rozdílem.
Příklad:
- jedu na dovolenou s babou + plná polní, kufry, topacase, tankvak, náplně (160-180 kg)
- ráno jí necham déle spát a půjdu se projet sám na lehko, ale ostřejc (80 kg)
- přece nebudu kvůli tomu nastavovat řetěz, když po snídani sbalíme cajky a pojedeme dál přetížený
- nebo jo
- a nebo mam jen zbytečný obavy
R
resis to dobre...
akorat na ranni projizdku to NEPRENASTAVUJ.
max az se vratis.. stejne pokud nepouivas Scott, tak budes rozhodne po dovolene napinat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2