Protože cestovatelská droga stále působí a její účinky se spíše zvyšují, po Americe,Asii,Arabském poloostrově a Evropě je další destinací, kterou bychom chtěli navštívit Afrika. Tento kontinent už několik dobrodruhů projelo napříč, nevíme však o nikom, kdo by jej objel na motorce dokola. Proto je trasa motoexpedice „Around Africa“ naplánována následovně: Na jaře roku 2013 hodláme vyrazit v pětičlenném týmu z České republiky na Gibraltar a odtud po západním pobřeží Afriky přes Maroko, Mauretánii, Mali, Burkina Faso, Benin do Nigérie a Kamerunu. Čeká nás přibližně 36 dnů za řídítky na 11 000 km dlouhé trase.a jak je naším zvykem, po hlavních tazích určitě jezdit nebudeme. Ještě nevíme u kterého partnera, ale rozhodně motocykly hodláme v Kamerunu dlouhých 5 měsíců odpočinout. Potom se za nimi vrátíme a bude před námi druhá část cesty kolem Afriky vedoucí přes Gabon, obě Konga, Angolu, Namíbii až do Jihoafrické republiky.
Mys Dobré naděje je tím nejjižnějším bodem, kterého bychom chtěli v Africe dosáhnout, avšak ani odtud nehodláme motorky posílat domů. Na sever Afriky se hodláme opět vrátit po ose a to tentokrát po její východní straně. To znamená, že motorky budou na černém kontinentě dlouhé dva roky a my s nimi strávíme téměř 5 měsíců. Pro tuto „atrakci“ jsme si všichni pořídili 24 let staré motocykly Honda XL 600 LM a už dopředu víme, že cesta jednoduchá nebude. Odhadovaných 44 000 km rozdělených na čtyři etapy (jaro a léto 2013, jaro a léto 2014) je tedy před námi.
Během celé cesty budeme pořizovat obrazovou i filmovou dokumentaci. Po návratu sestříháme již tradičně film, necháme vyrobit kalendáře, budeme absolvovat přednášky a psát články do časopisů s motocyklovou tématikou. Při všech jmenovaných činnostech zohledníme naše sponzory, bez jejichž pomoci by se mnohé naše výpravy ani neuskutečnily. O tom, že budou na cestě řádně otestováni jezdci, motocykly, výzbroj a výstroj není pochyb. Mediálním partnerem této akce se s největší pravděpodobností stane Rádio Beat, kde budou probíhat přímé vstupy a po ukončení beseda s účastníky.
Stroje a výstroj jezdců bude v patřičném rozsahu opatřena čitelnými logy sponzorů expedice. Vyčerpávající informace o průběhu a výsledku cesty budou umístěny na stránkách www.x-treme.cz a www.jezdime.eu kde jsou umístěny i reportáže z našim předchozích motoexpedic. Tradičním vydavatelem našich cestopisů je magazín MotoRoute a Motohouse. Důležitým pomocníkem při organizaci je společnost Trikap s.r.o.
Pokud nás jakkoli podpoříte, těšíme se na spolupráci a doufáme, že Vás nezklameme.
Upravil sadilek dne 06.12.2012 09:57
sadilek napsal:
Protože cestovatelská droga stále působí a její účinky se spíše zvyšují, po Americe,Asii,Arabském poloostrově a Evropě je další destinací, kterou bychom chtěli navštívit Afrika. Tento kontinent už několik dobrodruhů projelo napříč, nevíme však o nikom, kdo by jej objel na motorce dokola. Proto je trasa motoexpedice „Around Africa“ naplánována následovně: Na jaře roku 2013 hodláme vyrazit v pětičlenném týmu z České republiky na Gibraltar a odtud po západním pobřeží Afriky přes Maroko, Mauretánii, Mali, Burkina Faso, Benin do Nigérie a Kamerunu. Čeká nás přibližně 36 dnů za řídítky na 11 000 km dlouhé trase.a jak je naším zvykem, po hlavních tazích určitě jezdit nebudeme. Ještě nevíme u kterého partnera, ale rozhodně motocykly hodláme v Kamerunu dlouhých 5 měsíců odpočinout. Potom se za nimi vrátíme a bude před námi druhá část cesty kolem Afriky vedoucí přes Gabon, obě Konga, Angolu, Namíbii až do Jihoafrické republiky.
Mys Dobré naděje je tím nejjižnějším bodem, kterého bychom chtěli v Africe dosáhnout, avšak ani odtud nehodláme motorky posílat domů. Na sever Afriky se hodláme opět vrátit po ose a to tentokrát po její východní straně. To znamená, že motorky budou na černém kontinentě dlouhé dva roky a my s nimi strávíme téměř 5 měsíců. Pro tuto „atrakci“ jsme si všichni pořídili 24 let staré motocykly Honda XL 600 LM a už dopředu víme, že cesta jednoduchá nebude. Odhadovaných 44 000 km rozdělených na čtyři etapy (jaro a léto 2013, jaro a léto 2014) je tedy před námi.
