Ahoj, dva dny zpět jsem měnil olej v motoru s olej. filtrem. Nalil jsem tam castrol 20W50 podle výrobce 4l. Ujel jsem od té doby cca 50km. když se kouknu na hladinu oleje přes sklíčko, tak je uplně plný. Jenom dodám, že jsem starý olej nechal pořádně vytéct a počkal cca 1h
Zbynek napsal:
Ahoj, dva dny zpět jsem měnil olej v motoru s olej. filtrem. Nalil jsem tam castrol 20W50 podle výrobce 4l. Ujel jsem od té doby cca 50km. když se kouknu na hladinu oleje přes sklíčko, tak je uplně plný. Jenom dodám, že jsem starý olej nechal pořádně vytéct a počkal cca 1h
Je to v pohodě?
Tak je to vždycky.Nikdy ti nevyteče všechno.Buď musíš nalít míň a pak dolejt nebo se s tím smířit.Já jsem se s tím smířil.Vždycky mě u Cyrila nalejou přesně 4l,sice je to něco nad,ale ničemu to nevadí.Kdyby tam bylo už fakt moc,tak ti to akorát vychlejstá do airboxu a až budeš měnit filtr,tak to vytři hadrou a je to
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zbynek napsal:
Ok díky za odpověd, zrovnal jsem se koukal do airboxu a filtr v pohodě
Filtr v pohodě bude,ale když si šáhneš na dno,tak tam bude třeba cenťák oleje.To normálně vysaješ hadrem,ale třeba tam nic mít nebudeš
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zbynek napsal:
Ahoj, dva dny zpět jsem měnil olej v motoru s olej. filtrem. Nalil jsem tam castrol 20W50 podle výrobce 4l. Ujel jsem od té doby cca 50km. když se kouknu na hladinu oleje přes sklíčko, tak je uplně plný. Jenom dodám, že jsem starý olej nechal pořádně vytéct a počkal cca 1h
Je to v pohodě?
A co máš za moto...??
Pokud 1150GS tak má na levé straně airboxu výpušťák...vytoč ho a uvidíš zda něco poteče...no...něco málo teče vždy...
Ahá...tak už vidím dle foto že 1200GS...tak to nic...
Upravil zetor dne 06.09.2012 14:36
To je k ničemu.. Upustit do čistého cca 0.5l zadělat nastartovat projet a dle potřeby dolejt. Jak jsem psal vejš pokud nesundal ventil dekly a nechal kapat jen hodinu je prostě 4l hodně
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jak píše servisak - jestliže se u té výměny oleje nekonala kontrola ventilových vůlí, tak nevyteklo cca 1,5dcl oleje, které vytečou z vík, držáku vahadel apod. Další věc je ta, jestli byl motor opravdu ohřátý na provozní teplotu - tzn. musí být vřelý olejový chladič - tzn. otevřený olejový termostat. V tom případě po vypnutí zahřátého motoru steče olej bez problému do olejové vany téměř všechen, a když se olej vypustí z motoru cca za půl hodiny až nejsou totálně vřelé svody a na motor už se dá opatrně sahat, tak vyteče olej z motoru docela v pohodě (dá se říct všechen) - nechat vytéct cca 2 hodiny. Potom nalít cca 3,8 litru, nechat zahřát na provozní teplotu, vypnout, nechat stéct, zkontrolovat, a kdyžtak dolít zbytek - v 90% případů ty 2dcl doliji a je to tak 2-3mm pod horní ryskou (za tepla) - toto platí při výměně oleje s ol.filtrem při servisní prohlídce (tj. s kontrolou vent. vůlí). Když by se na ventily "nekoukalo", tak dát tak cca 3,6L - 3,7L, zahřát, zkontrolovat, případně dolít.
Jestli to máš přelité víc než o ty 2 deci, tak se ti klidně může stát, že ti "vystřelí" některé gufero na motoru - nestraším, konstatuji. Tady v tom threadu http://www.bmwgs....rowstart=0 se před nedávnem řešil únik z převodovky - nakonec to bylo vystřelené gufero na vyvažovací hřídeli motoru. Mechanik mu nedělal ventilové vůle, motorku neohřál na provozní teplotu, a pak tam "hrknul" 4 litry oleje - z motoru jsem vypustil o 0,3 litru oleje více (a to už něco předtím vyteklo na šusplech).
