brumla napsal:
Zdravím
podlehl jsem pochvalným článkům, týkajících se ZUMA 660 a pořídil jsem si jeden kousek. Jelikož jsem zrovna autem odjížděl do zahraničí, rozhodl jsem se, že udělám malý test. Vzal jsem Zumo 660 SW4.7 a starou Nuvi 760 SW5.4, v obou GPS byla nahrána stejná (nejnovější) mapa Evropy i stejné trasy navržené v Mapsource. A zde jsou moje postřehy k Zumu 660 v porovnání s Nuvi 760. Bohužel moje staré Zumo 550 jsem před odjezdem prodal, proto se nemohlo „zúčasnit“ testu
-Zumo 660 je dosti citlivější na ztrátu signálu – kde 760 ještě fungovala 660 už byla dávno mimo
-v Rakousku Zumo přestalo ukazovat mapový podklad (byla vidět jen modrá šipka-ukazatel polohy), teprve až po doteku obrazovky se vše vzpamatovalo a naskočil mapový podklad, ale po chvilce to bylo opět stejné. Tohle se mi stalo asi 6x
-na Zumo 660 nejde normálně vidět zrovna projížděná trasa (v menu je zapnuto) teprve při přiblížení na rozlišení cca 15-22m je onen modrý proužek viditelný, ale je stejně úplně mimo silnici.Tohle mi docela vadí. Na 760 i Zumu550 jsem byl zvyklý vidět proužek zřetelně a přesně kopírující danou silnici v jakémkoliv měřítku, je to docela dobré při jízdě neznámým prostředím, alespoň vidím, že jsem daným místem již jednou projížděl.
-v Itálii jsem potřeboval palivo, Zumo našlo nejbližší pumpu ve vzdálenosti 146 km, Nuvi 760 ve vzdálenosti 14 km. K tomu není co říct……
-Zumo nezobrazovalo pomocné trasové body z Mapsource, 760 neměla problém
-náhledy křižovatek při navigování- je sice fajn, že Zumo umí „fotonáhled dálniční tabule a řazení do pruhů“, pokud však chci vidět co bude dále, tak nemám šanci. Alespoň já jsem na to nepřišel jak to provést. Pokud zrovna na řadě „fotonáhled“ není, tak potom těch několik následujících křižovatek za sebou lze vidět.
-jednou při zadání jízdy na vytvořené trase z Mapsource se ukazatel Zuma „usídlil“ asi 600 metrů od silnice a nepomohlo ani několikeré vypnutí a zapnutí přístroje, aby se vrátil zpátky na silnici – pořád byl v lese mimo silnici. Nuvi navigovalo dobře
-při stejně nastavených parametrech pro navigování (objížďky,rychlejší čas apod.) se obě navigace neshodly. 760 mne vedla si myslím „výhodněji“. Možná Garmin používá pro každou svoji navigaci jiný logaritmus výpočtu trasy, to ale nevím.
-u obou zařízení jsem měl taky připojen přijímač dopravních informací. 660 mi napovídala, že v jednom úseku je zúžená vozovka kvůli práci na silnici, ale o objížďce kvůli dopravní nehodě mi neřekla nic (nehodu zaznamenala pouze 760, ale ta zase nic nevěděla o zúžení vozovky) taky zvláštní.
Tolik mé zkušenosti se Zumem 660 po projetí cca 2500 km. Pravda, na některé funkce může mít každý člověk jiný názor, ale u zcela zásadních (vyhledání paliva, poloha ukazatele 600 m mimo trasu) by asi mělo vše fungovat trochu jinak. Očekával jsem , že se k mým postřehům vyjádří i slavný prodejce, bohužel bez odezvy. Tak se třeba ozve někdo z uživatelů Zuma 660 jaké má zkušenosti.
já jsem také podlehl pochvalným článkům na Zumo 660,ale protože jsem předtím žádnou navigaci neměl tak se mi zdá dobrá.Možná by Ti prospělo kdyby jsi si objednal nějaké školení,třeba v TT.Někdo tady psal že jsou fakt dobří
Já mám Zumo asi rok, ale nemám možnost srovnání s jinou navigací a ani nepoužívám Zumo pro navigování, ale můžu říct za sebe, že s indikací projetý trasy (ani s indikací aktuálně navigovaný trasy) sem nikdy problém neměl, vykresluje jí to vždycky (dokud je teda v protokolu cest, ten má dost omezenou paměť).
