Zdravím,
po delším hledání, porovnání bych si chtěl koupit 800 GS. Jsem začátečník, 43 let, 76 kg, stovky tis km najetých v autě, stovky km najetých na skůtru v Asii. Několikrát jsem si byl 800 GS prohlídnout v salonu. Nějak mne přitahuje. Vím, že se často řeší nekonečné dilema, jestli začít s nižší kubaturou. Co očekávám od motorky ? 80% pohodlné cestování na silnici, chci si prostě jízdu jen tak užít, nepotřebuji jet rychle, chci prostě zapomenout občas na realitu života. 10% chci vzít manželku jednou za rok na nějaký výlet v rámci ČR, nebo např. do Alp. Zbylých 10% si chci nechat potencionální výlety mimo ČR v nějaké šatolině. Pokukoval jsem i po F 800 ST, jestli by mě nevyhovovala více, ale zase bych rád vyjel např. do Rumunska po horách, kde mám své kolegy z práce. Otázka zní, je 800 GS vhodná pro začátečníka? podle všemožných recenzí, co jsem četl - prý ano. Ještě bych kladl důraz na spolujezdce, manželku, aby když pojedeme např. do Alp mě následně neřekla, že jela naposled. Sezení pří delší trase.
Přiznám se, že docela tápu po těch měsících, když půjdu do autosalonu BMW, tak po mne budou koukat "z patra". Nejsem si jistem jestli GS nebo ST.
Děkuji za případné komentáře
Otazku jestli 800GS za tebe asi nikdo nevyresi, nejlip si ji v salonu pujcit na testovaci jizdu a uvidis jak ti sedne ci ne. osobne bych radeji GS nez ST.
Jinak asi svez i manzelku a uvidis jak se bude tvarit. Moje polovicka nejvic brblala na GS1200 a to je brano za jednu z nej moto pro dva, takze je to individualni, jsem zvedav co mi ted bude rikat na LC8
Aktualne 1250 GSA HP
Malý GS je podle mě naprosto nezáludná obratná motorka, která má pro začátečníka hromadu výhod (motor co snese hodně a nechcípne hned, dole těžiště, ABS, atd.) a asi jedinou nevýhodu a to je vysoko sedlo. O zbytku techniky je toho tu tuna.
Takže bych se toho ani náhodou nebál, jen si zvyknout, že endura jsou vyšší a zbytek přijde s ježděním.
/Flare