Zdar,
potřebuju novou pneu na zadek a vybírám kterou z výše uvedených (na předek mám v garáži připravenou lehce jetou TKC). Je Karoo T plně srovnatelná s TKC? Karoo se teď nechají sehnat za slušnou cenu, ale nerad si nenaběhl malým nájezdem km nebo horší přilnavostí. Poměr cca 80% silnice + 20% off (zatím to tak je), v plánu je na jaře enduroškola, pak RO.
Díky Sete
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
Vlastnosti KarooT jsou o trosicku lepsi. Ne o o moc, guma je to v zasade srovnatelna, ale Metzelerka je mekci, coz ji pomaha v prilnavosti na asfaltu a to i mokrym, nebo treba v soucasnym chladu a potom ma i lip postaveny figury (spalky) pro bocni trakci zadku v OFFu. Tj. pro ostrejsi vyjezdy z vinglu, nebo treba traverz sikmo svahem je vhodnejsi. Nicmene diky ty smesi prave vydrzi o neco min. To zase kompenzuje nizsi cenou.
Suma sumarum to vyjde z dlouhodobyho hlediska ekonomicky plus minus stejne. Takze jde o to, jestli preferujes o trosku lepsi vlastnosti, nebo o trochu lepsi najezd.
Ja osobne mam z techhle dvou radsi prave KarooT, ale to neznamena, ze bych za urcitych okolnosti (typicky nejaka delsi cesta) neobul spis TKC.
Upravil morabo dne 30.10.2012 10:37
Maiali nel Fango!
PS: Jinak predni KarooT mi vydrzelo vzdy okolo 11ti tisíc a padly na to dva zadky (treba jeden 4,5, druhej 6,5). Podle toho jak jsem zrovna jezdil ostre. Nicmene obecne vubec jezdim ostreji a k zadni gume zvlast nesetrne. A jeste posledni postreh, Metzelerka je stabilnejsi ve vyssich rychlostech na dalnici, resp. ma mensi chut se rozvlnit.
Maiali nel Fango!
Souhlasím s Borisem,ale musím k tomu dodat i svoji zkušenost,ikdyž ojedinělou,protože KarooT jsem měl jen jednou(vlastně ještě mám)
Co mi docela vadilo,že je jako nová hodně mastná a trvalo mi asi tisíc km,než jsem ji dokázal postupně ojet,až na kraj,od té nové vrstvy.Pokaždý,když jsem projel zatáčku jen v o něco větším náklonu a dostal jsem se zase na netknutou část pneu,tak se to začalo dost nepříjemně vlnit a klouzat.Tohle zmizelo až po asi 1000km.Tohle se mi nikdy u TKC nestalo.Na ní se dalo poměrně normálně jezdit už od nova.Ale potvrzuju,že po ojetí je Karoo měkčí a asi bude i líp držet na asfaltu,ale ani s TKC se mi nestalo,že by v zatáčce klouzla,takže těžko tohle soudit.Každopádně nájezd na TKC jasně převyšuje nad KarooT a já už to ojíždění riskovat nebudu.Za ty 4 stovky mě to nestojí
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Na odmasteni doporucuju vzit co nejrychleji do offu a poradne ji zaspinit, potom se srovna prakticky okamzite. Je to mnohem lepsi a rychlejsi nez na asfaltu.
Maiali nel Fango!
Jinak souhlas s Petrem, ten rozdil ve vlastnostech treba na asfaltu nebo v lehkym offu je ve vetsine pripadu fakt minimalni. Je ale par situaci, kdy KarooT funguje za cenu mensi vydrze o trosicku lip.
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Na odmasteni doporucuju vzit co nejrychleji do offu a poradne ji zaspinit, potom se srovna prakticky okamzite. Je to mnohem lepsi a rychlejsi nez na asfaltu.
Jasný.To mi poradil už i Ruda,ale já ji měl poprvý.Nazul jsem a odfrčel směr Albánie...a ještě v Bosně jsem jel se staženou řití každou zatáčkou
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Cidas: Zda se mi, ze taky, ale rozdil je tam mozna o neco mensi. Ja jinak ted jezdim vepredu jen ostry Karoo, ktery uz opravdu funguje lip a vydrzi prakticky stejne jako Tcko. Zadek potom stridam ostry Karoo, nebo KarooT podle potreby a toho kam a jak pojedu, i kdyz posledni dobou spis jezdim taky vetsinou ostrou.
Maiali nel Fango!
