... taková celkem slušná silnice Vysoké Mýto - Olomouc .... a voni v úseku za Litomyšlí "vyspravili" povrch tím, že vylili podélné spáry a trhliny asfaltem a udělali pěkné asfaltové hady ... nejdřív jsem myslel, že mám měkké přední kolo a vždycky se to tak nějak zavlní .. ale ono to bylo, vždycky když na takovýho "hada" najedu ... docela nepříjemný - a to bylo za sucha ¨.. co potom za deště ? ... von je ten "had" krásně leskej černej asfaltek :-(
(ch)stepan
Upravil chstepan dne 28.07.2012 18:25
(ch)stepan
jj asfaltoví hadi jsou potvory, taky když na ně najedu tak se mi motorka zavlní a taky jsem hledal závadu na motorce. Minulý týden jsem okusil dvojtou nepříjemnost a to asfaltové hady s neuklizeným štěrkem v zatáčkách a bordelem od zemědělců při přejezdu na Červenohorský sedlo.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
mne teda mnohem vic vadi neustala, opakujici se, v desti neviditelna, nafta a mastnota na silnici.
pokud nedelas nesmysly, tak te had myslim prilis nerozhodi.
Co je zavlneni motorky nevim, ale vim co je mensi smyk kdy se to kousek dal chytne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
Co je zavlneni motorky nevim, ale vim co je mensi smyk kdy se to kousek dal chytne.
staci na toho hada rovne najet a diky jeho nerovnosti ti to zadni kolo svede na jeden nebo druhy okraj hada, teda podle chovani mam pocit ze to tak funguje. Je to podobny pocit jako kdyz jedes na vyfrezovane silnici a ty podelne drazky delaji to same.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
hicks napsal:
Co je zavlneni motorky nevim, ale vim co je mensi smyk kdy se to kousek dal chytne.
staci na toho hada rovne najet a diky jeho nerovnosti ti to zadni kolo svede na jeden nebo druhy okraj hada, teda podle chovani mam pocit ze to tak funguje. Je to podobny pocit jako kdyz jedes na vyfrezovane silnici a ty podelne drazky delaji to same.
jo jenže tihle hadi bývají i v zatáčkách a tam v tom náklonu to není žádná sláva ... ale opravy emulzí a posypem vyhrávají - naposled to prováděli v okolí Králík minulý týden ....
Musim za sebe pridat, ze jsem si na takovem hadovi taky malem rozbil cenich. A to jak na v horku rozteklem tak na mokrem, klouze oboji stejne hnusne. A obcas je to tak udelane, ze se mu nejde vyhnout. :-/
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
alesvagner napsal:
Musim za sebe pridat, ze jsem si na takovem hadovi taky malem rozbil cenich. A to jak na v horku rozteklem tak na mokrem, klouze oboji stejne hnusne. A obcas je to tak udelane, ze se mu nejde vyhnout. :-/
jo Alesku? a jak se ti to podarilo?
dobre, dostaners smyk.. ale 10cm vedle se to zas chyti?
vedro + mokro jsou samozrejme obecne pruserovy podminky...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
Co je zavlneni motorky nevim, ale vim co je mensi smyk kdy se to kousek dal chytne.
staci na toho hada rovne najet a diky jeho nerovnosti ti to zadni kolo svede na jeden nebo druhy okraj hada, teda podle chovani mam pocit ze to tak funguje. Je to podobny pocit jako kdyz jedes na vyfrezovane silnici a ty podelne drazky delaji to same.
jo tohle.. aha.. to jo.
ja myslel, ze resite hlavne v naklonu... rovne ti to snad ani nic udelat nemuze, ne?
staci drzet rizeni a hlavne nepanikarit imho.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
stepan napsal:
Copak hadi, ty mne nevadí, ale neuklizenej štěrk po zimě, to je svinstvo.
a pak ještě česká specialitka :-) ... výsprava emulzí a posypem
jj tyto místa zpravidla neoznačené značkou miluji.. těch drobných kamínků si všimneš na poslední chvíli a projet to v náklonu tak si jasný
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Kdoví, jestli se dá proti tomu skupinově protestovat Mně to taky vadí a to jsem si mysela, že jsem jediná. Kamarádka mi řekla, že to nic není, když se nepanikaří a od té doby to normálně přejíždím. Teď mě to ale zase nakopne nad tím moc špekulovat...
Ale ráda bych se zeptala s jakou chutí se Vám na dálnici předjíždí auto z jedné poloviny dálnice na druhou, když je tam tzv. slep, hrb, žlábek, škvírka? To je teprve masíčko (to si vždycky říkám při té rychlosti, když se mi moto rozvlní).
| BMW F650GS | 2000 |
alesvagner napsal:
Musim za sebe pridat, ze jsem si na takovem hadovi taky malem rozbil cenich. A to jak na v horku rozteklem tak na mokrem, klouze oboji stejne hnusne. A obcas je to tak udelane, ze se mu nejde vyhnout. :-/
jo Alesku? a jak se ti to podarilo?
dobre, dostaners smyk.. ale 10cm vedle se to zas chyti?
vedro + mokro jsou samozrejme obecne pruserovy podminky...
No nam obycejnym lidem na motorce funguje fyzika, vis, Kubi? Ja vim, ze Ty jsi superman a behem svych kazdodennich cest do prace zazivas na motorce neuveritelne veci, treba ze dostanes smyk, kola Ti uleti a zase se Ti chytnou zpatky, nebo ze driftujes celou cestu a tak. Nam obycejnym lidem to ale obvykle funguje v souladu s fyzikalnimi zakony.