Upravil Tonda dne 07.09.2012 06:51
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
zrovna nedavno jsem to dělal. Dělal jsem i ventily takže víka byli dole a nalil jsem rovný 4L. Oleje tam bylo plný okýnko, ale neřešil jsem to, protože před výměnou jsem měl cca půl okýnka, ale to jak kdy. Jednou bylo půl, druhej den o půl cm míň a další den zase půlka. Minulej rok jsem byl z toho hotovej a sledoval okýnko každej den. Prostě rozmezí jednoho Cm úplně v pohodě. Takže teď tam je plný okýnko (a já nevím o kolik víc) a neřeším to. Najel jsem od výměny cca 1500 km a pořád je plný a v pohodě.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Hoši vy tu řešíte dvě decky oleje , nedávno jsem měnil přítelkyni olej v šestikilu Fazerovi a ten její bývalej "ynženýr" tam narval místo 2,5litru dvojnásobek, protože koupili druhej motor(i s olejem) a usoudili, že je špinavý okýnko na kontrolu, tak tam pro jistotu čváchl novou náplň a honem honem jezdit...holka s tím jezdila přes sezónu a nic se s tim motorem nestalo, akorát se tomu za studena nechtělo moc do otáček a brblalo to jak traktor na tři válce...já už jsem nevěděl co s tím, karbce venku byly dvakrát na čištění, synchro, svíčky, nic nepomohlo, no pak při vypouštění oleje jsem marně řval hrnečku dost a bylo jasno, mašina šlape jak má. jinak těch docela fatálních chyb jsem tam našel víc, asi se jí chtěl už zbavit
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Tomano79 napsal:
Hoši vy tu řešíte dvě decky oleje , nedávno jsem měnil přítelkyni olej v šestikilu Fazerovi a ten její bývalej "ynženýr" tam narval místo 2,5litru dvojnásobek, protože koupili druhej motor(i s olejem) a usoudili, že je špinavý okýnko na kontrolu, tak tam pro jistotu čváchl novou náplň a honem honem jezdit...holka s tím jezdila přes sezónu a nic se s tim motorem nestalo, akorát se tomu za studena nechtělo moc do otáček a brblalo to jak traktor na tři válce...já už jsem nevěděl co s tím, karbce venku byly dvakrát na čištění, synchro, svíčky, nic nepomohlo, no pak při vypouštění oleje jsem marně řval hrnečku dost a bylo jasno, mašina šlape jak má. jinak těch docela fatálních chyb jsem tam našel víc, asi se jí chtěl už zbavit
Ale dle zkušeností neradno brát na lehkou váhu. Měl jsi holt štěstí jak prase.
Tomano79 napsal:
Hoši vy tu řešíte dvě decky oleje , nedávno jsem měnil přítelkyni olej v šestikilu Fazerovi a ten její bývalej "ynženýr" tam narval místo 2,5litru dvojnásobek, protože koupili druhej motor(i s olejem) a usoudili, že je špinavý okýnko na kontrolu, tak tam pro jistotu čváchl novou náplň a honem honem jezdit...holka s tím jezdila přes sezónu a nic se s tim motorem nestalo, akorát se tomu za studena nechtělo moc do otáček a brblalo to jak traktor na tři válce...já už jsem nevěděl co s tím, karbce venku byly dvakrát na čištění, synchro, svíčky, nic nepomohlo, no pak při vypouštění oleje jsem marně řval hrnečku dost a bylo jasno, mašina šlape jak má. jinak těch docela fatálních chyb jsem tam našel víc, asi se jí chtěl už zbavit
Jirko: " zřejmě dobrej oddíl", ale dost přelitej olej prostě dobře není.
lako - .....bál bych se, že to jen vytlačí gufero....
Při třeba delší jízdě po dálnici, když dlouho nezastavíš, to může mít fatální následky. Že ti vylítlo gufero na vyvažováku si za jízdy absolutně nemůžeš všimnout. Při delší jízdě jsi za docela krátkou dobu bez oleje a následky mohou potom být docela drahé. Např. u té motorky v tom threadu na který jsem dal odkaz to gufero neprolínalo - prostě vystřelilo z bloku ven - bylo zešikma "odchlíplé" tak, že ve své spodní části zůstalo zároveň s blokem a v horní části bylo v bloku jen cca 1mm - olej kolem hřídele valil jak Niagára. Kdyby si toho ten člověk nevšimnul v garáži a jel s tím na delší projížďku, tak by se to za chvíli tomu motoru nemuselo líbit - co naplat, že máš kontrolku mazání, když čidlo je "tlakové", takže rosvítí kontrolku až není tlak oleje a skoro nemažeš - spousta lidí si toho v rychlosti 150km/h ani nevšimne.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tomano79 napsal:
Hoši vy tu řešíte dvě decky oleje , nedávno jsem měnil přítelkyni olej v šestikilu Fazerovi a ten její bývalej "ynženýr" tam narval místo 2,5litru dvojnásobek, protože koupili druhej motor(i s olejem) a usoudili, že je špinavý okýnko na kontrolu, tak tam pro jistotu čváchl novou náplň a honem honem jezdit...holka s tím jezdila přes sezónu a nic se s tim motorem nestalo, akorát se tomu za studena nechtělo moc do otáček a brblalo to jak traktor na tři válce...já už jsem nevěděl co s tím, karbce venku byly dvakrát na čištění, synchro, svíčky, nic nepomohlo, no pak při vypouštění oleje jsem marně řval hrnečku dost a bylo jasno, mašina šlape jak má. jinak těch docela fatálních chyb jsem tam našel víc, asi se jí chtěl už zbavit
To bych neviděl jako nějakou komplikaci (měnit přítelkyni olej)horší to bude áž budeš měnit přítelkyni....