Ještě jedna otázečka.. ostrý karoo x normální karoo... jak je to označený, v čem je na gumě rozdíl? Jinak já jezdím už poměrně dlouho vpředu tkc vzadu e09 dakar a myslím, že přišel čas na změnu...
morabo napsal:
PS: Jinak predni KarooT mi vydrzelo vzdy okolo 11ti tisíc a padly na to dva zadky (treba jeden 4,5, druhej 6,5). Podle toho jak jsem zrovna jezdil ostre. Nicmene obecne vubec jezdim ostreji a k zadni gume zvlast nesetrne. A jeste posledni postreh, Metzelerka je stabilnejsi ve vyssich rychlostech na dalnici, resp. ma mensi chut se rozvlnit.
Já osobně také jezdím Karoo T a velice jí fandím. Na silnici sedí jako přišitá, na ojetí potřebuji cca 200 km, pak už na to nemyslím, jen s tím nájezden, jak uvádí Morabo mi to nesedí. Také mám jeden předek na dva zadky, ale to už je tak odskákanej, až je hamba na tom jezdit a zadek mám zkušenost tak ideálně 3 tisíce aby guma měla ještě nějaké vlastnosti v off. pochopitelně to neobouvám na ježdění po silnici, takže co uvádím je např Albanie, Rumunsko apod., ale i tam je spousta silničních přejezdů. Jinak Karoo T je super guma.
Čaba
Čaba
R 1200 GS Adventure
Když někdo umře, tak o tom neví, ale pro ostatní je to těžké ...
To samé platí, když je někdo debil.
Tak nějak s Karoo T souhlasím s Čabem - taky mi nesedí ten nájezd. Měl jsem ji na motorce celkem 2x /Ukrajina, Rumunsko + tranzit tam a zpět a Rumunsko, Bulharsko + tranzit tam a zpět/ - dal jsem na zadní pneu okolo 3000 - 3500km a předek vydržel ty dva zadky /+ by ještě nějakých 1000km dal. Jinak asi nejlepivější špuntová guma - na silnici fakt drží perfektně, ať je mokro nebo zima - pořád pocit jistoty. Při jízdě v terénu (v mém případě hliněné, šotolinové, kamenité cesty - žádnej motokros) jsem mezi ní a TKC nepoznal žádný rozdíl.
Upravil Tonda dne 31.10.2012 07:23
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
měl jsem Karoo T pouze jednou a vydržela jen 2500km, to TKC mi při stejném stylu ježdění vydrží okolo 4500km. Obě pneu jsou kompromis, do bahna není ani jedna. Na šotoliny jsou vhodné obě.
Díky všem. Pište dál, čím více zkušeností, tím lépe! Kdo hlasujete pro třetí možnost, klidně mi tu jinou variantu doporučte. Jen předesílám, že vůči E09 mám z minulosti jistý blok...
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
sete napsal:
Díky všem. Pište dál, čím více zkušeností, tím lépe! Kdo hlasujete pro třetí možnost, klidně mi tu jinou variantu doporučte. Jen předesílám, že vůči E09 mám z minulosti jistý blok...
Tak například já jsem hlasoval jinou a měl jsem na mysli tuto viz.foto na ten poměr silnice 80% terén 20% jsou ideálníjenže to bys musel koupit jinou motorku
Teď už to svět vidíjo a jmenuje se tu Cheng Shin
3axap přiložený následující obrázek:
K tem najezdum, vzdycky jsem na KarooT dal minmalne 4 tisice, aby jeste zbylo neco uprostred. Jinak diky bocnim spuntum to porad jaks tak funguje, i kdyz trakce v priimym smeru v terenu uz neni buhvijaka. Nicmene v prumeru ni vychazi tech 5 - 5,5 tisic. Je to ale dano tim, ze KarooT obouvam spis na cesty a kdyz vim, ze budu jezdit i dost po silnici. Jinak jezdim ostry Karoo a tam mam najezd okolo 3. Zouvam max. ve 4. To vse zadek. Predek okolo KarooT 10 - 11 a je skutecne oskakanej, ale porad funguje. Predni ostra vydrzi prakticky totez (proto obouvam prakticky uz jen tu). Treba ted mam na predku 8 a vypada takhle:
K tomu jsem ojel jednu celou ostrou Karoo, dojezdil cca 50%Karoo, celou Mitas e09 a ted jsem k ni jeste obul zase novou ostrou.
Upravil morabo dne 01.11.2012 13:13
Maiali nel Fango!