Během celé cesty budeme pořizovat obrazovou i filmovou dokumentaci. Po návratu sestříháme již tradičně film, necháme vyrobit kalendáře, budeme absolvovat přednášky a psát články do časopisů s motocyklovou tématikou. Při všech jmenovaných činnostech zohledníme naše sponzory, bez jejichž pomoci by se mnohé naše výpravy ani neuskutečnily. O tom, že budou na cestě řádně otestováni jezdci, motocykly, výzbroj a výstroj není pochyb. Mediálním partnerem této akce se s největší pravděpodobností stane Rádio Beat, kde budou probíhat přímé vstupy a po ukončení beseda s účastníky.
Stroje a výstroj jezdců bude v patřičném rozsahu opatřena čitelnými logy sponzorů expedice. Vyčerpávající informace o průběhu a výsledku cesty budou umístěny na stránkách www.x-treme.cz a www.jezdime.eu kde jsou umístěny i reportáže z našim předchozích motoexpedic. Tradičním vydavatelem našich cestopisů je magazín MotoRoute a Motohouse. Důležitým pomocníkem při organizaci je společnost Trikap s.r.o.
Pokud nás jakkoli podpoříte, těšíme se na spolupráci a doufáme, že Vás nezklameme.
Chlapi,klobouk dolů.Jak jsem to přečetl tak jsem nabyl dojmu že bych měl přestat jezdit na motorceto co jezdím já a většina lidí tady z fóra je vlastně trapas...
Není k tomu co dodat, strašně vám závidím (v dobrém slova smyslu) a přeju ať to je úspěšná akce. Hlavně vám závidím ten čas, nedovedu si představit že bych měl tolik času abych něco takového mohl podniknout...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Paráda, moc držím palce a těším se na váš příběh!
Rád bych se zeptal, co vás vedlo k výběru motorek, co jste zvažovali za varianty, jaká byla různá pro a proti? Fakt mě to zajímá. Díky, Mel
Melizoy napsal:
Paráda, moc držím palce a těším se na váš příběh!
Rád bych se zeptal, co vás vedlo k výběru motorek, co jste zvažovali za varianty, jaká byla různá pro a proti? Fakt mě to zajímá. Díky, Mel
Vyšlo to z toho,že tam motorky budeme nechávat a přijít o něco drahýho by nebylo dobré.Kritérium byla cena do 1000euro,velká nádž a starter.Tahle Honda vypadla jako
horkej kandidát.Víme o jejích slabostech a motory repasujeme.Vše co se sere povezeme s sebou a tak je jeden typ moto pro všechny ideální na opravy.Už je máme
všichni doma a děláme na nich.Dakar dojela,tohle musí taky!
Melizoy napsal:
Paráda, moc držím palce a těším se na váš příběh!
Rád bych se zeptal, co vás vedlo k výběru motorek, co jste zvažovali za varianty, jaká byla různá pro a proti? Fakt mě to zajímá. Díky, Mel
Vyšlo to z toho,že tam motorky budeme nechávat a přijít o něco drahýho by nebylo dobré.Kritérium byla cena do 1000euro,velká nádž a starter.Tahle Honda vypadla jako
horkej kandidát.Víme o jejích slabostech a motory repasujeme.Vše co se sere povezeme s sebou a tak je jeden typ moto pro všechny ideální na opravy.Už je máme
všichni doma a děláme na nich.Dakar dojela,tohle musí taky!
Ale jo, je to všechno logický..šlo mi o to, proč ne třeba DR, nebo XT(Z), apod. Ale tady by asi nebyl u žádné krok vedle, když se dá před cestou do kupy.. elektroniky na tom fakt moc neni a o tom to bude. Držim palce, ať to uchladíte!
Vyrážíme dle plánu 15.3.2013,vízum do Mali máme,pokud se situace nezlepší budeme se držet při přesunu co nejjižněji,je to škoda,ale nebudeme zbytečně riskovat.Problém je zatím s vízem do Mauretánie.Řešíme to v Paříži-tam to snad klapne.
Tak se nám to trochu šmodrchá.Doufám,že to stihnou vyčistit než tam dorazíme.Kdyby nás tam vůbec nepustily,bude naše situace nejspíš neřešitelná.
Na druhou stranu,když se povede nastolit pořádek bude cesta na Timbuktu volná
a my se podíváme co tam z památek zbylo. http://www.novink...ojaky.html