Mám krátce R1150GSA 2002 , prakticky v původním stavu bez doplňků a přemýšlím jakými doplňky ho dovybavit. Počítám s kryty ventilových vík, ale už si nejsem příliš jistý smysluplností nákupu třeba krytu na hlavní stojan, nebo zesílení na telelevr. S motorkou chci jezdit i mimo silnice a jde mi hlavně o praktičnost , ne o to aby to vypadalo...
Co by jste mi doporučili? Poradíte?
Jinak padáky mám orig.
Padáky. Ty jsou k nezaplacení. Ale to by GSA měla mít v základu. Hodí se doraz řízení, hlavně když se chceš podívat mimo asfalt, dekl před světlo, rozšíření bočáku.
Upravil Medik dne 14.12.2012 15:14
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
Padáky. Ty jsou k nezaplacení. Ale to by GSA měla mít v základu. Hodí se doraz řízení, hlavně když se chceš podívat mimo asfalt, dekl před světlo, rozšíření bočáku.
Možná se ptám hloupě, ale můžeš mi ten doraz řízení trochu popsat, Kde to je namontovaný a v čem je to dobrý? Díky moc.
Had6: kryt hlavního stojanu se hodí v momentu, kdy budeš brodit řeku. Když nejedeš na kámen šucplechem a snažíš se to přejet, tak se motorka sune po tom plechu až do momentu, kdy se kámen dostane na úroveň sklopeného hlavního stojanu. Z plechu to spadne akorát do toho lichoběžníkového otvoru tvořeného trubkama stojanu a obvykle tím končíš, protože motorka na tom sedí tak, že jí nesundáš jinak než položením do vody. Je to to samé, jako bys jí měl na tom centrálním stojanu postavenou s kolama ve vzduchu. Pokud nejezdíš offroad, je ti to nanic.
Osobně bych jako první věc kromě dorazu pořídil spoilery na origo kryty rukojetí aby nefoukalo a nepršelo do rukávů. Kryty hlav bez diskuze ano, padák je věc názoru, měl jsem originál BMW i dva typy jiné a žádný nebyl úplně ideální. Ten BMW z nerezu je masivní a pevný ale strašně jsem se do něj mlátil nártem v terénu a ty ostrá trubka na konci je super když ti motorka spadne třeba i v nulový rychlosti na nohu. Po čase už tam totiž nebudeš mít ty plastový zátky na konci a funguje to jako vykrajovadlo
Takže moje pořadí:
- doraz
- spoilery na blastery
- kryt chladiče
- kryt světla (mřížka)
- kryty hlav
- xenon a halogen
- zadní rámy (i bez kufrů, fungují jako ochrana když motorku položíš třeba i na asfaltu)
- široký stupačky
- pokud to nemá najeto 20 tisíc, tak asi i tlumiče
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Medik napsal:
Padáky. Ty jsou k nezaplacení. Ale to by GSA měla mít v základu. Hodí se doraz řízení, hlavně když se chceš podívat mimo asfalt, dekl před světlo, rozšíření bočáku.
Možná se ptám hloupě, ale můžeš mi ten doraz řízení trochu popsat, Kde to je namontovaný a v čem je to dobrý? Díky moc.
Zastaví to trubky vidlí dřív, než narazí na nálitky na krku řízení. Kdyby se nálitky urazily (je to jen hliníková slitina a urazí se velmi snadno), oprava bude stát raketu a obvykle protočíš řídítka a urveš hadičky, takže nedojedeš domů po ose. Doraz tomu zabrání.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
To zalezi jak moc budes jezdit off a jak moc budes padat( a ze se s tezkou motorkou jako 1150 pada) Ty kryty vik jsou urcite dobry, marsellus dela skoro stejny a stojej myslim polovic,ale je to o vkusu. Doraz rizeni jsem mel taky, nejsem si jistej jestli je tak dulezitej jako se psalo, Na 12gs asi ano,tam je to vsechno tenky. Stejnou sluzbu udela i nalepeni do toho mista nejaky gumy za par kc,kdyby neco...
