Zdravím,
po delším hledání, porovnání bych si chtěl koupit 800 GS. Jsem začátečník, 43 let, 76 kg, stovky tis km najetých v autě, stovky km najetých na skůtru v Asii. Několikrát jsem si byl 800 GS prohlídnout v salonu. Nějak mne přitahuje. Vím, že se často řeší nekonečné dilema, jestli začít s nižší kubaturou. Co očekávám od motorky ? 80% pohodlné cestování na silnici, chci si prostě jízdu jen tak užít, nepotřebuji jet rychle, chci prostě zapomenout občas na realitu života. 10% chci vzít manželku jednou za rok na nějaký výlet v rámci ČR, nebo např. do Alp. Zbylých 10% si chci nechat potencionální výlety mimo ČR v nějaké šatolině. Pokukoval jsem i po F 800 ST, jestli by mě nevyhovovala více, ale zase bych rád vyjel např. do Rumunska po horách, kde mám své kolegy z práce. Otázka zní, je 800 GS vhodná pro začátečníka? podle všemožných recenzí, co jsem četl - prý ano. Ještě bych kladl důraz na spolujezdce, manželku, aby když pojedeme např. do Alp mě následně neřekla, že jela naposled. Sezení pří delší trase.
Přiznám se, že docela tápu po těch měsících, když půjdu do autosalonu BMW, tak po mne budou koukat "z patra". Nejsem si jistem jestli GS nebo ST.
Děkuji za případné komentáře
Otazku jestli 800GS za tebe asi nikdo nevyresi, nejlip si ji v salonu pujcit na testovaci jizdu a uvidis jak ti sedne ci ne. osobne bych radeji GS nez ST.
Jinak asi svez i manzelku a uvidis jak se bude tvarit. Moje polovicka nejvic brblala na GS1200 a to je brano za jednu z nej moto pro dva, takze je to individualni, jsem zvedav co mi ted bude rikat na LC8
Aktualne 1250 GSA HP
Malý GS je podle mě naprosto nezáludná obratná motorka, která má pro začátečníka hromadu výhod (motor co snese hodně a nechcípne hned, dole těžiště, ABS, atd.) a asi jedinou nevýhodu a to je vysoko sedlo. O zbytku techniky je toho tu tuna.
Takže bych se toho ani náhodou nebál, jen si zvyknout, že endura jsou vyšší a zbytek přijde s ježděním.
/Flare
Kludne si ju kúp ale sedlo hned vymeň lebo to je utrpenie ,velmi velké utrpenie. A ešte podla tvojej váhy , či nemáš krátke nohy, to aby si sa sem tam nevyválal aj s manželkou :-) /pri manevrovaní na mieste/ Pri ST zas s takýmto nemáš problém a ani mazať reťaz nemusíš.
Flare napsal:
Malý GS je podle mě naprosto nezáludná obratná motorka, která má pro začátečníka hromadu výhod (motor co snese hodně a nechcípne hned, dole těžiště, ABS, atd.) a asi jedinou nevýhodu a to je vysoko sedlo. O zbytku techniky je toho tu tuna.
Takže bych se toho ani náhodou nebál, jen si zvyknout, že endura jsou vyšší a zbytek přijde s ježděním.
nezaludna?
ta 21ka vepredu trochu zaludna myslim je a odezva motoru jabysmet. sedlo si muzes koupit nizsi a problem myslim ROZHODNE neni vyska, ale tvar origo nesnizeneho.
jinak obatna je bezesporu a kdyz se s ni poadne naucis, je s ni celkem zabava.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ja su spokojenej jak zelva , az na brneni prave ruky , ale asi to bude spis neurologickej problem nez vina motorky, jinak origo sedlo sem vyhodil a hodil tam origo sedlo snizeny o 100% lespi chovani k memu pozadi a pozadi spolujezdce
Pro dva místa habakuk a to nejsem žádnej tajtrlik,ovládání v pohodě,sedí mi to více než předchozí moto-dakar a dominátor,; je pravdou že na intenzivnější cestování by to chtělo upravit sedlo, mě z něj po delším sezení bolívá pr.. ,když vydržím jet 100km v kuse tak mluvím o rekordu; nutností je pořídit nějaké vyšší plexi pokud nemáš jen 150cm na výšku.
