Ahojte,
dělal jsem úpravu ABS na odložený start a aby šlo vypínat za jízdy. Pak sem chtěl dodělat LED diody a že +/- vytahnu ze světla. No ale zjistil sem, že při zapnutí klíčku přední světlo nesvítí a ani blinkry neblikají. Pojistky vypadají dobré.
Mám to ve stavu kdy mám sundanou nádrž a startér venku.
Mohl sem něco dodrbat tou úpravou? Když zapnu klíček tak budíky svítí a svítí jenom horní ABS (dle návodu to tak má být), takže to zapojení by mělo být ok, než sem to tam montoval tak se ho několikrát zkontroloval.
Nebo že by tomu vadilo, že nemá startér? To asi ne...
Nějaký nápad?
Díky
Laďa
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Ak si pri zakladaní štartéra zapojil
- hrubý kábel od batérie na štartér
- tenký kábel od alternátora na štartér
- štartér na prevodovku
(1150ka to tak má), tak potom mi už nápady došli, sorry.
palciatko napsal:
Ak si pri zakladaní štartéra zapojil
- hrubý kábel od batérie na štartér
- tenký kábel od alternátora na štartér
- štartér na prevodovku
(1150ka to tak má), tak potom mi už nápady došli, sorry.
startér jsem tam nepřišrouboval, ale podle mě to nemá žádný vliv.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
startér by na to neměl mít vliv.. měl jsi při odpojení startéru adpojenou baterii? jestli jsis neškrtl kabelem od baterie do startéru třeba o motor.. to bys ale poznal.. dělá to docela velký jiskry.. samozřejmě tímto zkratem jsi mohl odpálit něco.. zkontroluj všechna přikostření, včetně kostry která vede do ovladačů na řídítkách, pojistky - jestli je na nich napětí..
jezek napsal:
startér by na to neměl mít vliv.. měl jsi při odpojení startéru adpojenou baterii? jestli jsis neškrtl kabelem od baterie do startéru třeba o motor.. to bys ale poznal.. dělá to docela velký jiskry.. samozřejmě tímto zkratem jsi mohl odpálit něco.. zkontroluj všechna přikostření, včetně kostry která vede do ovladačů na řídítkách, pojistky - jestli je na nich napětí..
Baterie byla určitě odpojená. Jo ty pojistky přeměřím. Eště mohlo odejít relátko na světla. A to ukostření mrknu, nějaké kostry jsem dával pryč, ale určitě jsem je zapojil zpět.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
ripper napsal:
A to ukostření mrknu, nějaké kostry jsem dával pryč, ale určitě jsem je zapojil zpět.
Na jednu kostru si určite zabudol, neukostril si š.....r (nechcem sa opakovať )
ripper napsal:
Baterie byla určitě odpojená. Jo ty pojistky přeměřím. Eště mohlo odejít relátko na světla.
Okruh stretávačky a dialkového svetla je neistený - bez poistiek a myslím, že aj bez spínacích relátok.
V ich okruhu je len jedno relé - load relief relay/"relé úľavy od záťaže", pri štartovaní sa mi na 1150ke automaticky vypne stratávačka a ďiaľkové.
(A preto vidím súvis medzi nezapojeným štartérom a nefungujúcimi svetlami.)
Po konzultaci s Tondou to začínám vidět na zbylých 8 zelených kablů jak se přidělávalo nové relé. Zřejmě tam bude studeňák. Večer vyzkouším...
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
ripper napsal:
Po konzultaci s Tondou to začínám vidět na zbylých 8 zelených kablů jak se přidělávalo nové relé. Zřejmě tam bude studeňák. Večer vyzkouším...
Nemám tolik času pročítat všechny témata na fóru, ale jestli jsi to ty, který mi dopoledne volal (pravděpodobně podle výše uvedené odpovědi), tak jsi mi nesdělil zásadní věc, a to, že máš oddělaný startér z motorky. Bez připojení drátu od startovacího relé (ten tenký, připojený na konektor k cívce) ti to svítit ani blikat nebude. Přívod ke startéru (tlustý kabel přichycený matkou M8) můžeš mít klidně odpojený, ale drát od start. relé musí být připojen.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
... tak jsi mi nesdělil zásadní věc, a to, že máš oddělaný startér z motorky. Bez připojení drátu od startovacího relé (ten tenký, připojený na konektor k cívce) ti to svítit ani blikat nebude. Přívod ke startéru (tlustý kabel přichycený matkou M8) můžeš mít klidně odpojený, ale drát od start. relé musí být připojen.
