Pretože sa nikto neozval na moju výzvu ako riešite výmenu paliv. filtra (keďže náhrada za origo filter neexistuje).
Pri demontáži sa mi podarilo odlomiť nátrubok, čo mi dosť pomohlo v rozhodovaní ako to spraviť.
Spravil som to nasledovne:
vyvrtla som cez prírubku otvor 7,9mm:
tým istým vrtákom aj veľkú prírubu nádrže:
ohol 8mm trubku podľa potrebi:
zlepil to tekutým kovom
taktiež zlepil tekutým kovom, ktorí som dal aj medzi prírubku a veľkú prírubu a prírubku dotiahol origo skrutkami.
a je hotovo,
Palivový filter som použil zo škoda felicia a bude mimo nádrže. Z vnútra sa priamo na trubku napojí čerpadlo a zvonka hadička vnútorný priemer 8mm.
Upravil siso dne 20.09.2013 13:57
Jakej je tam palivovej filtr? asi tam bude jenom nějaké doživotní sítko na hrubé nečistoty ne? Vždyť ani příručka neuvádí nějaký servis filtru.
Upravil kim dne 23.01.2013 02:56
Už som to tu písal a nikto sa na to neozval:
Kime, veď práve to je tá perlička, na ktorú nikto zatiaľ neprišiel. Alebo áno?
Keď som prišiel v 2009 z MNG ( tam sme tankovali všelijaký sajrajt) , prvé čo som v zime chcel spraviť bola výmena pal. filtra. Bolo mi oznámené od dílera BMW že tam filter nieje. Pre mňa je to síce čudné, ako môže fungovať moto určená aj na expedície bez neho, no ale tobôž. Uspokojil som sa s tým. Keď mi však tohto roku v Almaate moto zdochlo (mal som na tacho. 150km od posledného tankovania), nebolo mi všetko jedno. Prvé čo ma napadlo asi nejaký špatný benzín, tak som dotankoval a moto naskočilo. Pri ceste domov sa mi to stalo ešte dva krát a vždy po okolo 150km od posledného tankovania. Tie šoky som už nechcel prežívať, tak som tankoval vždy po 150km. Prišiel som domov po 16tis. km a hneď som pozeral do nádrže. Z presvedčením že asi mám nejaký bordel na dne ktorí zasiera sítko a treba to vyčistiť.
Tak a teraz tá sľúbená perlička:
Na moje veľké počudovanie tam filter máme. Dá sa aj vymeniť, len sa žiaľ nedá zohnať "Súdruhovia z NDR niekde urobili chybu", objednať sa dá len ako celok z čerpadlom - to už je aká vychcanosť aby si vysolil kvôli filtru také prachy.
Takže chlapi, treba nájsť nejaké riešenie. Ja som ho len prepláchol v benzíne a funguje, ale aj tak to teraz v zime chcem vymeniť, len za čo keď na trhu taký filter nieje!!!
Tak som to vyriešil ako vidíš.
Tak to je špek.Ale to jsi musel teda fakt natankovat nějaký marast,protože zatím jsem se nesetkal s nějakou zmínkou o tomto problému.
Obrátíme se tímto na člena se zdřejmě nejvíce najetými km na 800ce Hickse s dotazem jestli měl s tímto nějaký problém nebo jestli mu to třeba preventivně čistili v servisu?
kim napsal:
Tak to je špek.Ale to jsi musel teda fakt natankovat nějaký marast,protože zatím jsem se nesetkal s nějakou zmínkou o tomto problému.
Obrátíme se tímto na člena se zdřejmě nejvíce najetými km na 800ce Hickse s dotazem jestli měl s tímto nějaký problém nebo jestli mu to třeba preventivně čistili v servisu?
nope... nic. ale mam uz treti... tehle ma najeto tak 90... jako treti cerpadlo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
kim napsal:
Tak to je špek.Ale to jsi musel teda fakt natankovat nějaký marast,protože zatím jsem se nesetkal s nějakou zmínkou o tomto problému.
Obrátíme se tímto na člena se zdřejmě nejvíce najetými km na 800ce Hickse s dotazem jestli měl s tímto nějaký problém nebo jestli mu to třeba preventivně čistili v servisu?
nope... nic. ale mam uz treti... tehle ma najeto tak 90... jako treti cerpadlo.
Tim chces rict, ze skoro kazdych 30tis. kupujes nove cerpadlo?
Jedině nahradit obdobným filtrem - KL315 "zatím" v oficiálním katalogu Knecht - Mahle neexistuje (zadat KL315, zaškrtnout fuel filter a hledat) - filtr neexistuje - http://catalog.ma...ndex.xhtml - budou to určitě vyrábět jako OEM díl pro BMW.
