Ahoj,
jelikož mě už od koupě mé motorky (R1200ST 05´)nekomunikuje zadní tlumič s ESA, tak bych se rád tady poohlídnul po někom, kdo tomu rozumí a umí třeba opravit. V servisu jsem s tím byl, ale po připojení na diagnostiku to hlásí, že je vše OK, ale servo na tlumiči se ani nepohne. Hned nabídli novej díl to jest celej tlumič se servem za 1/3 hodnotu mé motorky Takže jsem hnedal náhrady a vše je pekelně drahé a většinou to jsou jen tlumiče, které už nekomunikují s ESA. Takže pro mě jediná cesta.. sehnat " jetej " z bourajdy, ale to nikdo nemá, protože R1200ST bohužel nemá stejný centrál s RT ani jinou podobnou mašinou a nebo: sehnat šikovného člověka, který tomu rozumí, a pokusí se to "oživit".. Určitě tu někdo bude, kdo si třebas tohle dával dohromady na GSku..
Upravil R1200ST dne 29.03.2013 13:30
Pro klid duse bych se pokus hlavne zjistit puvod zavady, jestli je to el. problem, kdyz to diagnostika neodhali?!
Nebo jestli je zavada vylozene primo na tlumici, na hydraulice, nebo na tom servu, ci co to tam je, atd?
A jeste jedna vec, kolik mas najeto? To jestli se to vyplati opravovat, kdybys mel treba kolem 80ti, kila, nebo vic a tlumic byl beztak u konce s zivotem...
Maiali nel Fango!
Najeto mám sotva 26tis km a servis myslím je dobrej možná je tu budete znát - http://bmw-trade.cz/ já byl spokojen, jen tohle řešit nechtěj jinak než výměnou. Nemám jak zjistit zda-li je to el závada nebo mechanická.. to bych tu musel mít druhej takovej tlumič a připojit.. v domácích podmínkách to nejde asi zjistit a diagnostikou to prošlo..
Zkus zavolat někomu kdo dělá tlumiče. Např. Procházka má zkušenosti i se závodními tlumiči, třeba někoho zná... http://www.prochy...tejte.html___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
to ripper: Moc díky za kontakt na p. Procházku. Super přístup a dohoda. Prohlídnul to a nakonec jsme se dohodli, že to prozkoumá. Hlavní tlumič byl OK, ale repas se provedl a u ovladání ESA byl vyteklej olej. Vše doplnili a rozchodili. Cena dobrá. Jediná vada na kráse je, že to stále nefunguje... moto jsem si vyzvedl ze servisu po "servisce" a pomalu se začnu poohlížet po někom jiném. Kdyby jste znali někoho šikovného přes elektroniku a diagnostiku, tak sem s kontaktem.. po mechanické/hydraulické stránce to být už nemůže, protože to vyservisoval p.Procházka a teď bude potřeba se hrabat v elektronice.. Díky za každou radu.
servisak napsal:
Tak to napíchnem aby to něco vypsalo
na diagnostice to dle servisu bylo => nic to nehlásí => příkazy odeslané z diagnostiky na "ruční" stavění tlumiče odejdou do serva bez chyby => ESA na sobě nemá žádné čidla pro kontrolu "co je KO".
Toť asi krátce vedená diskuze v servise na téma "umíte to opravit"
Pokud i tak si myslíš, že diagnostika v tomto pomůže, tak rád si nechám pomoct, ale některé kroky byli již podniknuty, tak zas ať je třeba neděláme dvakrát.