S čím občas je problém je vykreslování mapy, i při normálních detailech se občas stane že kus mapy nevykreslí (zřídka), pomáhá zoom.
Je mi divný co píšeš o tý benzínce, pokud si měl stejný mapy tak se mi to moc nezdá. Když si dáš vypsat nejbližší body v Zumu vypíše mi jich to vždycky mraky, ale pokud se pamatuju je to nějak zvlášstně řazený, čili bych nespoléhal na to, že nejbližší bod bude ve výpisu první. Nevím jak moc do toho mluví nastavení pro navigování (který je u Zuma, nevím jestli obecně u Garminu opravdu přiblbý - rozuměj matoucí)
Každopádně myslím, že jestli se Ti Zumo nelíbí nebudeš mít problém se ho zbavit, včetně TT držáku
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
A u tý trasy co vedla 600m od cesty, to se mi stává s navigací v autě, ale ta je zabudovaná včetně gyroskopu, u Zuma mě napadá leda jestli si neměl povolenou navigaci offroad.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
mne taky vadí že šipka (motorčička) není uprostřed silnice, většinou vede úplně vedle. Ale to je jen taková malichernost.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
taky se pridam.Mam 660tku cca 2 roky.JMel jsem pred tim Garmin NUVI 200 a je to podobne.
MINUS: problem je z rychlosti vykreslovani mapy, Obzvaste TOPO map.
Mel jsem problem kde ulozene mp3 soubory na karte silene zpomalovali vykreslovani.
Promazani adresaru a a vymazani CD coveru to podstatne zlepsilo. Stale to ale neni ono.
PLUS: vydr a robusnost. Mel jsem ji cestou do Mongolska a 3 mesice fungovala bez chyby. Mohl jsem se na ni spolehnout. To je k nezaplaceni, kdyz resis problemy typu technika na ceste, tak alespon o starost mene.
S temi benzinkami je to divne, ale pravdu se na to da spolehnout. V listu jich je mraky a ukazuje to vzdalenost vzdusnou carou v km a sipkou smer kde se nachazi.
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
pokial som v zume 550 hladal ubytovanie,dalo mi to moznost vyberu:hotely,kempy a pod.da sa to aj v 660?lebo zatial mi to vsetky druhy ubytovania hadze spolu,co mi dost vadi.dakujem
Špatná citlivost přijímače družicového signálu, špatné vyhledání benzinové stanice a občasná ztráta mapy. Mám stejnou zkušenost. Projetou trasu mi to sice zobrazuje normálně ale zase se mi stává že není uložená. Tedy pokud si na konci dne chci prohlédnout a uložit projetou stopu zjistím že jí kus chybí. Přitom bezpečně vím že to v tom místě tu modrou čáru za mnou malovalo. Další negativum vidím v poměrně častých ztrátách komunikace s F4 což je vedle špatné citlivosti přijímače a neukládané stopy to co mě nejvíc štve. Jinak to co píše francuz tzn kumulativní zobrazení ubytování je taky na prd. Uvítal bych kempy zvlášť. Oproti 550ce má pro mě jedinou výhodu a tou je velký displej a zobrazení různých navigačních údajů. Pro mě to bylo zklamání kor za ty peníze.
Některým stačí motocykl, jiní potřebují BMW
Ja navigace prodavam od dob co se prodavaj v Cechach, takze znam dobre hromadu znacek a modelu.
Roky jsem mel na motorce Rider II a byl jsem nadsenej.
Ted mam odjeto cca 15tkm s 660tkou a porad se nemuzu zbavit dojmu, ze Rider byl lepsi.
Navic kdyz stal mnohem min a mel v cene nahlavni soupravu.
Ale neda se svitit, snazim se si zvyknout a presvedcit se ze to tak asi ma byt.
Nadseni zadnyho majitele rozhodne nesdilim.