Kryt na hlavni stojan je taky o tom kde budes jezdit, a jestli mas katik, docela si dovedu predstavit jak se ten katik prorazi,zvlast jestli mas orig.tlumice,ktery uz budou pred smrti,tak v terenu skrtas pomerne casto,ten kryt jsem mel docela omlacenej,tak bych rek, ze v offu se uzije.Po kamenu ti to po plechu sklouzne. Kdyz se jezdi hodne off, tak praskaj drzaky u budiku, jsou tezky a jak se to v offu klepe,tak to nevydrzi,tam se sikne nejaka vyztuha.
Jinak jestli mas velkou nadrz tak krryty na nadrz,ta pujde jako prvni, to samy predni blinkry jsou spotrebni vec v terenu a je dobry tam dat gumovy sklapeci. Dobry je taky udelat neco se zrcatkama, protoze jak jsou uchyceny,tak pri blby rane ti praskne nadrzka na brzdovou kapalinu.
Jinak me nic ted nenapada, 1150 toho vydrzi strasne moc a vetsina padu na ni neni ani videt, zacal bych krytama vik a nadrze. Blinkry bych vymenil az je rozbijes,pak asi ten susplech a misto dorazu bych neco nalepil a omotal americkou paskou
Doraz řízení je od toho, že když sebou někde praštíš a podaří se ti přerazit původní dorazy, tak ti vidlice neudělají zásek do kyvného ramene předního tlumiče a ty můžeš v klidu jet dál s funkční motorkou
Mam 1150GS 2002. Muj nakup, tak jak jsem postupne behem let zjistoval co potrebuju, hlave pri prechodu z asfaltu pres mirny off, az po tezky off na hranici MX.
- doraz rizeni na telelever(TT)
- nastavce na original kryty rukou, prestalo foukat a byt zima(TT)
- opleteny brzdovy hadicky, pokud je nemas v zakladu(Carservis)
- zvyseni riditek, lepsi jizdi posez, ale hlave jizde ve stoje bez hrbeni(Wunderlich)
- plastovy kryt na paralever, v ternu dostava zabrat a zbytecne se oboucha(TT)
- plech na hlavni stojan (TT)
- k padakum pridat kryty valcu, to jsem udelal pozde, ale prece(TT)
- siroky stupacky, zjistis, ze ve stoje budes daleko jistejsi (TT)
- stavitelna radicka, jakmile koupis MX boty (TT)
- KN vzduchovy filter, lip to jede v nizsich otackach (KN)
- tlumice po 60tis km (Wilbers)
- pokud jezdis s kamosem a jako druhy, tak mrizka pred svetlo se hodi, v terenu dostanes obcas sutrem (Grave)
- 21" predni kolo (Carservis)
Jo a pneu co maj aspon nejakej spunt :-) Toz tak.
Upravil JohnyT dne 14.12.2012 15:54
BMW R1150GS MY02
Tak úplně bez doplňků ta moje motorka vlastně není. Mám tam kryty na ruce, zvýšený řidítka a štít, plexi TT kryt před světlama (i když se mi zdá že to sním moc nesvítí) . Každopádně půjdu do krytů hlav,dorazu řízení a krytu na stojan. Zvažuju tu ochranu nádrže, asi je to praktický, ale nějak mi to vizuelně kazí ten krásnej tvar velké nádrže... Tak nevím..Ještě mám jeden dotaz, poznám sám bez zkušeností z jiných motorek BMW, v jakým stavu mám pérování a tlumiče ? Nebo je na to nějakej dílenskej tester jak na auta? Motorka má najeto 100 000km, byla sice pravidelně servisovaná, ale možná mě to přece jen čeká ...
Had6 napsal:
Tak úplně bez doplňků ta moje motorka vlastně není. Mám tam kryty na ruce, zvýšený řidítka a štít, plexi TT kryt před světlama (i když se mi zdá že to sním moc nesvítí) . Každopádně půjdu do krytů hlav,dorazu řízení a krytu na stojan. Zvažuju tu ochranu nádrže, asi je to praktický, ale nějak mi to vizuelně kazí ten krásnej tvar velké nádrže... Tak nevím..Ještě mám jeden dotaz, poznám sám bez zkušeností z jiných motorek BMW, v jakým stavu mám pérování a tlumiče ? Nebo je na to nějakej dílenskej tester jak na auta? Motorka má najeto 100 000km, byla sice pravidelně servisovaná, ale možná mě to přece jen čeká ...