s tou 21 suhlasím ale s tvarom sedla moc nie, dovolím si tvrdiť že zadok bolý od zlej peny ,stačí ho totíž potiahnuť 2cm vrstvou molitanu a prešiť a problém je vyriešený, lenže 800kári to nemožu urobiť, lebo budú sedieť vysoko, pravdepodobne origo znížené je z iného matrošu preto o nom básnia:-) / akýkolvek autočaludni to spraví za cca 50€/ Ja som s tým spravil 2000km za 3dni bez problémov s povodným by som asi umrel.
Upravil sanko dne 11.08.2012 15:46
Nepísal si akú máš výšku, ak chceš na 8gs začínať ako na prvej moto v živote, pod 172 cm to nedoporučujem. Treba si zvyknúť na "cukavú" reakciu plynu tesne nad volnobehom.
Ak zvládaš tieto dve veci, tak v Tvojom veku si môžeš na ňu trúfnuť.
Ak máš možnosť kúp zo zníženým sedlom, lebo je širšie - pohodlnejšie. Ale ja som len u čaluníka upravil štandartné a funguje rovnako ako znížené a materiál sediel je zhodný.
A pre začiatočníka bude obrovským plusom aj ABS
Flare napsal:
Malý GS je podle mě naprosto nezáludná obratná motorka, která má pro začátečníka hromadu výhod (motor co snese hodně a nechcípne hned, dole těžiště, ABS, atd.) a asi jedinou nevýhodu a to je vysoko sedlo. O zbytku techniky je toho tu tuna.
Takže bych se toho ani náhodou nebál, jen si zvyknout, že endura jsou vyšší a zbytek přijde s ježděním.
nezaludna?
ta 21ka vepredu trochu zaludna myslim je a odezva motoru jabysmet. sedlo si muzes koupit nizsi a problem myslim ROZHODNE neni vyska, ale tvar origo nesnizeneho.
jinak obatna je bezesporu a kdyz se s ni poadne naucis, je s ni celkem zabava.
tvoe, já snad poprvé dám za pravdu Hicksovi...?
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Co člověk to názor. Zaprvé je toho tady na toto téma hodně, řekl bych že ,,Osmistovkaři" jsou nejužvaněnější
Má poměrně ostrou reakci na plyn, mnohem víc než 12, s přibývajíci rychlostí je to lepší. Je velmi agilní, ve městě a okrskách, lesních šotolinách je ve své kůži, na dálnici nad 130 už strácí komfort, ale dá se i víc. Do Prahy z Ostravy ve dvou 150 zvládla v klidu. Spotřeba luxus, Závady jsou, pokud bereš novou tak to moc neřeš. Sedlo mě třeba vyhovuje více než z 12. A nižší je vlastně jen zbavené vrchní vrstvy, takže více řeže do rozkroku, pokud snížit, doporučuji zůžit.
Ohledně spolujezdce si myslím (nevím jel jsem jen na GS) bude lepší GS ALE kup Top case. Pokud se spolujezdec nebude moci opřít, je to nad 100 posilovna.
Štastnou volbu.
Slabina je přední vidle...tedy byla..pokud jsem správně zaregistroval změnu v možnosti nastavení.