Koupil jsem před měsícem novou přilbu Nolan N104 k tomu jejich komunikátor B4 , nový zumo 660 , spojil to a úplně na .... Když spojí¨m přilbu s telefonem ok..jak to spojím přes navi tak se to nedá poslouchat,nikdo mi při hovoru nerozumí a já slyším taky na ... to samý když na mě mluví navigace...Reklamace 660 ...vše OK , reklamace komunikátoru B4...spojeno se starou 6230i a hle jede...spojeno s ericem,iphonem atd...špatně. Tak jsem z toho ko.ot. Garmin my ok , nolan my taky .. Nevím kde je chyba,ale s jakoukoli navigaci to spojím... v poho , 660 plechový chrčící zvuk
Bohuzel jsem na vystave a muzu reagovat jen z telefonu.
K tomu co pise Brumla napisu vecer podrobne co ke kazdemu bodu myslim, nicmene zasadni je vedet, jak tam jsou nainstalovane ty mapy, v jakych mapsetech, jestli je cest na karte nebo ne, kolik zbyva volneho mista, jestli tam jsou nekde nejake mp3, jestli je smazany balast co tam je od vyrobce atd. Srovnavat zumo s jinym garminem nema moc smysl, ja mam 5 ruznych navigaci garmin a kazda se chova trosku jinak. Vcera jsem ujel 980km se zumem 340 (mapa 2013.21), 3790 (mapa 2013.2) a pevnou autonavigaci nissan (mapa 2011-2012). Kazda naviguje jinak. Trasy se lisily uz z prahy, oba garmin chtely jet pres vychodni nemecko, nissan pres frankfurt), jeste na trase kdyz oba garminy prepocitaly se trasy lisily o cca 30km a I oba garminy mely ruznou delku do stejneho cile. Maji ruzne algoritmy vypoctu.
S 660 mam najeto asi 25 tisic a bilou mapu jsem videl pochopitelne taky a vzdycky to byl zasek pri nacitani mp3 v pozadi. Clovek nemusi mp3 prehravat, staci je tam mit. To same fotky. Ta navigace behem chodu kontroluje vsechny adresare v pameti I na karte a staci kdyz narazi treba na necitelny (pro ni) soubor a je zle. Proto pisu ze se to musi videt.
To prekryvani prosle stopy trasou je vlastnost systemu. Nejde s tim nic delat. 550 zase pri jizde po trase prebarvila mapu tak, ze byla videt jen trasa. Taky vlastnost ktera nesla zmenit. Citlivost 660 me trosku prekvapuje protoze na motorce jsem krome jizdy v lese signal jeste neztratil. To by mohlo souviset s tou bilou mapou - pokud navigace nacita dalsi segment mapy a signal je natolik spatny, ze to skace z mista na misto (treba I rusenim nebo odrazy) tak to nekolikrat opakuje a zkousi najit polohu a nacitani mapy muze zustat viset. To by melo byt ale v logu. Bohuzel 660 ma prijmac extremne citlivy na ruseni waas dokryvaci (treba u letiste nebo ve velkych evropskych mestech) a waas signal ji dokaze totalne zahltit. Totez ale dela treba zumo 220.
Odpovim detailne vecer. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
brumla napsal:
vlastimil - od Garminu jsem již měl Nuvi 200,300,760, etrex Legend, Zumo 550,660 a Dakotu . Z toho si dovoluji usoudit, že Garmin trochu ovládám a vím co mohu očekávat, ale možná se pletu. Nevím jak mne v TT naučí ovládat Zumo, aby lépe hledalo, neztrácelo signál , lépe vykreslovalo prošlou trasu apod. Taky jsem byl nadšený z mé první navigace. A vůbec není pravda, že co je nové tak je automaticky lepší a dokonalejší. Moje poznatky jsem posílal i do TT, a jak jsem psal tak bez odezvy. Hlavní je, že prodali další kousek včetně držáku TT
Asi jsi blbě četl co jsem psalJá jsem nepsal že jsem nadšenýpsal jsem že se mi ZDÁ DOBRÁ
brumla napsal:
vlastimil - ja vim, ze jsi to tak nemyslel , jasne ze je dobra, jen jsem chtel rict, ze jsem trochu zklaman nekterymi vecmi. Nic neni dokonale ,ani Zumo660
Tomas TT - mapy byly instalovany klasicky pres MapSource primo do navigace (ne na kartu) Kdyz uz jsme u te karty, Zumo obcas prestava videt vlozenou kartu. Po vyp. a zap. zase vse v poradku. V Zumu zadna mp3 nebyla a neni mi moc jasne proc to tedy amici nejak nevyresi. Na co tam je prehravac mp3, kdyz to pak doblbne celou navigaci? Na 550 mi ani tak nevadilo zlute probarveni , jako mi ted vadi prekryti stopy trasou
Uz bych dal nic neresil. V prvni rade bych nenahraval mapy "klasicky" pres mapsource protoze garmin uz davno pouziva plugin ktery aktualizuje vic souboru nez umi mapsource. Navic rozlozeni bloku kompromovanych map primo a z mapsource je jine a dekomprese behem jizdy se bude lisit.