Ve 100tkm jsou tlumiče hotový na to se můžeš téměř spolehnout
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Had6 napsal:
Tak úplně bez doplňků ta moje motorka vlastně není. Mám tam kryty na ruce, zvýšený řidítka a štít, plexi TT kryt před světlama (i když se mi zdá že to sním moc nesvítí) . Každopádně půjdu do krytů hlav,dorazu řízení a krytu na stojan. Zvažuju tu ochranu nádrže, asi je to praktický, ale nějak mi to vizuelně kazí ten krásnej tvar velké nádrže... Tak nevím..Ještě mám jeden dotaz, poznám sám bez zkušeností z jiných motorek BMW, v jakým stavu mám pérování a tlumiče ? Nebo je na to nějakej dílenskej tester jak na auta? Motorka má najeto 100 000km, byla sice pravidelně servisovaná, ale možná mě to přece jen čeká ...
Prd kazí...a fakt je to praktický...
A nejvíc nejlepší jsou samolepky na vidle za 800kč...ty jsem musel mít...
- spoilery na blastery
- kryt chladiče
- kryt světla (mřížka)
- kryty hlav
- xenon a halogen
- zadní rámy (i bez kufrů, fungují jako ochrana když motorku položíš třeba i na asfaltu)
- široký stupačky
- pokud to nemá najeto 20 tisíc, tak asi i tlumiče
Daj se samostatně objednat kompletní držáčky na ty přídavný světla? V ponku se mi válej dvě mlhovky tak přymýšlím jak je přidělat k motorce, aby to vypadalo co k čemu.
Had6 napsal:
Tak úplně bez doplňků ta moje motorka vlastně není. Mám tam kryty na ruce, zvýšený řidítka a štít, plexi TT kryt před světlama (i když se mi zdá že to sním moc nesvítí) . Každopádně půjdu do krytů hlav,dorazu řízení a krytu na stojan. Zvažuju tu ochranu nádrže, asi je to praktický, ale nějak mi to vizuelně kazí ten krásnej tvar velké nádrže... Tak nevím..Ještě mám jeden dotaz, poznám sám bez zkušeností z jiných motorek BMW, v jakým stavu mám pérování a tlumiče ? Nebo je na to nějakej dílenskej tester jak na auta? Motorka má najeto 100 000km, byla sice pravidelně servisovaná, ale možná mě to přece jen čeká ...
Prd kazí...a fakt je to praktický...
A nejvíc nejlepší jsou samolepky na vidle za 800kč...ty jsem musel mít...
Ty krávo,za to,že jim vozíš reklamu 800kč za samolepku,to jseš dobrá okurka, nemám slov
Kolik lidí, tolik názorů. To jsi měl snad udělat anketu, kde by lidi dávali hlas svým oblíbeným doplňkům.
Plech pod stojan jsem nikdy nepotřeboval, ale třeba někomu pomohl. Dorazy řízení jse nikdy neměl a během 150 tisíc km (z nich dost v lehkém a středním terénu, extrémům se snažím vyhýbat) je nepostrádal, teď je mám protože jsem s nimi motorku kupoval. Řadící páka, brzda atd. - jezdím sériové, přídavná světla - mám od SW, fungují dobře i když asi nesvítí tolik jako výrazně dražší sada TT ale proboha, 170 tisíc km jsem jezdil bez přídavných světel, nezbytně nutná nejsou!
Za mně tedy padáky (ty máš), zvýšení řídítek, větší stupačky, chrániče ventilových vík, ochrana nádrže (měl jsem ji kdysi první v republice:-)), zvětšení plochy bočního stojanu, zbytek podle vkusu a chuti, o tlumičích nepíšu, to není doplněk a třeba chrániče rukojetí jsou samozřejmost. Tím nechci říct, že by byly ostatní věci zbytečné, ale já se za 14 let v sedle nedostal do situace že by mi pomohly.