Waltr: to sem nepochopil "Slabina je přední vidle...tedy byla..pokud jsem správně zaregistroval změnu v možnosti nastavení. " bud uz je pozde nebo mi neco uniklo
RadimV napsal:
Zdravím,
po delším hledání, porovnání bych si chtěl koupit 800 GS. Jsem začátečník, 43 let, 76 kg, stovky tis km najetých v autě, stovky km najetých na skůtru v Asii. Několikrát jsem si byl 800 GS prohlídnout v salonu. Nějak mne přitahuje. Vím, že se často řeší nekonečné dilema, jestli začít s nižší kubaturou. Co očekávám od motorky ? 80% pohodlné cestování na silnici, chci si prostě jízdu jen tak užít, nepotřebuji jet rychle, chci prostě zapomenout občas na realitu života. 10% chci vzít manželku jednou za rok na nějaký výlet v rámci ČR, nebo např. do Alp. Zbylých 10% si chci nechat potencionální výlety mimo ČR v nějaké šatolině. Pokukoval jsem i po F 800 ST, jestli by mě nevyhovovala více, ale zase bych rád vyjel např. do Rumunska po horách, kde mám své kolegy z práce. Otázka zní, je 800 GS vhodná pro začátečníka? podle všemožných recenzí, co jsem četl - prý ano. Ještě bych kladl důraz na spolujezdce, manželku, aby když pojedeme např. do Alp mě následně neřekla, že jela naposled. Sezení pří delší trase.
Přiznám se, že docela tápu po těch měsících, když půjdu do autosalonu BMW, tak po mne budou koukat "z patra". Nejsem si jistem jestli GS nebo ST.
Děkuji za případné komentáře
f800gs je velmi dobry stroj na tvoj popis.good luck.
díky za komentaře,
výšku mám 176cm. Ohledně cestování, dá se s ní podniknout např. cesta 1000km ve dvou? Mám na mysli přesun na sever evropy a tam si zajezdit. Snížení sedla lze přímo konfigurovat ? Moto chci kupovat novou, s tím, že bych manželku využil jako plátce dph. Řidičák na moto nemá, ale to by ničemu vadit nemělo. Nákup Možná v Německu, ceny se mi zdají být trochu lepší. Jenom si teď říkám 80-90% silnice, a zbytek šotolina, polní cesty. Teď trochu váhám GS nebo ST.
Nezkoumal jsem to, ale nemá nová stavitelné vidle?
To sedlo si zkus. My dali ženě snížené a pak ho měnili. Je to jen ubraná vrstva, takže více tlačí a řeže do vnitřní strany stehen. Doporučoval bych ho prostě jen zůžit jako mají KTM a nenbude problém dát nohy o kus níže.
Cestování na sever nebude problém- jezdí to i Jawy. ALe určitě vyhřívané rukojeti, kryty rukou a vyšší plexi-ten top jsem psal. Je to moc fajn motorka.
Určitě GS-pohodlnější posez a možnost volby kdyby se ti někdy zachtělo zajet si někam kde by silnice už třeba hrkala spodkem o nerovnosti cesty,zvlášť ve dvou.
na 800kovym foru se tezko dovis neco jinyho nez ze je bo bomba motorka- s cimz samozrejme souhlasim :-)- sedlo neni zrovna idelani - prave jsem se vratil z jedny projizdky cca 250km poslednich 125 v kuse a prdel trochu boli to je fakt- na dovoleny to taky zadnej med nebyl ale kdo se nedky svezl treba na dominatorovi tak to je teprv sedlo pro tvrdaky :-)) jinak dalo by se vypisovat donekonecna klady i zapory a myslim ze ma hlavne klady, ale musi ti proste sednout osobne - to co po tom chces to samozrejme zvladne - stejne tak jako kazdy endurko nebo pseudo endurko nad 500ccm - co se tyce zaludnosti a nezaludnosti motorek to je vicemene blbost - okolo silnic je mraky pomnicku i kluku co neustali fichla , budto v dobe kdy to jeste neumis pojedes tak aby si to i tak zvladl a po tom co se to "naucis" nebudes jezdit nad svy moznosti a nebo ne - pak strilis ruskou ruletu a je uplne jedno na jaky moto
Upravil milanek dne 12.08.2012 17:22
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)