Ahojte,
na D1 jsem ve 120km/hod nabral řadící pákou zajíce. Zajíc na sra.ku, řadící páka ohnutá do pravého úhlu, ale co je nejhorší ... pouzdro ve kterém je uložena osička, která přes řadící mechanizmus (obr.č1) drží "správnou" polohu řadící páky má spodní polovinu vylomenou (viz obr.2).
Mé pokusy o opravu:
1) ulomený kousek jsem se pokusil nalepit lepidlem na kov zn.Meteflux a Loctite ... marně
2) tekutým kovem zn.Metaflux jsem vyplnil mezeru. Výpln super vytvrdla, ale bohužel nepřilnula k původnímu materiálu stejně jako u pokusu č.1
Předem díky za radu
majorGS přiložený následující obrázek:
to je soušást kartru? vypadá to tak.bude to nutný perfektně odmastit,pak najít lepidlo co to chytne ,ty tekutý kovy nevím možná epoxid ,lepil jsem s tím jednou magnet do altiku na husqvarně;pro sichr bych z venčí nalepil na to ještě prstýnek který to posílí ten spoj; ten prstýnek, nebo-pokud to není moc konický ten nálitek,bych vysoustružil přesně a nasadil ho ohřátej-po schládnutí se stáhne na fest(pokud je tam samozdřejmě prostor pro to)
Upravil kim dne 14.07.2012 18:21
Ten originalni dil je u osmikila slabej a dochazi k jeho poskozeni i treba pri banalnich odlozenich, napr. v offroadu. Prave proto je i origo radicka takova hodne ohebna.
Kdyz uz to mas stejne venku, neni na zamysleni poridit rovnou zesilenou variantu od Twalcomu?! Sice nestoji malo (143eur), ale zvlast pokud bys to nedal do kupy a byl nucen kupovat original, asi by to bylo systemovejsi reseni...
morabo napsal:
Ten originalni dil je u osmikila slabej a dochazi k jeho poskozeni i treba pri banalnich odlozenich, napr. v offroadu. Prave proto je i origo radicka takova hodne ohebna.
Kdyz uz to mas stejne venku, neni na zamysleni poridit rovnou zesilenou variantu od Twalcomu?! Sice nestoji malo (143eur), ale zvlast pokud bys to nedal do kupy a byl nucen kupovat original, asi by to bylo systemovejsi reseni...
lepčí dovařit než dolepitnacucanej hliník olejem to nebude držet s žádným lepidlem,navíc se hliník jinak roztahuje při teplotách motoru než nějaké lepidlo,bude to praskat
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
myslím že to chtěl udělat bez kompletní demontáže motoru,tedy v tom omezeném prostoru,vaření by sice bylo nejjistější ale ten nálitek je asi docela malej (aby nedošlo k ,,ukápnutí! části) navíc je to beztak slitina hliníku ,jak to půjde vařit... nemám zkušenost osobně s vařením slitiny hliníku, je pravda že je to porovitý matroš a bude to nacucaný olejem ,proto jsem zdůraznil odmaštění
kim napsal:
to je soušást kartru? vypadá to tak.bude to nutný perfektně odmastit,pak najít lepidlo co to chytne ,ty tekutý kovy nevím možná epoxid ,lepil jsem s tím jednou magnet do altiku na husqvarně;pro sichr bych z venčí nalepil na to ještě prstýnek který to posílí ten spoj; ten prstýnek, nebo-pokud to není moc konický ten nálitek,bych vysoustružil přesně a nasadil ho ohřátej-po schládnutí se stáhne na fest(pokud je tam samozdřejmě prostor pro to)
Ano, je to součást bloku motoru. Problém je v tom nalezení toho správného lepidla. Vyzkoušel jsem další, belzonu, a taky marnost. Kónické to není a místa na kroužek tam je dosti.
morabo napsal:
Ten originalni dil je u osmikila slabej a dochazi k jeho poskozeni i treba pri banalnich odlozenich, napr. v offroadu. Prave proto je i origo radicka takova hodne ohebna.
Kdyz uz to mas stejne venku, neni na zamysleni poridit rovnou zesilenou variantu od Twalcomu?! Sice nestoji malo (143eur), ale zvlast pokud bys to nedal do kupy a byl nucen kupovat original, asi by to bylo systemovejsi reseni...
Jak píše kim, problém není v segmentu, ale v tom nálitku. Ten segment jsem horlivě koupil ještě před demontáží víka a pak jsem ho rychle vracel prodejci.
Ano, je to součást bloku motoru. Problém je v tom nalezení toho správného lepidla. Vyzkoušel jsem další, belzonu, a taky marnost. Kónické to není a místa na kroužek tam je dosti.
Jakou Belzonu a jak jsi na to použil? Pošli mi podrobnější popis a telefon na tebe, někdo z techniků od Belzony tě zkontaktuje. Nechci dělat reklamu, abych za tento příspěvek nemusel platit.
hombre006 napsal:
to Waltr a bystřa: jj, souhlas, ale to znamená rozpůlit motor a očesat dohola ten blok motoru ...
