Jo jo mužeš to tam s klidem nalejt ikdyž je to zbytečný do převodovky stačí 75W 90 ale tímhle ji dopřeješ lepší podmínky.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Když jsou ty vánoce ....ale jinak dík.Asi určitě stačil,ale je to asi už zvyk a když už tamten nemají tak at v tom mám jasno.Jinak tam mají pěkný ceny Actevo za 119 Kč a Manna za 220 Kč a tento převodák taky za cupr prachy
Dávám Shell Advance Transmission http://www.koldes...baleni-1-l a měním ho při každé výměně oleje (před dovolenou)... cca tedy co 6000km... jak v převodovce tak v kardanu...
davidosx84 napsal:
prdlačku mogul..madit 80W90 api GL5 prodávaj to na Slovnaftu za 115kc zhruba
no nevim nevim , nejsem tak bohatej aby jsem mohl kupovat levny veci. a tech 400kc po 20 000kmmuzu obetovat , to tam rovnou muzte lejt vegetol
a jestli myslíš že ti velké ložisko vydrží s lepším olejem za 400kč třeba 100 000 km tak to asi néééé:-))
nevim, uz jsem moc nechodimasi i pro to ze je tet kazdej druhej tem nejvetsi baworacnik mam svou 1100gs uz 10 let tak si myslim ze o ni neco vim chlapci lete si tam co chcete
Určitě, když to splňuje specifikaci, tak by to mělo být jedno. Možná by nebylo od věci jej častěji měnit, když je to pár stovek navíc (např. to spojit spolu s výměnou oleje)
Tu na fóre som sa dočítal že do prevodovky a kardanu mi stačí 1l oleja. No v manuály som vyčítal že do prevodovky ide 1l a do kardanu 0,25l.
Ide mi o vaše skúsenosti, či si vystačím s litrom oleja na výmenu týchto dvoch náplní.
Btw: Uprednostnili by ste prevodový olej Castrol 75w140 do prevodovky, alebo radšej do kardanu?
Totiž, kúpil som tento olej, a ak mi liter nebude dosť, pravdepodobne další kúpim taký ako predpisuje manuál, pretože tá 75w140 je dosť drahá
Ifcozv - jestliže to opravdu chceš vyměnit, tak ti litr stačit nebude - když to necháš opravdu podctivě vykapat, tak ti cca litr padne jen do převodovky. Nalej tu 75W140 do ní, když už jsi ho koupil (jinak pro 1150 je to zbytečnost) a do koncového převodu nalej 80W90 API GL5 (třeba Castrol EPX).
Upravil Tonda dne 12.02.2013 19:08
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ano je to tak,do převodovky cca 1l,A do rozvodovky 0,25l
Nevnímej ty blázny co se řídí podle tabulek ale nalij tam tolik až ti začne vytékat olej z nalévacího hrdla!Což je zruba množství popsané výše.
A tebou udaný typ oleje je asi to nejoptimálnější řešení.
Taky měním olej-ale každý rok! Vidím co v něm "plave" a pak soudím!
Zase taková prda není cca500kč s tím že jednou za čtyři roky zakoupím litry dva.
A lavírovat s cenou nemá v tom případě smysl,prostě co je ověřené tak za tím jdu a nějak exsperimentovat? Ano nikdy nevíš co se ti vysere ale já se tomu snažím maximálně předcházet. :-)
Taky si tam můžeš rovnou nachcat jak někteří "doporučují".
lucags napsal:
Ano je to tak,do převodovky cca 1l,A do rozvodovky 0,25l
Nevnímej ty blázny co se řídí podle tabulek ale nalij tam tolik až ti začne vytékat olej z nalévacího hrdla!Což je zruba množství popsané výše.
A tebou udaný typ oleje je asi to nejoptimálnější řešení.
Taky měním olej-ale každý rok! Vidím co v něm "plave" a pak soudím!
Zase taková prda není cca500kč s tím že jednou za čtyři roky zakoupím litry dva.
A lavírovat s cenou nemá v tom případě smysl,prostě co je ověřené tak za tím jdu a nějak exsperimentovat? Ano nikdy nevíš co se ti vysere ale já se tomu snažím maximálně předcházet. :-)
Taky si tam můžeš rovnou nachcat jak někteří "doporučují".
Já jen pro pořádek - z převodovky u 1150 a 1200 nic moc "nevyplave", i když se něco opravdu vysype. Vše se totiž nachytá na magnet, který je u 1150 napravo zespodu převodovky (velký černý šroub na imbus č.14) a u 12OO je magnet schovaný v "domečku" mezi kartery převodovky - pokud u 1200 převodovku nerozebereš, tak se nic moc nezjistí. Vyteče akorát špinavej olej, ale kousky kovu zůstanou na magnetu - někdy je to pěknej "ježek" pilin a úlomků. Olej je položka, která nikoho při výměně nezruinuje a měl by se v pravidelných intervalech měnit - dávat olej doporučený výrobcem (nebo když někdo chce, tak lepší). Měl jsem před nějakou dobou "rozhozenou" jednu převodovku z 1200GS (rok 2004) s najetými cca 80000km, která podle majitele nějak "vřeští" - když jsem ji rozdělal, hned jsem věděl proč. Po dotazu na majitele, co tam dával za olej mi sdělil, že co ji koupil, tak tam leje jakési Paramo nebo něco takového okolo 100Kč za litr - dával to tam 4 roky (cca 50000km) - komplet opotřebované zuby - slušný piting. Ale ušetřil na oleji
Takhle vypadalo ozubené kolo např. na vstupní hřídeli: