Ahoj borci,při včerejší projížďce se mě rozsvítila kontrolka dobíjení,nesvítí uplně naplno,jenom tak "žhne". Po návratu dom sem to změřil na baterce a po nastartování zůstává pořád stejná hodnota,takže do baterky asi nic nejde. Sundal sem přední dekl a žádnej upadenej kabel sem nenašel,uhlíky vypadají ok,očistil sem sběrný kroužky a beze změny. Co nejčastěji odchází a kde to hledat,máte někdo zkušenost?
No a netušíš náhodou nějakej postup proměření,abych zjistil,jestli je zakopanej pes v těch diodách,nebo hledat problém jinde? Cena za to diodové platíčko není žádná tragédie,přístup k tomu taky je slušnej,jenom bych to nerad kupoval zbytečně.
Jak pise Servisak,muze to byt ta diodova deska.Nechaj se premerit i jednotlive diody,ale chce to nekoho,kdo elektrice fakt rozumi.To premereni neni uplne jednoduche.A taky u tehle motorek obcas odesel rotor alternatoru.Prerusilo se vinuti.Ten rotor se necha koupit zvlast.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Diody proměříš i levnym multimetrem z obi. Cvakneš tam měření diod. Pak přiložíš měřící hroty a v jednom směru- v závěrnym to bude okazovat zřejmě 1 (jedničku) a když hroty otočíš tak nějaký číslo. Na všech diodách by si měl naměřit to samí v jednom směru 1 a v druhym nějaký číslo. Pokud to nenaměříš tak je něco špatně. Našel sem schémátko jak je to tam zapojený.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Když mám na káčku zaplý vyhřív ruky a zabrzdím tak to taky slabě svítí páč to má velký odběr...skus mrknout jesi ti nesvítí pořád brzdový světlo.Nevim ale dyby to nedobíjelo tak to bude svítit na plno a daleko nedojedeš...Jestli máš všechno o.k. tak pak asi ty dijody...
Kupredu spatki ni krok...
Veškerá elektrika funguje bezchybně,dokonce sem tam měl donedávna aji origo výhřev řiditek a dobíjelo to aji s ním i při zapnutejch světlech. Kdyby bylo přerušený vinutí rotoru,tak by to na sběrnejch kroužcích u uhlíků neukazovalo na měřáku uzavřenej obvod,ale bylo by to jakože rozpojený,tak to by snad mělo byt v pořádku. Je někde ještě nějakej regulátor dobíjení,nebo to řeší jen ty diody? Na volnoběh ta kontrolka svítí hodně,kousek nad volnoběhem jenom žhne,asi tak na 50% max svítivosti a je jedno,jestli rožnu světla nebo ne. Stalo se mě to asi 70km od baráku,tak sem nechal svítit jenom parkovačku a v klidu sem dojel dom,aji doma motorka normálně startovala,takže baterku to nevyšťavilo. Kolik by tam u nastartovanýho motoru mělo na baterce byt voltů? Nějakejch 14,5 nebo tak nějak?
No,takže asi to risknu a objednám ho. Jestli se nepletu,tak je to tohle. http://bmw-trade....cts_id=784 Neví někdo,jestli je to origo,nebo nějaká druhovýroba? Ještě zjistím co to stojí v renocaru.
Upravil vevis dne 04.11.2012 21:48
Tak sem dneska ojednal ten diodovej panel,tak to snad bude tím. Pak dám vědět. Ale začíná zima,tak se asi pustím do rozborky,probjehne volakování,aji rámu,obutí nových pneu,výměna předních brzdovejch desek a zadních paken a tím budu mít motorku komplet v pucu. Dnes sem objednal origo polepy a znaky,tak by mohl výsledek stát zato. Pokud se na to vrhnu,tak založím vlákno a průběžně dám fotky.
Vikec napsal:
Tak sem dneska ojednal ten diodovej panel,tak to snad bude tím. Pak dám vědět. Ale začíná zima,tak se asi pustím do rozborky,probjehne volakování,aji rámu,obutí nových pneu,výměna předních brzdovejch desek a zadních paken a tím budu mít motorku komplet v pucu. Dnes sem objednal origo polepy a znaky,tak by mohl výsledek stát zato. Pokud se na to vrhnu,tak založím vlákno a průběžně dám fotky.
Člověče ty jsi fakt Šoumen.Ty to opravuješ,objednáváš díly ve velkém,bude nový lak včetně rámu a zároveň to prodáváš na motoinzerci....
Jo,inzerát sem vyhozenej měl,ale jak se objevil problém s tím dobíjením,tak sem ho stáhl. Jinak dneska sem GSo rozebral,mám holej rám a tři prdele věcí a šroubků. Takže se bude pískovat,lakovat atd....
Chci se zeptat majitelů dvouventilů, jestli opravdu je dobíjení tak slabé jak se o něm říká, přemýšlím, co bych ještě mohl řešit za problémy v nejbližší době, a právě došlo na dobíjení, rád si přitopím na ručky, ale čím dál tím víc slyším ze všech stran, že dobíjení nebude stíhat a kdesi cosi, zajímá mě jestli je to opravdu tak, nebo když je vše správně a funkční, tak se nemám čeho bát. Popřípadě, jestli má tady někdo náhradu (EnDuraLast nebo Omegu) a jak je s ní spokojen. Díky
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Problém nemám,ale nemám vyhřívání rukou.Kdysi mi to nedobíjelo a pak se přišlo na to,že tuším alternátor nebyl ukostřenej.Po ukostření už v pohodě.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Mně právě přijde divný, že by to špatně spočítali a když se něco zapne navíc, že by to přestalo stíhat dobíjet
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Myslím že pokud je vše v pořádku,tak i origo dostačuje. Mě to dobijelo i s výhřevem rukojetí. Nemám na mašině žádný přidavný světla a jiný hovadiny a o baterce nevim. Maximálně píchnu navi nebo telefon do zásuvky,jinak nic navíc nepřipojuju.