Proc vyrobce nevyresi problem pri natahovani nekterych mp3? Nevim, u zuma 350 to vyresili tak, ze prehravac uplne vyhodili. Njsem vyrobce ani jeho zastupce. Tohhle je otazka spis na garmin. Ja jen vim, ze nektery mp3 nebo i jine soubory (a dokonce velke fotky) umi zumo 660 zpomalit, uplne zaseknout nebo opakovane restartovat. Proto jsem se na to ptal.
To prebarveni trasy pres proslou si predstav jeste nikdo nepral zmenit. Psal jsem znamemu v garmin usa a odpovedel mi, ze to je vec, kterou jim dodneska nikdo nenapsal jako problem. Mozna to souvisi s funkci tracknack, ktera tam driv nebyla a ktera prave umi spocitat zpetnou trasu z te prosle a proto zmenili prioritu pro vykreslovani, nevim, napsal jsm to na podporu garminu v cr i v usa
V odpovedi vladimirovi pises ze jsi nas kontaktoval, kdy to bylo a komu jsi psal? Ctu a odpovidam na vsechno co mi prijde i v sz a na fb, jen pres sezonu nereaguju a nespoustim skype. Pokud jsi me volal nekdy pred 10 rano tak se muze stat ze jsem pak nezavolal zaptky ale obykle je alespon prozvonit znova ne? To vykreslovani resim skoro kazdy tyden s nekym - lidi obvykle volaji a v 99% pripadu to jsou blbe kombinace map (mix nt a ne-nt v jednom mapsetu) nebo mp3.
Ano, kartu to nekdy neprecte, staci s navigaci drcnout a zmizi. Pokud ti to dela casto, zkus prelepit kartu ve slotu kouskem lepenky aby se nemohla pohnout. Starsi karty tam sly hur strkat a podle me mely lepsi kontakt, alespon kdyz porovnavam karty kingston nebo takems co nam dodavaji.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
-Zumo 660 je dosti citlivější na ztrátu signálu – kde 760 ještě fungovala 660 už byla dávno mimo
Muze byt. Zumo 660 pouziva jiny typ prijmace s mensi citlivosti na odrazy. Malokdy se stane ze te v terenu "hodi" na druhou stranu potoka apod. Teoreticky se to da zlepsit jinou antenou (zejmena v autech) s determalnimi okny to je jedina moznost.
-v Rakousku Zumo přestalo ukazovat mapový podklad (byla vidět jen modrá šipka-ukazatel polohy), teprve až po doteku obrazovky se vše vzpamatovalo a naskočil mapový podklad, ale po chvilce to bylo opět stejné. Tohle se mi stalo asi 6x
Jak jsem psal, to muze zpusobovat nekolik veci - od opakoveho (loop) zjistovani polohy zpusobeneho waas dokryvaci, rusenim signalu pres nacitani neceho na pozadi az po vyslovenou chybu v mape. Dobre by bylo videt log a vedet datum a cas a podivat se co tam je za zaznam. Potreboval bych tu navigaci pripojit k pocitaci a podivat se na to.
-na Zumo 660 nejde normálně vidět zrovna projížděná trasa (v menu je zapnuto) teprve při přiblížení na rozlišení cca 15-22m je onen modrý proužek viditelný, ale je stejně úplně mimo silnici.Tohle mi docela vadí. Na 760 i Zumu550 jsem byl zvyklý vidět proužek zřetelně a přesně kopírující danou silnici v jakémkoliv měřítku, je to docela dobré při jízdě neznámým prostředím, alespoň vidím, že jsem daným místem již jednou projížděl.
