zvažuju jaké GS koupit pro slečnu na cestování po silnici a příležitostně i po šotolině.
Teď má Hondu CB500, GS chci koupit kvůli pohodlnému cestování, krytí před větrem a lepším jizdním vlasntostem na horším povrchu a taky proto, že CBčko už máme prostě moc dlouho :-)
Uvažuju o F650 a nevím zda koukat spíš po jedno nebo dvouválu. Hlavní je pro ní výška sedla a váha, která mi u obou přijde jako přijatelná (zkoušeli jsme sedět a manipulovat na místě s novým F700GS a to ylo v pohodě - parametry má myslím stejné jako F650 twin).
Výkon a max. rychlost není zase tolik omezující - i když občas se na ní budu chtít taky svézt, když se mi zasteskne po lehčí a obratnější moto (a případně lehkém terénu) a pak by se pár koníků navíc hodilo.
Jaké jsou vaše zkušenosti, rady a další rozdíly dle jakých bych se měl rozhodovat.
Myslel jsem to vážně, každopádně pokud vemeš 650.. neuděláš zaručeně chybu.. lehounká a perfektně ovladatelná :-), v tvém případě i nízká.. pokud by byla i tak vysoká, tak tady na foru někdo prodával snížené sedlo na 650 - originál.. není to tak dlouho... hlavně má opravdu nízkou spotřebu, já jezdím za 4 litry v terénu a ve městě... dálnice lehce nad 4.. a když jedu silnici tak 3,5 litru a to se nijak nesnažím. A pak čím méně válců, tím méně starostí
jj jdi do 650 twinu, sám ho mám a je to lehoučká a mrštná motorka. A k tomu 52kw to je už celkem slušná darda na 180kg motorku. Jinak pár chybiček taky má. Přední vidlice je pozadu za konkurencí. Potápí se jak Titanic po střetu s německou ponorkovou flotilou. Za to je jízda komfortní. Twin umí brzdit stejně jako ostatní jen to nesou žádné jedovky a při razantním brzdění nemáš takový komfort.. prostě tu páčku musíš zmáčknout a doporučuji ABS na všech kolech.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
asi taky tak stejne, al eje to tak 10-20 litriku navic podle typu motorky
Upravil schrek dne 03.01.2013 22:57
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
My jsme pořídili Hugitce malý GS a ještě jsem jí nechal snížit sedlo. Pokud je slečna tintítko jako Hugitka, pak je nesmysl jí kupovat Twina nebo cokoliv jiného, než F650GS. Důvody jsou hned dva - na trhu není nižší a lehčí enduro. Věřte, vyzkoušeli jsme to. Pegaso je těžký jak sviň a i když bylo snížený, stejně to měla jen na špičky - to je sakra málo, uvědomte si, jak ta holka je na špičkách nejistá a tím pádem vystresovaná.
Moto jí můžeš navrhnout, ale vybrat a vyzkoušet (osedět) si to musí sama.
Neporovnávej váhy motorek podle tabulkových hodnot, ale v reálu, těžiště udělá hodně a i papírově těžká motorka může být ovladatelnější, než papírově lehčí.
Určitě nerozhodovat od stolu...
Toť naše zkušenosti pár měsíců zpátky...
Upravil xHackerM dne 04.01.2013 07:39
oporučuji F 650 GS TWIN. Mnželka(165cm) na něm dala 20tkm za dvě sezony s průměrnou spotřebou 4 l s neporovnatelně větším konfortem než na jednoválci. Standartní sedadlo, je to jen o hlavě a zkušenostech.
MotoManTech
Servis motocyklů BMW
ad F700GS: je opravdu takový rozdíl v tom brždění? Viděli jste někdo už prodávat nějaký ojetý kus? Když jsem se ptal na cenu předváděček, tak cena byla stále okolo 200tis. Moje představa je dát za pěkně vybavenou F650 okolo 80 - 100tis. Za F700 bych tak do 150.
ad F650 jednovál: mám trochu obavu (pramenící z neznalosti) jak to bude s plynulostí a chodem jednoválu. Slečna jezdí spíš v menších točkách a obávám se cukání v menších rychlostech - názory?
Vy co máte slečnu na F650 - máte s tím nějaké zkušenosti.
Neznám neviděl jsem jen jsem našel tuto: http://www.tipmot...s-abs.html
nebo http://www.motoin...50-gs.html
Nevím jestli 700gs koupíš jetou, já jsem teda ještě žádnou neviděl a předváděčka bude taky za raketu. Je to 2013 model že. F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Neznám neviděl jsem jen jsem našel tuto: http://www.tipmot...s-abs.html
nebo http://www.motoin...50-gs.html
Nevím jestli 700gs koupíš jetou, já jsem teda ještě žádnou neviděl a předváděčka bude taky za raketu. Je to 2013 model že.
ad F650 jednovál: mám trochu obavu (pramenící z neznalosti) jak to bude s plynulostí a chodem jednoválu. Slečna jezdí spíš v menších točkách a obávám se cukání v menších rychlostech - názory?
Vy co máte slečnu na F650 - máte s tím nějaké zkušenosti.
ps.
Moňa jezdila před F 650 GS na Hondě CB 450 S a to je naprosto "gumovej" řadovej dvouválec.
Pak kromě jednoho výrazného podřazení v úmyslu brzdit motorem před zatáčkou na jarní šlindě a následného zablokování kola ( naštěstí ví, kdy zmáčknout spojku) nebyl s jednoválem problém.
F 650 GS lze sehnat ve třech výškách ( snížená, normální a Dakar)
žere cca 3,5 l
má SKVĚLEJ NESMRTELNEJ motor, to se o twinu říct nedá...
je na pořízení levnější
nevím, možní i lehčí
ta motorka je prakticky bezúdržbová... do 50000 km jen olej, filtry, pak spojka, ozubený kolečko vodní pumpy, ložisko v krku a gufera vidlic ( ty teda vlastně ve 20 000 km)
na řetězu ČZ najezdí tak 30 - 35 tisíc.
xHackerM napsal:
S tou spojkou - pomohlo by jí v tu chvíli ABS? Hugitka na tu spojku určitě myslet nebude, když se jí to kousne, proto jsem jí nadělil ABS...
Ne nepomohlo pokud si to nevsugeruje nytluče si usto. ABS musíš prudce brzdit nato aby se ti nezablokovalo kolo při podřazování je ANTIHOPINGOVÁ spojka
... servis a diagnostika BMW Motorrad