Upravil Tonda dne 24.01.2013 08:13
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
To je jasný, vždyť nahoře píšu, že nahradit "obdobným" filtrem - určitě bych nekupoval nové čerpadlo (samo když by fungovalo a neshořelo by před tím na následky ucpanýho filtru ).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mládenci, ten filter podla čísla nenájde ani Google a teda ja niesom nejaký počítačový maník, ale to už je čo povedať. Je jednoducho atypický.
Z použitím iného filtra je tam jeden ale dosť podstatný problém. Filter je napojený od čerpadla klasicky hadicou priemer 8mm, ale druhá strana origo. filtra je otvor s O-krúžkom ktorí sa nasúva na výstupok v prírube ( na nej je čerpadlo + plavák) ktorou uzatvárate nádrž. Keď použiješ iný filter nenapojíš výstup z filtra na výstup z nádrže (vo vnútri).
Náhradu za ten filter som nenašiel u iných výrobcov a nenájdeš ho ani u origo výrobcu.
Preto som dával na fóre otázku na túto problematiku, no nikto sa neozval, lebo viem že to bude časom robiť problémy aj druhým (trebárs môže zhorieť čerpadlo) a to už bude potom neskoro.
Tak chlapi hľadajte čím sa dá nahradiť, nech to nemusia ďalší prerábať ako ja.
Jestli jsem to dobře pochopil tak je to jak jsem výše psal,nějaké jemné sítko,nakonec i překlad z dílenského manuálu zní ,,sítko" Z toho usuzuji že by se to mělo a možná s tím BMW tak počítá preventivně čistit jednou za čas, je fakt že v manuálu servisu, jsem o pal. filtru nic nenašel;podle nákresu z díl. man. je ten ,,filtr" (spíše to sítko) hodně velký tedy velká zachycovací plocha že to při slušném palivu dlouho vydrží bez údržby
A bezvýměnný ,,filtr" měla přece každá jawa-sítko v nádrži které se čistilo až to nejelo; samo že tato motorka má vyšší nároky na čistotu paliva tudíž kvalita filtrace je někde uplně jinde.
Chlapi stále melieme o tom istom, je tam normálny papierový palivový filter, akurát že sa nedá zohnať.
Kim ti si myslíš, že vidím prvý krát motorku? Sítko tam je, ale to je len pri spodu nádrže pod čerpadlom a za čerpadlom je pal. filter. http://www.advrid...p?t=834239
Asi nebude ľahké zohnať ten filter keď to prerábajú aj v zahraničí, pozrite si odkaz ďalej.
Servisák a ti nečítaš, veď to tam píšem že som to nahradil filtrom z R1100.
Bendik ja mam filter tiež vonku ale čo tam chceš merať?
Upravil siso dne 24.01.2013 18:04
Jo tak ,já jsem se upnul na to co jsem viděl na obrázku; a ten filtr z 1150 (jako náhrada) potřebuje to nějakou konstrukční úpravu- filtr nebo pumpa? - nevím jak vypadá ten fi.
Dole je to sítko a ten pal. filtr je pod přírubou nahoře.Možná se zeptám na už odpovězené- Je to rozebiratelné ta komora filtru-jde vyjmout dobře ven bez poškození něčeho?
kim přiložený následující obrázek:
Podle me by melo stacit vysoustruzit ten vrchni tvar filtru aby se nechal pridelat na tu zakladnu a pak uz by se to nechalo popropojovat jakkoliv
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Servisák, presne tak som to mal v úmysle, pred tou nehodou ako som to odlomil.
Treba vysústružiť medzikus, v ktorom bude zakomponovaný z jednej strany do vnútornej drážky 8mm O-krúžok a z druhej strany nátrubok na 8mm hadicu vychádzajúcu z čerpadla. Upevniť sa to tam dá tak podobným spôsobom ako je tam upevnený pôvodný filter. A potom môžeš dať filter aj mimo nádrže ako som to spravil ja.
Kim ten filter je nastrčený na výstupku v hlavnej prírube a uchytený obyčajným hlinik. plechom v tvare U dvoma skrutkami do tej hlavnej príruby. To zadržiava filter abi ho tlak paliva "nevystrelil" do nádrže. Z vonku nádrže je tá malá prírubka na ktorej je hadica vedúca do vstrekov, ktorú sa mne podarilo odlomiť. Ten U plech je vidieť na obrázku, je tam ukostrenie čerpadla.
Upravil siso dne 24.01.2013 19:05
Dik za vysvětlení,asi se na to preventivně kouknu. Tady jsem našel náhodou malou indicii k tomu že by to měl být doživotní filtr; pokud se tam teda nenatankuje nějakej mazut samozdřejmě http://www.bmwmot...uel-filter (hned první příspěvek)
Upravil kim dne 24.01.2013 19:17