A utlum to prepina normalne,citis i rozdil?Kdyz podrzis tlacitko blika symbol?Pokud jsi to mel na diagnostice a neni tam zadna chyba tak je mozne ze jenom chybi tzv."calibration status" v tom pripade by to stacilo jenom na diagnostice znovu prekalibrovat a fungovalo by to.Hodne casty problem jsou zlomene kabely,hlavne u predniho tlumice,kolikrat jsou zlomene a izolacni buzirka je ok,takze se muze zdat ze je to v pohode,ale neni.Ale to by bylo v chybach.Pak jeste byva zatuhly mechanismus na zadnim tlumici a ZFE nedokaze prenest do servomotoru tolik proudu kolik je potreba a proste se to nepohne.Pak staci tomu trochu pomoct,odpojit modry dvoupinovy konektor a pripojit ho na externi zdroj,napriklad druhou baterku a snazit se to rozhybat,zmenou polarity se meni pohyb bud nahoru nebo dolu,jak je potreba.Nevim no,zkus napsat o tom problemu neco vic.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Nemakali mi ESA,dopadlo to tak,že jsem musel na výměnu ZFE do němec.Tam vše ok.Ale zdálo se mi,že to není znát,přepínání se ukazovalo na display.Napadlo mě pořádně zaskákat ve stupačkách a ejhle,krásně se to rozhejbalo.Asi jak to delší čas nemakalo.
oranžová dvanáctka
Někde jsem to už dřív psal, že tam často odchází jeden senzor, takže si elektronika motorky myslí, že všechno funguje ale ono to nefunguje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Určitě... Ale myslím že to neukáže žádnou chybu ale fyzicky to nebude dělat nic, protože ten senzor dává zpětně signál že je všechno OK ale ve skutečnosti není.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Díky za názory, ohledně psaného zatuhnutí, tak to bylo rozhýbáno. Tlumič byl na komplet servisu u p.Procházky a rozhýbal mechanismus stavění tak, že když rukou nahradil elektromotorek, tak se to hýbalo správně, takže zatuhnutí je tímto ze hry. Chci se jen vrátit k výše zmíněnému.. a to když zapojím a teď prosím jen odpovědi ze zkušeností pin z modrého dvoužílového konektoru (+/-) natvrdo do baterky, tak se to má pohnout ?? Dokonce směr řeším obrácením polarity ?? To mě bych rád měl tady od někoho potvrzené, protože bych to nerad odpálil.. pokud to funguje na podobném způsobu jako třeba RC serva tak polarita a napájení je stálé a neměnné a pouze třetím kabelem (signál) udávám polohu,směr a rychlost... takže tohle tvzení o přímém napojení se mě nějak nezdá.
A ohledně funkčnosti útlumu. Jelikož je to moje první BMW a s ESA, tak nemohu posoudit... je to hodně subjektivní. Mám pocit, že při přepnutí na "confort" to opravdu více "plave", ale placebo efekt je věru mocný nástroj, proto bych se pod svoje tvrzení, že ANO FUNGUJE nikdy nepodepsal...
Ohledně "kalibrace tlumič" a případně "kontroly NĚJAKÉHO senzoru co v ESA odchází" se mohu na někoho přímo z Vás obrátit ?
Upravil R1200ST dne 27.02.2013 12:52
Ano je to postup doporuceny BMW,hlavne to pripoj na konektor tlumice..ne na konektor kabeloveho svazku.Jeste je potreba mit trochu cit a jakmile to dojede do krajni polohy tak to odpojit aby se motor zbytecne nezatezoval,protoze potenciometr resp. halluv sensor pri tomto testu dojezd nereguluji.zmenou polarity v tom konektoru menis smer pohybu.Rozdil v utlumu poznas na miste pri properovani,pokud to funguje je to zretelne,hlavne kdyz je predpeti nastaveno na mekko.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
cechi: Tak jsem provedl všechny rady a ještě jednou velké díky.
Věc se má takto:
1) Po připojení šťávy přímo na konektor tlumič FUNGUJE a jezdí krásně!
2) Při přepínání symboly NEBLIKAJÍ (Předpokládám, že to je špatně)
Mohu se tedy domnívat, že není jak psal "cechi" provedená kalibrace přes diagnostiku, když tlumič jezdí v pořádku a symboly neblikají při změně profilu (ani při útlumu ani při výškové změně). Pocit z toho mám takovej, že ani útlum není znát, ale zkoušel jsem to tak, že jsem na tom skákal jako magor na parkovišti a přitom si přepínal mezi confort/sport - změnu jsem nepozoroval ani na předku ani na zadku.
Přikládám videa a prosím o nějakou další radu "jak dál", jestli zkusit tu kalibraci a kdo mě ji tady v okolí Prahy schopen provést, děkuji.
YouTube Video
YouTube Video
Upravil R1200ST dne 02.03.2013 13:17