Ke treni samotnemu: Je rozdil mezi statickym trenim a kinematickym trenim. Staticke treni byva vetsi, takze dokud guma na asfaltu neprokluzuje, drzi lepe, nez kdyz uz prokluzovat zacne. Krome toho, kdyz uz na takovem pasu kluzkeho povrchu jednou dostanu smyk, kolo se zacne sunout jinym smerem nez puvodnim a ma tendenci v tomto smeru setrvat i po opusteni kluzkeho povrchu. Do situace, kdy soustava kolo-silnice ma nizsi koeficient treni, protoze je vuci sobe vzajemne v pohybu, vstoupi totiz jeste setrvacnost, ktera pusobi take jiz na novem vektoru, nez byl ten puvodni. Je tedy celkem sance, ze smyk proste bude pokracovat.
Pokud ovsem jede jezdec konzervativne, je mozne, ze zvyseny koeficient treni po navratu z kluzkeho povrchu bude stacit k navratu pohybu kola na puvodni trajektorii a cela soustava se stabilizuje v puvodnim smeru.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
kanecek napsal:
Kdoví, jestli se dá proti tomu skupinově protestovat Mně to taky vadí a to jsem si mysela, že jsem jediná. Kamarádka mi řekla, že to nic není, když se nepanikaří a od té doby to normálně přejíždím. Teď mě to ale zase nakopne nad tím moc špekulovat...
Ale ráda bych se zeptala s jakou chutí se Vám na dálnici předjíždí auto z jedné poloviny dálnice na druhou, když je tam tzv. slep, hrb, žlábek, škvírka? To je teprve masíčko (to si vždycky říkám při té rychlosti, když se mi moto rozvlní).
proste DRZ riditka... TY jses ta co rika motorce, kam ma jet, nikoliv obracene.
prejizdeni hrbu a roznych der na dalnici, kam ti vylozene nezapadne kolo, by myslim nemel byt nervak. + dobre pneu, dobre nafouknute.
Boj se vetsi plochy, kdy ztrais adhezi... + vybirej si stopu.
Jinak ja proti hadum nic moc nemam... KONECNE ZACALI PRIPRAVOVA NASE ROZMLACENE SILNICE TROCHU NA ZIMU.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
alesvagner napsal:
Musim za sebe pridat, ze jsem si na takovem hadovi taky malem rozbil cenich. A to jak na v horku rozteklem tak na mokrem, klouze oboji stejne hnusne. A obcas je to tak udelane, ze se mu nejde vyhnout. :-/
jo Alesku? a jak se ti to podarilo?
dobre, dostaners smyk.. ale 10cm vedle se to zas chyti?
vedro + mokro jsou samozrejme obecne pruserovy podminky...
No nam obycejnym lidem na motorce funguje fyzika, vis, Kubi? Ja vim, ze Ty jsi superman a behem svych kazdodennich cest do prace zazivas na motorce neuveritelne veci, treba ze dostanes smyk, kola Ti uleti a zase se Ti chytnou zpatky, nebo ze driftujes celou cestu a tak. Nam obycejnym lidem to ale obvykle funguje v souladu s fyzikalnimi zakony.
Ke treni samotnemu: Je rozdil mezi statickym trenim a kinematickym trenim. Staticke treni byva vetsi, takze dokud guma na asfaltu neprokluzuje, drzi lepe, nez kdyz uz prokluzovat zacne. Krome toho, kdyz uz na takovem pasu kluzkeho povrchu jednou dostanu smyk, kolo se zacne sunout jinym smerem nez puvodnim a ma tendenci v tomto smeru setrvat i po opusteni kluzkeho povrchu. Do situace, kdy soustava kolo-silnice ma nizsi koeficient treni, protoze je vuci sobe vzajemne v pohybu, vstoupi totiz jeste setrvacnost, ktera pusobi take jiz na novem vektoru, nez byl ten puvodni. Je tedy celkem sance, ze smyk proste bude pokracovat.
Pokud ovsem jede jezdec konzervativne, je mozne, ze zvyseny koeficient treni po navratu z kluzkeho povrchu bude stacit k navratu pohybu kola na puvodni trajektorii a cela soustava se stabilizuje v puvodnim smeru.
Alesku jsem rad, ze to mas teoreticky zmaknute, ale porad, mne se akt nestalo zatim, ze by mne had rozhodil do ZASADNIHO SMYKU PREDNIHO KOLA.
trochu se to smejkne, ale pak se mi to VZDYCKY HODNE RYCHLE CHYTILO.. A TO I PRI MIRNEM NAKLONU.
takze pro mne zustava porad:
- olek, mastnota, nafta, zvlast za mokra a nedejboz v noci
- posyp.. spatne viditelny
- cerstva naolejoana silnice
- leskly povrch, zlast za vedra
- prechody.. resp. vetsi plochy barvy
- cerstve zmokla dlazba
- koleje od tramaje, zvlast trochu vystouple
jako hlavni prusvihy... protoze tady casto dostanes smyk prednim kolem na VELKE plose.. coz je o derzku.
takze pri ztrate/horsi adhezi:
- neklopit
- megaopatrne s predni brzdou, opatrne se zadni
- muze pomoct na chvilku vyslapnout spojkua nechat kola fakt v klidu odvalovat
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2