Ano je to tak. Prosla trasa je prekryta navigacni trasou. Napsal js na obe podpory jestli by to slo zaradit do update, odpoved z usa - jsem jediny kdo to reportoval jako problem.
-v Itálii jsem potřeboval palivo, Zumo našlo nejbližší pumpu ve vzdálenosti 146 km, Nuvi 760 ve vzdálenosti 14 km. K tomu není co říct……
Netusim co jsi mel zadaneho v globalnich podminkach (nejblize u trasy, u cil nebo u aktualni polohy) a co je v mape. V mapsetu nahranem z mapsource nemusi byt to same co v mapsetu sestavenem garminem a nahranem pluginem. Tyhle POI tam nahrava vyrobce mapy a mely by tam byt. Ted jsem v holandsku a cestou na nejakou prezentaci jsem zkusil zadat nejblizsi benzinky u trasy i u cile me trasy a hleda to naprosto korektne. Muzes dat navigaci do simulace a nastavit pribliznou polohu v te italii jestli to dela v tom kiste pokazde? Muze tam byt chyba v mapsetu. Porovnam to s moji navigaci ve stejnem miste a hned se uvidi.
-Zumo nezobrazovalo pomocné trasové body z Mapsource, 760 neměla problém
Ne nezobrazuje a zobrazovat nebude
-náhledy křižovatek při navigování- je sice fajn, že Zumo umí „fotonáhled dálniční tabule a řazení do pruhů“, pokud však chci vidět co bude dále, tak nemám šanci. Alespoň já jsem na to nepřišel jak to provést. Pokud zrovna na řadě „fotonáhled“ není, tak potom těch několik následujících křižovatek za sebou lze vidět.
Nerozumim. Nejde ti zmacknout lista nahore a prohlizet si krizovatky jednu po druhe? Me to jde.
-jednou při zadání jízdy na vytvořené trase z Mapsource se ukazatel Zuma „usídlil“ asi 600 metrů od silnice a nepomohlo ani několikeré vypnutí a zapnutí přístroje, aby se vrátil zpátky na silnici – pořád byl v lese mimo silnici. Nuvi navigovalo dobře
Zajimalo by me co ukazovala navigace za chybu polohy v menu satelitu v tom okamziku. Temer jiste tu polohu neco ovlivnilo- ruseni nebo primy odraz
-při stejně nastavených parametrech pro navigování (objížďky,rychlejší čas apod.) se obě navigace neshodly. 760 mne vedla si myslím „výhodněji“. Možná Garmin používá pro každou svoji navigaci jiný logaritmus výpočtu trasy, to ale nevím.
Ano pouziva. Uznavam ze ne vzdycky me to vyhovuje taky. Zumo mnohem vic vyuziva prioritizaci urcitych useku podle doporuceni autoru map (spravcu komunikaci). Starsi navigace je neumi vyuzit vubec. Nove maji traffic shaping a zumo 660 bohuzel dost pouziva doporuceni spravcu "motorky radeji posilejte tudy" kdyz to zjednodusim
-u obou zařízení jsem měl taky připojen přijímač dopravních informací. 660 mi napovídala, že v jednom úseku je zúžená vozovka kvůli práci na silnici, ale o objížďce kvůli dopravní nehodě mi neřekla nic (nehodu zaznamenala pouze 760, ale ta zase nic nevěděla o zúžení vozovky) taky zvláštní.
No priznam se ze jsem jeste v zumu 660 nevidel objizdku. Fakt nevim ale napsal jsem na podporu
Tolik mé zkušenosti se Zumem 660 po projetí cca 2500 km. Pravda, na některé funkce může mít každý člověk jiný názor, ale u zcela zásadních (vyhledání paliva, poloha ukazatele 600 m mimo trasu) by asi mělo vše fungovat trochu jinak. Očekával jsem , že se k mým postřehům vyjádří i slavný prodejce, bohužel bez odezvy. Tak se třeba ozve někdo z uživatelů Zuma 660 jaké má zkušenosti
Mrzi me ze jsem se neozval ale uprimne nevim o tom. Kam jsi psal nebo volal a kdy to bylo?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...