@Tonda: Súhlasím, ale zároveň dopĺňam, že štartér musí byť ukostrený, priskrutkovaný na blok. Bez ukostrenia štartéra svetlá nikdy svietiť nebudú. (aspoň u 1150ky to tak je)
@ripper: Už mi je to trochu trápne, , ale bez ohľadu na to, čo si o štartéri myslíš, fakt je ten, že keď z fungujúcej 1150ky oddelíš štartér od bloku (a žiaden kábel neodpojíš), svetlá svietiť nebudú . Ak mi neveríš, tak kľudne hľadaj závadu tam, kde nie je.
palciatko - však jsem psal, že mi nesdělil, že má startér oddělaný - z toho snad plyne, že když je oddělaný, není ukostřený. U 1100 je to samozřejmě stejné jako u 1150 - těch zásadních změn v elektrice mezi těmito modely moc není.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Joo elektrika je mocná čarodějka a v takovém pěkném svazečku o cca 30 svorkách s taková upadlá kostra dobře hledá....
... servis a diagnostika BMW Motorrad
2palciatko: Kdybys hned na začátku napsal, že tam MUSÍM mít startér (přišroubovaný) tak sem si ušetřil půl den nervů a telefonování.
Ale tys psal, abych to zkusil. Včera ráno sem to zkusil připojit, ale nepřišrouboval na moto.
Nicméně Ti ale DĚKUJI.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
2Tonda: jo moje chyba, že sem Ti neřekl, že mám venku startér, nemusel sem rozletovat těch 8 zelených káblů. Ale už sem mluvil asi se 3 lidma tak sem to pozapomněl dodat.
DÍKY MOC, že jsi potom zavolal zpátky, bych si toho na webu všiml až večer.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Když nemáš připojený a přišroubovaný (!) startér, nesvítíš, neblikáš a bůhvíco ještě. ___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Když nemáš připojený a přišroubovaný (!) startér, nesvítíš, neblikáš a bůhvíco ještě.
Tak to mám zázračnou motorku Startér jsem dal do servisu a v poklidu dál jezdil bez něj, než ho opravili. Celé dva dny. No jasně, že jsem parkoval z kopce
Myslím, že jsem něco někam propojoval, ale už je to 2 roky, tak si nevzpomenu.
Ale bez startéru to JDE. Akorát je člověk víc opocenej a V Holešovičkách nevěřícně koukaj řidiči, jak v protisměru jede motorka
jencekgs napsal:
Příjde mi že to je jediné vlákno, ke kterému se za poslední rok nevyjádřil Hicks
Jde vidět že jsou tu kluci kteří nejen že ví, ale i rádi pomohou.
Asi má zaracha Jen aby mu to vydrželo alespoň dva dny
Upravil Medik dne 09.08.2012 08:31
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Když nemáš připojený a přišroubovaný (!) startér, nesvítíš, neblikáš a bůhvíco ještě.
Tak to mám zázračnou motorku Startér jsem dal do servisu a v poklidu dál jezdil bez něj, než ho opravili. Celé dva dny. No jasně, že jsem parkoval z kopce
Myslím, že jsem něco někam propojoval, ale už je to 2 roky, tak si nevzpomenu.
Ale bez startéru to JDE. Akorát je člověk víc opocenej a V Holešovičkách nevěřícně koukaj řidiči, jak v protisměru jede motorka
jencekgs napsal:
Příjde mi že to je jediné vlákno, ke kterému se za poslední rok nevyjádřil Hicks
Jde vidět že jsou tu kluci kteří nejen že ví, ale i rádi pomohou.
Asi má zaracha Jen aby mu to vydrželo alespoň dva dny
Když ukostříš kabel co vede ke startéru na motor tak by to fungovat mělo.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E