Nemyslím. Sežeň si slušného svářeče, vrtni do středu oné vylomené díry (středu, to je na malý vrták nějaký mezikus s vnějším průměrem origo díry)
Řekněme vrták průměr 5mm. Do dírky (malé hloubkou- je jen středící) zastrč čep a pak to dej svářeči, aby ti ho obvařil. Pak čep vytáhni, a odvrtej na parřičný průměr.
hombre006 napsal:
to Waltr a bystřa: jj, souhlas, ale to znamená rozpůlit motor a očesat dohola ten blok motoru ...
Nemyslím. Sežeň si slušného svářeče, vrtni do středu oné vylomené díry (středu, to je na malý vrták nějaký mezikus s vnějším průměrem origo díry)
Řekněme vrták průměr 5mm. Do dírky (malé hloubkou- je jen středící) zastrč čep a pak to dej svářeči, aby ti ho obvařil. Pak čep vytáhni, a odvrtej na parřičný průměr.
Ukázal jsem to 4svářečům a každý chtěl donést oholený blok motoru. Minimálně o jednom si myslím, že je dosti slušný svářeč.
Ano, je to součást bloku motoru. Problém je v tom nalezení toho správného lepidla. Vyzkoušel jsem další, belzonu, a taky marnost. Kónické to není a místa na kroužek tam je dosti.
Jakou Belzonu a jak jsi na to použil? Pošli mi podrobnější popis a telefon na tebe, někdo z techniků od Belzony tě zkontaktuje. Nechci dělat reklamu, abych za tento příspěvek nemusel platit.
OK. Chtěl jsem napsat slušný svařeč a člověk mající pochopení pro svízelnost situace. Tady platí okřídlené ,,všechno jde......."
Asi by to nebyla pohodička jako krásně položené na stole, jenže práce je dost, proč se drbat.
Určitě by se to muselo položit atd...no drbačka, ale asi menší než tahat motor a odstrojovat.
Než lepit (ale v tomhle nejsem zdaleka odborník, a možná podceňuji moderní technologie) bych zbytek odvrtal v ose bych vyřezal závit, vyrobil (mimo motocykl, aby to bylo pohodlné..) to původní vodítko, na konci by byl závit. Našrouboval a nalepil ho.
Taky mě zajímá jak to pořešíš, a přeji ať je to rychle a kvalitně...samo za slušné peníze.
Waltře, svařování je ideální na místa, kde ti nehrozí, že zahřátím naděláš více škody. Nejsem na tvé technické úrovni, ale např. u oceli, o které zase něco vím, můžeš nadělat více škody. Belzona vytváří pružný spoj nebo mezičlánek, který nepraská, je pružnější. Drží ze 70% mechanicky a 30% chemicky, takže potřebuje připravit náležitě povrch. Rozhodně to není na lepení ulomeného kousku, ale na doplnění pouzdra a jeho zesílení, místa by tam mělo být dost. Předám to technikům, já to řeším z hora. Nabídl jsem jen možné řešení.
Waltr napsal:
OK. Chtěl jsem napsat slušný svařeč a člověk mající pochopení pro svízelnost situace. Tady platí okřídlené ,,všechno jde......."
Asi by to nebyla pohodička jako krásně položené na stole, jenže práce je dost, proč se drbat.
Určitě by se to muselo položit atd...no drbačka, ale asi menší než tahat motor a odstrojovat.
Než lepit (ale v tomhle nejsem zdaleka odborník, a možná podceňuji moderní technologie) bych zbytek odvrtal v ose bych vyřezal závit, vyrobil (mimo motocykl, aby to bylo pohodlné..) to původní vodítko, na konci by byl závit. Našrouboval a nalepil ho.
Taky mě zajímá jak to pořešíš, a přeji ať je to rychle a kvalitně...samo za slušné peníze.
Waltře, máš pravdu, když se chce tak jde všechno .... Z toho svařování bych měl trocha obavy, aby ve finále nebylo více škody jak užitku. A potom, kompletovat motor by byl u mě problém, vždycky mi něco po kompletaci zbude ... Ten tvůj nápad s pouzdrem zní zajímavě Uvidím, co navrhnou koumáci od Belzony a pokud si s tím neporadí ani Belzona, tak bych šel do toho pouzdra. Zatím si zjistím, co je na druhé straně bloku a jak je samotný blok v tom místě silný.
Upravil majorGS dne 15.07.2012 18:19
rop napsal:
Waltře, svařování je ideální na místa, kde ti nehrozí, že zahřátím naděláš více škody. Nejsem na tvé technické úrovni, ale např. u oceli, o které zase něco vím, můžeš nadělat více škody. Belzona vytváří pružný spoj nebo mezičlánek, který nepraská, je pružnější. Drží ze 70% mechanicky a 30% chemicky, takže potřebuje připravit náležitě povrch. Rozhodně to není na lepení ulomeného kousku, ale na doplnění pouzdra a jeho zesílení, místa by tam mělo být dost. Předám to technikům, já to řeším z hora. Nabídl jsem jen možné řešení.
Rope, přiznám se, že jsem zvědav na názor tvých techniků. Mám u nás kamaráda, který se kolem Belzony točí pěkných pár let, ale neuměl doporučit nic, co by zaručeně drželo. Doufám, že to nebude ten samý případ jako se svářečem